Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥~ KOTILOT VIIKOLLA 6 ~♥

05.02.2007 |

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Onnea vielä kerran Luhtavillalle. =)

Nyt meitä on ainakin kolme alku metreillä menijää. Toivottavasti kuumeilijoista pääsisi moni muukin tänne puolelle. Siellä tuntuu porukka hieman masentuvan kun ei plussaa tule. Ja se on ihan tuttu tunne. Itse kiukuttelin miehelle etten koskaan tule raskaaksi ja kappas olinkin jo silloin raskaana.

Nyt alkaa ilmestymään oireita pikku hiljaa. Väsyttää ja rinnat on tosi kipeet ja painavat. Hui toivottavasti eivät kovin kasva. En muuten kohta saa mistään nättejä liivejä kun se jo nyt on vaikeaa c-d kupilla.

Tekisi mieli kailottaa koko maailmalle että olen raskaana, mutta pakko se on pitää omana tietona ensimmäiseen ultraan saakka. Pari ystävää tietää mutta ei muut. Saa nähdä arvaako veljen vaimo. Reilu vuosi sitten kun hän tuli raskaaksi niin arvasin asian ja hän ihmetteli että miten pystyin arvaamaan. =)

Minulla ja veljellä on lapset peräkkäisinä vuosina syntyneet ja jono jatkuu. Serkut syntyneet -03, -04, -05, -06 ja nyt meille tulossa -07. =)

Veljen vaimolle täytyy varata sitten tuo -08, koska tällä kertaa en halua kahta lasta perätysten. =)

Pitäisi näin lauantai illan ratoksi ruveta imuroimaan kun näyttäisi taas pieni kaaos syntyneen meidän huusholliin. Ei kyllä tämmöinen peli vetele sitten kun vauva tulee.

Tsirppana rv 5+4 kai

Vierailija
2/51 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa uuden viikon kunniaks pinon pystyyn, kun sitä ei vielä näkyny..

Tässä linkki viikonlopun pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9505988&p=2&tmode=1&smode…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni taas viikonloppu ihan katosalla siivotessa ja lasten kanssa oleskellessa.Käytettiin niitä hiihtämäs ja luistelemassa.Kovasti houkuttas ostaa itellekkin sukset ja luistimet 10-vuoden tauon jälkeen=)

Tänä talvena en kyllä uskalla niille enää nousta,kun varmasti kaadun=)

Mutta jos jostain tarjouksesta hommais ens talvelle.

Viikonloppuna pestiin vaaville helistimiä yms.leluja.niitä on pilvin pimein isompien jäljiltä,mutta kirjat yms.palapelit jätin vielä varastoon,kun ei taida pikkunen niitä ihan heti tehdä=)Onhan tässä kaikenlaista hommaa viel tehtävä ennen kun vaavi syntyy.Ja ostettavaakin ilmaantuu aina,vaikku luulin et kaikki jo hankittu.esim. ötökkäsuoja vaunuihin.

EDellisillä en oo sellasia käyttäny,kun syntyneet syksyllä,ja seuraavana kesänä istuneet vaunuissa,ja eivät oo nukkuneet vaunuissa koskaan.

Oma olo on aika kömpelö,ja nyt iskeny kauhee hellyydenkipeyskin,tekis mieli ukon kainalossa kiehnätä koko ajan.Pitkään ollu sellanen olo,että ärsyttää koko ukko,mutta nyt mieli kääntyny toisin päin=)Saa nähä kuinka kauan tätä nyt kestää=)Voi näitä mielialojen muutoksia.

Huiskutin 30+6

Vierailija
4/51 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla tää kahdenkympin raskaus on ollut hankalin xD (esikoista odottaessa olin siis 17 ja kuopusta odottaessa 18/19 :) Mutta voi kyllä johtua siitä, että nuo raskaudet olleet ihan peräkkäin. Kroppa rupee sanomaan, että nyt riittää kiitos ;)

Nyt on tullut sitten koettua myös närästystä!! Siis en oo koskaan siitä kärsinyt, mutta nyt sitä sitten riittää :( Ei oo kyllä kovin paha, mutta sellanen epämielyttävä tunne tuolla ruokatorvessa. Jouduin tänään ensimmäisen kerran elämässäni hakemaan apteekista Rennietä :b

Selkäkin välillä aika jumissa, mutta niin se on tahtonut olla noista edellisistäkin.

Millonkohan sinne 4D:hen kannattais soittaa aikaa? Ei kai oo liian aikasta varata nyt kuukauden päähän? Sais sitten vaan sille päivälle mille haluaa. Miehellä kun on perjantait koulusta vapaata, niin olis kiva saada aika 9.3 :)

Ja tuntuu kivalle että on viikkoja koko ajan vaan enemmän takana kuin jäljellä :)

PP 21+1

Vierailija
5/51 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kuumeisesti miettiny sitä 4d ultraa.. kakkosen kohdalla käytiin hesassa felici.... (ei osaa kirjottaa) kattomassa mitä sillä laitteella näkyy, ja nyt hirvee himo mennä taas.. rahat kun jostain vaan pyllistäis siihen... Tampere olis lähempänä, mutta maksaa sitten 50¿ enemmän... tosin se raha menis jo matkaan helsinkiin...

Miten teillä on paino noussu tähän mennessä? (tietysti ootte just käyny tän gallupin)

Mulla ei hajuakaan tän hetkisestä tilanteesta, kun edellinen mittaus oli 3 viikkoa sitten, mutta silloin vaaka näytti -4kg lähtöpainoon. Nyt varmasti noi miinukset hävinny jo koska maha on kasvanu ihan tajuttomasti viime kuussa. Keskiviikkona saan kumminkin jonkun tuomion jostain lukemista.... ihan varma...

Joku puhu äitiyslomasta, niin ite just ajattelin että laitan koulun jäihin, koska meillä olis kevään ajan työharjotteluja ja pelkään että joudun jäämään saikulle ihan minä hetkenä hyvänsä ton alaselän (oikee puoli) takia ja ei olis kiva sit keskeyttää kesken harjottelua.. Niin alotan sit sen varhennetun heti kun pystyy.. Just kun kerkesin ´koululla hehkuttaan hyvää vointia ja olotilaa, niin nyt saa vetää kaiken takas.. en taida päästä käveleen enään tossa 30 viikon tuntumissa..

Vauvantavaroista: Mulla törkee kutkutus laittaa vauvan tavaroita järjestykseen... esim. koppaa ja vaatteita ym. Mutta kun ei voi... Vaatteille tein tilaa jo kaappiin ja järjestelin sinne kaikki alle 70 cm vaatteet jotka käy sekä tytölle että pojalle. Vaatehuoneessa on vielä laatikko joka puoliks täynnä vaal.punasta ja puoliks vaal.sinistä.

Käytiin lauantaina TampereellA ja menin sitten vaistomaisesti H&M:n vauvaosatolle seikkaileen.... voi luoja niitä tyttöjen ihanuuksia... teki niiiiiiiiiiiiiiiiiin mieli ostaa, mutta kun ei voi niin ei voi... En mitenkään kyllä pysty kesäkuuhun asti olemaan tietämättä sukupuolta...

Kamalaa kun ihminen on kärsimätön.....

Miehistä: OMA UKKO ÄRSYTTÄÄÄ!!!!!!!!! tänäänkin olin niin vihanen sille että teki mieli vetästä kuonoon... onneks lähti iltavuoroon töihin niin ei tartte sen naamaa ja saamattomuutta kattella... Itellä kun on toi pesänrakennus vietti iskeny ja miehellä varmaankin joku sohvaperuna kausi... nään niin punasta!! Vaatteet jää lojuun pitkin kotia ja mitään ei omaaloitteisesti osaa tehä... makaa siihen asti kun töihin pitää lähtee... AARRRRRRHG!!!!!!!!

Mut nyt lopetan tän narinan... antakee anteeks =(

Pakko jonnekkin vaan purkaa....

Voikaahan paksusti siskot taas ja siirtykää seuraavalle rv:lle =)

MAni ja pähkinä rv 22+4

Vierailija
6/51 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita kaikille! Hiljaista tänään...

Nyt oli sitten neljän viikon tauko edelliseen nvla-kertaan, ja nyt saankin/joudun käymään kerran viikossa. Verenpaine oli 132/95(!) ja hg laskenu 110:n, joten uudestaan vaivaava huonovointisuus voi johtua noistakin seikoista. Lapsivettä ei th:n mielestä ollut paljoa taikka vähänlaisesti, mutta laittaa tämän asian tiimoilta lähetteen ä-polille sitten rv34 aikoihin. Kun kerta edellisessä raskaudessa sitä on ollut, niin parempi saada varmuus asiaan... Mulla on kyllä kiva ja ymmärtäväinen terveydenhoitaja, otti ihan tosissaan mun " valituksen" ja koitti rauhoitella mua siitä painonnoususta, joka edelleen on aika runsasta eli oli nyt 930g/vko. Onneksi pissa oli " puhdasta" eli ei siinä mitään häikkää. Jotain hyvääkin siis! Kohdunpohjankorkeus menee nyt keskikäyrillä ja sydänäänet 146. Vauvalla oli kaikki hyvin, selkeät sydänäänet, liikkuu hyvin ja pää oli tukevasti alaspäin. Th sanoi varmanoloisesti, että tuossahan se pää tuntuukin. Olen nyt satavarma, että raivotarjonnassa sitä ollaan.

Apua, mä en ole mitään vielä laittanut vauvalla valmiiksi, ja huomaan, että muut näillä viikoilla menijät ovat tehneet jo vaikka mitä! No, onneksi ei ole ihan hirveästi sitä tekemistä, suurin on khh:n järjestäminen, että saa vauvan vaatteet mahtumaan ja hoitopaikan. Järjestellään sitten miehen kanssa joku viikonloppu yhdessä, kun tuo mies on aika rivakka tekemään, mä kun helposti yksin jään " nyhväämään" vaikka mitä jos jotain isompaa pitäis saada aikaiseksi ;o) En osaa vielä alkaa pesemään vauvan vaatteita, vasta sitten lähempänä h-hetkeä.

Kuopus on ollut flunssassa, mutta onneksi nukkunut yöt aika hyvin! Mua väsyttää jostain syystä ihan kauheasti... Täytyy lähteä yöpuulle, ekaksi käyn haukkaamassa raitista pakkasilmaa, kun lupasin miehelle viedä koirat iltapissalle =)

T:Anttuli kera Pepin rv30+2

Vierailija
7/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin kylmä, että jäätyy totaalisesti. Aamulla mittari näytti pakkasta 20 astetta eikä siitä ole oikein mihinkään muuttunut. No onneksi on sisätöissä niin on kiva kattella ikkunasta kaunista auringonpaistetta ja olla täällä lämpimässä. Nyt on viissiinkin koko viikoksi luvattu tänne eteläänkin näin kylmää. Öisin jopa melkein 30 hui!

Torstaina olis neuvola ja niitä sokerirasituksen tuloksia kuulen sitten, ei kyllä kiinnostais yhtään kuulla niitä...

Eilen tuli postissa päätös äitiysavustuksesta, joka maksetaan tilille 8.2. eli sitten pääsis shoppailemaan niitä vauvantarvikkeita. Huuto.netistä huusinkin jo sellaisen hoitoalustan, pitäisi tänään se noutaa. Nekin on älyttömän kalliita uutena. Tämä oli uudenveroinen ja hinta oli alle puolet uudesta. Voi kunpa tietäis sen sukupuolen, mutta ei niin ei. No jos vielä " joutuu" ultraan tässä lopussa niin jos vaikka sittten kyselisi salaa mieheltä...

Raskauksista puhetta... Mulla on tainnut tähän asti olla tämä kaikkein helpoin vaikka ikää on " jo" sen 30 v. Aarhg oonko mä niin vanha:-( Tähän mennessä on muissa raskauksissa verenpaineet jo huidelleet ties missä siis alapaineet ollut jo 90-100 luokkaa, mutta nyt on ollut vielä oikein hyvät paineet. No katotaan torstaina kun meen neuvolaan niin ne räjähtää kun menin tämän mainitsemaan. Eikä ole kyllä muutakaan vaivaa vielä ollut ja toivottavasti ei tulekaan.

Meillä 5 v esikoinen on nyt kauheen kiinnostunut tästä vauvasta. Se melkeen joka päivä kyselee siihen liittyen jotain. Eilen oli hoidossa piirtänyt meidän perheen ja mulle oli sitten piirretty mahan sisälle vauva. Ja eilen aamulla hän sanoi, että näki yöllä unta et vauva syntyi täällä kotona ja se oli tyttö. Ja yhtenä iltana kun oli mennyt jo nukkumaan niin huuteli sieltä sängystään et jos se vauva on poika niin se vois olla Elias ja jos se on tyttö niin se vois olla Martta. Tosta Martta-nimestä hän on jo tosi monta kertaa puhunut et tyttövauva on sitten hänen mielestään Martta. No nuo ei ole kuitenkaan meidän kaavailemia nimiä kun pitäisi alkaa L-kirjaimella kuten 2 muutakin.

Siitä tulikin mieleen et kysytään Gallubbia et joko olette päättäneet varmuudella et mikä tulokkaan nimeksi tulee ja alkaako teillä muiden lasten nimet samoilla kirjaimilla?

Meillä tosiaan molemmat pojat L-alkuisia ja jos seuraava tulokas on poika niin tulee olemaan vaikea tehtävä, mulla on ainoastaan 1 hyvä vaihtoehto. Tytölle on nimi valmiina ollut jo kauan, katotaan tuleeko siitä sitten sitä kun nyt on ilmaantunut muitakin hyviä L-alkuisia vaihtoehtoja, mitä luultavimmin kyllä pysytään siinä alkuperäisessä.

No jospa sitten tekis vaikka töitäkin välillä, joten se on Moro ja mukavaa pakkaspäivän jatkoa kaikille!!!

LapaLepa rv 32+5

Vierailija
8/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrrr, kuin kylmä! Iski sitten oikein kunnon pakkasen!

PikkuPilu: soittele jo ihmeessä sitä 4d aikaa, ei ole yhtään liian aikaista kk ennen varata. Varsinkin jos tietylle päivälle haluaa ajan.

mani: kovin tutun kuuloista kärsimättömyyttä :) Kyllä se sukupuoli ihan tavan ultrassakin selviää, eikä maksa niin paljoa. Jollei sitten välttämättä halua 4d:hen. Painonnoususta taisit kysellä, mullehan tuli 10 kg rv 28 mennessä, mut sitten kun jouduin aloittaan sen diabetesdieetin niin se laski 2 kg ja siinä se on nyt pysytellyt viimeisen kk. Eli 8 kg siis saldona. Olis ihana jos ei enää montaa kiloa tuliskaan, kun edellisistä tuli 16-17 kg ja jäikin vielä synnytyksen jälkeen 10 kg. Kamala niitä sit laihduttaa. Meillä on näköjään miehet ihan samaa maata, toi kanssa vätystelee vaan ja makaa ja käy töissä... Yksinäni täällä saan neljän ihmisen jäljet siivota ja hoitaa koko huushollin. Ottaa kans pattiin toi ketale!

Eilen sain sen vauvan boordi-paketin, tulikin paljon nopeammin kuin odotin, kiva! Nyt sais mennä sit maalikauppaan ja alkaa maalata vauvan kalusteita ja seinää, ihanaa! Kohta alkaa koti valmistua vauvaa varten! Kangaskauppaan kun vielä pääsen lauantaina Tampereelle niin sit on kaikki tarvikkeet koossa. Siis noin sisustus mielessä...

Tässä kun oon alkanut noita vauvan kalusteita ja vaatteita laittaa makkarin nurkkaan odottelemaan, niin alkaa jo väkisinkin miettiä sitä synnytyksen jälkeistä elämää... Että tänne meille on tosiaan tulossa joku uusi ihminen asumaan ja kuinka paljon se muuttaakaan meidän kaikkien elämää. Se kyllä pistää kaiken taas ihan uusiksi. Tuntuu aika oudolta ajatus siitä vauvasta, kun edellisestä on jo melkein 7 vuotta aikaa... Tää odotuskin on mennyt jotenkin hirveän nopeasti, että melkein tekis mieli huutaa joku aikalisä, että ehtii tajuta tän kaiken.. :) Eilen luin pinon jossa joku jolla oli l.a. sama kuin mulla (30.3) olikin saanut vauvansa jo viikko sit ma, eli rv 31+3! Huh, mä en kyllä olis vielä yhtään valmis ottamaan vauvaa vastaan, mutta tietysti jos se vaan päättäis tulla niin mitäs teet :)

Mutta nyt mä palaan selaamaan maalivärikarttojani boordi toisessa kädessä :-)

Luna ja " Aarre" rv 32+4

Vierailija
9/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä alkaa jo perhoset pahemman kerran leijailla mahanpohjassa. 1h ja 10min aikaa lääkärin vastaanottoon ä-polilla. Päässä miljoona kysymystä ja puolet jää varmaan kysymättä. Kunhan ne oleellisimmat muistas. Jänskättää minkä kokonen vauveli nyt on ja ihan kuumin peruna on tietysti se synnytystapa. Sukupuolikin kiinnostas...Polillta menen sitten kaupungille ostamaan imetysliivit ja miehelle jotain pientä kivaa, kun se täyttää tänään 41vee.

Taisin jo aiemmin kirjotella oikean kädent turpoamisesta ja puutumisesta, nyt on oikea jalkakin alkanut turpoilla enempi kuin vasen. Kamalan näkönen koipi! Kipua ei jalassa ole, käteen sitä öisin tulee. Mielenkiintosta...Ja maha on valtava! Nyt kun pakkastakin on -27, niin pikkasen tuottaa ongelmanpoikasta tuo pukeutuminen. Minulla on yhet äippäfarkut ja eipä ne kovin lämpöset ole. Tavan toppahousuja olen käyttänyt kuopusta eskaan viedessä ja muuten ulkona, olen virittänyt napin ja nappikolon välille kuminauhan (housut siis auki). En kyllä tälle reissulle ilkee niitä laittaa, joten farkuilla pakko pärjätä. Mites te muut pakkasista selviätte vai oletteko hankkineet äitiystoppahousuja?

No, mutta nyt pukemaan loput vaatteet ja pian lähtee bussi. Jänskättää, jänskättää...uh.

Rouvar Rv 36+1

Vierailija
10/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pikasesti vastaan. Meillä ei ole vielä lukkoonlyötyjä nimiä valmiina, oikeestaan yhden kerran ollaan vasta asiasta alustavasti puhuttu. Aiemmilla muksuilla on yhdistävänä tekijänä 5-kirjaiminen nimi, joissa 2.viimenen on R. Tähän sopien olemme tytölle löytäneet pari vaihtoehtoa, pojalle ei oikein vielä.

Luna: minustakin on hyvin mielenkiintoista ottaa näin pitkän tauon jälkeen (siis liki se 7v) uusi vauva vastaan. Välillä on hirmu varma olo, että eihän tässä mitään, menee ihan vanhasta muistista. Välillä taas hiipii paniikki, että osaako niin pientä mitenkään enää hoitaa. Kaipa se luonto tikan pojan puuhun ajaa eli eikähän me selvitä:)

Rouvar

Vierailija
11/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä nimestä... Mulla olis pojalle etunimi mielessä ja itse jo sitä ihan sillä nimellä ajattelenkin, mutta muu perhe on tyrmännyt sen kyllä ihan totaalisesti :( Mä kyllä aion pysyä kovana sen suhteen, en enää muuta nimeä sille osaa kuvitellakaan. Koitan tässä pikkuhiljaa niitä pehmittää siihen nimeen :) A:lla alkava nimi se on ja vähän harvinaisempi, mut ei Aarre kuitenkaan :) Aarretta tosin ajattelin toiseksi nimeksi, mutta sen kolmannen nimen sovittaminen siihen on sit aika vaikeaa... Kun kaks ekaa nimeä olis molemmat a alkuisia... Kakkonen on meillä toiselta nimeltään Onni, joten se Aarre sopis kivasti " sarjaan" . Harmittaa vaan kun ei esikoiselle tullut annettua mitään tollasta " merkityksellistä" toista nimeä.

Luna edelleen

Vierailija
12/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2:lla ekalla alkaa nimi samalla kirjaimella,mutta kolmoselle oon kyllä kaavaillu eri kirjaimella alkavaa.Tytölle meillä oli nimi valmiina,mutta tämä nyt sitten poika vissiin on,niin sille jotain nimiä mietitty..tytölle ois kyllä helpompi keksiä.

G:Ootteko kertonu nimeä muille ennen ristiäisiä?Meillä ekaa kutsuttiin jo synnytyssairaalassa omalla nimellä,ja kakkosta joskus viikon ikäisestä eli nimi ollu kaikien tiedos ennen ristiäisiä=)

Mä lähden lapioimaan lumet parvekkeelta,saa vähän haukattua pakkasilmaa.Enempi en kehtaa ulkoilla tänään,saa mies viedä uimaan iltasella,niin saan vähän liikuntaa.

Huiskutin 31+0

Vierailija
13/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös pukeutumisongelma näillä pakkasilla. Äitiyshousuja on kyllä kolmet, mutta aivan toivotonta tunkea sinne mitään pitkiksiä alle. Lasten kanssa pihalla ollessa pidän päällä henkselitoppahousuja, joiden vetoketju ja napit ovat auki, mutta " ihmisten ilmoille" mennessä ei ihan niissä kulahtaneissa toppiksissa kehtaa liikkua.

Tämä raskaus on sujunut aika samalla tavalla kuin kaksi edellistäkin. Vaivoja ei ole sen enempää eikä vähempää kuin tytöistäkään. Tosin nyt voimia syö jumalattoman kiireinen työtahti, mutta onneksi ei ole enää pitkälti ennen äitiyslomaa. Vauvan vaatteita järjestelin eilen tyttöjen vaatehuoneeseen. Aikamoinen kasa niitä on kertynytkin, vaikka laitoin vaan alle 70 senttiset hyllyyn. Kaikki menivät sulassa sovussa odotteleman tulokasta, vaikka sukupuolesta ei olekkaan tietoa. Laitan sitten vaaleanpunaiset pois jos niin ihmeellisesti käy, että tämä on poika. Alkoi eilen itseäkin vähän huvittaa kun tippa linssissä niitä vaatteita järjestelin. Kaikista niistä kun tuli muistoja mieleen; tässä tuotiin esikoinen kotiin, tämän toinen sai synnärillä mummilta....Ajattelin siinä, että hyvä kun sain tehdä sen homman yksinäni. Kyllä tytöt varmaan olisivat ihmetelleet, että mitä se äiti vaatehuoneessa nyyhkii. Yritä noin pienille sitten selittää.

Nimeä olemme miettineet jo, mutta mitään ei ole lyöty lukkoon vielä. Meillä ei ole suoranaisesti mietitty mitään tiettyä nimisarjaa tms. Tyttöjenkin nimet alkavat eri kirjaimilla, mutta sointuvat kuitenkin yhteen kun ovat vähän samantyylisiä.

Painoa on tullut tähän mennessä 8 kg ja terveydenhoitaja oli vähän sitä mieltä, että lisääkin saisi tulla, koska olin ennen raskautta ihan normaalin alarajoissa. Asenne on sama kuin aikaisemmissakin raskauksissa; se tulee mikä tulee ja imetyksen jälkeen katsotaan mitä mahdolliselle ylijäämälle tehdään. Tosin ainakin edellisillä kerroilla kilot ovat tippuneet ihan kivasti ilman erikoisempia toimia.

Minusta vähän tuntuu, että tämä tulokas on heittänyt kuperkeikan kohdussa ja olisi nyt istumassa. Minullahan esikoinen syntyi sektiolla perätilan takia ja toinen tuli normaalisti alakautta pää edellä. Kovasti toivon, että tämäkin älyää kääntyä oikein päin. Sektiostakin jäi kyllä ihan kivat muistot, mutta alatie oli kuitenkin niiin paljon helpompi toipumisen kannalta. Ja nyt kun kotona on kuitenkin jo ennenstään 2 pientä tyttöä niin hankalaksi menee arki nostelukieltoineen jos sektioon taas joudun. Vielähän tässä kyllä ehtii tapahtua vaikka mitä.

adalat, rv 32+6

Onko muilla muuten vaikeuksia muistaa viikkoja? Minun pitää joka kerta oikein miettiä, montakos niitä taas olikaan...

Vierailija
14/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin nyt sitten ajan sinne 4D-ultraan Felicitakseen Tapio Kurjelle :) Se on ke 14.3 klo 8. Aika huonosti oli aikoja sinne vaikka kuukausi ennen soitteli :b Ei kai vauva oo jo liian iso, kun sillon on rv 26+3?? Kun moni tuntuu käyvän jo rv 23-25..

PP 21+2 <3

Vierailija
15/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ihana pakkanen! Aamu jo sen jo kertoi miten päivä menee, mulla oli aika aamulla vauvan paino kontrolliin, ettei vaan kasva liikaa..noh, vietiin ukko töihin....tapeltiin jo ovien kanssa kun oli -28' c...sittenhän se auto sammu risteykseen...luojan kiitos se lähti viel siin käyntiin ja lähempänä ukkia, minne olin lapsia kuskaamassa hoitoon, se sit pysähty..ei inahtanutkaan! Kyl pääs muutama ärräpää, esikko oli ihan paniikissa mitä tapahtu...ainut mikä pelotti oli tuo pakkanen, aika kumman nopeasti auto jäähty, kuopus vaan huus autossa, kylmyyttä, en tiiä..mut äkkiä soitin ukille lapset nuokkimaan tien varresta ja ukko sai tulla töistä antamaan autoon virtaa..Selvittiin sit siitä...lainasin ukin vanhaa kunnon ajopeliä!!! :)

menin äitipolille, vauvalle koko arvio 2,2 kg, kuulemma ihan keskikäyrällä menee, paikat on kiinni ja plaa plaa plaa, mutta mutta, sitten kun menin mies lääkärin juttusille, joka katteli niit meikäläisen sokeriarvoja niín se oli sitä mieltä että heti vaan saikulle vuorokausikäyrään...mulla oli ehkä kk:ssa 9 ennen ateriaa arvoa siin 6-6,5 eli ei mitenkään hirveen pahoja, mutta hänestä se nyt vaan taisi olla, muut arvot oli ok. sain nyt sitten buukattua itteni huomisaamulle saikulle, kun kehitin muksuille hoitajat, mikä ei nyt ole niin helppoa...ärsyttää!

Toisaalta voisin kuvitella tätä puolentoistavuorokauden täyshoidoks..*virn* jos jotain positiivista pitää keksiä, mutta ei jotenkin vaan malttas olla pois kotoa, kun ei ole edes mitään hätää....

Omaa napaa, mutta olkoon!

Jos menis lämmittelemään autoa, ja hakis ukon töistä.

Pamppari ja sokeri nirppu 32+4

Vierailija
16/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on jännitysnäytelmä tältä päivää ohitse. Oli TOSI mukava lääkäri siellä polilla, ultras ja mittaili reilun ½tuntia ja selosti ja kertoili kaikenlaista. Vauvan painoarvio nyt 2800g, keskikäyrällä kasvaa. Odotettavissa vielä n.kilon lisäys eli suurinpiirtein samaan sarjaan menis entisten kanssa. Sitten siitäs synnytystavasta: arven seudun ultraamiseen haki vielä toisenkin lääkärin paikalle ja molemmat olivat sitä mieltä, että hyvältä/vahvalta/ehjältä näyttää ja sain luvan alatiesynnytykseen:)))) Kukaanhan ei voi taata sitä, etteikö synnytys voisi silti päättyä sectioon, mutta normaalisti ainakin lähetään liikkeelle. Eli nyt sitten ootellaan. Seuraava käynti ä-polilla on sitten mahdollinen yliaikaiskontrolli Rv 41+5, toiv. ei menis niin pitkälle tämä homma.

Sukupuoltakin kysyin ja kyllähän se pojalta näytti. Lääkäri sanoi, että jos hänen pitäisi veikata, niin poikaa veikkaisi. Itsekin kyllä pussit ja pippelin mielestäni ihan kunnolla näin. Jännää, kun alunalkaen minulla oli pienenpieni toive pojasta, mutta viime aikoina on ollut enempi tyttöolo ja nyt kun poika onkin siis (luultavimmin) tulossa, niin tunne on, että niinhän sen pitikin olla. Lopullisen varmuudenhan sitä saa vasta sitten aikanaan.

Sori, kun näin (.) kirjotus, mutta nyt ei osaa muuta ajatellakaan kuin tätä ja on niin hyvä fiilis kaikinpuolin.

Rouvar Rv 36+1

Vierailija
17/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää kävin edellisessä raskaudessa Tapiolla just 26 viikolla ja hienosti onnistu. Jossain joskus sanottiin että rv 25 olis paras ultraus aika kun kaikki on kehittyny ja kaikki näkyy..

Ei tosiaan liian myöhään...

mani

Vierailija
18/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa laittanut tänne piitkän viestin ja kun olen painanut ok näppäintä niin saan viestin, että kirjaudu sisään vaikka olin kirjautuneena! Argh!

Ei ole kyllä mitään kerrottavaakaan. Eteenpäin mennään aivan sumussa ja kiireessä, mitään ei ehdi ajattelemaan. Lapset on kipeenä ja mies maapallon toisella puolella. Lasken sekunteja, että saan levähtää. Masuasukki on vieläkin hurjan aktiivinen ja hiljaisella hetkellä tunnen vauvan liikkeet. Nyt on tullut hassuja tuntemuksia, jotenkin aistin, että masussa kasvaa tyttö.

Nimistä taisi olla jotain, tytölle on nimi, pojalle ei.

Teillä taitaa olla siellä kunnon talvi nyt! Mahtavaa, jo oli aikakin. Pieni tasapaino voisi olla vaan paikallaan, semmoista pikku pakkasta mieluummin kuin sahaavaa. Tänne luvattiin huomiseksi lunta, se on niin eksoottisen näköistä kun takapihalla on palmuja;)

Mukavaa viikkoa.

Lumituuli rv14+2

Vierailija
19/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin ulkomaita te asustatte?

Vierailija
20/51 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Englannissa.