**JOULUKÄÄRÖT torstaihin**
Kommentit (26)
Heips kaikki joulumasut!!
Tanaan oli laakari ja ultra (taas...mulla on ollu jo 7 ultraa....taallapain, USA:ssa siis, vissiin tykataan ultrailla...tai ehka se on vaan mun laakari). Kohdunsuu auki 1 cm ja ohentunut 60 %. Kalvoja irroteltiin ja kuulemma jotain saattaa tapahtua seuraavien muutaman pv:n aikana (toivottavasti, koska painoarvio ultran mukaan on jo 3600g eli ainakin tarpeeksi iso :).
Joten taalla ollaan odottavissa tunnelmissa, varsinaisia suppareita (mita ne sitten lienee, en tiia kun eka on tulossa) ei oo, mutta menkkamaista oloa ja kohdun kovettumista aina valilla.
Kaikki on valmista vauvaa varten joten saisi kylla jo syntyakin :). En malttais millaan oottaa enaa etta saan oman vauvan syliin...
Terkuin,
Hilzzu ja masukki rv 38+5 (tai 39)
Täällä toinen aamuvirkku. Yleensä en siis todellakaan ole tähän aikaan pystyssä, mutta nyt takana hieman huono yö, joten eipä auttanut muu kuin luovuttaa ja nousta ylös. Alkuyöstä iskikin jo tähän asti messevimmät jomotukset, jotka menivat sekä alaselässä että alavatsassa. No, nousin ylös kävelemään, jolloin kivut katosivat. Ei siis mitään oikeita synnytyskipuja. Vessa kutsui parisen kertaa tänä yönä, tavallisesti on kerta riittänyt. Plääh, alkaako tästä nyt sitten ne paljon puhutut huonot yöt. :P
be_al: Olipas törpön kuuloinen lääkäri sulla! Ehkäpä se oli joku kokematon, uusi lääkäri? Kyllähän sitä toivoisi erityisesti lääkäriltä sellaista luottamusta herättävää toimintaa. Ymmärrän, miten epävarma olo tuollaisesta käynnistä jää. :( Oma neuvolalääkärini on taas niin kokenut ja rutinoitunut, ettei osaa ottaa asiakkaitaan huomioon. Touhu on kuin liukuhihnalla ja mitään ei viitsittäisi kertoa, kun ne asiat on ilmeisesti hänelle itselleen niin tuttuja ja selviä. Ensisynnyttäjänä sitä kaipaisi vähän enemmän tietoa joistakin asioista.
Välillä iskee epätoivo ja masis, kun haluaisi jo, että jotakin todellista tapahtuisi tuolla massussa. Ennen kaikkea tämä oma kömpelyys ja hyljettä muistuttava olemus ahistaa. Olisi kiva panostaa ulkomuotoon ja käydä kampaajalla ennen synnytystä, mutta en uskalla varata aikaa, jos vaikka sitten alkaakin tapahtua. Ei oikein kiehdo ajatus siitä, että istun kampaajalla hiusväri päässä ja lapsivedet menevät tai iskee aivan infernaaliset supparit..
No niin, jospa tässä jättäisi tilaa muillekin. Voikaahan hyvin ja tsemppiä! :) Ai niin, onnittelut uusille jakautuneille joulumammoille! Kyllä tästä itsekin sen nyytin siis joskus kätösiinsä saa. :)
-Pilkku & Ramses 39+1-
tai onhan tässä päivä jo pitkällä...
Olipas Bealilla kurja lääkärikokemus. Mä en oikein sitä ymmärrä et miksi ei neuvolassa voisi lääkärit olla vähän kokeneempia...usein tuntuu et kuulee näitä et on vähän mitä sattuu lääkäreitä. Olis se kuitenkin tärkeää että raskaana oleva(lue: herkkä jne jne) saisi kunnon hoitoa ja tuntisi olonsa turvalliseksi lääkärin käsittelyssä.
Mä näin viime yönä unta että menin käynnistykseen ja supparit alkoi, tosin ne tuntui hassuilta siinä unessa, kuin olisi joku neulalla pistänyt alapäähän...outoa.
Mä eilen kyselin tuolla yleisesti vyöhyketerapiasta käynnistysmielessä. No mä sit soitin vyöhyketerapeutilleni ja kerroin tilanteestani, eli siis reilun viikon päästä käynnistys sairaalassa, ja että se hieman hirvittää. Että voisiko hän auttaa. Kyllä lupasi yrittää, eihän siitä mitään takuita ole. Mutta siis tänään on jo aika sinne. Tulihan se aika pian. Mutta kun ensi viikolle ei ollut enää aikoja, tälle päivälle oli peruutusaika. Tänään siis on rv 37+2 eli vaikka se tehoais niinkin hyvin että synnytys lähtis käyntiin(mitä epäilen suuresti) niin olisi jo turvallista vauvan syntyä. Viime viikolla painoarvio kun oli 2.6kg, eli eiköhän se sitten jo kohta ole melkein kolme kiloinen. Ihan hyvän kokoinen vauva siis.
Mutta siis toiveena olisi että edes hieman saisi suppareita aikaan sillä hoidolla, että sitten kun menen käynnistykseen niin olisi paikat kypsyneet. Saa nähdä miten käy. Hieman tässä on mietityttänyt että onko tämä ihan hullua?!!! Kun siis kyllähän se oikeesti on niin että nyt se voisi jo syntyä ja siis neuvolassa käski harrastamaan kaikkea mahdollista joka aiheuttaa suppareita. Eli en kai tee tässä mitenkään väärin?? Toivon teiltä kommentteja tähän pikaisesti, koska oikeesti mietityttää. Mutta kun pelottaa se lääkkeellinen käynnistys, että mielummin näin kuitenkin. Mutta siis en kai ole liika ajoissa?!!! Toivottavasti kommentoitte ja rauhoitatte mieltäni:) Kiitos jo etukäteen. Aika on siis kolmelta eli sitä ennen ramppaan täällä lukemassa josko joku olisi jotain sanonut tähän asiaan.
Niin ja siis eihän se tietenkään tehoa se hoito jos ei vauva ole valmis tulemaan, eikä paikat yhtään valmiit. Kyllä sen tiedän. Mutta vauva on laskeutunut jo aikaa sitten ja nyt on jo melkein kiinnittynytkin. Ja viime viikolla oli kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki.
Oksaska rv 37+2
Mut varsinkin LAHJAlle haluaisin kertoo että Mä meen tänään vyöhyketerapiaan..kokeilen josko olis jottain potkuu siinä.
Olen synnyttänyt kerran omalla painolla alkaneen, siinäkin oli kyllä vyöhyketerapia pisteiden painelua..Siis sukulaisnainen kokeili ku oli juuri valmistunut hierojaksi. Painoi pisteitä nilkasta ja kädestä. Sitten meni parin päivän sisään vedet.
Toinen synnytys käynnistettiin.
Nyt yrittelen sit " luomu käynnistystä" !!
Ja eihän tästä mitään haittaakaan ole vaikka kokeilee..Avoimin mielin menen.
Olen seurannut teidän pinoa koska olen ihan varma et yliajan menen ja liityn joulumassuihin..ja varmaan viel juhannusmassuihinkin...!:o) Olen vaan huomannut et Lahja on menossa vyöhyketerapiaan ainakin. Toki jos jollain on jottain kommenttia niin mielellään kuulen asiasta!!
Hormoonihirviö ja Himpula rv 39+6
No nyt oon minäkin sitten luovuttanut yhden öistäni jollekin harakoille tai muille... Ei oo tarvinnu paljon silmiä ummistaa koko yönä. Ei siksi, että olis supistellut kipeesti (sellanen jonninjoutava kesto-masunkovetus-supistus oli päällä kyllä koko yön, ei oikeesti lakannut ollenkaan.. omituista..) tai muuten ollu kipee, ei vaan yksinkertaisesti tullut uni silmään.. Ja nyt on sitten jokseenkin karmee olo.
Mutta tulipa oma osuus tallihommistakin tehtyä jo ennen kahdeksaa aamulla. Jotakin positiivistakin siis..
Oksaskalle sen verran, että jos olisin sun pöksyissäs, niin kokeilisin sitä vyöhyketerapia-avitusta jos siitä vaikka olis mahdollisesti jotain iloa käynnistymisen kannalta. Jotenkin noilla lääkkeillä käynnistäminen ei ollenkaan kuulosta houkuttelevalta. Ja mitään kokemustahan mulla ei aiheesta oo, näin vaan aattelisin. Go for it ;)
Ja mitähän vielä.. Pää on kyllä nyt niin sekaisen oloinen, ettei ajatus kulje sitäkään vähää mitä normaalisti.. No, ehkä palaan astialle, kun muisti palailee. Tai siis jos palailee.
Lizzbeth (jolla pää kuin tuhannen pöllyssä) ja myyryläinen 36+2
Et varmaan tuota mun viestiä vielä lukenut, eli mä olen menossa kans vyöhyketerapiaan. Kovin oli mulle ainakin selkäkipuihin sieltä apua. Kummassakin raskaudessa ollut kovat hermoperäiset selkäkivut. Ekassa raskaudessa en saanut niihin mitään apua, vaikka kaikenlaista yritettiin. Sillon en kuitenkaan tajunnut tuota vyöhyketerapiaa. Nyt onneksi sain siitä vinkkiä ja kävin siellä kolme kertaa ja olen kuin eri ihminen. Aivan mahtavaa. Ja siis mulla on tosiaan puolentoista viikon päästä aika sairaalalla käynnistykseen(eka synnytys oli vaikea blaa blaa, en jaksa selittää, mutta siis käynnistetään ettei mene yliajalle ja kasva liika isoksi jne) ja nyt olen menossa terapiaan. Jospa sieltä saisi vähän apuja. Miehelle juuri sanoin että täytyy kai esikoista hieman valmistella että JOS sattuisikin niin että tuo terapia käynnistäisi tosiaan synnytyksen. En kyl siihen ihan usko. Mutta toivon että saisi edes kunnon suppareita aikaan, että kypsyis paikat...
No, oho, tuli varmaan aika lailla samaa asiaa toiseen kertaan...
Oksaska rv 37+2 edelleen;)
Heräsin vasta äsken! Loppuraskaudessa ainakin minun kohdallani nukkuminen vaihtelee tosi paljon. Toisinaan heräilen pitkin yötä ja joskus taas nukun sikeästi 10-11 tunnin mittaisia unia. Närästys on poistunut eli alkaisikohan vauva laskeutua? Laskeutumiseen viittaisi myös se, että alamahaa ja lantion seutua vihloo yöaikaan. Sen sijaan päätä (eli sitä palloa jalkovälissä!) en ole tuntenut.
Äitiyslomalaisen kiireinen elo jatkuu edelleenkin. Tiistaina kävin ensin kahvilla äitiyslomalla olevan kollegani kanssa. Hänen maaliskuussa syntynyt tyttönsä oli jo ihan iso neiti. Samaisena iltana olimme mieheni, raskaana olevan kaverini ja tämän miehen kanssa teatterissa. Ryhmäteatterin Paniikki oli hauska, viiltävä, roisi ja runsasdialoginen näytelmä. Eilen taas leivoin pipareita tuttavan luona Järvenpäässä. Onneksi tänään on tiedossa ihan kotipäivä. Vaikka jaksan edelleenkin olla menossa aika hyvin, väsyy kroppa ja eilen illalla harjoitussupisteli. Nyt sitten aionkin vain surffailla netissä, valmistella viimein sitä saiaraalakassia, leipoa sämpylöitä ja löhöillä.
Ihana oli kuulla taas uusia vauvauutisia, nyt Annoran tyttösen syntymästä!
:)
SnowApple rv 37+1
Vihreetä vihreetä, viimeyönä katosi ne vähätkin lumet mitä oli jälellä. Synkkää ja tympeetä, väsyttävä ilma eikä meinaa oikeen herätä tähän päivään.. Mahassa kyllä herättiin, oli tosi vilske mutta nyt sitten pikkuinen on jo " päikkäreillä" ..
Iltapäivällä kun poika tulee eskarista lähdetään mummulaan ja huomenna sitten on se synnytystapa-arvio. Onneksi lapset pääsee mun tädille niin ei tarvii niitä raahata mukana, tytön kanssa pärjättäisiin mutta poika tosiaan on oikea miehenalku, inhoaa kaikkea odottamista.. tätin tykönä on koiranpentu niin sen kanssa aika kuluu paljon paremmin.
Quarra: tapaamisiin huomenna!! kauhukakaroita ei siis näillä näkymin matkassa, yksin kökötän siellä...
Oksaska ja Hormoonihirviö: jään mielenkiinnolla odottamaan alkaako teillä tapahtua tänään tai lähipäivinä!
Oksaskalle kun kommenttia pyytelit niin minä olen sitä mieltä, että jos ensi viikolla kerran on lääketieteellinen käynnistys edessä niin ite ainakin kävisin kokeilemassa alkaako vyöhyketerapialla tapahtua. Kun vauva on hyvän kokoinenkin. Mieluummin minäkin haluan käynnistyksen luonnollisemmin kun esim tipalla. siitä kun on kokemusta. Eihän se nyt kamalaa ollut(?) mutta rytinää heti alusta alkaen.
Vaikka kyllä minä varmaan löysät housuissa menen sinne vyöhyketerapeutillekin.. Kipeeksihän sitä sieltäkin tulee..
Sitäpaitsi haluaisin testata auttaako vyöhyketerapia kivunlievityksessä miten ja jos tipalla käynnistetään, se ei onnistu.
Tulkaahan heti kertomaan kun olette käyneet, miltä tuntuu yms!!!
Tuntuuko, että alkaa tapahtua!
Pitäsköhän sitä alkaa ruokaa laittaa ja katella lapsille ja itelle varavaatetta, lauantaina tai sunnuntaina varmaan vasta tullaan kotiin. Mummulassa on kyllä netti kun vaan pikkusiskolta ja isukilta saa vuoron.. Toinen höpöttää mesessä ja toinen pelaa pasianssia..
Mutta lahja on takuulla yhtäkaikki koossa vaikka ei mitään kuuluisikaan. Mutta ei täältä nyt taida pystyä olemaan pois kun joulutonttuja alkaa syntymään oikeen urakalla!!
Tänäänhän syntyy/on syntynyt ainakin yksi.
Mukavaa päivää kaikille!!
lahja rv 36+6
Kiva lueskella muiden loppuraskauden tuntemuksia, kun ite ei niitä päässyt kokemaan. Kävin eilen vihdoin hakemassa vaunut ja turvakaukalon. Nyt olen sitten niitä pessyt. Vaunuissa olikin yllättäen hometta kuomun sisäosassa, harmittaa...toivottavasti saan sen pois. Kyselinkin täältä jo vinkkejä.
Meiän neidillä tänään 1 kk synttärit! Ensilumi jakselee hyvin ja on oppinut hienosti syömään pullosta. Vielä pari päivää sitten yksi saturaatiolasku. Nyt jos neiti olis muutaman kiltisti niin pääsis monitorista pois ja ens viikolla kotiin. Pidän sormet ja varpaatkin ristissä, mut silti pelottaa et kotiutus kuitenkin siirtyy.
Ja onnea kaikille muillekin vauvan jo saaneille!!! Onnittelupinot oli jo karannu kauas...
Minea ja " Ensilumi"
' Ja juna kulkee taas' *möreä basso* eihän tätä pysäytä enää mikään kun kerran alkuun on päästy..siis jakaantumisia.
Hormoonihirviölle (hih,kiva kun muitakin tunkeutuu..kyllä täällä saa käydä ' kylässä' ) musta alkaa myös tuntua että liityn tonne juhannusmasuihin ;) Tai jos ei niin kauas mennä niin sitten pääsiäismammoihin :DD
Oksaska,kaikki keinot on sallittuja sodassa ja rakkaudessa!!Nyt taitaa olla kyse molemmista ;) Mä myös aion mennä.Kunhan saan tuon luurin käteen ja numerot näpyteltyä niin varaan ens viikolle ajan!!
Mitähän poppakonsteja sit pitää keksiä jos vyöhyketerapia ei tehoo??Kai me aletaan piirissä ' tanssia' (mahtaisi ollakin näky!!!) kaikki ja yks hakkaa noitarumpuja ja luetaan loitsut ym ym jotta nämä lapsoset ymmärtäis syntyä!!!! :DDD
Näin muuten viime yönä jotain unta ROUVAP:stä..Joo luitte oikein mä turisen teidän kanssa myös unissani ;) niin koukussa mä tänne olen!! *pitäisköhän alkaa huolestuu* Joten siksi aloitan nyt huhuilun!!!!
~~~~RouvaP Missä olet???Miten voit????Huhuuuuuuu....~~~~~~
Onkohan tämä joku edistyksen merkki kun mulla on valkovuoto lisääntymään päin?? (sori ällö aiheet) Alkuraskaudessa sitä tuli tulvan lailla mutta rauhottu hieman (tosin runsasta ollu koko ajan..) ja nyt taas eilen housut kastu!!!Eka mä tietysti ajattelin että olisko lapsivettä mutta ei tainnu olla!!Kyllä se valkkarilta näytti (ja tuoksahti) :PPPP
Meimi,puhuit eilisessä pinossa siitä ettei lapsettomien kavereiden kanssa tahdo enää löytyä yhteistä säveltä..Olen myös huomannu jonkin sortin eristäytymistä,sekä omalta puolelta että kavereiden.Ja tuskin edistyy kun muksu syntyy.. Kaippa se on ihan luonnollista että hakeutuu kaltaistensa seuraan..Kun on yhteiset intrestit ym niin selvähän se että puheenaiheita riittää!!Mulla ainakin on hyvin vaikea nyt enää keksiä mitään muuta puhuttavaa kun raskaus/synnytys/vauvat.Mun päässä EI OLE muita ajatuksia,tyhjästä on paha nyhjästä!!
Tiedän toki että lapsettomana näitä ' hömpötyksiä' on vaikea ymmärtää ja ne kyllästyttää :O Mutta niin vaan ihmiset ja tilanteet muuttuu.Toisinaan joistakin ihmissuhteista pitää ' luopua' .Voi olla että myöhemmin taas uudestaan törmää kun tulee yhteisiä kiinnostuksenkohteita.Tiedä sitten.
Mun maailma on huimasti ' avautunut' tän raskauden myötä..Oon solminu niiiiiin paljo uusia kontakteja etten perässä meinaa pysyä!!! ;))
Ja sekös on hauskaa!!! :DDDD
Oho,tuli höpötettyä taas enemmän ku oli alunperin tarkotus.Koittakaa kestää...
Nyt on taas sen sortin menkkajomot alavatsalla että parasta levätä hieman.
*siirtyy taustalle*
-Tiggr&Nasu 39+0 (Enää viikko LA:han!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
mutta olen ihan vietävän kateellinen kaikille, jotka on jo nyyttinsä saaneet!! Mä en enää tiedä miten päin olisin kun en JAKSA kerta kaikkiaan odottaa yhtään päivää... Mulla on maanantaina neuvola, mutta mielelläni jättäisin sen käynnin väliin synnytyksen takia.
Miten te muut jaksatte odottaa?? Musta tuntuu välillä, että sekoan kun en keksi mitään aikaavievää tekemistä. Istun vaan ja surffailen tai katselen tv:tä. Alkaa olla aivokuollut olo...
Äh, siis tänne ei kuulu mitään uutta. Lopetan näin lyhyeen kun en näemmä keksi mitään positiivista sanottavaa.
Voimia muille tuskailijoille ja onnea kaikille vauvan jo saaneille!!
violet ja masu-Aarre rv 38+6
Pakko vastata sulle pikaisesti, että mullakin kastu pöksyt eilen! Ollaanko me oikeesti eri henkilö? ;) Ei vaan, mäkin tulkitsin lorahduksen valkovuodoks, vaikka TOIVOIN sen olevan lapsivettä... Mä en jaksa uskoa (ainakaan omalla kohdallani) sen enteilevän mitään. Mä en usko että tää lapsi syntyy KOSKAAN, siis oikeesti, se jää asuun mun mahaan ja tulee ulos parikymppisenä...
Mun kaveri kävi kaks kertaa vyöhyketerapeutilla just sillä LA viikolla - en sitten tiedä oliko tuosta apua, mutta poitsu syntyi laskettuna päivänä (se toka kerta oli just edellisenä päivänä). Mun kaveri ainakin uskoi siihen, että se auttoi.
Tulkaahan kertomaan miltä tuntui ja tuliko siitä jotain tuntemuksia. Mullahan on la 17.12. ja kovasti yrittäisin välttää tuon sairaalajoulun eli mielellään kaikki kotona joulua viettämässä. Jos ei mitään ala lupailla tossa itsenäisyyspäivän viikolla, niin sitten täytyy munkin varailla aikaa vyöhyketerapiaan. Homeopaattiset " avut" ja joogavalmentautuminen on jo osittain käytössäkin ; ) Mä antaisin mielelläni vauvan kasvaa tuohon LA:han masussa (ei näytä olevan riskiä jätti-isosta vauvasta), mutta en kyllä kovin montaa päivää yli.
B 36+5 (huiiiiii.... miten nopeesti nää viikot täyttyy ; ) !!!!! )
Mulla on ihme kyllä äärettömän hyvä olo. Varmaan 5 erittäin hyvin nukuttua yötä takana. Mistään ei kivistä eikä kourista.
Sektiopv takataskussa eli varmasti olen jouluksi kotona jo (pv 15.12) ja jos taas lähtee itellään aikaisemmin syntyyn, ei muutakun tuhannen jalkaa taysiin.
Onneksi vielä kuopukselle paikka päikyssä joulukuuksi, että saa mennä sinne synnytyksen ajaksi ja muutamaksi lähipäiväksi. Ajattelimme, että mies jää isyyslomalle sitten kun tulen sairaalasta kotiin. Että saa hoitaa isot tytöt , kun mulla on se haava.
Mies soitti, että oli saanut unelmiensa työpaikan... kävi kyllä haastattelussa ja laittoi mahdottoman palkkatoiveen ja luuli ettei missään nimessä onnistu. No nyt oli soitettu, että valinta osui just häneen. Nyt se miettii, et miten se vois muka lähteä vanhasta työpaikasta, kun siellä on niin kauhee tilanne, liian vähän miehiä töissä ja firma ihan purjeissa jo nyt... No eipä oo tällastakaan ennen kohdattu. Ihana silti kun mies on ajattelevainen ja lojaali ja selvittelee asioita ennekuin tekee ratkaisunsa.
Huomenna on ne mun ystäväni hautajaiset. Taidan sittenkin päästä sinne. Eli pitäkäähän peukkuja etten ihan romahtaisi sinne.
Nyt eimuutakun syömään suklaata ja lukeen rakkausromaania.
Käry 36+5
P.S. Kuulin tutkimuksesta, jossa kerrottiin että lapset joiden äidit syöneet suklaata paljon odotusaikana, ovat keskimääräistä onnellisempia...=)
Ette usko kui o ollu ikävä tänne =)Tietsikka temppuillu,.kovalevys kuulema jotaki " vikaa" ,onneks on takuu voimas ja saatiin kui ihmeen kaupal ,.KAIKKI kuvat pelastettua levylle,.pitäs ne ain heti teettää mut ku on niiiiin saamaton,.mut opittiin seki et ne kuvat on kultaakin kalliimpaa=)kolmen muksun kuvat,.kesälomakuvat YMS=))))))
niin,.täälä tapahtuu=)mulla oli eilen se KÄÄNNÖSAIKA,.NIIN ette ikuna usko mut veitikka oliki KÄÄNTYNY ite==!!!!!!!!mut eipä ollu turha reissu..kiva oli nähä et mussukalla kaik hyvin,.napavirtaukset hyvät,.sydänäänikäyrä hyvä,.painaa nyt 3200g jo=)meil muut lapset painanu 3510-3605g,.kohdunsuu pehmentyny,.aikas napakoita supistuksia ollu nyt tän vko.n,.hyväki et on ku ne suppailut " työntää" alaspäin,ku muuten on tahtonut pyöriä vielä masusa,.toivon ja rukoilen et veitikka pysyis nyt rt.s=)))))))lääkäri meinas et kyl tällä kokemuksella perätila vauvanki synnyttää,.leikkaukseen en vain halua(kun en ole sitä koskaan kokenu)
ONNEA ANNORALLE=))))IHANAA ALKAA JOULULAHJAT SYNTYMÄÄN=)
Quarra ja Lahja>huomiselle tsemppiä=)
Eilinen pv meni sit Kokkolas,.mies piti pekkasen niin meikä sai olla rauhas polilla,.shoppailinki vauval vaatteita vaikka niitä ON kolmelta kertyny aikalailla,.
Lauantaina kaikki muksut menee mun kotio yökylään,.mennää miehen ka Jouluostoksille ja tietty SYÖMÄÄN RAVINTOLAAN=)NAM=)
Mä en ´jaksa vielä synnytystä ootella,.tulee liika pitkäks aika jos sitä koko ajan miettii,...eiköhän se oo ees kumminki sitte ku on sen aika=)
MISSÄ MUUTEN Tansku-75???????
RouvaP.stä kuulin et sil on kaik ok,.mut en sitä tiejä miksi ei täälä enää käy=)))))
no mut ny potut tulelle,.lihakastike onki uunis jo ollu=nam=)
t;ama 36+4
mua jotenkin jännittää nyt ihan kamalasti. kun ei yhtään tiedä mitä tulee tapahtumaan. jotenkaan en usko että tästä nyt synnyttämään vielä pääsis, mut silti on se mahdollista... huhhuh... toivomuslistalla on että edes jokunen tehokas supistus tulisi terapian avustuksella. ettei menisi ns. hukkaan se ja että saisi tosiaan kypsyteltyä paikkoja. Niin siis käynnistys ei ole vielä ensi viikolla, vaan sen seuraavana maanantaina. mutta siis kuitenkin aika pian. meinattiin laittaa jo ensi viikolle, mut kun sit jotenkin oli parempi laittaa maanantaille?! eli siis 5.11. on se päivä. toivotaan ettei tartte sinne mennä, vaan olen jo kääröni saanut ennen sitä.
joo, mä täällä jännittelen, en edes muista nyt muitten juttuja kunnolla, kun olen niin ihmeissäni.. tulen sitten illemmalla kertomaan millaista oli ja tapahtuuko mitään.
Oksaska rv 37+2
Mua jännittäääää niin älyttömästi se huominen.. Kauhee vatsankäänne hetki menossa, kun ei ajatukset tahdo millään pysyä poissa siitä huomisesta. Hirvittää sekin että kuin raju synnytys on kun käynnistetään, mutta mitä viimeksi sitä tippaa laiteltiin, niin vahvimmalla annoksella tuli ihan kivan tuntuisia supistuksia 3min välein jopa, mutta väliajalla olo oli ihan hyvä. Mut sit kun se supistus taas alotti tulemisen, piti hieman keskittyä että ei olis päästänyt suustaan kauheita sammakoita. :)
Vaavalla oli eilen illalla taas joku ihme äksöni hetki, ei ollenkaan sen tapaista. Mutta parempi näin että edes kerran päivässä tulee se hetki ettei todellakaan tartte miettiä onko se elossa vai ei. Hyvin eläväiseltä eilen illalla tuntui, ei meinannut omasta unen tulosta tulla mitään kun joku punkasi ja paino ja pää vihloi ah niin alas.
Lahja: toivottavasti sä bonjaat mut sieltä. :) Mä nimittäin tuskin tunnistan sua laisinkaan. Mutta mut tunnistaa miehestä. ;) *heh heh*
Juu miehestä pitikin sanomani, että se sai eilen jonkun ihmeen panique kohtauksen kun oli kuullut mummoltaan että meidän tutun vauva kuoli aikoinaan mahaan sen takia, kun meni lapsiveet eikä tää tuttu huomannut sitä ja lähtenyt sairaalaan.. :/ Mun mielestä tuo ei voi olla edes mahdollista, kyllähän sen nyt huomaa kun lapsivedet menee?? Miehelle sain sitten sitä koko illan vakuutella että kyllä mä huomaan jos ne lapsiveet menee, mies sitten tietenkin ekana että vaikka jos ne menee vessassa käydessä.. *siltikin kultapieni, siltikin* Ainakin toivon niin.. :P Mutta sitä ei pidä mennä sanomaan tuolla ukolle, tai se hermaa ihan täysin että jokin menee tässä vaiheessa vielä vikaan. Se mua vannotti että jos/kun lapsivedet menee, niin HETI lähdetään sairaalaan.. *juu juu* Reppana ottaa nyt paineita asiasta kun asiasta. Ja öisin kun käyn vessassa se herää ja aina ekana kysyy, mikä on olo.. :D Naureskelin toissa yönä sille että ihan hyvä kiitos, jos et vain tunkis ihteäsi mun puolelle sänkyä että mäkin pääsen takasin nukkuun. Totesi että no hyvä ja samantien kuorsasi oikein railakkaasti. 8-) Siitä on nyt tullut tommonen ylihuolehtivainen.. Ihan sööttiä kylläkin. Kun vain joskus sinne synnyttään päästäisiinkin. Tuntuu tällä hetkellä että jos ne ei käynnistä, niin yliaikaiseksi menee tietysti niin että kolisee. Ja mies eilenkin hoki ettei malta enää odottaa.. *ihanks tosi, kas kun en oo huomannut 8-D*
Mutta nyt mä meen suihkuun. Pitää lähteä koiria lenkittään tuonne ah niin kauniiseen marraskuun päivään.. :/ Lumi, missä ihmeessä se viipyyy??!! Ei voi pukki tulla ilman lunta. *niisk*
Quarra ja tirriäinen rv38+2
On aivan kuin koko lystikkään kantamisen olisi saanut taas aloittaa alusta, kun katsoo ulkona lepäävää vihreyttä. Jotenkin sitä on mielessään nähnyt idyllisen joulunäkymän paksuine nietoksineen ja kinoksineen, kun on ajatellut synnytyshetkeä. Vaan nyt on kuin räpiköisi uudelleen syyskuun alkupäivissä, pentele vieköön!
Mitenköhän Annoran käynnistys on sujunut...?
Olin eilen neuvolassa, ja niin vain on, ettei hemppa suostu nousemaan. Mikääli lääkäri näkee parhaaksi, voin joutua johonkin raudanimeytymistutkimukseen, sillä tää alkaa olla pahasti todellista anemiaa. Koko syksyn olen roikkunut alle sadassa, kun raskauden alussa hemppa loisti 142:ssa. JA verenpaine on koko ajan ne tyypilliset 98/60. JA vielä jäpähdin, kun pissasta paljastui eka kertaa elämässäni sokeria! Olin käynyt paria päivää aiemmin paikallisen marketin avajaisissa ja ostanut himoitsemani irtokarkkilooran, ja huoletta olen pistellyt loorasta namusia poskeeni nyt muutaman päivän ajan. JA niin vain virtsanäyte ropisi sokeria! Noh, yksi kert ei kuulemma niin vaarallinen ole. Ens viikolla on kyllä tsekattava, etten herkuttele päivää ennen neuvolalääkäriä yhtään mitään! Vaan nyt siis surutta olen taas mussutellut... Perusteluina vaikkapa nyt se, että tällaisena matalapainepäivänä verenpaineeni on vielä tavallistakin alhaisempi, huippaa ja heikottaa, ja ainoastaan salmiakki on oiva apu tähän vaivaan.
Nlalääkäriajan sain sitten ensi tiistaiksi (onneksi oma lääkärimme vallan jotain muuta kuin Bealin kuvaama inhotus). Sieltä saan lähetteen äitipolille, jossa sitten katsotaan, ruvetaanko käynnistelemään ja ennen vai jälkeen joulun. Hm... Eipä tässä siis voi tulevaa juuri suunnitella.
Nyt yksi myllää mahassa niin, että taidan koettaa oikaista sohvalle, vaikka tuskin kivutonta asentoa enää löytyy.
Piristystä sadepäivään!
Vitanova rv 35
onpas täällä tekstiä jo en ees muista mitä piti kommentoida tai pitikö mitään,heh,yks sekopää täällä vaan=)
ihanaa kun Annora sai rinsessan,oon kans kade=),tahtois jo oman nyytin vaikka se lähellä onkin,niin en vaan jaksa enää olla raskaana,näin kävi viimeksikin.
Masussa vaan koitetaan vielä myllertää,vauva oli tosi vilkaskin eilen illalla,kuin kaikinvoimin olisi potkinut ja myllännyt.Maha kovana mutta ei satu,ei.Usein näitä harjoitussuppareita silti tulee.
Ulkona ankean pimeää ja harmaata!!=(
huomenna äitipolille.kerron sitten kuulumisia kun ehdin.
Huomiselle onnea ja iloa ketkä voitte pian vauvan saada syliin!!
Kirjoitan taas jos joskus muistaisi mitä pitkään kirjoittaa heh,lepäämään taidan mennä.Mulla on VAPAATA!!!!Tyttö meni nyt kerhon jälkeen mummille josta tulee vasta huomenna kotiin,mies iltavuorossa klo 21,jee!!oma rauha jättimasukan kanssa.
äitiliini rv 38+6(saat jo vauva syntyä,kiitos!" !!!!!!!!)
Menimme koko perhe jo ajoissa nukkumaan, esikoinenkin nukkui hyvin yönsä vaikka hampaita on kovin tulossa joka puolelle.
Eilen olin neuvolalääkärillä.. se oli kamalin kokemus mitä olen mieslääkärin vastaanotolla ollut! Yleislääkäri, joka ei ole neuvolatyötä tehnyt nimeksikään.. ei tiennyt edes oikein miten päin vauva on. Sitten alkoi sorkkiminen tärisevien sormien kanssa joka kesti ja kesti... tuli niin outo olo... että jännittikö se vai oliko se ihan oikeesti joku pervo?? EI se pahemmin sanonut kohdunkaulan tilanteesta muuta kuin että pehmennyt jo on ja hieman auki????? Mua ahdisti koko eilinen päivä tuo niin että ajattelin jo että pysyvä trauma jäi..olen kuitenkin ollut erilaisilla lääkäreillä, myös miehillä mutta noin vastenmielistä tapausta ei ole kohdalle sattunut.
Hemppa vain 118 eli rautaa lisätään. Paineet ok ja kohdun kasvu kuulema aika hurjaa, nyttenkin sf oli 37 cm! Siksi saan aika pikaisesti ajan kokoarvioon.
Parisen päivää ollut viiltoja kohdunsuulla ja häpyluussa... muutenkin alkaa olla olo että jos tuolla jotain alkais tapahtuu :))
t. beal rv 35+5