Matala verenpaine ja helteet
Meinasin tänään pyörtyä kauppareissulla. Kotona mittasin (suoraan ulkoa tullessa) verenpaineet ja näytti 98/78, syke 79...
Tykkään lämpimästä, mutta pelottaa että pyörryn jonnekin kadulle. Voiko verenpainetta saada nostettua jollain keinolla?
Kommentit (25)
Paineet ok, mutta muista nestetasapaino. Jos se ei ole kunnossa, heikottaa.
Lihominen, tupakointi, juopottelu, salmiakki.
Vierailija kirjoitti:
Paineet ok, mutta muista nestetasapaino. Jos se ei ole kunnossa, heikottaa.
Ei ole ok paineet, täällä korkeaverenpaineisten maassa vain matalat paineet eivät virallisesti voi olla ongelma.
Suolavettä juon ympäri vuoden. Paineet n 100/55
Vierailija kirjoitti:
Jatkan, helteet ei haittaa ollenkaan. Lempilämpö 25-35
Törkeää, että joku valittaa matalasta verenpaineesta. Itse olen taistellut koko ikäni korkeaa verenpainetta vastaan.
Oli 160/90 ja helle tiputti 130/75. Nyt on erittäin huono olo näillä ns normaali paineilla. Päässä hajoaa kohta joku paikka.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noi oo liiankin matalat?
Ei ikinä ongelmia, siedän hyvin kuumaa (25-35). Vp 100/55
Vierailija kirjoitti:
Eli sun vastaus kysymykseen oli...?
Vierailija kirjoitti:
Törkeää, että joku valittaa matalasta verenpaineesta. Itse olen taistellut koko ikäni korkeaa verenpainetta vastaan.
No mitä ihmettä? 😂
Ei se pyörtyily kovin kivaa ole.
Onko sulla elintavoista jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun vastaus kysymykseen oli...?
Ei ikinä ongelmia. Niin hän käsittääkseni kirjoitti...
ei ole matalat paineet, ihan on normaali
Matala verenpaine saa ainakin mut pyörtymään. Viimeksi löin kunnolla pääni samalla. Kerran menin kesähelteellä suorilta jaloiltani selälleni linja-autoa odottaessani. Vähänhän se arveluttaa, että milloin ja missä olen uudestaan tantereella julkisella paikalla. Vesipullo on helteillä aina mukana samoin kuin merisuolarakeita.
Verenpaine on yleensä luokkaa 110/70, mutta jostain syystä humpsahtaa välillä alemmas. Silloin vähintäänkin heikottaa.
Oletteko minkä kuntoisia ja painoisia? Miten syötte?
Urheilen, olen hoikka ja verenpaine sekä leposyke matalat. Välillä ärsyttää kun on pakko pitää lepopäiviä ja syödä kunnolla enemmän että paineet ei laske pökräilyn asteelle.
Mun on muuten tehnyt mieli tänään lakua ja makeaa, paineistako se johtuu?
Vierailija kirjoitti:
ei ole matalat paineet, ihan on normaali
minkä takia tätä on pitänyt alapeukuttaa?
Olen itse ollut lääkärin vastaanotolla, jolloin hän mittasi verenpaineeni 80/43. Se rupeaa oleen jo matala.
Oletko wanhus ? Eli mikä on sinun ikäsi ?
Laku