Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala verenpaine ja helteet

Vierailija
29.07.2024 |

Meinasin tänään pyörtyä kauppareissulla. Kotona mittasin (suoraan ulkoa tullessa) verenpaineet ja näytti 98/78, syke 79...

Tykkään lämpimästä, mutta pelottaa että pyörryn jonnekin kadulle. Voiko verenpainetta saada nostettua jollain keinolla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän vettä. Syö salmiakkia tai lakua. Mieluiten salmiakkia.

Vierailija
22/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää, että joku valittaa matalasta verenpaineesta. Itse olen taistellut koko ikäni korkeaa verenpainetta vastaan.

Läskiä ja lotinaa.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakritsi. Ei liikaa.

Vierailija
24/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki on aina hyvä ratkaisu, vaikkei hetkessä auta mutta korjaa ainakin alhaiset verensokerit, myös joskus ihan ison merisuolarakeen tai pari laittanut suuhun ennen kauppareissua tai syönyt meetwurstia, ja kuten edellä oli jo, hyvä nestetasapaino on myös tärkeä muistaa. Oma diastolinen on välillä 50-55, ja systolinen eli se ensin kerrottava taas suht normaali eli n.90-100.

Vierailija
25/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko minkä kuntoisia ja painoisia? Miten syötte?

Urheilen, olen hoikka ja verenpaine sekä leposyke matalat. Välillä ärsyttää kun on pakko pitää lepopäiviä ja syödä kunnolla enemmän että paineet ei laske pökräilyn asteelle.

Mun on muuten tehnyt mieli tänään lakua ja makeaa, paineistako se johtuu?

Ikäisekseni hyväkuntoknen 65v, 161cm/70kg. Teen paljon fyysistä työtä, nukun n 6h, hetään 4-5 aikoihin. 

Enimmäkseen syön vhh, paljon kasviksia mutta rakastan lihaa

11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi