2007 yritykseen ryhtyvät --- viikkoon 6
[color=red]
Tässä olemme me, jotka yritämme vauvaa vuodelle 2007
[color=blue]
@nne85 01/07 ? ensimmäinen lapsi
-marissa- 01/07 toinen lapsi, lapsi -06
72oinas 05/06 kolmas lapsi, lapset -00, -02
Afu-82 /07 ensimmäinen lapsi ?
alli78 11/06 kolmas lapsi, lapset -00, -01
Debi75 01/07 ensimmäinen lapsi
Doodels 01/07 ensimmäinen lapsi
ellaelmeri 01/07 toinen lapsi, lapsi -04
Elsamarja67 ? toinen lapsi, lapsi -02
eppuliina 01/07 toinen lapsi, lapsi -02
Hömme1 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
Ja_me 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
Janna@ 10/06 ensimmäinen lapsi
jasminmaria 10/06 ensimmäinen lapsi
iMamma 07/06 ensimmäinen lapsi
Kiti76 01/07 toinen lapsi, lapsi -06
kk80 /07? toinen lapsi, lapsi -06
lastwish 01/07 viides lapsi, lapset ?
lilliputti_83 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
maajo 01/07 ?
mammamiau seitsemäs lapsi, lapset ?
mammuliz 01/07 ensimmäinen lapsi
Manna07 01/07 ensimmäinen lapsi
Mansikkamamma /07 neljäs lapsi
meiko 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
miiku85 06/06 ensimmäinen lapsi
minni1974 /07 kuudes lapsi, lapset -93, -95, -02, -04 ,-06
moonshine 01/07 kolmas lapsi, lapset ??
mymmeli-07 01/07 toinen lapsi, lapsi -06
nasuli78 01/07 viides lapsi, lapset -98, -00, -01, -05-
Nelli_79 01/07 ensimmäinen lapsi
Nezzie 01/07 kolmas lapsi, lapset -01, -03
Niiloakseli viides lapsi, lapset -98, -01, -03, -04
odyssa 02/07 toinen lapsi, lapsi -04
paivi79 10/06 toinen lapsi, lapsi -04
priscilla 11/06 neljäs lapsi, lapset -97, -99, -01
pyykkivuori /07 kolmas lapsi, lapset -01, -03.
sannis85 01/07 ensimmäinen lapsi
Sumunen /07 neljäs lapsi, lapset ?
tearangel 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
tosca 01/07 toinen lapsi, lapsi -05?
tulppa 01/07 ensimmäinen lapsi
Tutti 07/06 kolmas lapsi, lapset -00, -03
Plussaannet [color=red]♥ ♥ ♥
[color=blue]
lilliputti_83 la 26.9.07
Ja_me la ~29.9.
ellaelmeri la
[color=red]
Kertokaa jos jotain muutosta tms. en ihan koko ajan pysy mukana :)
Kommentit (47)
Elikkä niinhän se tuhruttelu vaihtoi vuodoksi tänään. *tarkistaa kp:n* Juu siis tarkistettuna on menossa kp 24 joka nyt sit kai muuttui kp1:ksi.. kaksi päivää pitäis vielä terolutejakin syödä, mut jännäilyt saa ainakin siirtää taas seuraavaan kiertoon. Yllättävän paljon harmittaa. Pelkkää omaa napaa siis tällä kertaa.
-Janna-
Täällä yksi iloinen plussannut. Vahva plussa tuli testiin kp 30/25 sekä kp 31/25. Nyt ei muuta kun toivotaan että pysyy matkassa loppuun asti.
Voimia ja plussasäteitä kaikille kuumeilijoille!
Hirmu paljon onnea. :) Kaikki mahdolliset liimat ja tarrat mukaan odotukseen. :) Ihanaa kuulla taas plussa-uutisia, jotenkin antaa itsellekkin uskoa tulevasta.
-Janna-
Älähtäkää, jos unohdin päivittää jonkun tiedot. Elsamarjan lisäsin listalle, mutta muuta lisättävää ei osunut silmään.
Täällä juon aamukahvia rauhassa ja hemmottelen itseäni siitä huolimatta että tätsy on kylässä. POitsukin nukahti itse takaisn aamu-unille, kun heräsi alunperin klo 7... aina vaan on aikaistanut tuota nousemista. Nyt kokeilin laittaa aamupullon jälkeen vielä takaisin vaikka olikin aivan tillin tallin pirteän näkönen ja HAH sinne nukahti ja nukkuu vieläkin!!!
Viimeyönä näin unta, että olin menossa takaisin töihin. Jotenkin tuo töihin palaaminen kummittelee mielessä, kun tuossa jo kerkesin ajatella että menen joksikin aikaa töihin jos tärppää niin saa vähän taas rahaa siihen että on pidempään poissa. Muuten olis aie mennävasta ens. syksynä. Kauaa kun ei tarttis sitten olla töissä jos lomien jälkeen palaisin toukokuussa ja sitten jossain vaihessa joudun jokatapauksessa saikulle (viimeksi viikolla 26) raskaan työn takia. Mutta aina ei mee niin kuin suunnittelee :(
Aikas monet menee nyt sitten samoissa tunnelmissa tätsyä kestitessä. :) No ei auta kuin positiivinen mieli.... taas uuden kierron aika!
Mymmeli KP 2/27 ja poitsu 7kk
Menin sitten tekemään testin ku oli täti 3pv myöhässä, ja negatiivinenha sieltä taas tuli =,( ei jaksais aina katella vaan sitä yhtä viivaa.. mies jaxaa olla aina vaan yhtä varma et kyl se seuraavax nappaa,mul alkaa usko jo horjuu.. Luin tos vkonloppuna et siitiöt tuhoutuu alkoholista, tupakasta, saunasta ja kuumasta kylvystä sekä stressaantunut nainen ei voi tulla raskaaksi... niin no mies polttaa puol askii pvs, juo olutta pe ja la ( yhteensä kahtena pvnä max noin 10), käymme usein kuumassa kylvyssä ja saunomme 1xkuussa. Ja minä olen yksi stressikimppu; 12h töitä ma-pe, la 4h töitä, illat teen lopputyötä ja siihen samaan yritän vielä sovittaa ystävät, sukulaiset ja suhteen sekä kotityöt. Veikkaan siis että ei tästä mitään tule..
Toisaalta kun miettii, niin onhan niillä alkkiksilla ja narkkareillaki lapsia..ni miten se sit onnistuu..? prkle..
anteeksi negatiivisuuteni..on vaan turhautunu olo
Jasminmaria kyllä teillä vielä tärppää älä turhia hätäile..! Kauan teillä on yritystä takana? Meillä on toinen yrityskierto menossa..Mitäs muille kuuluu? Mulla olisi ovulaatio 11.2 joten silloin kova yritys päällä..! Mitäs teille kuuluu tähän päivään?
Eipä hirveesti mitään asiaa, kunhan kirjottelen... :)
Mä oon huomannu ihan ku tätä palstaa lueskelee, että raskautumise ku " unohtaa" kokonaan niin johon näyttää tärppäävän. Mä en oo tutkinu mitään muuta ku tikutin ovista että jotain hajua olis missä se on ku kierto on ihan mitä sattuu ollu synnytyksen jälkeen. Enkä aioi mitään raskautumisen oireitakaan tutkia, aika näyttää. Tällä hetkellä on ~20/~30 joten odottamistahan tässä vielä piissaa ennenku voi mitään sanoa =D
Kaikille ihan tasapuolisesti plussasäteitä ++++++++++
Mä oon ihan pihalla taas, ku viikonloppu meni ihmeellisen vatsaetotuksen kourissa. Täytyneen käydä ettimässä edellinen pino.
Mukavaa viikonalkua kaikille =D
Kiti kp ~20/~30
Sannis85:Ei tää ole vasta (?) kun neljäs kk, mutta kun haluais sitä niin kauheesti, että jokainen miinus aina kourasee aika pahasti..
Nii olis kai helpompaa jos vois vaa " unohtaa" ..Otan kai liian vakavasti..
Eikä sitä helpota yhtää se, että on muutenki ahdistunu työhommista ja lopputyöstä..ainut onni on, että ne on ohi kesään mennessä, jollon ukkoni lupas viedä mut kreikkaan vähä lataa akkuja..ja sit sen jälkee alkaa vähä rennompi työrupeama...eli kyllä se valo siellä jossain odottelee..
-hermoheikko hätäilijä-
Kyllä on kylmä!!! Ei autokaan tahdo totella ja iltaan pitäs töihin. Kuinkahan sieltä pääsee kotia ku auto seisoo 8 tuntia pihas, vaikka lämmitykses onkin.
Tuosta sressistä oo kyllä sitä mieltä että jos sitä on hirveesti niin raskautuminen vaikeutuu. Me aloitettiin yritys 05/06. Mutta koko ajan oli jotain surua ja murhetta. Siskon poika kuoli lokakuun lopussa,maaliskuussa mieheni paappa ja oma isäni heinäkuussa. Ja eräs läheinen ihminen myös heinäkuussa. Lisäksi töitten kanssa oli kokoajan niin ettei tiennyt loppuuko vai jatkuuko.
Kun sain tietää että saan vakipaikan ja kuinka ollakkaan plussasin sen jälkeen. Joka tosin meni kesken. Joten itse olen sitä mieltä että stressi vaikuttaa aika paljon. Alkoholista ja tupakasta en osaa sanoa, kuten todettiin jo ennemmin, myös sellasilla on lapsia jotka käyttää kaikkia mahdollista. Joten mietin samaa kuin jasminmaria et kuinka se voi olla niin prkle... hankalaa.
Sinulle jasminmaria, olen myös niiiiiin turhautunu. nyt jo 10 yrityskerta meneillään. Eikä mieltä ylennä yhtään se että pian tulee taas ikää lisää. Masentavaa!!!!!
Toivon että sun nega muuttuu vielä plussaksi koska tätiäkään ei näy. bd bd.
Itselle ei mitään uutta. varpaita palelee näin pakkasella. kp päiviä en laske enkä oireita tunnustele enkä mieti. En jaksa enää laskea ja ynnätä. Huhtikuussa olen päättäny lääkäriin mennä jos sieltä sais jotain apua.
Nyt sais joku plussata että saatais vähän iloa tähän hommaan!!!
En ole kirjoitellut pitkään aikaan, kun tällä raskautumisrintamalla ei ole oikein mitään tapahtunut. Meillä alkaa yritys nyt siis tästä kierrosta, nyt kp 2/26-29. Laskeskelin ovulaation ajankohtaa Vauva-lehden ja Helistimen sivujen laskureilla, mutta mun mielestä ne näyttivät eri päivää?! Ei kai se niin voi olla, täytyy varmaan vielä yrittää uudestaan. Onneksi mulla on yleensä oviksen aikaan tiettyjä tuntemuksia, joten sen voi itsekin kutakuinkin bongata.
Täytyy vaan yrittää ottaa homma mahd. rennosti, vaikka vaikeaa se varmaan tulee olemaan. Esikoista kun yritettiin, niin harrastettiin seksiä vähän liiankin paljon eli se alkoi maistua kummastakin pakkopullalta. Ehkä nyt ollaan toivottavasti vähän viisastuttu (tai sitten ei! :)).
Hauskaa viikonjatkoa ja tsemppiä kaikille!
Täällä pakkanen hieman laskenut, aamulla-34, nyt -25 astetta. Mielikin on reilusti miinuksella tuon tätin takia. Viikonlopun tuhrutteli hyvin vähän, ei edes siteeseen asti, mutta sunnuntaina löi sitten suurempaa vaihdetta päälle...
Stressistä oli puhetta, kyllä se varmasti vaikuttaa. Itse en ole mitää oviksen bongailua harrastanut, enkä siihen aio ryhtyäkään. Muuten stressiä riittää ihan vaikka muille jakaa. Koko viimevuosi oli lievästi sanottuna hankala... töissä oli paljon ongelmia, mistä seurasi työuupumus (onneksi pääsin sieltä pois syksyllä), isän vakava sairaus ja kaupantekiäisenä keskenmeno. Joo ja ylipaino ressaa myös, 2kk:n aikan tullut 8kg lisää, sitä kun syö suruunsa. Itekin kun tuota luen nyt, niin ei tässä kovin hehkeet mahdollisuudet taida raskautumiseen olla. Mulla olis varmaan pää levenny jo totaalisesti, jos kotona ei kaikki olis hyvin miehen kanssa.
Siis ei uskos tästä tekstistä, että akka on saanut koulutusta voimavara- harjoituksiin ja kaikkeen vastaavaan, taidampa ettiä koulutus mapit hyllystä ja ruveta ettimään niitä positiivisia voimavaroja...
Anteeksi purkaus, en vaan aina viitti kaikkea miehen harteille kaataa. Nyt teen jonkun voimavara-ankkuroinnin ja enskerralla kirjotan vaan positiivisesti, lupaan!
Päivi
72oinas ja kaikki muutkin, kiitos! tää oikeesti helpottaa mun oloa, sain vähä hymyiltyäki..ja on kiva ku voi kertoa asiasta,en oo halunnu viel muille puhua kauheesti,ku ei ikinä tiiä miten käy..
Tosta stressin lievityksestä tulikin mielee,et mies on halunnu jo pidempää lähtee käymää laival..pitäsköhä sitä lähtee sinne,mix oottaa kesää asti, et voi relata..otan hetkestä kiinni ja ehdotanki et lähettäs jollai äkkilähöl ens vkonloppuna vaik tallinnan risteilylle! =)
kiitos vielä kerran..jaksan taas vähän paremmin
Pakkasta jooo kerrakseen. Täällä etelässäkin meidän mittari näyttää -22! Eli ei pääse pikku-ukko ulos nukkumaan. No saa nähdä kuinka kauan nukkuu tuolla omassa sängyssään. Niin on jo iso mies, että olis ihana saada toiselle kaveriksi pikkuveli/sisko.
[color=violet]Paiville jaksamista. Ei ole ollut helppo vuosi teillä. Joskus tuntuu niin epäreilulta, että kaikki surullinen tapahtuu samaan aikaan. Itse olen sellaisena aikana aina yrittänyt miettiä, että jos kaikki sattuu samaan aikaan niin on sitten kerralla kaikki kärsitty. Meidän suvussakin on viime vuonna sitten oikein urakalla sairastettu. Jouluna ei vielä tiedetty mennäänkö mummolaan vai vaarilaan, kun molemmat olivat saaneet tietää vakavista sairauksista ja todennäköisesti kummallakin olisi viimeiset joulut. Ei sitä koskaan usko, että omille vanhemmille koskaan sattuisi mitään huonoa ja aina sitä on jotenkin uskonut omien vanhempien " kuolemattomuuteen" . Niin vaan onneksi kävi, että Joulun aikaa molemmat kokivat " ihmeparantumisen" .. ja olivat hyvässä kunnossa ja nyt tammikuussa molemmat ovat saaneet jo paremmat ennusteet ja tuntuu siltä että kyllä vielä joulujakin saadaan :) Niin, että kyllä niiden huonojen uutisten jälkeen saa aina jotain hyvääkin... ajallaan kaikki.
[color=magenda] Omanapa: Täti alkoi pakkailla tavaroitaan ja on jo ovella vilkuttamassa... eli kohta päästään taas pupuilemaan. Mun pitäs varmaan syödä joku hevoskuuri vitamiineja, kun on tullut syötyä huonosti ja imetys vei todella kaikki varastot, kun jouduin tarkalle dietille pojan allergioiden takia. Eilen tuli telkkarista " olet mitä syöt" ja siinä taas vedottiin ruokavalion osuteen kiertohäiriöissä ja raskautumisessa.
Mymmeli KP 4/27 ja poitsu 7kk
saako vielä liittyä joukkoonne??
täällä unelmoidaan ja yritetään saada 2. vauvaa alulle!
ennestään 10kk pikkuprinsessa!
kp nyt 25 / ? eli eka yrityskierto menossa, yhdet menkat olleet tammikuussa ja nyt ei seuraavia haluta enää ;)
minä 23v sairaanhoitaja, mies 26v opiskelija ja tyttö siis 10kk (syntynyt 04 / 2006).
eli jos saa liittyä joukkoonne! :)
Täällä flunssassa ja kuumeessa...
Kiitos mymmeli! Yleensähän ne murheet tulee oikein rytinällä ja jotenkin sen positiivisuuden välillä kadottaa. Nyt on taas parempi päivä, kun aamulla juttelin isän kanssa ja hän oli oikein positiivisella mielellä, vaikka kipeä olikin. Murheitahan on varmasti kaikilla, se omanapa vaan kun sattuu olemaan niin lähellä (vaikkakin poimujen peitossa ;o)).
Saas nähä, millon tätsky häippäsee, ei kiireiseltä vaikuta. Jos kovin viipyy, niin varmaan sitten täytyy ottaa yhteys lääkäriin, jos sais systeemit kohilleen. Jotenkin on nyt ajatukset selkeämpinä ja pitää nyt tätin vierailu ottaa siltä kannalta, että vielä ehtii painoa pudottaa ja jos työt jatkuu pidemmälle, niin pystyn olemaan mukana loppuun asti. Kyllähän kaikella on aikansa ja paikkansa. Kai sitä vaan on sellanen luonne, että kaikki mulle nyt heti. Joo, ei vaan oltas kauheeta ikäeroa haluttu lasten välille ja mulla on sellanen outo päähänpinttymä, että en yli kolmikymppisenä enää haluaisi synnyttää. Tiedän, että on hölmö ajatus, mutta en sille oikein mitään voi, se vaan tuntuu minusta minulle hyvältä ratkaisulta. Niin, ja tosiaan jos toinen saadaan, niin meidän lapsiluku olisi täynnä (ellei yllätystä satu).
Jokohan tämä jaarittelu riittää...
Niin se piti vielä sanoa, että maya2006, kyllä mukaan mahtuu!
Iloista päivää meille kaikille!
Päivi
Pakkaset tuntuu vetäneen mieliäkin matalaksi. Toivottavasti ne siitä piristyvät silti pikkuhiljaa. Päiville voimaa vaikeuksien kestämiseen!
Olisi kyllä aika saada tänne seuraava plussa! Mokoma täti meitä vainoaa turhan ahkerasti.
Minä olen testaillut tällä viikolla, josko ovis tulisi km:sta huolimatta. Eilen ja tänään on haalea viiva tullut, eli jotain hormooneja siellä siis seilaa kuitenkin. Toivon että huomenna tulisi kunnon viiva. En sinänsä haluaisi ahdistaa miestä vällyjen väliin testitikku kourassa, mutta tässä kuussa haluan tietää, tuleeko ovis vai ei. Etten ihan turhaan toivo sitten kierron loppupäässä, ettei täti tule. Pienirakkoiselle tuottaa kyllä vaikeuksia rfsu-testien oikeaoppinen tekeminen: klo 10-20 pitäisi tehdä, eikä sitä ennen saisi pissata 4 tuntiin.
Hedelmällistä helmikuuta kaikille!
Heipä hei!
Tänään olis kp25/27-28, eli jännityksellä odottelen että tuleeko täti kyläilemään. Oireita olis vähän molempiin suuntiin. Alavatsa on välillä omituisen " kova" (uusi oire) ja oon ollut tosi itkuhekkä......mutta rinnat taas on ollut viikon verran kipeänä mikä taas enteilee tädin tuloa.
Pakkasta täällä itä-suomessa on enempi kuin laki sallii=), mutta niin taitaa olla muallakin päin suomea.
Tsemppiä kaikille! Kyllä se täti joskus jää tulematta, toivottavasti=)
meillä kesti esikoisen yritys n. 3 kk. sekin tuntui mahdottoman pitkältä
ajalta, vaikka ei ollutkaan. jännittää että kuinka kauan nyt menee... en haluaisi laittaa tyttöä päiväkotiin lasten välissä mutta voi olla että joudun jollei pikkukakkonen tule muutaman kk:n sisällä koska ollaan just ostettu talo (muutetaan 2 viikon sisällä) ja talous ei kestä muuten... eli nyt toivotaan että olisi tärpännyt jo ekasta kerrasta!! :)
Mulla pitäisi alkaa menkat ensi lauantaina... Olen omasta mielestäni tuntenut jo raskaus oireita mahaa nippaillut, eilen oli huono olo ja alaselkää on särkenyt. Yleensä mulla on viikko ennen menkkojen alkua rinnat kipeät ja päätä särkee nyt ei ole kumpaakaan ollut joten se on jo hyvä merkki!!! Mua jännittää kamalasti..olisi ihana ylläri jos olisin raskaana = ) mitäs muille kuuluu?