Sain kuulla miehen kaverilta että lähtevät porukalla Espanjaan. Miten reagoisit?
Miten te muut reagoisitte tällaisessa tilanteessa. Näin miehen kaverin kaupassa eilen ja lomakuulumisia vaihettiin. Kaveri sitten sanoi että kohtahan se reissukin on tulossa. En tajunnut mistä puhui mutta kun ihmettelin niin paljastui että mun aviomieheni, tämä kaveri ja vielä jotain muita miehiä, joita en tunne, lähtevär Fugeen pari viikon päästä. Lentoliput ja kaikki hommattu.
Tulin kotiin aivan ihmeissäni ja kysyi mieheltä. Mies kertoi että totta on. Ei ollut halunnut pilata meidän yhteistä lomaa kertomalla, kun olisin kuitenkin suuttunut. Miehellä tuolloin siis omaa lomaa ja luulin että mies hoitaisi silloin lapsia.
Olen ihan raivona ja loukkaantunut. Mies ymmärtää reaktioni, mutta sanoo että just tämän takia ei puhunut etukäteen, kun olisi mennyt koko kesä murjottaessa.
Mitä ajattelette?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ukko on oikeassa, parasta kertoa vasta päivää ennen niin ei tarvitse kestää kiukuttelua viikko tolkulla.
Sitten voikin ihmetellä, miksei palatessa kotiavain sovi lukkoon ja muksut odottaa reput selässä pihalla iskäviikonloppua. Mutta eipähän tarvinnut kuunnella kiukuttelua.
En jäisi odottamaan reissulta paluuta, vaan jättäisin heti mokoman selkärangattoman
Sanoisin, että mikä sattuma että lähdetään Senegaliin just likkojen kanssa samaan aikaan ja että tilasin jo sossut hakemaan lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ukko on oikeassa, parasta kertoa vasta päivää ennen niin ei tarvitse kestää kiukuttelua viikko tolkulla.
Pitäähän miehen kertoa aiemmin miten hän on lasten hoidon järjestänyt reissun ajaksi. Edellisenä päivänä on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
En jäisi odottamaan reissulta paluuta, vaan jättäisin heti mokoman selkärangattoman
Eropaperit sisään ja lukkojen vaihto kun valehteleva kakkakasa on reissussa. jos hänen piti huolehtia lapsista lomallaan, mutta tilasikin poikien reissun, ei parisuhteella ole enää jatkoa. Eihän mitään luottamusta enää ole.
Miesporukan panoreissu Fugeen. Älä edes kuvittele etteivätkö naiskentelisi siellä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Miesporukan panoreissu Fugeen. Älä edes kuvittele etteivätkö naiskentelisi siellä ympäriinsä.
Parempi tuo on kun se olisivat jollain mökillä kalastamassa=homostelemassa.
Miksi ihmisillä on se käsitys, että puolison voi omistaa?
Keskustelu kumppanin kanssa olisi se, että nainen kieltää miestä lähtemästä olettaen olevansa se, joka saa päättää. Parempi mennä ja pyytää anteeksi kuin jättää menemättä, jos sen miehen elämää ja onnellisuutta ajattelee.
Nainen pärjää varmasti tulevaisuudessa lasten kanssa minimielarien turvin, koska kuka haluaa tehdä ainoasta elämästään vankilan?
Miehen kaverit ei toimi noin. Heillä on tiedossa, kenen vaimo kuvittelee omistavansa miehensä. Matka pysyisi taatusti salaisuutena, miehillä kun on naisia parempi yhteishenki.
Ihana mies. Nyt saa olla rauhassa viikonverran. Palattuaan ilmoitan lähteväni ystäväni kanssa kentälle. Olen ostanut jo matkan ja kaikki on sovittu. Rauhallista viikkoa sinulle.
Huusollissa jätän työt tekemäti asiat järjestämättä. Lapsillahan alkaa koulu. Kiva juttu.
Heippa hauskaa aikaa jälkikasvun kanssa herralle.
On parempi pyytää anteeksiantoa kuin lupaa. Kyllä ap leppyy jossain vaiheessa.
M32
"Sellaista en hyväksyisi, että mies viipottaa kavereiden kanssa ties missä mutta samanlainen viikon ulkomaanloma perheen tai puolison kanssa ei sitten koskaan onnistukaan."
Se ei ole asia jonka sinä hyväksyt tai et hyväksy. Kyse on valinnasta että haluatko sinä elää sellaisen miehen kanssa joka tekee noin vai et.
Parisuhteessa ei kysellä ja saada lupia toiselta tehdä jotain. Parisuhde toimii hyvin vain jos sinulla on kumppani joka ihan itse aidosti haluaa elää niin että teillä on hyvä yhdessä. Jos mies tekee tai on tekemättä jotain vain koska sinä olet jotain määrännyt niin se suhde ei silloin ole hyvä.
Tekee pahaa kuulla, miten oot yhdessä manipuloivan ja petollisen ihmisen kanssa, jolle sun tunteilla ei ole väliä, vaan pelkästään hänen omalla mukavuudellaan.
Itse en luottaisi tuon ukon sanaan missään asiassa. Tekee mitä huvittaa ja jättää kertomatta, koska haluaa pitää sut just niin tyytyväisenä, että tuotat parisuhde-etuja kuten seksiä ja kodinhoitoa.
Pistäisin eropaperit vireille ja jos olis yhteinen kämppä, niin vaihtaisin lukot niin että ukko ei pääse enää kotiin kun tulee. Kamat odottais ulko-ovella siististi pakattuna. "En viittiny kertoo etukäteen, ettei tuu paha mieli reissussa."
Onko tuo totta?
Jo ennen kun matka on varattu, asiasta olisi pitänyt keskustella.
Itse haluan, että matkat tehdään vain yhdessä. Kaverien kanssa hengailu saa jäädä pois perheen tieltä.
Kavereita tavataan pariskuntana tai perheenä pääsääntöisesti.
Hän on itse asettanut itsensä tuohon tilanteeseen ja hänen pitää myös kantaa vastuu. Eli jos oletuksena on ollut, että hän on lapsien kanssa. Niin miten mies aikoo tän lapsien hoidon järjestää lomansa aikana? Suunnitella lasten ruokailut jne. Ei sitä voi vain paeta vastuutaan lapsistam
Oikeasti mies ei arvosta sinua ja tulee aina tekemään näin. Tuskin oli ensimmäinen kerta, jos oletuksena oli sinun "murjottamisesi". Tuo "murjottaminen"-kommentti on vain manipulointia ja hänen uhriutumistaan. Kyllä aikuisen miehen pitää kantaa vastuuta.
Tuollaisen puolison kanssa kannattaa laittaa lusikat jakoon.
Kai ymmärrät että hän pitää sinua kontrollissa olettaen että voi itse tehdä äkkiarvaamatta ja kertomatta/yhdess suunnittelematta mitä vaan. Samat oikeudet ei kuitenkaan sinua koske, ei tietenkään, sillä jonkun pitää tuossa tilanteessa olla aikuinen ja kantaa vastuu lapsista.
Voit siis erota tai heittäytyä samanlaiseksi. On sitten miehestäsi kiinni ottaako hän vastuun, ottaa itse eron vai jäävätkö lapsenne oman onnen nojaan ja valtion huomaan.
Suosittelen että opettelette kommunikoimaan. Joko miehesi on pirun tyhmä ja yksinkertainen tai sitten tosiaan pitää sinua talutusnuorassa.
Mitä ajattelen? En mitään. Toimitte miten parhaaksi näette. Sulla on vaikkapa sen loman aikana aikaa pakata kamat ja muuttaa pois. Tai jatkatte ihanaa auvon tietä.
Huonosti teillä menee jos ette pysty itsenäisiä lomia sopimaan.
Otatte vaikka hoitajan sitten kun on kerran rahaa käydä ulkomailla.