Sain kuulla miehen kaverilta että lähtevät porukalla Espanjaan. Miten reagoisit?
Miten te muut reagoisitte tällaisessa tilanteessa. Näin miehen kaverin kaupassa eilen ja lomakuulumisia vaihettiin. Kaveri sitten sanoi että kohtahan se reissukin on tulossa. En tajunnut mistä puhui mutta kun ihmettelin niin paljastui että mun aviomieheni, tämä kaveri ja vielä jotain muita miehiä, joita en tunne, lähtevär Fugeen pari viikon päästä. Lentoliput ja kaikki hommattu.
Tulin kotiin aivan ihmeissäni ja kysyi mieheltä. Mies kertoi että totta on. Ei ollut halunnut pilata meidän yhteistä lomaa kertomalla, kun olisin kuitenkin suuttunut. Miehellä tuolloin siis omaa lomaa ja luulin että mies hoitaisi silloin lapsia.
Olen ihan raivona ja loukkaantunut. Mies ymmärtää reaktioni, mutta sanoo että just tämän takia ei puhunut etukäteen, kun olisi mennyt koko kesä murjottaessa.
Mitä ajattelette?
Kommentit (123)
Pazka mies sulla. Tee hänelle samalla tavalla kun hän tulee matkoilta.
No sehän on vaan mukava juttu, että miehesi pääsee lämpimään ja aurinkoon. Ole iloinen hänen puolestaan.
No onko mies oikeassa? Jos hän olisi kertonut etukäteen, niin olisiko reaktiosi ollut sellainen kuin hän olettaa? Oletko siis vihainen matkasta, vai siitä että hän ei siitä itse ajoissa kertonut? Jos suutut siitä että mies lähtee matkalle, ymmärrän miestä. Jos taas suutur siitä, että miehesi salasi sinulta asian näin pitkään, ymmärrän sinua.
No...olisin todella suuttunut jos lähtee kertomatta. Muutoin olisin voinut itse varautua jo ennakkoon viikkona jolloin olen huushollista vastuussa. Se ärsyttäisi eniten, ei se että lähtee.
Olisiko teidän tapauksessa sitten niin, että et olisi "päästänyt" ja suuttunut, tai olisit ollut kun perheelle ammutti karju jos olisi kumminkin mennyt? Tai olette olleet yhdessä vähän aikaa, eikä tiedä miten suhtaudut (tässä tapauksessa typerä mies)
Meillä nämä menot ilmoitetaan hyvissä ajoin etukäteen (ja 'kysytään' vaikka kysyminen on ennemminkin kohteilaisuutta kun varsinainen kysymys), jotta voi valmistua henkisesti yksin olemaan vastuussa sen x ajan, ja ehkä jotain kehittämään että saa vähän omaa aikaa.
KOskee molempia.
Sitten äijäporukassa nauravat kuinka skitso muija sai taas raivarit.
Kirsikkana kakun päälle reissun jälkeen selviää somesta, että kyseessä ei ollutkaan pelkkä poikien reissu vaan mukana olikin Peten tyttökaveri Sirpa ja tämän sinkkuystävä Leena.
Tämä sama tarina on nähty tuhansia kertoja. Ja valitettavaa että on vielä useimmiten täysin totta.
Vierailija kirjoitti:
No onko mies oikeassa? Jos hän olisi kertonut etukäteen, niin olisiko reaktiosi ollut sellainen kuin hän olettaa? Oletko siis vihainen matkasta, vai siitä että hän ei siitä itse ajoissa kertonut? Jos suutut siitä että mies lähtee matkalle, ymmärrän miestä. Jos taas suutur siitä, että miehesi salasi sinulta asian näin pitkään, ymmärrän sinua.
Eikö tämmöisistä reissuista oikeasti keskustella ensin oman kumppanin kanssa ennen kuin varataan yhtään mitään? Minä olisin aivan yhtä raivona kuin ap.
Lähde sinä omalle matkalle sitä seuraavalla viikolla heti. Molemmilla pitää olla samat oikeudet.
Etkö voi olla iloinen miehen matkasta?
Minä olisin sanonut jo kaupassa kaverille, että meidän Seppo ei ole lähdössä yhtään mihinkään. Kotona olisin kertonut Sepolle saman asian.
No, oikeasti, jos miehellä on tarve käyttäytyä noin, tekisin selväksi, että tietenkin saa elää haluamallaan tavalla, mutta itse en halua jakaa elämääni ihmisen kanssa, joka toimii noin.
No suuttuisin niin että ei tarttis tulla takaisin sieltä reissultansa. Uskomatonta kusipäisyyttä.
Minkä ikäisiä lapsia?
Miten mies on suunnitellut lastenhoidon, jos sinä olet jo töissä silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämmöisistä reissuista oikeasti keskustella ensin oman kumppanin kanssa ennen kuin varataan yhtään mitään? Minä olisin aivan yhtä raivona kuin ap.
Kyllä, mutta niin että "joo , ei mulla mitään, mene, vaan" tai "mulla on pakollinen 3pv työreissu, jota ei voi siirtää, mites lapset, voiko teidän lomaa siirtää vai etsitään joku maksullinen paikka?"
Tuossa on luottamus niin pahasti tuhottu, että näkisin eron ainoana vaihtoehtona.
Parisuhde on nimensä mukaisesti kahden ihmisen suhde, jossa asioista keskustellaan ja sovitaan yhdessä. Kun siihen suhteeseen lisätään vielä lapset, eivät aikuiset voi yksin päättää, vaan asioista sovitaan yhdessä.
Kaverireissu on tietenkin ok, jos siitä on yhdessä sovittu ja jos kummallakin on samanlainen mahdollisuus.
Ensin mies ei kerro reissusta (tahallaan kertomatta jättäminen on valehtelua) ja sitten kun jää kiinni, sälyttää syyn puolison harteille. Todella kiva ja luotettava kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta niin että "joo , ei mulla mitään, mene, vaan" tai "mulla on pakollinen 3pv työreissu, jota ei voi siirtää, mites lapset, voiko teidän lomaa siirtää vai etsitään joku maksullinen paikka?"
Lisäisin tähän vielä sen, että monissa perheissä ei koskaan lähdetä perheenä tai kahdestaan mihinkään, vaan kaikki ylimääräiset menot on näitä poikien ja tyttöjen reissuja. Sellaista en hyväksyisi, että mies viipottaa kavereiden kanssa ties missä mutta samanlainen viikon ulkomaanloma perheen tai puolison kanssa ei sitten koskaan onnistukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin, mutta raivona juuri sen vuoksi ettei mies ole kertonut. Ei sen vuoksi, että lähtee kavereiden kanssa matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsia?
Miten mies on suunnitellut lastenhoidon, jos sinä olet jo töissä silloin?
Tämä minuakin kiinnostaa. Meillä on alle kouluikäiset lapset, ja jos mies ilmoittaa kahta viikkoa ennen, että lähtee oman loman aikana reissuun, oltaisiin aika kusessa. Jos ei seläntakana olisi sopinut päiväkodin kanssa hoitopäivistä.
Meillä kyllä nämä puhutaan hyvissä ajoin. Sinällään minulla ei ole mitään poikien reissuja vastaan. Käyn itsekin tyttöporukan kanssa välillä virkistäytymässä. Sitten taas oman perheen voimin reissataan paljon.
En kattelis tollasta. Yrittää kääntää koko homman sinun syyksi vaikka itse on salaillut koska ei huvita omia lapsia hoitaa. Tyypillistä.
Älä ole ovimatto.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on vaan mukava juttu, että miehesi pääsee lämpimään ja aurinkoon. Ole iloinen hänen puolestaan.
Ei kaikki tykkää lämpimästä ja auringosta, minä oon ainakin talvi ihminen ja tykkään kylmästä.
Kesähikoilut on perseestä.
Ukko on oikeassa, parasta kertoa vasta päivää ennen niin ei tarvitse kestää kiukuttelua viikko tolkulla.
Milloin naiset oppii että tuo tunteiden siirtäminen on miehille helppo manipulointikeino jolla vältellään vastuuta. Eli valehdellaan niin kauan kunnes jäädään kiinni ja sitten käännetään asia niin, että se kenelle on valehdeltu alkaa pyytelemään omaa käytöstään anteeksi.