Miten sille isälle tuli edes mieleen lähteä YKSIN 2-,4-ja 7-vuotiaiden lasten kanssa yleiselle uimarannalle?
Jos vähän etukäteen olisi miettinyt, niin kyllä käsillä oli kaikki katastrofin ainekset: yksi aikuinen, kolme joka suuntaan vipeltävää lasta, iso väentungos, syvää vettä...
Itse olisin pysynyt tuolla konkkaronkalla vaikka leikkipuistossa jos ideana oli vaikka antaa perheen äidille vähän omaa aikaa.
Kommentit (652)
Tämä ketju on toimitettu poliisille, joten kehotan lopettamaan kirjoittamisen.
Meillä onnistui kyllä kolmen kanssa, viiteen vuoteen kaikki, ja aikuisia ovat, tarkkana pitää kyllä olla, lapset ovat vilkkaita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on toimitettu poliisille? En ole itse tähän kirjoitellut, mutta en näe mitään syytä vetää hernettä nenään tästä.
n55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä huudetaan kellukkeiden perään. En ole koskaan tajunnut sellaisia omille lapsilleni hommata. Enkä renkaita tms. Ämpäri ja lapio niin kauan kunnes oppivat uimaan. Sitten renkaita ja muita leikkivälineitä. Usein näkee lapsia kellukkeilla, joiden perään ei paljoa katsota tai annetaan niiden mennä ja hyppiä. syvässä. En vain ymmärrä.
No on se parempi kuin ei mitään. Niidenhän tehtävänä on pitää lapsi pinnalla.
Ne on leluja jotka aiheuttaa paljon vaaratilanteita. Lapsi menee aivan liian helposti syvälle. Lapsi uimaopetukseen aivan ensimmäisenä.
Miksi tuo vanhempi lapsi oli vielä uimataidoton? Ihmeellistä
Vierailija kirjoitti:
Äiti oli rannalla.
Miksi äiti ei ollut vahtimassa lapsiaan? Yksi aikuinen pystyy vahtimaan maksimissaan 2 lasta, jos he eivät osaa kunnolla uida. Ei ikinä kolmea uimataidotonta yhdelle aikuiselle, koska lapset voi mennä eri suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelussa ei ole mitään laitonta ja ihmisten on opittava että
lapset lopetetaan uimaan
lapsia vahditaan
lasten katoaminen veden ärelös kertotaan heti suuren ääneen kaikille
pukekaa ne lapset kirkkaisiin näkyviin väreieihin
Miten sulle, ap, tuli edes mieleen lähteä laukalle asiasta, jolle kukaan ei nyt mitään voi?
Ei ihmiset opi. Tää kyseinen perhe ehkä oppi nyt olemaan varovainen muiden lastensa kanssa, mutta muut perheet eivät. Kun Myyrmäessä jäi ne kolme lasta skuutilla auton alle ja yksi kuoli, ei siitäkään muut mitään oppineet. Samalla tavalla edelleen menee lapsia skuuteilla kolme päällä, ilman kypärää, kurvaillen miten sattuu ja seuraamatta lainkaan muuta liikennettä.
Mistä tiedetään, että lapset on hypänneet sinne?
Jos joku innokas on vahingossa tönäissyt heidät?
Niin kauan kuin uimaranta ei ole vaikka lasta seurataan asketerna päässä vedessä
Vierailija kirjoitti:
Kuinka viisaita kaikki ovatkaan. Jokaiselle voi tapahtua mitä vain odottamatonta. Esimerkiksi vauva oli vaunuissa maalla. Heräsi ja heijasi itseään niin, että vaunut menivät järveen ja lapsi hukkui. Kuinka julmaa, että syytätte vanhempia. Karmean kohtalo, jota
Tasan tarkkaan tuossa esimerkissä syyllinen on se, joka jätti vauvanvaunut rantaan siten että ne voi pudota järveen. En jättäisi vauvaa myöskään jyrkänteen viereen tai autotien reunaan. Joka näin tekee, on syyllinen kun vauvalle jotain käy. (putosi jyrkänteeltä, kierähti autotielle)..
On todella ikävää että lasten kävi huonosti, mutta selvästikään heitä ei vahdittu rannalla lainkaan. Jos olisi vahdittu, niin katoaminen olisi huomattu alle minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on kolme lasta, jotka syntyneet viiden vuoden sisään. Kyllä minä ainakin kuljetin lapsia kaikkialle, minne menin. Ei heitä voinut kotiinkaan jättää keskenään. Lasten isä oli töissä, asioita piti hoitaa. Joskus kesällä on kuuma.
Kumma kun oletetaan että pienten lasten kanssa vain istutaan kotona.
Minulla on 4 lasta eikä olisi tullut mieleenkään lähteä heidän kanssa yksin rannalle. Miten olisin voinut pitää heitä kaikkia silmällä? En mitenkään. Sitten mentiin kun lapsen isä pääsi töistä, eikä aurinkokaan paahtanut liikaa. 2 lasta äidille ja 2 lasta isälle ja vastuu näistä ihan koko ajan. Ei hetkeäkään ilman vahdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Just... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhtaan vain isästä, kun se äitikin oli mukana?
Äiti istui rannalla. Eihän somalinaiset ui juuri koskaan kun ei sitä ihoa saa näkyä.
Ei siellä kahluualtaassa kukaan aikuinen ui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on kolme lasta, jotka syntyneet viiden vuoden sisään. Kyllä minä ainakin kuljetin lapsia kaikkialle, minne menin. Ei heitä voinut kotiinkaan jättää keskenään. Lasten isä oli töissä, asioita piti hoitaa. Joskus kesällä on kuuma.
Minulla on 4 lasta eikä olisi tullut mieleenkään lähteä heidän kanssa yksin rannalle. Miten olisin voinut pitää heitä kaikkia silmällä? En mitenkään. Sitten mentiin kun lapsen isä pääsi töistä, eikä aurinkokaan paahtanut liikaa. 2 lasta äidille ja 2 lasta isälle ja vastuu näistä ihan koko ajan. Ei hetkeäkään ilman vahdintaa.
Minullakin on neljä lasta ja tietysti mentiin, lähes päivittäin. Olennaista on etten mene isoille rannoille jossa on paljon ihmisiä. Vauvan kanssa rannalla ja hyvin pystyy pitämään kolmea silmällä. Lapset tietävät ettei rintaa syvemmälle mennä ja uskovat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on neljä lasta ja tietysti mentiin, lähes päivittäin. Olennaista on etten mene isoille rannoille jossa on paljon ihmisiä. Vauvan kanssa
Pieni lapsi voi hukkua matalaankin altaaseen. Vetäisee vain vahingossa vettä keuhkoon ja se on siinä sitten. Ei paljoa auta että äiti istuu vauvan kanssa rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on neljä lasta ja tietysti mentiin, lähes päivittäin. Olennaista on etten mene isoill
olennaista on, kuinka nopeasti saa apua.
ohis
Palstamamma tietää aina parhaiten ja löytää aina syylliset kaikkiin asioihin, itsestään ei kuitenkaan löydä koskaan mitään vikaa.
Mutta auttavat siinä lapsen veteen totuttelussa.
Tottakai vanhemman pitää valvoa koko ajan uimataidotonta lasta.