Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sille isälle tuli edes mieleen lähteä YKSIN 2-,4-ja 7-vuotiaiden lasten kanssa yleiselle uimarannalle?

Vierailija
29.07.2024 |

Jos vähän etukäteen olisi miettinyt, niin kyllä käsillä oli kaikki katastrofin ainekset: yksi aikuinen, kolme joka suuntaan vipeltävää lasta, iso väentungos, syvää vettä...

Itse olisin pysynyt tuolla konkkaronkalla vaikka leikkipuistossa jos ideana oli vaikka antaa perheen äidille vähän omaa aikaa. 

Kommentit (652)

Vierailija
521/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, sitä, että ei vahtinut niitä lapsiaan.

Nämä odottaa että muut huolehtii heidän pennuista.

Silminnäkijäkin odottaa, että uimavalvojat huolehtii:

"Oli kuuma päivä ja rannalla tosi paljon ihmisiä, Moustafa kertoo. Hänen mukaansa koko ranta oli lapsia täynnä.

- Luulen, että valvojat eivät havainneet lasten katoamista heti."

https://yle.fi/a/74-20101989?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

....

Ei kai se valvojan tehtävä ole pitää huolta näistä pennuista. 

Vanhemmat huolehtii. Ei kukaan muu. Valvoja on vain lusäapu ja osaa elvyttää, jis tarve vaatii. Vastuu on aina vanhemmilla.

Vähän kun, syytettäisiin risteyksessä olevaa vanhanajan liikennepoliisia, jos pentu jää auton alle.

Ylen uutisessa (linkki) olisi pitänyt vie

Tämä. Ei järki paljon päätä pakota, jos ei ymmärrä pitää huoli omistaan ja varmistaa lapsensa selustaan.

Vierailija
522/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 min veden alla ei taida tehdä hyvää aivoille, kun vesikin on vielä lämmintä.

Mutta Suomi maksaa. Meillä on varaa. Otetaan Suomen köyhiltä ja annetaan idiooteille, vältettävissä oleville onnettomuuden uhrien vanhemmille. 

Yläpeukku 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden vilkkaiden vilperttien kanssa pitää olla kokoajan tarkkana ettei vahinkoa pääse syntymään. Itse ainakin muistan kun katsoin lastani silmä kovana kaikkialla, ei tarvitse olla edes rannallakaan. Joskus sitä ihmettelee miten huolimatonta vanhempien lasten tarkkailu on, katsotaan puhelinta nostamatta katsetta ym. siinä voi olla oikeasti sekunneista kiinni että jotain tapahtuu. 

Vierailija
524/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kovin fiksulta vaikuta lapsikaan (jo 7-vuotias) ettei uimataidottomana hypätä syvään veteen. Onneksi oma lapsi oli niin varovainen että ymmärsi jo varhain sen että kun jalat eivät yllä pohjaan niin on vaarallista, uimataidottomana... myös sen että lastenaltaalta ei kannata mennä pidemmälle. 

Vierailija
525/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä huudetaan kellukkeiden perään. En ole koskaan tajunnut sellaisia omille lapsilleni hommata. Enkä renkaita tms. Ämpäri ja lapio niin kauan kunnes oppivat uimaan. Sitten renkaita ja muita leikkivälineitä. Usein näkee lapsia kellukkeilla, joiden perään ei paljoa katsota tai annetaan niiden mennä ja hyppiä. syvässä. En vain ymmärrä. 

No on se parempi kuin ei mitään. Niidenhän tehtävänä on pitää lapsi pinnalla. 

Vierailija
526/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todella törkeää ja sairasta. Tästäkin ketjusta lähtee rikosilmoitus!"

....

Olet ihan sekaisin.

Ja meinaat vielä kuormittaa tällaisilla harhoillasi Suomen muutenkin ruuhkista oikeusjärjestelmää.

Kun kaikkia pahoipitelyitäkään ei kyetä selvittämään resurssipulan vuoksi (Rikosoikeuden professori Tolvasen mukaan https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1f153c63-03bf-436a-88d0-11d93e609…)

Häpeä!!

Idi ootti kin  vielä.

Vierailija
527/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ketjussa kysytty moneen kertaan, miksi ei ollut kellukkeita. Omilla lapsillani oli aina kellukkeet uimarannalla. Helppo tapa pitää lapsi hengissä.

https://yle.fi/a/74-20101898

Vesiturvallisuusasiantuntija: Kellukkeet eivät pelasta pikkulapsia hukkumiselta.

Vierailija
528/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tossakin olla niin, että 7-vuotias on yrittänyt katsoa pienemmän perään ja kun nähnyt 4-vuotiaan menevän pinnan alle, mennyt auttamaan tätä, mutta joutunut itsekin siinä tilanteessa paniikkiin kun pienempi hengenhädässä räpiköi. Ja joutunut itsekin veden alle.

Ei muut välttämättä kiinnitä tuollaiseen mitään huomiota, varsinkaan jos ei ole yhteistä kieltä. Katsovat vaan, että siinä lapset leikkii. 

Yleistä ainakin isommissa lapsikatraissa, että isompi laitettu vahtimaan pienempiä. 

Juuri näin. Moni ei ymmärrä, että lapsi on pian kuolemassa: Näyttää usein siltä, että heitetään kuperkeikkaa vedessä

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/1fc1556b-c0b8-4cb3-abf3-f761…

Vierailija
529/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, mitä AP saa aloituksellaan. Lisäksi ihmettelen eniten, missä vanhemmat olivat kun olisi pitänyt vahtia lapsia? 

Olen minäkin ollut useamman lapsen kanssa rannalla, moneen kertaan vielä. Isommat omaavat uintia pitkään harrastaneina erittäin hyvän uimataidon. Uivat yhdessä, säännöt on selkeästi sovitut ja niitä noudatetaan.

Pienemmät ovat valvovan silmäni alla, koko ajan. Vipeltävät tasan vieressäni, kellukkeiden kanssa. Myös pienemmät tietävät, kuinka rannalla toimitaan.

Oikein hyvin toimii. Jos ei toimisi, ei mentäisi.

Noooo, jos syntyy tuhansien järvien maahan, niin eiköhän sitä vaan osaa toimia oikein veden äärellä ja onhan meitä opetettu jo koulussakin näihin asioihin. 

Vierailija
530/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vajaa pitää olla, että kiillotaa omaa kilpeään tällaisen tapauksen varjolla? 

Tämä!

Onhan se huomannut millaisia hirviöitä tällä palstalla on, mutta tämä ja muut aiheen ketjut osoittavat kuinka törkeitä ja vihamielisiä rasisteja ja idi*otteja suurin osa on.

Tällainen saasta saa olla näkyvillä - hävetkää mode ja kommentoijat!

Kesymmätkin ketjut katoaa nopeammin. Outoa.

Ei yhtään outoa. Samaa av-politiikkaa. Oon niin monta kertaa tehnyt valituksen, niistä lumivyöryissä kuolleista, Temosesta ja tästä. Outoa, että av profiloituu tällaisten ruotimiseen, kyse kuitenkin ihmisten elämästä ja oik

Lopeta tuo rassenasseksi nimittely. Ei se niin mene, että sinä saat täällä yksinoikeudella solvata ja nimitellä muita ties miksi rassenasseiksi ja pedopersuiksi. Etenkin kun persuilla ei ole mitään tekemistä kyseisen onnettomuuden kanssa. Vai otetaanko täällä sitten tasa-arvon nimissä asianosaisistakin vapaamuotoisempi sanasto käyttöön? 

Vierailija
531/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Todella törkeää ja sairasta. Tästäkin ketjusta lähtee rikosilmoitus!"

....

Olet ihan sekaisin.

Ja meinaat vielä kuormittaa tällaisilla harhoillasi Suomen muutenkin ruuhkista oikeusjärjestelmää.

Kun kaikkia pahoipitelyitäkään ei kyetä selvittämään resurssipulan vuoksi (Rikosoikeuden professori Tolvasen mukaan https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1f153c63-03bf-436a-88d0-11d93e609…)

Häpeä!!

Idi ootti kin  vielä.

Se on tuollaista kun politiikka ja ideologia sekoittaa pään totaalisesti.Edellisellä siis. Politiikka pakkomielteineen tulee joka asiaan elämässä, kuin piru olkapäällä virnistelemään eikä anna hetken rauhaa.

Vierailija
532/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, mitä AP saa aloituksellaan. Lisäksi ihmettelen eniten, missä vanhemmat olivat kun olisi pitänyt vahtia lapsia? 

Olen minäkin ollut useamman lapsen kanssa rannalla, moneen kertaan vielä. Isommat omaavat uintia pitkään harrastaneina erittäin hyvän uimataidon. Uivat yhdessä, säännöt on selkeästi sovitut ja niitä noudatetaan.

Pienemmät ovat valvovan silmäni alla, koko ajan. Vipeltävät tasan vieressäni, kellukkeiden kanssa. Myös pienemmät tietävät, kuinka rannalla toimitaan.

Noooo, jos syntyy tuhansien järvien maahan, niin eiköhän sitä vaan osaa toimia oikein veden äärellä ja onhan meitä opetettu jo koulussakin näihin asioihin. 

Tämä. Jos perheen isä ei osaa uida, niin ei välttämättä pidä uimataitoa tarpeellisena asiana opettaa lapsilleen. Lisäksi tässä saattaa olla kyseessä myös puhdas tietämättömyys siitä, kuinka vaarallinen elementti vesi on. 

En ole tuolla rannalla käynyt, mutta valokuvien mukaan huonosti merkattu kuinka syvää on missäkin.

Vierailija
533/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kolme lasta, jotka syntyneet viiden vuoden sisään. Kyllä minä ainakin kuljetin lapsia kaikkialle, minne menin. Ei heitä voinut kotiinkaan jättää keskenään. Lasten isä oli töissä, asioita piti hoitaa. Joskus kesällä on kuuma.

Kumma kun oletetaan että pienten lasten kanssa vain istutaan kotona.

Vierailija
534/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos perheen isä ei osaa uida, niin ei välttämättä pid

No ei se nelivuotias niitä merkintöjä mutuenkaan ymmärtäisi, kyllä se on vanhempien velvollisuus vahtia.

Vierailija
535/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhtaan vain isästä, kun se äitikin oli mukana?

Vierailija
536/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästäkin jauhetaan kuin maailmanlopusta? Lehdistöä myöten. 

Vierailija
537/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehohoito maksaa 3000 - 3500e vuorokaudessa imseltä, tässä kertaa 2 lasta.

Kai nämä tehohoidossa on jos olivat 20 min vedessä. 

Kiva lasku tulossa Suomelle jos lapset edes selviävät.

Ihan vältettävissä oleva tapahtuma. Vastuuttomat vanhemmat. Toivottavasti saavat tuomiot.

Haista k-pää iso paska.

Vierailija
538/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista sattuu.

Seuraava!

Vierailija
539/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tästä ketjusta rikosilmoituksen.

Vierailija
540/652 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt tästä ketjusta rikosilmoituksen.

Minä olen ilmiantanut sinut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän