Miten sille isälle tuli edes mieleen lähteä YKSIN 2-,4-ja 7-vuotiaiden lasten kanssa yleiselle uimarannalle?
Jos vähän etukäteen olisi miettinyt, niin kyllä käsillä oli kaikki katastrofin ainekset: yksi aikuinen, kolme joka suuntaan vipeltävää lasta, iso väentungos, syvää vettä...
Itse olisin pysynyt tuolla konkkaronkalla vaikka leikkipuistossa jos ideana oli vaikka antaa perheen äidille vähän omaa aikaa.
Kommentit (652)
Miksi kotouttamissuunnitelmaan ei voisi täällä tuhansien järvien maassa kuulua myös ko tiedottaminen? Mikä siinä herättää niin suurta raivoa? Pitää pilkata meuhkaamiseksi yms. Minä en ole kritisoinut noita vanhempia, en ole sanaakaan sanonut koko traagisesta tapauksesta, ainoastaan todennut että yksikin hukkuminen ja varsinkin tietämättömyydestä johtuva on turhaa. Jos se tekee minusta ääli ö meuh kaaja idi oottira sistin niin voi voi. Oma ehdotuksesi että minä tai kuka tahansa menisi rannalle valistamaan on todella typerä ja toimimaton, tiedät sen varmasti itsekin mutta halusit vain olla alentuva ja ilkeä. Ja muuten, koskaan ei tiedä kuka täällä kommentoi. Itse olen kyllä Suomessa syntynyt mutta maa han muuttajan lapsi. Vieläkö oletat että olen r a s isti?
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla on nyt miljoona kertaa se sanottu, mutta koska aihe puhututtaa, niin viestit jäävät upoksiin. Mutta vielä kerran: isä ei ollut rannalla yksin. Samaisella Kuusijärven alueella oli jossain myös lasten äiti. Kumpikaan vanhemmista ei ollut siellä missä piti. Isä ei ole ollut vedessä siinä kahluupuolella kaksivuotiaan kanssa, koska jos olisi ollut, tätä ei olisi tapahtunut. Se alue on niiiin pieni, että siinä huomaa välittömästi jos nelivuotias lähtee väärään suuntaan ja nelivuotias ei sekunnissa kampea itseään vedestä laiturille ja hyppää sen toiselle puolelle syvään veteen. Eli isä ei siis ole todellisuudessa ollut vedessä ollenkaan, siis missä hänen olisi pitänyt olla. Äiti on ollut Kuusijärven alueella, mutta ei siinä rannalla, missä hänen olisi luonnollisestikin pitänyt olla.
Missäköhän äiti mahtoi olla? Aika outoa jättää isä kolmen (3) uimataidottoman lapsen kanssa rannalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä perhe on Suomessa?
Samasta syystä kuin sinäkin. Ihan kuule asuvat täällä.
Miksi he asuvat Suomessa?
Kysymykseen vastaten, olen oluut nekän alle 10 vuotiaan kanssa uimahallissa.
Kannattaa opettaa ne lapset uimaan, ja syvin osanottoni, toivottavasti selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä muut yhteisössä havahtuvat tästä tragediasta? 2 lapsilisää pois ja muutto pienempään asuntoon pahimillaan
Kuinka vajaaälyinen pitää olla, että kuvittelee jonkun asunnonvaihdon olevan tuollaisessa tilanteessa päällimäisenä mielessä?
Näin muutkin joutuvat tekemään saadakseen tukia. Pienempään kämppään vaan. Vaikka ei siihen kauaa mene kun lapsimäärä taas kasvaa.
Tuota noin.... Missä on uutisoitu, että tämä perhe oli tottumaton rantaelämään?
No miten tuo koko juttu on sitten edes mahdollinen, jos ovat tottuneet rantaelämään????
Vierailija kirjoitti:
Miksi kotouttamissuunnitelmaan ei voisi täällä tuhansien järvien maassa kuulua myös ko tiedottaminen? Mikä siinä herättää niin suurta raivoa? Pitää pilkata meuhkaamiseksi yms. Minä en ole kritisoinut noita vanhempia, en ole sanaakaan sanonut koko traagisesta tapauksesta, ainoastaan todennut että yksikin hukkuminen ja varsinkin tietämättömyydestä johtuva on turhaa. Jos se tekee minusta ääli ö meuh kaaja idi oottira sistin niin voi voi. Oma ehdotuksesi että minä tai kuka tahansa menisi rannalle valistamaan on todella typerä ja toimimaton, tiedät sen varmasti itsekin mutta halusit vain olla alentuva ja ilkeä. Ja muuten, koskaan ei tiedä kuka täällä kommentoi. Itse olen kyllä Suomessa syntynyt mutta maa han muuttajan lapsi. Vieläkö oletat että olen r a s isti?
Mistä olet saanut päähäsi, että ulkomaalaistaustaiset eivät tietäisi, miten uimarannalla toimitaan? Menepä joskus rannalle katsomaan niin näet, että ihan supisuomalaisetkin siellä antavat lasten hyppiä miten sattuu ja polskia ilman kellukkeita ja valvontaa. Miksi et ole huolissasi tästä asiasta, vaan teet tästä ihonvärikysymyksen? Niinpä, siksi että olet r a s is ti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin sinäkin. Heillä on täällä koti. Lapset ovat todennäköiseti jopa syntyneet Suomessa. Vanhemmatkin ovat voineet syntyä Suomessa. Ei tänne muualta muuttaminen niin uusia asia ole.
Herää kysymys jättikö isä ja äiti kaikki kolme (3) uimataidotonta lastaan ilman valvontaa sinne rannalle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse muistan, kun oma äitini saattoi viedä minut ja samanikäiset serkkuni rannalle. Se ero varmaan näissä tilanteissa ja meidän tilanteessa oli, että meidän piti laittaa ne todella tiukat kellukkeet käsivarsiin ja vielä uimarengas ympärille. Päällä oli myös todella värikkäät uimapuvut. Oli tiettyjä alueita, mihin ei missään nimessä saanut mennä. Yksi niistä muistan olleen laituri.
Muistan, kun äiti aina istui myös todella lähellä rantaa.
Asukuvaus on kuin suoraan omasta lapsuudestani, aurinkohattua unohtamatta ja aina valvovan silmän alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että ulkomaalaistaustaiset eivät tietäisi, miten uimarannalla toimitaan? Menepä josk
Suomalaisten lapsiluku on kuitenkni pienempi eli harvalla on tuollaista katrasta siellä.
Ja kyllä näissä hukkumisissa korostuu ulkomaalaiset lapsiperheet ja sitten ne, joissa isovanhemmat ovat vastuussa ja lpasi hukkuu esimerkiksi kesämökin pihalampeen. Ja tietty sitten ne Oulun seudun tietyt.
Tässä tulee taas kulttuurierot. Tämä perhe ei ollut alkuperältään suomalainen. Ihmettelinkin, miksi 7v ei osannut uida, koska Siomessa uimataitoa pidetään tärkeänä ja yleensä se on tuonikäiselle opetettu. Äiti ei varmaan kulttuurisyistä ollut uimassa. Isä ei ehkä ymmärtänyt veden vaaroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin sinäkin. Heillä on täällä koti. Lapset ovat todennäköiseti jopa syntyneet Suomessa. Vanhemmatkin ovat voineet syntyä Suomessa. Ei tänne muualta muuttaminen niin uusia asia ole.
Sukuni ja esi-isäni ovat asuneet kymmeniä tuhansia vuosia Suomessa. Olen 100% aito suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että ulkomaalaistaustaiset eivät tietäisi, miten uimarannalla toimitaan? Menepä josk
Rasisti itseäni kohtaan, joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että olet r a s i s t i. Jos et olisi, et meuhkaisi kotoutumissuunnitelmista. Katsos, pikkuinen, kun ihan suomalaisiakin lapsia hukkuu ja on valvomatta rannoilla. Eli ihan turhaan nyt mesoat ulkomaalaisuudesta, joka ei liity mitenkään asiaan. Varsinkaan, kun ulkomaalaisuus ei automaattisesti tarkoita, että ihminen ei ole koskaan käynyt uimarannalla eikä osaa toimia siellä oikein.
Pitiköhän ilmaista uimaopetusta rasismina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla on nyt miljoona kertaa se sanottu, mutta koska aihe puhututtaa, niin viestit jäävät upoksiin. Mutta vielä kerran: isä ei ollut rannalla yksin. Samaisella Kuusijärven alueella oli jossain myös lasten äiti. Kumpikaan vanhemmista ei ollut siellä missä piti. Isä ei ole ollut vedessä siinä kahluupuolella kaksivuotiaan kanssa, koska jos olisi ollut, tätä ei olisi tapahtunut. Se alue on niiiin pieni, että siinä huomaa välittömästi jos nelivuotias lähtee väärään suuntaan ja nelivuotias ei sekunnissa kampea itseään vedestä laiturille ja hyppää sen toiselle puolelle syvään veteen. Eli isä ei siis ole todellisuudessa ollut vedessä ollenkaan, siis missä hänen olisi pitänyt olla. Äiti on ollut Kuusijärven alueella, mutta ei siinä rannalla, missä hänen olisi luonnollisestikin pitänyt olla.
Missäköhän äiti mahtoi olla? Aika outoa jä
Totta totta. Aika outoa että missä on ollut. Siinähän on lähellä kahvila, että olisiko ollut asioimassa siellä? Ja korjauksena: hän ei ole jättänyt isää kolmen lapsen kanssa rannalle, koska isä ei ole ollut siinä rannassa. Kuten sanoin, se alue on niin todella pieni, että vaikka olisit siinä kolmen lapsen kanssa vedessä, niin näet kyllä mitä tapahtuu. Eli isää ei ole ollut rantavedessä. Skenaario voi olla vaikka se, että äiti lähti käymään kahviossa ja isä on tullut siihen rannan takana olevalle nurmikentälle, missä ihmiset ovat viltteineen makoilemassa, sen kaksivuotiaan kanssa. Eli äiti kahviossa, isä kaksivuotiaan kanssa nurmikentän viltillä ja veteen leikkimään on jätetty tämä 4v ja 7v. Ja koska Kuusijärven ihmismäärä on todella valtava, massiivinen, niin isä ei ole voinut seurata mitä vedessä tapahtuu. Sitten on tapahtunut se kaikkein pahin.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin.... Missä on uutisoitu, että tämä perhe oli tottumaton rantaelämään?
No miten tuo koko juttu on sitten edes mahdollinen, jos ovat tottuneet rantaelämään????
No miten niitä lapsia nyt hukkuu. Sellaisiakin, jotka ovat käyneet rannoilla vauvasta saakka. Ja jopa sellaisia, joilla on ihan suomalaiset sukujuuret. Ethän sinä voi tietää, vaikka tämäkin perhe olisi asunut Suomessa jo vuosikausia ja käynyt rannalla satoja kertoja ennen tätä.
Uintitaito vaatii riittävän korkea älykkyyttä. Rasismin vuoksi en enempää voi kommentoida.