Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako joku oikeasti työhakemukseen tai cv:seen iän ja perhetilanteen??

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cv:ssä pitkä aukko omaishoitajuuden vuoksi,miettinyt ettö pitäisikö se laittaa sinne ns "työkokemukseksi"? Mutta tuntuu häröltä laittaa sinne toisen ihmisen elämän jutuista.

Jos sä olet ollut omaishoitajana, niin sehän on silloin sun elämän juttu.

Vierailija
22/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, vaikka ne ovat asioita, joita ei saa kysyä, ne saa silti halutessaan kertoa. Ja juuri se voi olla se joka ratkaisee valinnan.

Tämä. Ja tästä syystä olen jo alle 30-vuotiaana ilmoittanut haastattelussa, etten tule tekemään enempää lapsia. 

Tuo on jo noloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpia vitsejä on tämä "ikäsyrjinnän poistaminen" henkilötietojen määrää rajoittamalla kun tutkinto on kuitenkin vuodelta 1989 ja myös työhistoria alkaa tuosta vuodesta.

Vaikka jättäisin tutkinnosta vuoden pois niin kyseinen korkeakoulukin vaihtoi nimeään 2000-luvulla eikä se linja josta valmistuin ole myöskään enää samalla ninellä.

Lähes poikkeuksetta firmojen rekrysivuilla on ihan ensimmäisenä alasvetovalikko jossa kysytään syntymävuotta ja heti perään saa ruksia boksin jossa kysyttään oletko tällä hetkellä töissä.

Vasta sitten kysytään edes nimeä.

Miksiköhän?

Vierailija
24/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cv:ssä pitkä aukko omaishoitajuuden vuoksi,miettinyt ettö pitäisikö se laittaa sinne ns "työkokemukseksi"? Mutta tuntuu häröltä laittaa sinne toisen ihmisen elämän jutuista.

Sama täällä. En laita omaishoitajuutta työkokemukseksi vaan selitän asian vapaamuotoisesti. Muuten tuo vuosien aukko näyttää pahalta, ainakin omasta mielestäni.

Ei omaishoitajuuden merkitseminen vaadi että kerrot mitään muista ihmisistä. Merkitset vain CVn asianomaiseen kohtaan (joko työkokemus, tai vaihtoehtoisesti tauot työuralla - omalla alallani kåytetään tätä koska uran aikana joka vuosi pitää olla määrätty määrä saavutuksia, mutta taukojen ajalta ei tietenkään tarvitse) että

+2022-2023, omaishoitaja+.

Sun ei tarvitse kertoa, kenen omaishoitaja, miksi hän on tarvinnut omaishoitajaa, vaan ainoastaan, että sinå olit silloin omaishoitaja.

Vierailija
25/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, vaikka ne ovat asioita, joita ei saa kysyä, ne saa silti halutessaan kertoa. Ja juuri se voi olla se joka ratkaisee valinnan.

Tämä. Ja tästä syystä olen jo alle 30-vuotiaana ilmoittanut haastattelussa, etten tule tekemään enempää lapsia. 

Tuo on jo noloa. 

Ei ole. Työhaastattelussa kerrotaan kaikki hyvät puolet ja miksi minut kannattaa palkata, ja se on palkittu 😊

Vierailija
26/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään laitan iän. Syy: En huvita mennä edes työhaastatteluihin, ja iän kertomalla siltä välttyy.

M54

Minä en laita ikääni, mutta CV:stä voi kyllä päätellä milloin työhistoria on alkanut. 

Sama juttu. Olennainen tutkintoni on tiedekunnasta, jota ei ole ollut olemassa pariinkymmeneen vuoteen, ja yliopistosta, joka katosi jo vuosia sitten. Minulla on ollut kolme merkittävää työsuhdetta, joista toinen alkoi vuonna 1995 ja toinen vuonna 2001. Ei tarvitse liittää hakemukseen kuvaa, jotta ikä paljastuisi.

Vierailija
27/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syntymäaikaani, en harrastuksia, en perheestä mitään. 

Vierailija
28/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siihen pitäisi laittaa toisen ihmisen tietoja. Ihan vaan simppelisti:

2012-2017 omaishoitaja

Juuri näin! Tottakai se kannattaa merkitä, varsinkin jos kesto on vaikka 10-20 vuotta.

Omaishoitajille voisi se työkokeilukin olla kannattava reitti työelämään, että saa jotain näyttöä siitä, että pärjää ja osaa yhä.

Vierailija
29/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä näkyy henkilötunnuksesta tai syntymäajasta, kun harvemmin cv laitetaan pelkällä nimellä. Kun työhistoria alkaa 1980-luvulta, ikä on helppo päätellä. Ja siinä on vain haettavan työn kannalta olennaisia tietoja.

Lasten syntymävuodet ovat olleet siksi, että ne selittävät cv:n aukkoja.

Vierailija
30/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitan. DINK ja VaLe tunnuksilla saa aikamoiset etulyönti asemat monissa hauissa.

Vierailija
31/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukot CV:ssä ei välttämättä haittaa, jos muu työkokemus on hyvää. Itse olen melkein 50v ja työkokemusta mulla on vain 12 vuotta. CV:ssä pitkiä taukoja työelämästä, mutta olen aina haastattelussa avoimesti kertonut fyysisestä sairaudesta joka aiheuttanut leikkauksia ja pitkiä sairauslomia. Ei ole estänyt työn saantia.

Joskus mietin että ne pitäisi selittää jotenkin jo hakemuksessa mutta en ole selittänyt, eikä se ole haitannut. Hyvän työkokemuksen ansiosta olen haastatteluun kuitenkin aina päässyt ja irl näkeminen on iso plussa, näkevät etten ole mikään petipotilas...

Vierailija
32/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattirekrytoija täällä heippa. Rekrytointiuraa takana parikymmentä vuotta, eli kokemuksella puhun. Jättäkää suosiolla kaikki turha pois niistä CV:istä. Ikää ja perhetilannetta ei tarvitse todellakaan kertoa ja parempi ettei niitä laita. Ikää pystyy haarukoimaan ihan riittävällä tarkkuudella vaikkapa valmistumisvuoden perusteella. Enkä sano että ikäsyrjisin ketään, mutta joskus se nyt hieman on relevantti pointti. Sanotaan esimerkkinä että tiimiin jossa kaikki on juuri eläköitymässä ei nyt ehkä kannata palkata juuri kohta eläköitymässä olevaa. Ymmärtänette? Mutta ei näitä asioita CV:hen tai hakemukseen kannata kirjoittaa. Ei mitään turhaa harrastuksista, lapsista yms. Ihan vain ne ammatilliset asiat esille ja niiden esille tuomiseen sitten kannattaakin panostaa. Ei vain että yritys x ja titteli y. Vaan avata niitä sisältöjä, että mitä on oikeasti tehnyt. Sillä samalla tittelillä eri firmoissa toimenkuvat ovat hyvinkin erilaisia ja rekrytoija ei voi tittelin perusteella tietää, että mitä henkilö on oikeasti tehnyt.

Vierailija
33/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä näkyy henkilötunnuksesta tai syntymäajasta, kun harvemmin cv laitetaan pelkällä nimellä. Kun työhistoria alkaa 1980-luvulta, ikä on helppo päätellä. Ja siinä on vain haettavan työn kannalta olennaisia tietoja.

Lasten syntymävuodet ovat olleet siksi, että ne selittävät cv:n aukkoja.

Herranjumala. Et kai oikeasti laita henkilötunnusta tai syntymäaikaa työhakemukseen?

Vierailija
34/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni laittaa.

Vierailija
35/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin ilman muuta. Eihän siinä kenenkään asioita aleta repostelemaan.

Vierailija
36/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattirekrytoija täällä heippa. Rekrytointiuraa takana parikymmentä vuotta, eli kokemuksella puhun. Jättäkää suosiolla kaikki turha pois niistä CV:istä. Ikää ja perhetilannetta ei tarvitse todellakaan kertoa ja parempi ettei niitä laita. Ikää pystyy haarukoimaan ihan riittävällä tarkkuudella vaikkapa valmistumisvuoden perusteella. Enkä sano että ikäsyrjisin ketään, mutta joskus se nyt hieman on relevantti pointti. Sanotaan esimerkkinä että tiimiin jossa kaikki on juuri eläköitymässä ei nyt ehkä kannata palkata juuri kohta eläköitymässä olevaa. Ymmärtänette? Mutta ei näitä asioita CV:hen tai hakemukseen kannata kirjoittaa. Ei mitään turhaa harrastuksista, lapsista yms. Ihan vain ne ammatilliset asiat esille ja niiden esille tuomiseen sitten kannattaakin panostaa. Ei vain että yritys x ja titteli y. Vaan avata niitä sisältöjä, että mitä on oikeasti tehnyt. Sillä samalla tittelillä eri firmoissa toimenkuvat ovat hyvinkin erilaisia ja re

"Enkä sano että ikäsyrjisin ketään, mutta joskus se nyt hieman on relevantti pointti."

Jaa ei tyhjiä poissa.

Vierailija
37/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syntymäaikaani, en harrastuksia, en perheestä mitään. 

Harrastuksia voi ja kannattaa laittaa, jos niillä on merkitystä haettavan työn kannalta.

Vierailija
38/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus yhden kerran laittanut "olen lapseton", kun arvelin sen auttavan jotain, että lasten sairasteluista ei tule poissaoloja. Nykyään ihmettelen, että mitähän hittoa olen oikein ajatellut. 

Vierailija
39/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Tukiainen ainakin laittoi ikänsä.. sekä mm. parisuhteiden keston, romanssit, maat missä tykkää lomailla, miesmakunsa, luetteli myös vanhempiensa ja sisarusten "saavutukset", pituus, paino, kengän koko, hiusten pituus. silikonirintojen koko,vaatekoko ja sairaudet.

Että kyllä sinne voi laittaa kaiken mitä vaan kehtaa :) 

Vierailija
40/61 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo noloa. 

Kuinka niin? Monestihan haastattelussa kysellåån, että onko poikaystävää ja oletko hetero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä