Huh, Sinnemäki väittää, että ihmiset haluavat Jätkäsaaren kaltaisia neukkugettoja: "Taustalla on ihmisten kiinnostus tällaisiin alueisiin"
"Uutta Helsinkiä rakennetaan tiiviiksi, mistä seuraa pimeitä kujia ja karuja kiviaukioita. Asian huomaa selvästi Jätkäsaaressa, joka on naapuriaan Ruoholahtea huomattavasti ahtaampi."
"vihreää ei näy missään, joten kaupunginosan lukuisat koirat tekevät tarpeensa talojen kivijalkoihin ja katukiveyksille"
"Monet kertoivat pitävänsä verhot aina suljettuna kadun puolelle, sillä läheisyys naapuritaloon on niin pieni, että iltaisin saattaa nähdä mitä naapurissa syödään"
"Jätkäsaaressa tiivistyminen kiihtyy entisestään, kun uusille alueille on alettu rakentaa entistäkin korkeampia asuintaloja."
"Sinnemäki kiistää, että aluetehokkuuden kasvattamisessa olisi kyse rahasta.
Taustalla on ihmisten kiinnostus tällaisiin alueisiin, halu suojella arvokkaita luontoalueita sekä halu tehdä kaupunkia, jossa joukkoliikenteen käyttö on helppoa, Sinnemäki listaa."
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010570069.html
Kuinka vieraantunut vihreä poliitikko voikaan olla tavallisista ihmisistä...
Kommentit (630)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummipoikani joka on kouluttamaton vuokratyöntekijä varastolla asuu siellä eli ei voi kovin kallista olla.
Ehkä Hekan kämpässä. Tuskin omistusasunnossa.
Kaikilla uusilla alueilla harjoitetaan sosiaalista sekoittamista.
Tuo sosiaalinen sekoittaminen on myös erikoista, nimenomaan uusilla, kalliilla alueilla. Sinne on pakko tuupata lisäksi ne muutama vuokrakerrostalo, johon nistit voi asuttaa.
Miksi pitää ne kaikki rauhalliset alueet tarkoituksella pilata?
Nistit hakeutuvat sinne, missä on samanlaista väkeä eli yleensä itään. Sama ilmiö näkyy joillakin kansanryhmillä ja itäpuolelle vetää halvemmat vuokrat. Jätkäsaarta rakennetaan osaksi kantakaupunkia ja tässä kai halutaan tarjota kohtuuhintaista asumista kantakaupungissa meren rannalla niillekin, joilla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa. Vuokrat on kuitenkin vähän korkeampia, ja se vaikuttaa asukasrakenteeseen.
Jätkäsaari on betonilabyrintti.
Jokainen vihreä elää omassa kuplassaan, jota totuus ei puhkaise. Se kupla tuottaa Jätkäsaaren kaltaisia kurjia asuinalueita samoin kuin tuulivoimaloiden ja sähkönsiirtolinjojen raiskaamia maisemia sekä tietysti myös turvattomia katuja ja lisääntyvää sensuuria. Vain jotta vihreällä olisi hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä taas asun 7 km suuren kaupungin keskustasta, hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella, vanhalla asuinalueella, rintamamiestalossa. Tontti on 1500m3, ja pihalla on paitsi isoja puita, ja pieni "niitty" nurkkaus nokkosineen, myös hedelmäpuita, marjapensaita ja monenlaisia kasveja ja vihanneksia kasvamassa. Pörriäisiä ja pölyttäjiä suorastaan kuhisee pihassa. Kuten myös erilaisia lintuja. "
Ongelma ei ole yksilön kohdalla vaan siinä jos alamme asuttaa oikeasti todella isoja ihmismääriä noin väljästi, se alkaa jo viedä tilaa monelta eri tärkeältä luontotyypiltä puhumattakaan siitä että se vaatii melkoisen määrän tietä jotta joka tontille pääsee.
Yksittäisen ihmisen valintana tuo siis voi olla oikein ekologinen mutta laajojen ihmisjoukkojen ei enää.
Missä ne laajat ihmisjoukot ovat? Rajan takana odotte
En halua asua vihreässä dystopiassa
-paljasjallkainen stadilainen
Kateelliset jauhaa. Mä näen ikkunoistani avomeren ja Suomenlinnan. En vaihtais maisemaa.
Sinnemäki on Helsingin tuho. Äärettömän höperö ihminen.
Saatte viheriäiset asua mun puolesta ihan millaisessa betonibunkkerissa haluatte. Jos se edustaa teille oikeanlaista elämäntapaa maailmanpelastukseen ja luontokaan ei teitä siellä häiritse, niin mulle ihan sama
Mutta liikenneinfran saisitte jättää rauhaan. Sen pilaamalla häiritsette meidän muidenkin elämää ja tuhoatte stadin. Jo nyt keskustan liikkeet ovat hätää kärsimässä, ja yksi keskeinen syy on autoilun haittaaminen. Joten keskittykää nyt vain betonisovhoosien rakentamiseen!
Vierailija kirjoitti:
Saatte viheriäiset asua mun puolesta ihan millaisessa betonibunkkerissa haluatte. Jos se edustaa teille oikeanlaista elämäntapaa maailmanpelastukseen ja luontokaan ei teitä siellä häiritse, niin mulle ihan sama
Mutta liikenneinfran saisitte jättää rauhaan. Sen pilaamalla häiritsette meidän muidenkin elämää ja tuhoatte stadin. Jo nyt keskustan liikkeet ovat hätää kärsimässä, ja yksi keskeinen syy on autoilun haittaaminen. Joten keskittykää nyt vain betonisovhoosien rakentamiseen!
Autoilu ei keskustan liikkeitä saa kannattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se helpottaa asiaa. Monipuolinen saavutettavuus on tärkeää
Vihreät väittävät, ettei autoilulla ole merkitystä keskustan kaupoille. Yrittäjät ovat itse aivan toista mieltä. Kumpaakohan uskoisi, kaiken kaikesta tietäviä besserwisser vihreitä vai yrittäjiä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mites persut nyt tälleen taas villintyi, riittääkö siihen se että joku vihreä mainitaan jossain aviisissa niin pitää heti friikkijohdon ohjeistuksen mukaan käydä "vasta" hyökkäykseen...voisiko tuota persulaumaa jollain tavalla karsia tältäkin alustalta..mielipiteet omalla nimellä niin johan vellihousupersujen runosuoni tyhjenisi...
Näin vihervassarina haluaisin huomauttaa, että näkemyksemme menevät juuri tämän asian kohdalla pahasti ristiin. Nimenomaan persut on ne, jotka aina täällä rummuttaa, että vihervassarit on yhtenäistä kaikesta samalla lailla ajattelevaa joukkoa. Ei muuten olla. Ja minä en ainakaan sellaista puoluetta äänestä, joka torppaa asiallisen keskustelun ja kaikki vastakkaiset mielipiteet.
Viherpunikit on kaupunkirakentamisen, liikenneinfran jne suhteen harvinaisen samoilla linjoilla. Kuka erottuu millään tavalla tuosta poppoosta??
Et ilmeisesti ole sisälukutaitoinen.
Asun keskustassa ja otan mielummin junan Triplaan kuin kävelen autojen seassa ja seison valoissa. Helsingistä puuttuu kunnon elävä kävelykeskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät väittävät, ettei autoilulla ole merkitystä keskustan kaupoille. Yrittäjät ovat itse aivan toista mieltä. Kumpaakohan uskoisi, kaiken kaikesta tietäviä besserwisser vihreitä vai y
Kyllä keskustaan pääsee helposti autolla. Menin vähän aikaa sitten varakkaan sukulaiseni kanssa. Parkkeerasi auton Espan päähän Kauppatorin lähelle ja parkkiluolassa oli oikein hyvin tilaa. Toki markkinataloudessa parkkeeraamisen hinta määräytyy kysynnän mukaan niin kuin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mites persut nyt tälleen taas villintyi, riittääkö siihen se että joku vihreä mainitaan jossain aviisissa niin pitää heti friikkijohdon ohjeistuksen mukaan käydä "vasta" hyökkäykseen...voisiko tuota persulaumaa jollain tavalla karsia tältäkin alustalta..mielipiteet omalla nimellä niin johan vellihousupersujen runosuoni tyhjenisi...
Näin vihervassarina haluaisin huomauttaa, että näkemyksemme menevät juuri tämän asian kohdalla pahasti ristiin. Nimenomaan persut on ne, jotka aina täällä rummuttaa, että vihervassarit on yhtenäistä kaikesta samalla lailla ajattelevaa joukkoa. Ei muuten olla. Ja minä en ainakaan sellaista puoluetta äänestä, joka torppaa asiallisen keskustelun ja kaikki vastakkaiset mielipiteet.
Viherpunikit on kaupunkirakentamisen, l
Kerro nyt niistä eroista omin sanoin turhien kommenttien sijaan. Vuokra ja tuettua asumista, segregaatiota, autoilun haittaamista, tuettua joukkoliikennettä. Erottuuko joku punavihreä tuosta?
Vierailija kirjoitti:
Asun keskustassa ja otan mielummin junan Triplaan kuin kävelen autojen seassa ja seison valoissa. Helsingistä puuttuu kunnon elävä kävelykeskusta.
Juuri näin. Kävelykeskusta houkuttelisi mut ainakin keskustaan lähiöstä useammin. Miksi haluaisin kävellä tai istua terassilla autojen seassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät väittävät, ettei autoilulla ole merkitystä keskustan kaupoille. Yrittäjät ovat itse aivan toista mieltä. Kumpaakohan uskoisi, kai
Turha tästä on edes väitellä, autoilua on hankaloitettu monella tavalla keskustan alueella. Ja yrittäjät ovat ilmaisseet huolensa ja samaan aikaan keskustassa liiketilat tyhjenevät.
se, että työntää sormet korviin ja huutaa lällälää ei reaaliteetteja muuta
Vierailija kirjoitti:
Olen vihreä eikä kiinnosta beronibunkkerissa asuminen, ei edusta mulle oikeaa elämäntapaa, mutta en ymmärrä miksi autolla pitäisi päästä keskustassa joka paikkaan? Jokaisen kivan eurooppalaiskaupungin vetovoima perustuu nimenomaan kävelykeskustaan, jonne autot eivät pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät väittävät, ettei autoilulla ole merkitystä keskustan kaupoille. Yrittäjät ovat
Kyllähän tuolla parkkipaikkoja on. Niiden hinnat määräytyvät kysynnän mukaan niin kuin markkinataloudessa kuuluukin. Itse olen syntyperäinen helsinkiläinen, eikä ole ikinä tullut mieleenikään, että keskustaan pitäisi päästä autolla. Julkisilla olen sinne 40 vuotta kulkenut ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kävelykeskusta houkuttelisi mut ainakin keskustaan lähiöstä useammin. Miksi haluaisin kävellä tai istua terassilla autojen seassa?
Eihän siellä edes ole mitään autoja. Espalla kaksi kaistaa, kaivokadulla menee vielä autoja mutta ei enää kohta
oletteko edes käyneet keskustassa? Menkää vaikka senaatintorille ja aleksille, ei paljon autot haittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vihreä eikä kiinnosta beronibunkkerissa asuminen, ei edusta mulle oikeaa elämäntapaa, mutta en ymmärrä miksi autolla pitäisi päästä keskustassa joka paikkaan? Jokaisen kivan eurooppalaiskaupungin vetovoima perustuu nimenomaan kävelykeskustaan, jonne autot eivät pääse.
Siksi koska iso osa ihmisistä kuten minä ajan autolla kauppoihin. Etenkin Suomessa, jossa on räntää ja loskaa.
sisältää myös keskusta-alueen pienemmät kivijalkakaupat. En tule talvella joukkoliikenteellä, eikä moni muukaan. Kaikki eivät ole kuten te vihreät, sitä voi olla vaikea hyväksyä
Viherpunikit on kaupunkirakentamisen, liikenneinfran jne suhteen harvinaisen samoilla linjoilla. Vuokra ja muuta vastaavaa asumista, joukkoliikenettä erityisesti kallista raideliikennettä ja autovihaa. Kuka erottuu millään tavalla tuosta poppoosta??