Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka luottaa siihen, ettei nainen petä?

Vierailija
28.07.2024 |

Ketju poistui. Aloittaja mietti, voiko naiseen koskaan luottaa. Jos on tullut aiemmin petetyksi ja mustasukkaisuus vaivaa, millä järkiperusteilla sitä voi helpottaa. Laitan vastauksen tähän.

Suurin osa parisuhteista on uskollisia eli siitä voi aina lähteä, että nainen ei petä. Naiseen voi luottaa.

Tämä on siis oletus ja muuta ei kannata olettaa.

Jokainen nainen on yksilö ja jokainen suhde on uusi suhde. 

Jokainen yksilö (suurin osa) ei petä ja jokainen suhde ei pääty pettämiseen. Suurin osa suhteista ei pääty pettämiseen, vaikka menisi poikki. Pieleen menneet suhteetkin on yleensä uskollisia.

On hyvin epätodennäköistä, että se uusi nainen pettää koskaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ventovieraaseen voi koskaan täysin luottaa. Siksi on hassua, kun jotkut vaativat, että pitäisi heti luottaa toiseen, kun alkaa seurustella. Ei tarvitse luottaa. 

Luottamus syntyy ajan kanssa ja ansaitaan omalla käytöksellä. Kun toinen toimii luottamuksen arvoisesti, voi häneen luottaa. 

Vierailija
2/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ventovieraaseen voi koskaan täysin luottaa. Siksi on hassua, kun jotkut vaativat, että pitäisi heti luottaa toiseen, kun alkaa seurustella. Ei tarvitse luottaa. 

Luottamus syntyy ajan kanssa ja ansaitaan omalla käytöksellä. Kun toinen toimii luottamuksen arvoisesti, voi häneen luottaa. 

Eikä todellakaan tarvitse seurustella, ennen kuin luottaa. Jos mies (tai nainen) ei suostu tutustumaan kunnolla ennen seurustelua, ei ole puhtaat jauhot pussissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta luottamus ongelmat on vähän vaikeampi juttu, kun asia on niin, että vaikka tietoisesti pyrin luottamaan, niin ne keljut pettämiset tulee sellaisena erittäin epämukavana olona silti.

Ei kyse ole siitä, että minä hallitsisin sitä tuntoa enää millään tavalla. Kyse ei ole siitä, että minä päätän luottaa johonkin. Kyse on paranoiasta, se tulee ja se tarkoittaa, että minä en voi seurustella. Se on mahdottomuus. Koska.. jos joku pettää minua vielä, niin se on sitten sen koko uskomisen loppu. Kun annat tälläisen näkökulman asiaan, sinä pyydät luottamaan. Sanotaan, että luottaisin. Siitä tulisi uusi keino tulkita asiaa ja se tuottaisi pitkän ja hedelmällisen suhteen.

Mutta ymmärrätkö mikä siinä on riskinä? Jos sekin menee pieleen?

"Nainen. Kerro minulle miksi en pettäisi?

Vierailija

28.07.2024 | 19:03

Tietenkin, sinulla on kaikki valta arvostella minua, koska sinähän et ole ikinä tehnyt moista.

Olin joskus lähtökohdiltaan luottavainen nuorimies. Naivi. Koko pettämisen kontekstia en ymmärtänyt millään tavalla. Sitten ensimmäinen tyttöystäväni petti minua parhaan ystäväni kanssa. Hän kertoi siitä minulle, joten annoin anteeksi.

Asialla tosin oli todella ikävä puoli siinä mielessä, että minä en ollut varautunut pettämisen ajatukseen edes millään tavalla, enkä oikein pystynyt ikinä käsittelemään sitä.

En ikinä antanut anteeksi. En ikinä luottanut enää tuon jälkeen. Seuraava tyttöystäväni petti minua myös kaverini kanssa. Niin myös sitä seuraava. Sitä seuraava jätti minut ennen kuin petti minua. Sitten kului aikaa, velloin yksinäisyydessä pari vuotta miettien itseäni. Lopulta kuitenkin uskaltauduin taas seurustelemaan erään erittäin fiksun tytön kanssa.

En tiedä pettikö hän minua, vaikka sitä epäilin. Todennäköisesti petti.

Niin petin minäkin. Siitä päivästä lähtien kun aloin epäillä, eli päivästä yksi lähtien. Minulla oli oirepiirteistö nimeltä paranoidinen skitsofrenia tuohon aikaan. Merkittäviä piirteinä ovat nimenomaan mustasukkaisuusharhat. Olen paranoidisesti mustasukkainen ja tulen todennäköisesti olemaan ikuisesti. Vaikka skitsofreniani parantuikin.

Petin varmuuden vuoksi, jotta minusta ei tuntuisi niin pahalta, kun minua petettäisiin. Tarkalleen ottaen näitä pettämiskumppaneita oli 8 kappaletta. Nainen on naiselle susi.

Nyt olen tarkastellut asiaa molemmin puolin, pettäjänä ja petettynä. Olen paneskellut kavereideni naisten kanssa. Ihania naisia, mutta eivät tehneet hyvää näkökulmalleni asiaan, vaikka seksi olikin mukavaa.

En halua parisuhdetta naiseen. Haluan seksiä, ehkä läheisyyttäkin, mutta minä kyseenalaistan erittäin vahvasti, voitteko te täällä olevat vaatia mitään luottamusta. Omasta mielestäni, se on tekopyhä klisee. Luottamus on kaunis ajatus, ilman todellista pohjaa. Sitä ei edes pitäisi olettaa.

Joten kertokaapa. Vihatkaa minua. Muuttakaa mieleni. "

Vierailija
4/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse luottaa, mutta jos kärsii sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, ei välttämättä pääse edes treffeille asti, kun luottamus murenee. Silloin on hyvä muistuttaa itseään, miten ne tilastot menivätkään.

Todennäköisesti ihminen ei petä toista ihmistä. Ihmiset on pääsääntöisesti hyviä toisiaan kohtaan.

Ei tarvitse olla tyhmänrohkea, mutta ei myöskään pelätä suotta. Jos yksi on pettänyt, se ei tarkoita että kaikki pettävät.

Vierailija
5/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on toisin. Lähtökohtaisesti luotan. Luotan että se toinenkin on vilpitön ja luottamuksen arvoinen. 

Luottamuksen menettää toimimalla vilpillisesti mutta lähtökohtaisesti luotan. 

Vierailija
6/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ex-vaimon kanssa yhdessä 18 vuotta. Tunsin hänet paremmin kuin kenetkään. En olisi ikinä uskonut että pettäisi, mutta niin vain teki. Sanoisin elämänkokemuksella, että KENENKÄÄN ei voi koskaan ikinä luottaa. Ei kehenkään. Kun luulet että tunnet toisen niin läpikotaisin kuin vain olla ja voi, niin et kuitenkaan tunne. Surullinen fakta.

Vierailija
7/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu siltä, että kaikki pettää, kannattaa hakeutua terapiaan. Joko sinulla on taipumusta hakeutua tietyn tyyppisiin ihmissuhteisiin tai sitten olet harhaluuloinen. 

Vierailija
8/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kuin luottaa siihen ettei mies petä

Vierailija
9/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet kiinnostunut kumppanista, opit kyllä tuntemaan kumppaniasi sen verran. Kyllä sitten voit luottaa siihen, ettei nainen ihan kaikenlaisten miesten kanssa mene sänkyyn, kun tiedät naisen mieltymyksistä jotain. Jos tiedät, että naisesi on siisti, voit varmasti luottaa siihen, ettei vie mitään resupekkahippiä sänkyyn jne. 

Vierailija
10/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse luottaa, mutta jos kärsii sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, ei välttämättä pääse edes treffeille asti, kun luottamus murenee. Silloin on hyvä muistuttaa itseään, miten ne tilastot menivätkään.

Todennäköisesti ihminen ei petä toista ihmistä. Ihmiset on pääsääntöisesti hyviä toisiaan kohtaan.

Ei tarvitse olla tyhmänrohkea, mutta ei myöskään pelätä suotta. Jos yksi on pettänyt, se ei tarkoita että kaikki pettävät.

Olen pahoillani, mutta ei, ei..

Toi on mulle sellanen huono vitsi, mä nauran tolle ironisesti, mutta mä en halua olla sulle tyly. 

Mun kysymykseni myöskin on typerä.

Tässä maailmassa. Ei ole yhtään ihmistä, jolla olisi automaattisesti joku vilpittömän luottamuksen lunastava etuoikeus. Se johtuu siitä, että tämä maailma ja me ihmiset kollektiivina emme ole luotettavia.

Luotettavuus ei ole mikään lähtökohtainen arvo kenessäkään, vaan se pitää lunastaa. Ja kukaan ei lunasta sitä.

Olen pahoillani, mutta se menee näin. Se on totuus.

Vierailija
11/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä todellakaan tarvitse seurustella, ennen kuin luottaa. Jos mies (tai nainen) ei suostu tutustumaan kunnolla ennen seurustelua, ei ole puhtaat jauhot pussissa

Niinpä. Miksi kukaan edes haluaisi seurustella ihmisen kanssa, jonka kanssa ei voisi olla ystävä ensin?

Vierailija
12/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ex-vaimon kanssa yhdessä 18 vuotta. Tunsin hänet paremmin kuin kenetkään. En olisi ikinä uskonut että pettäisi, mutta niin vain teki. Sanoisin elämänkokemuksella, että KENENKÄÄN ei voi koskaan ikinä luottaa. Ei kehenkään. Kun luulet että tunnet toisen niin läpikotaisin kuin vain olla ja voi, niin et kuitenkaan tunne. Surullinen fakta.

Noin monet vuodet ovat varmasti muuttaneet ihmistä ja joskus ne päihteet muuttaa. Monesti pettämiset tapahtuu kännissä tai huumeissa, ei missään normiolosuhteissa. 

Vierailija
13/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös petetty ja mustasukkainen, mutta ajattelen asian niin että mustasukkaisuus on minun ongelmani, ei toisen. Se johtuu sellaisten ihmisten tekemisistä, joista nykyinen puoliso ei ole mitenkään vastuussa. 

Luottamus on sinänsä kaksipiippuinen juttu. Onhan se totta ettet koskaan voi tietää kenestäkään mitä nämä tulevat tulevaisuudessa tekemään. Itse olen kuitenkin päättänyt olla suhteessa ja rakastaa niin kauan kuin minua ei petetä. Jos petetään, suhde loppuu. Sitä on turha pelätä etukäteen ja vahtimisesta ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
14/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, että minä epäilen voinko luottaa enää ikinä. Olen ollut 7 vuotta sinkkuna. Minä harrastan seksiä kyllä, silloin tällöin ja luotettavien ystävieni kanssa. Ystävien. Jotka ovat todella ihania naisia. Monella kantilta mooraalisesti ja persoonaltaan hyviä. Eivät mitään "vääriä ihmisiä".

Mutta minä en ikinä luottaisi heihin. Me harrastamme seksiä heidän seurustelukumppaneidensa selän takana. Ei aina, silti tarpeeksi usein. Miehet vaihtuvat. Minä pysyn. Kenties voin ottaa tämän niin, että olen melkeinpä rakastettu.

Tunne on molemminpuolinen.

Vierailija
15/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustumalla "naiseen" ihmisenä ja sen jälkeen luottamalla (tai olemalla luottamatta) ihmisyksilöön.

Vierailija
16/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö sairastaa paranoidisen skitsofreniaa joka ilmenee pettämisharhoina. Olen työskennellyt psykiatrilla ja itselläni on myös läheiden ystävä, jolla on sama sairaus tosin paranoidiset harhat ovat toisen tyyppisiä. Valitettavasti sairauteen eivät tosiasiat, järkipuhe tai mitkään todisteet auta. Sairauteen auttaa jonkin verran hyvä hoitotasapaino, hyvin toimiva säännöllinen lääkitys. Jotkus jotkut oppivat tunnistamaan ja tiedostamaan ja taistelemaan niitä vastaan, mutta se on harvinaista. Ikävä juttu, kun on krooninen sairaus. Eniten kärsii henkilö itse ja ne läheiset joihin harhat kohdistuu. Pidättäytyminen parisuhteesta on viisas valinta. 

Vierailija
17/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö sairastaa paranoidisen skitsofreniaa joka ilmenee pettämisharhoina. Olen työskennellyt psykiatrilla ja itselläni on myös läheiden ystävä, jolla on sama sairaus tosin paranoidiset harhat ovat toisen tyyppisiä. Valitettavasti sairauteen eivät tosiasiat, järkipuhe tai mitkään todisteet auta. Sairauteen auttaa jonkin verran hyvä hoitotasapaino, hyvin toimiva säännöllinen lääkitys. Jotkus jotkut oppivat tunnistamaan ja tiedostamaan ja taistelemaan niitä vastaan, mutta se on harvinaista. Ikävä juttu, kun on krooninen sairaus. Eniten kärsii henkilö itse ja ne läheiset joihin harhat kohdistuu. Pidättäytyminen parisuhteesta on viisas valinta. 

Niin. Olet ihan oikeilla jäljillä tässä tapauksessani.

Tosin, minulla ei ole enää skitsofreniaa. Minä löysin aikoinaan erään fiksun tytön avulla ratkaisut sen selättämiseksi.

Paranoidinen mustasukkaisuushäiriö.. No. Miten minä sen näen, se on looginen seuraus, mutta se on sen lisäksi looginen oivallus. Tietoiseksi tuleminen siitä, että ihmiset eivät ole luotettavia.

Eivät lähtökohdiltaan, eivätkä tule olemaan. Kaikki ovat tässä asiassa epäluotettavia ja yhteiskunta ympärillämme ruokkii sitä. Toistaa sitä samaa kehää.

Ei se ole harha. Se on tosiasia. Minä vain en diilaa asian kanssa. Koska, se mahdollisuus vietiin minulta heti alussa, kun ymmärrykseni asiasta vasta loi pohjaa pohjaa sille miten minä ihmisten väliset luottamussuhteet käsitän. Ja siinä on syy ja seuraus.

Te muut elätte harhassa, en minä.

Vierailija
18/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös petetty ja mustasukkainen, mutta ajattelen asian niin että mustasukkaisuus on minun ongelmani, ei toisen. Se johtuu sellaisten ihmisten tekemisistä, joista nykyinen puoliso ei ole mitenkään vastuussa. 

Luottamus on sinänsä kaksipiippuinen juttu. Onhan se totta ettet koskaan voi tietää kenestäkään mitä nämä tulevat tulevaisuudessa tekemään. Itse olen kuitenkin päättänyt olla suhteessa ja rakastaa niin kauan kuin minua ei petetä. Jos petetään, suhde loppuu. Sitä on turha pelätä etukäteen ja vahtimisesta ei ole mitään hyötyä.

Tämä on miten minäkin haluaisin asian ajatella. Tälle ajatukselle haluaisin antaa mahdollisuuden.

Kysymys on siitä, kannattaako se? Miten tyhmä voi olla valehdellessaan itselleen? Miten onnekas voi olla, jos se kuitenkin olisi totta.

Mitä luulet? Seuraako siitä mitään hyvää? Minä en tee mitään kenellekään. Mulla on ollut 7 vuotta aikaa ajatella tekojani. En ole niin ahdasmielinen ja minä tulen antamaan anteeksi kaikki kohtelut itseäni kohtaan, myös kaikki valheet. Minua ei haittaa.

Mutta se olisi viimeinen kerta. Sen jälkeen ei olisi enää syitä.

Koulussa on kiva tyttö joka tykkää musta. Mäkin tykkään siitä. Ois tosi hirveätä jos kävisi niin, että hän ei ollut tämän luottamukseni arvoinen ja sen arvo on vähintään tuhat miljoonaa.

Vierailija
19/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ylimielistä ajatella tuntevansa jonkun läpikotaisin. Ei sellainen ole mahdollista. Ihmiset muuttuvat elämän myötä, eli koko ajan. 

Vierailija
20/61 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olet ihan oikeilla jäljillä tässä tapauksessani.

Tosin, minulla ei ole enää skitsofreniaa. Minä löysin aikoinaan erään fiksun tytön avulla ratkaisut sen selättämiseksi.

Paranoidinen mustasukk

Pidä se ja pysy kaukana naisista. Kuulostat hyvin sekavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi