Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vuosia sitten ollut salasuhde paljastui

Vierailija
28.07.2024 |

Sain tietää äskettäin, että miehelläni oli 3 vuoden salasuhde selkäni takana, noin viisi vuotta sitten. Suhde oli loppunut, kun mies ei ollut halunnut jättää perhettään. Muistan tuon ajanjakson raskaana- riitelimme paljon, mutta silti normaalina perhe-elämänä ilman sen kummempaa draamaa.  Nyt meillä menee hyvin ja olemme erittäin läheisiä. 

Olen loukkaantunut ja surullinen. Toisaalta, suhde on mennyttä. Mutta tuntuu hassulta vain jättää tapahtuma taakse ja elää, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Mitä tehdä tässä tilanteessa? Otetaan vastaan vinkkejä, neuvoja, vertaistukea. 

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin käy koska nainen valitsee komean miehen. Komealla miehellä on sivupano suhde toisen naisen kanssa aina.

Käykö noin myös kauniin naisen kanssa?  Sivupanosuhde aina toisen miehen kanssa?

Vierailija
42/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen liitto päättyy eroon ja joka toisessa petetään. Always. Ei mitään uutta auringon alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos joku olisi pystynyt valehtelemaan ja huijaamaan minua 3 vuoden ajan, niin en mä usko että ne luonteenpiirteet jotka tuon mahdollistavat katoaisivat minnekään. Valitettavasti.

Näitä on nähty. Vähemmällä pääset, kun uskot ensimmäisestä kerrasta. Olen pahoillani. 

Vierailija
44/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että et tule tuosta toipumaan ja miksi haluaisitkaan. Kukaan itseään arvostava ei jatka suhdetta pettäjän kanssa.

Toivottavasti saat apua tunteittesi käsittelyyn.

Vierailija
45/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, miehesi on kaksikasvoinen jekyl ja hyde.

Vierailija
46/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on mies, jonka huolii vain se oma kumppani? En ymmärrä, miten miehen mahdollinen komeus liittyy tähän.

Vierailija
47/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa sekin, että nyt olet kuullut vain miehesi tarinan. Voi olla niinkin, että toinen nainen ei halunnutkaan enää miestäsi. Olisiko suhde jatkunut edelleen jos nainen ei olisi kyllästynyt odottamaan miehesi eroamista. Useinhan miehet eivät pysty eroamaan vaikka lupaisivatkin.

Juuri näin. Huomautan myös, että mies ei ole valehdellut 3 vuotta vaan 5 vai 8 vuotta - kolme pettäen ja 2 vai 5 pimittäen. En ihan tajunnut oliko suhteen päättymisestä vai alkamisesta 5v

Vierailija
48/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako miehesi nimi J kirjaimella?

Vierailija
49/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin käy koska nainen valitsee komean miehen. Komealla miehellä on sivupano suhde toisen naisen kanssa aina.

Käykö noin myös kauniin naisen kanssa?  Sivupanosuhde aina toisen miehen kanssa?

Jotkut kauniit naiset ovat sitä mieltä, että heitä petetään vielä enemmän, koska mies kokee jatkuvasti olonsa uhatuksi ja itsetuntonsa huonoksi naisen kauneuden vuoksi

Vierailija
50/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä siitä mitä joku oli jo kommentoinut; noin pitkäaikaisen pettämisen ja sen salaamisen mahdollistaa vaan sellaiset persoonallisuuden piirteet että kannattaa vakavasti miettiä haluaako sellaisen tyypin kanssa enää asua ja olla. Hän on pimittänyt tätä puoltaan ilmeisen onnistuneesti. Miten pettäminen kävi ilmi? 

Vierailija
51/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi anteeksi sitä, että minulta on pimitetty parisuhteen deal breaker tason asia. Oli se sitten uskottomuus tai jotain muuta. Jos tiedät, että asian kertominen todennäköisesti johtaisi siihen että haluan lopettaa parisuhteen, on äärimmäistä kunnioituksen puutetta viedä minulta oikeus päättää siitä itse. Mikään aika ei poista tällaisen petoksen merkitystä, päinvastoin. Mitä kauemmin teosta on aikaa, sitä pidempään sitä päätösvaltaa on minulta ryöstetty. Eikä minulle ole olennaista väliä, onko suhde vai yhden yön hairahdus. Tavallaan tuntuu jopa pahemmalta, jos tällaiseen sumuttamiseen on lähdetty mitätttömän pikku panon takia.

Älä tee asioita joiden takana et voi seistä. Jos teet, niin ole edes mies ja vastaanota seuraukset. Muussa tapauksessa voit painua minun elämästäni v*ttuun.

Vierailija
52/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi olla tuollaisen miehen kanssa. Hänellä on ollut toinen nainen kolmen vuoden ajan. Koko tämän ajan hän on valehdellut ja pitänyt sinua pilkkanaan joka päivä. Tämmöiseen toimintaan pystyy vain kylmä, itsekäs ihminen. Jos tällaiseen pystyy kerran niin pystyy toistekin. Itse voisin antaa anteeksi jonkun yksittäisen, yhden kerran tapahtuneen haksahduksen, mutta en sivusuhdetta. Vaadin kumppaniltani uskollisuuden lisäksi myös arvostusta ja kunnioitusta.

Vierailija
53/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuosta, jos kerran tuntuu vain hassulta.

Vierailija
54/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa sekin, että nyt olet kuullut vain miehesi tarinan. Voi olla niinkin, että toinen nainen ei halunnutkaan enää miestäsi. Olisiko suhde jatkunut edelleen jos nainen ei olisi kyllästynyt odottamaan miehesi eroamista. Useinhan miehet eivät pysty eroamaan vaikka lupaisivatkin.

Juuri näin. Huomautan myös, että mies ei ole valehdellut 3 vuotta vaan 5 vai 8 vuotta - kolme pettäen ja 2 vai 5 pimittäen. En ihan tajunnut oliko suhteen päättymisestä vai alkamisesta 5v

Juuri tämä. En ymmärrä ajatusta, jonka mukaan salasuhteen lopettaminen korjaa asian. Ei korjaa. Vain se korjaa, että ottaa vastuun teoistaan ja kantaa seuraukset. Sitten avoimin kortein suhteen rakentaminen pariterapiassa uudelleen, jos motivaatiota löytyy.

Vierailija
55/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö höpö höpö höpö 😡

Vierailija
56/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on mies, jonka huolii vain se oma kumppani? En ymmärrä, miten miehen mahdollinen komeus liittyy tähän.

Ei mitenkään. Onhan se hyvin kelvannut jo yhdellekin, niin kelpaa kyllä muillekin.

Vierailija
57/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voisin antaa, mutta iljetyksen yli ei voi päästä. Joten kaikessa rauhassa ja omaan aikatauluun erovalmistelut. Itse en turhan aikaisin ilmoittelisi erosta, vaan jättäisin muuttopäivään. 

Vierailija
58/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten tapahtuneen kertapanon tai vastaavan voisin EHKÄ kuvitella pystyväni antamaan anteeksi ja ehkä unohtamaan jos asia olisi puhuttu selväksi. Tässäkin todella iso EHKÄ. Jos puoliso olisi vuosia elänyt sivusuhteessa, aivan sama että se olisi ohi, en todellakaan voisi luottaa häneen enää koskaan ja ero olisi tuossa kohtaa ainoa vaihtoehto.

Vierailija
59/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois entinen kullihuora. Menkööt nussimaan sitä ämmäänsä nyt ja ihan luvan kanssa. Eipä taidaämmä enää ottaa sänkyynsä.

Vierailija
60/116 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka kiinnittää hirveästi huomiota tuohon kolmeen vuoteen. Mä sanoisin omalla kokemuksella, että avioliiton luottamus on pyhä ja sillä ei lopulta ole väliä onko sua petetty kolmen vuoden ajan vai kolmen viikon ajan. Tai se että onko ollut 1 kumppani vai 5. Ne on lopulta merkityksettömiä, kun avioliiton ydin särjetään pettämisellä. Se on vähän kuin ilmarengas. On täysin merkityksetöntä puukotatko sen rikki lyömällä yhden kerran vai sata kertaa. Rikki se on yhtä lailla jo siitä ensimmäisestä iskusta. Silläkään ei ole mitään väliä että milloin se on tapahtunut. Sä olet löytänyt nyt rikki puukotetun ilmarenkaan ja se milloin miehesi on siihen puukkonsa lyönyt ei ole relevanttia, kuten ei tosiaan sekään vaikka montako kertaa hän siihen löi. Rikki mikä rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi