Jos olisi mahdollisuus, uskallatko vaihtaa alaa 50+ ikäisenä?
Itsellä pelottaa, mutta vanhaan jääminen pelottaa myös. Entä jos en osaa? Entä jos on vielä karmeampaa kuin nykyinen homma? Olenko liian vanha? Kokemuksia kenelläkään?
Kommentit (11)
Vaihdoin alaa yli 50-vuotiaana, ihan hyvin onnistui. Turhaa asioita on pelätä etukäteen.
Valmistuin uudelle alalle 56 vuotiaana. Tykkään!
Pitää kerätä rohkeutta edes yrittää...Kyselen täällä kun ei ole ketään kenen kanssa asiasta jutella. Mies ei sano juuta eikä jaata. Ap.
Voisin, jos olisi varma työllisyys uudella alalla eläkeikään asti.
Vaihdan tämän kesän jälkeen
52 vuotias
Kyllä, jos se ei vaatisi pitkää koulutusta (tyyliin korkeakoulututkinto) ja jos työllistyminen olisi varmaa.
Jos olet tyytymätön vanhaan, etkä uskalla vaihtaa niin tulet taatusti katumaan ja miettimään lopun ikääsi, että miksi et uskaltanut.
Voisin minä vaihtaa, jos joku jotain mielenkiintoista ja työllistävää tarjoaisi. Palkallakaan ei enää ole niin hirveästi merkitystä. Eläkekertymä on jo nyt 53-vuotiaana 2300€/kk, lainat on maksettu, omaisuutta on runsaasti ja elämäntapa melko vaatimaton.
Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Jos osoittautuu huonoksi ratkaisuksi, niin aina voi palata vanhalle alalle.
Vaihdoin alaa 49-vuotiaana. Olin työn ohessa opiskellut yo-tutkinnon ja kun minulle aukesi sauma päästä sillä alalla töihin, lähdin vanhasta. Ensin otin varovaisesti palkatonta vapaata, mutta irtisanoin itseni kun sain vähän pitemmän työsopparin. Olen ylpeä itsestäni että uskalsin tehdä tuon ison liikun enkä ole katunut päivääkään.
Oon 47 ja juuri aloitin uudella alalla. Rohkeasti vaan!