Pitääkö mun Suomen mukaisena suomiruotsin omaavana aatelisena olla jotenkin ylpeä taustastani? Olen isän äidin puolelta
se eli mummini tyttönimi. Kukaan suvusta ei puhu asiasta. Asia on vaiettu ja syytä en tiedä, mummini joskus puhui että serkkunsa hylännyt hänet. Mummin sodassa kuollut aatelinen veli makaa sotasankarien hautausmaalla.
Kommentit (14)
Jokainen voi olla ylpeä taustastaan.
Taustastasi voit olla ylpeä. Aateliset ovat harvinaisia ja kuitenkin ylempää ja arvostetumpaa väkeä kuin tavallinen rahvas.
Aateliuus ei periydy äidin puolelta. Et ole aatelinen. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Taustastasi voit olla ylpeä. Aateliset ovat harvinaisia ja kuitenkin ylempää ja arvostetumpaa väkeä kuin tavallinen rahvas.
No, aloituksen kieliasu ei kyllä tuota tue.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
No. Jos se vaikka nostaisi mun heikkoa itsetuntoani.
Siis isäni äiti on aatelinen eli edesmennyt mummini. t.ap
Vierailija kirjoitti:
Näin oli joskus. Nykyään oma elämä, omat teot, asenteet ratkaisevat, ei kukaan voi enää ratsastaa sukutaustallaan jos on itse idiootti tai päinvastoin.
Minä häpeän kaukaisia ruotsalaisia sukujuuriani syvästi.
Onneksi nuo kahleet ovat katkeennet jo vuosisatoja sitten.
Sulla on kyllä huono suomen kielen taito, otsikosta ei saa mitään tolkkua :D
Mitä sinä arvon aatelinen oikein sönkötät? Opettele nyt ensin kirjoittamaan, niin mietitään sitten.
Aatelisilla on varmaankin helpompi tehdä sukututkimusta, kun tiedot on niin tarkkaan laitettu ylös, jotta tiedetään kuka aatelisarvoa kulloinkin kantaa. Saattaa jopa löytyä maalattuja kuvia esi-isistä.
Nå hördu, din famo gifte ju ned sig och blev säkert ostracerad. Därför talas det inte om det.
Och du är inte adlig, det ärvs i fadersled.
Fast egentligen är du ju inte ens finlandssvensk.
Ja mitä tähän trolliin muuten tulee, niin tuo avauksen pläjäys "Suomen mukaisena suomiruotsin omaavana..." paljastaa.
Kukaan hoono soomi puhuva ei sano näin.
t. yks ehta h u r r i
Voit ehkä ylpeillä siitä, että esivanhempasi ovat osanneet nussíạ. Toisaalta, niin ovat väistämättä osanneet kaikkien meidän muidenkin esivanhemmat.