Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin laihtua nooeammin, mutta ikäkö tekee tepposet

Vierailija
28.07.2024 |

Vaikea lihavuus ja aloutin laihdutuksen  kuukausi sitten. Kaikkialta luin, että kun ylipainoa on runsaasti, sitä myös tippuu alussa paljon, mutta minulta on tippunut vain 2 kg. Olo on kyllä parempi, mutta tällä tahdilla olen vielä vuodenkin päästä ylipainoinen. Miten voisi nopeuttaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosi on siis tippunut puolen kilon viikkotahdilla. Sehän hyvä tahti.

Kaksi näkökulmaa.

1) elämäntapamuutos, maltillinen painonlasku ja uusien elintapojen muuttuminen pysyviksi toimintamalleiksi

2) liian alhaalle ja tiukalle vedetty kalorimäärä. Extreme hunger iskee ennemmim ja myöhemmim ja kilot palaavat.

Vierailija
2/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvinnyt se ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on enemmän vaan liikkumista ja treeniä ja syöt sitten terveellisesti joka päivä. Minulta lähti 25 kg 3.5 kuukaudessa mutta treenasin 2.5 tuntia päivässä.

Vierailija
4/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet muuttanut ruokailussasi?

Vierailija
5/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS Painotalon 12 kk terveyslaihdutuscalmennus. Lääkäriltä voit pyytää lähetteen. 

Vierailija
6/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän täällä ennenkin. Kokeile jos syöt aamulla kokonaisen kurkun mitä tapahtuu painolle muutaman päivän päästä. Putoaa satavarmasti ja ehkä liiankin nopeasti.

Vierailija
7/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa kulutukseesi nähden. Kannattaa laskea kalorit tarkasti ainakin alussa. Moni laihduttaja luulee syövänsä vähän mutta todellisuudessa energiaa menee kurkusta alas ihan liikaa.

Jos painat yli 120 kg, syö korkeintaan 2300 kcal päivässä. Jos painat 100 - 120 kg, korkeintaan 2000 kcal. Jos painat alle 100 kiloa, 1600 - 1800 kcal.

Vierailija
8/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on enemmän vaan liikkumista ja treeniä ja syöt sitten terveellisesti joka päivä. Minulta lähti 25 kg 3.5 kuukaudessa mutta treenasin 2.5 tuntia päivässä.

Ei missään tapauksessa näin, jos on vaikea lihavuus kuten ap:lla.

Vierailija
9/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin, että haen ammattilaiselta apua, mutta kokeilen itse ensin, jos onnistuisi näin. 

Olen jättänyt valkoisen sokerin ja kovat rasvat pois kokonaan. Paljon marjoja, vihanneksia, täysjyväruisleipää, wi oikeastaan muita viljoja. Rasvattomia maitotuotteita leseiden kanssa. Hedelmiä kyllä myös. Kalaa, hummusta, herneitä, papuja ja linssejä. Annoskokoa olen pienentänyt. 

Ihan supertiukka en ole, vaan esimerkiksi juhlissa olen maistanut jotain tarjottavaa.

Liikuntaa olen lisännyt runsaasti. Kunto ja polvet  on huonot, mutta niiden puitteissa olen uinut joka päivä sekä tehnyt pilatesta. 

Eli näillä muutoksilla olisin odottanut parempaa tulosta, laihtuminen motovoisi jatkamaan ja tämä 2 kg ei näy ei niin missään.

Vierailija
10/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa näin, jos on vaikea lihavuus kuten ap:lla.

Juu, ei näin. Liikunnalla ei laihduteta. Raakel Lignell on varoittava esimerkki tästä: treenasi kuin hullu ja laihtui kymmeniä kiloja, mutta sitten paikat hajosivat ja kaikki kilot ovat tulleet takaisin. Ei ihminen jaksa treenata loputtomiin; joko alkuinnostus lopahtaa ennen pitkää, tai sitten tosiaan tulee vaurioita ja vammoja, jotka pakottavat lopettamaan.

Vierailija
11/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap. En usko että syön liikaa. Tai jos tavoitteena pysyvä elintapamuutos, niin en tätä vähemmän voi syödä jatkuvasti. 

Vierailija
12/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin, että haen ammattilaiselta apua, mutta kokeilen itse ensin, jos onnistuisi näin. 

Olen jättänyt valkoisen sokerin ja kovat rasvat pois kokonaan. Paljon marjoja, vihanneksia, täysjyväruisleipää, wi oikeastaan muita viljoja. Rasvattomia maitotuotteita leseiden kanssa. Hedelmiä kyllä myös. Kalaa, hummusta, herneitä, papuja ja linssejä. Annoskokoa olen pienentänyt. 

Ihan supertiukka en ole, vaan esimerkiksi juhlissa olen maistanut jotain tarjottavaa.

Liikuntaa olen lisännyt runsaasti. Kunto ja polvet  on huonot, mutta niiden puitteissa olen uinut joka päivä sekä tehnyt pilatesta. 

Eli näillä muutoksilla olisin odottanut parempaa tulosta, laihtuminen motovoisi jatkamaan ja tämä 2 kg ei näy ei niin missään.

Kuulosta hyvältä. Kunhan et syö liian vähän. Jatka vaan, kyllä se paino jossain kohtaa alkaa tippua.

Vierailija
13/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, jos ei paino putoa, kun syöt 90-prosenttisesti hiilareita. Insuliini on koko ajan tapissa, jolloin varastorasvaa ei pala.

Vierailija
14/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, jos ei paino putoa, kun syöt 90-prosenttisesti hiilareita. Insuliini on koko ajan tapissa, jolloin va

Juuri näin. Vähennä hiilihydraatteja, niin laihdut syömällä. Jätä sokerin lisäksi pois kaikki pastat, leivät, viljat, riisi, peruna, linssit, jne. 

Marjoja vähän terveellisyyden vuoksi. Muuten kaikki makeat hedelmät pois. Voit syödä kurkkua, paprikaa, kukkakaalia, parsakaalia ja kesäkurpitsaa vähän päivässä.

Syö pellavansiemeniä, niin saat kuitua. Ruokalusikallinen päivässä riittää. 

Nälkää et tule näkemään, eikä kaloreita tarvitse laskea, kun syöt riittävästi proteiinia. Rasvaista kalaa, muutkin kalalajit käy, nautaa, kananmunia, jne. 

Lisää terveellistä oliiviöljyä ruokiin. 

Vierailija
15/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjänteisyyttä tarvitaan suunta on oikea 

Tsemppiä 🍀

Vierailija
16/16 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/2 kg viikossa on todella hyvä laihdutustahti. Vuodessa olet laihtunut jo 26 kg, kahdessa vuodessa 52 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi