Olen täysi ateisti, mutta silti minusta tuo Pariisin viimeinen ehtoollinen-parodia oli täysin mauton.
Kommentit (1531)
Vierailija kirjoitti:
Olumppialaiset, tuo kunniakas kansojen kilpailu. Eikös kreikka juuri ole se vapaan ihmisen ja ajattelun kehto.
Tämä oli Ranskassa, ei Kreikassa. Yrittäkää nyt saada edes maat oikein.
Viinin jumala liittyy vähän niinkuin Ranskaan. Ja tuo oli catwalk, ei pöytä. Henkilöitä oli 27 eikä 12 opetuslasta. Miten tyhmä ministeri meillä on?
uskikset pelaa venäjän pussiin. facepalm
Vierailija kirjoitti:
Törkeintä mahdollista "jumalanpilkkaa" on ihmisenä mennä päättämään jumalan puolesta mikä tätä loukkaa ja rienaa.
Ihminen joka loukkaantuu jumalansa puolesta, on äärimmäisen tyhmä olento, ja päänsä on täynnä virtsaa.
Jumalahan on täydellinen, kaikkein älykkäin, kaikkein viisain, kaikkein armollisin, kaikkein hauskin, kaikkein ymmärtäväisin, kaikkein huumorintajuisin ja kaikessa paras. Kun ihminen itsekin kestää itseensä kohdistuvaa huumoria, taidetta, tölväisyjä, ja kritiikkiä, niin kuinka alas hän jumalansa työntää, kun tekee tästä itseäänkin heikomman.
Loukkaantuessaan jumalan puolesta, ihminen halventaa jumalansa ihmistäkin pikkusieluisemmaksi, heikoksi ja alhaiseksi holhokiksi, joka on ilmeisesti äärimmäisen pahantahtoinen, herkkämielinen ja loukattavaissa.
Ihminen joka nostaa itsensä jumalan yläpuolelle, ja päättää jumalan puolesta loukkaako tätä joku asia, on röyhkein ja typerin ole
Uskovaiset eivät kestä lukea tätä, koska heille on tärkeintä uhriutuminen ja mielikuvitusolentonsa puolesta taisteleminen, sotiminen ja vääräuskoisten paheksuminen. Rintaansa lyöden ulisevat, että minä olen niin pyhä ja hyvä, katso nyt jumala kun tuo toinen on paha, mutta minä puolustan sinua reppanaa.
Vierailija kirjoitti:
Viinin jumala liittyy vähän niinkuin Ranskaan. Ja tuo oli catwalk, ei pöytä. Henkilöitä oli 27 eikä 12 opetuslasta. Miten tyhmä ministeri meillä on?
Minustakin se oli catwalk, mutta vammaisten mielestä pöytä ja jeesuksen rienausta. Eivät pässit edes ymmärrä itse rienaavansa omaa jumalaansa.
Ja sama länkytys vaan jatkuu..kuka tai mikä tätä pasckaa suoltaa ulos 24h? Miksi Suomessa luullaan että muutaman idarin vaahtoamisella av:lla muutetaan Ranskan päätöstä? Mitä olen tarkistanut, minkään muun maan keskusteluissa samasta asiasta (google translate) ei ole ollut samanlaista hyökkäystä keskustelua kohtaan kuin Suomessa. Olen järkyttynyt. Tämä maa oli aina tunnettu jäyhistä ja hiljaisista kansalaisista joilla on järki päässä eivätkä nolanneet itseään muille. Puhuttiin vain kun oli asiaa. Nyt maani keskustelupalstoja johtaa massiivinen wokekommarivassarimikälie-organisaatio. Kieltäydyn uskomasta että nämä suukuolaajakirkujat sairaalla ideologiallaan ja älyttömällä typeryydellään ovat suomalaisia.
Kannattaisi vähän miettiä tämän maan mainettakin.
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole ateistia nähnytkään, ihan täysi hihhuli joka vaan teeskentelee saadakseen agendalleen uskottavuutta.
Muistin virkistämiseksi, uskovaisen määritelmä:
Ei skitsofreenikko ole uskovainen, skitsofreenikko on jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin se oli catwalk, mutta vammaisten mielestä pöytä ja jeesuksen rienausta. Eivät pässit edes ymmärrä itse rienaavansa omaa jumalaansa.
"Minustakin se oli catwalk, mutta vammaisten mielestä pöytä ja jeesuksen rienausta. Eivät pässit edes ymmärrä itse rienaavansa omaa jumalaansa."
Suurin osa maailmasta pitää tuota kristittyjen pilkkaamisena(myös muslimien mielestä) Vammainen mulkosilmäsuomalainen mutuilee ettei näin ole? Ja koko maailman pitäisi nyt kuunnella mulkosilmää?
Äärifundisoikeisto trollaa kisoja. Ryccan tuella. Ympäri Eurooppaa löytynyt 50 000 tiliä. Ei ole mitään kansankirkkolaisia.
Tunge ne alapeukkusi anukseen. Noilla alapeukutuksilla ole MITÄÄN väliä. Ne eivät muuta oikeaa vääräksi vaikka vaippasinitukka kuinka protestoisi.
Vauvan kannattaisi poistaa alapeukut kokonaan koska niitä käytetään vain kansalaisten kiusaamiseen ja ideologia-hyökkäämiseen. Täysin väärin siis.
Tässä asiassa mielestäni on myöskin olemassa moraalinen perussääntö. Kenenkään uskontoa, mukaan lukien kaikki eri tyyppien uskomukset, ei pitäisi tietoisesti loukata.
Kun me kumminkin tiedämme, että jonkun koko elämän- ja maailman katsomus saattaa perustua näihin juttuihin, niin ei ole paljon vaadittu osoittaa pientä kunnioitusta.
Mielestäni on epärelevanttia millaisia reaktioita eri kunnissa saattaisi syntyä, vähän samoin kuin sinänsä todet historialliset näkökulmat. Tärkeää on asioiden merkitys tällä hetkellä tässä maailmassa eri ihmisille.
Olympialaisten tarkoitus kai pitäisi olla yhdistää kaikkia ihmisiä ympäri palloa hetkeksi riippumatta olemassa olevista erimielisyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovaiset eivät paheksu sitä taulua, koska onhan siinä kuvattu heidän jumalansa ihan vääränlaisena. Ei hän ollut tuollainen valkoinen pitkänaamainen hippi, vaan saman näköinen mitä esim. turun puukottaja tai joku al holin leiriläinen.
Siksei koska Jeesus on esitetty kuitenkin arvokkaasti, toisin kuin tässä oudossa pervobakkanaalissa.
Miten siinä "bakkanaanissa" Jeesus on esitetty epäarvokkaasti, kun koko esityksessä ei ollut Jeesusta? Kyllä uskova nyt Jeesuksen tunnistaa.
T. Uskova mummi
Tiesitkö muuten ettei jeesus ollut valkoihoinen ja sinisilmäinen pitkänaamainen hippitukka?
Ei sillä ulkonäöllä ole minulle mitään merkitystä. J
Jeesus oli todennäköisimmin valkoihoinen kuten muutkin juutalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Venäjämieliset ärsyyntyi tuosta avajaisjutusta. Muut ei edes jaksaneet provosoitua tai lähteä sitä ruotimaan sen enempää.
Venäjän superpappi olisi repinyt pelihousut avajaisista.
Ehkä kristityt voisi ihan vain myöntää että ovat arvomaailmassaan hyvin idässä. Euroopassa on liberaali lännen kultuuri, jossa sopu sijaa antaa ja hyväksytään erilaisuus ja ne perinteiset antiikin irstaat arvot, jotka on aina olleet Euroopassa.
Kyseessähän on Zeuksen juhla.
Ai kaikki ne tavalliset ranskalaiset, amerikkalaiset ja suomalaiset jne, joiden satoja viestejä olen somesta lukenut, on kaikki persuja? Ohhoh, onpa laaja kannatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oman maan valtakulttuuria on soveliasta parodioida."
Valitettavasti monissa niissä maissa, joissa islam edustaa ehdotonta valtakulttuuria ei ole aitoa sananvapautta eikä mahdollisuutta vitsailla uskonnosta tai valtaapitävistä. Sieltä löytyy enemmänkin niitä totisia torvensoittajia.
Eikä Euroopassa kristillisyys ole mikään valtakulttuuri, vaan ateismi.
Ateisminkin perusta on kristinuskossa.
Lukekaa vaikka filosofi Jean-Luc Nancya.
Jeesukselta oli poistettu sädekehä da Vincin toimesta. Jännä, että woket sen hälle taas siirsivät takaisin.
"
Tässä asiassa mielestäni on myöskin olemassa moraalinen perussääntö. Kenenkään uskontoa, mukaan lukien kaikki eri tyyppien uskomukset, ei pitäisi tietoisesti loukata.
Kun me kumminkin tiedämme, että jonkun koko elämän- ja maailman katsomus saattaa perustua näihin juttuihin, niin ei ole paljon vaadittu osoittaa pientä kunnioitusta.
Mielestäni on epärelevanttia millaisia reaktioita eri kunnissa saattaisi syntyä, vähän samoin kuin sinänsä todet historialliset näkökulmat. Tärkeää on asioiden merkitys tällä hetkellä tässä maailmassa eri ihmisille.
Olympialaisten tarkoitus kai pitäisi olla yhdistää kaikkia ihmisiä ympäri palloa hetkeksi riippumatta olemassa olevista erimielisyyksistä."
Nyt olet asian ytimessä. Nämä kisat ovat KOKO maailman urheilutapahtuma, kaikki maat, kaikki uskonnot, molemmat sukupuolet ja mukana myös lapset eli perhetapahtuma. Näiden kisojen paikka ei ole esitellä mitään "taiteellista" drag queen pasckaa ja jotain ilmestyskirjan olentoja. Kyllä nyt jokainen täysjärkinen tämän tajuaa. Koko maailman urheilukisat eivät ole mikään burlesque-esitys. Tässä esityksessä ei ollut MITÄÄN urheiluun liittyvää.
Se mitä nämä suomalaiset wokesoturit eivät tunnu ymmärtävän(vaikka niille kuinka selitetään) on se ettei tämä ollut ainoastaan Suomen kisa, tämä koski muitakin maita. Silloin pitää ottaa huomioon myös muut maat ja niiden kansalaisten mielipiteet. Suomalaisen itkevän wokesoturin mielipiteet eivät vaikuta tähän asiaan pätkääkään, heillä on vastassaan koko maailma. Ja luulisi että suomalainen wokesoturikin tajuaa että isot asiat tapahtuvat Suomen ulkopuolella, Suomi ei ole koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jänkkääjävammaiset eivät tajua että esitys oli muutenkin vastenmielinen ja ruma? Ei sellainen miltä koko maailman urheilutapahtuman avajaisten olisi pitänyt näyttää. Kaikki kun eivät palvo pridesekoilua.
(siellä oli paljon muutakin sateenkaarisekoilumainontaa)
Joo. Muuta Venäjälle siitä.
Minä suomalaisena en muuta minnekkään venäjälle mutta sinä mädättäjämikälie trolli voit vetää itsesi vaikka kiikkuun. Olette täällä oikein komppanian kanssa sotkemassa tavallisten ihmisten keskusteluita.
Vassarikommarihomot aloittavat nyt tämän taktiikan, ulisevat venäjälle muutosta jos ei pidä mädätyksestä..
Sulla on kuitenkin enemmän venäläinen arvomaailma kuin suomalainen tai eurooppalaisten arvomaailma.
Siinä lähinnä ihmettelen että miksi edustat vierasta kultuuria kielellämme?
Oletko ortodoksi?
Suomalaiset ja Eurooppalaiset on hyvin suvaitsevia ja hyväksyy yksilönvapaudet.
Venäläiset ovat eurooppalaisia (kirjoitetaan muuten pienellä).
Vierailija kirjoitti:
Olumppialaiset, tuo kunniakas kansojen kilpailu. Eikös kreikka juuri ole se vapaan ihmisen ja ajattelun kehto.
Antiikin Kreikassa oli orjia. Eikä naisilla juuri mitään oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minustakin se oli catwalk, mutta vammaisten mielestä pöytä ja jeesuksen rienausta. Eivät pässit edes ymmärrä itse rienaavansa omaa jumalaansa."
Suurin osa maailmasta pitää tuota kristittyjen pilkkaamisena(myös muslimien mielestä) Vammainen mulkosilmäsuomalainen mutuilee ettei näin ole? Ja koko maailman pitäisi nyt kuunnella mulkosilmää?
Ei se pilkkaaminen ole mitään, mutta sitten sekin pitää tehdä monimuotoisuutta ja samanarvoisuutta noudattaen. Ei vaan uskalleta, koska muiden kohdalla se olisi ylivaltaa, ras si smia ja sodan julistus. Kristinusko on niin kesyä.
AP ei ole ateistia nähnytkään, ihan täysi hihhuli joka vaan teeskentelee saadakseen agendalleen uskottavuutta.
Muistin virkistämiseksi, uskovaisen määritelmä:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paranoidinen_skitsofrenia