Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen täysi ateisti, mutta silti minusta tuo Pariisin viimeinen ehtoollinen-parodia oli täysin mauton.

Vierailija
28.07.2024 |

Ei lisättävää. Tyhmää touhua. 

Kommentit (1531)

Vierailija
21/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jalaton mutta juoksen silti maratonin viikossa.

Vierailija
22/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että et edes huomannut viittausta ennen kuin lehdet kirjoitti siitä 

Mitä väliä sillä on? Se ei mitenkään muuta kyseistä esitystä, jonka monet kristityt kokivat epäkunnioittavaksi tai vielä pahempaa. Voi aina tukea kristittyjä, joiden vakaumusta tulisi kunnioittaa samalla tavalla kuin muidenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

26. Ajattele sama, tai edes yksi pilapiirros m u h am m e dista, mitä siitä seuraa. Mieti ja tee johtopäätöksesi.

Vierailija
24/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa teidän pöyristymisenne. Jos olisitte yhtään kulttuuria seuranneet, tietäisitte että Leonardon Cenacolo on kaikenlaisen taiteen ehdottomasti matkituimpia asetelmia. 

Tämä. Sitä on niin paljon joka paikassa että on suorastaan myötähäpeää aiheuttava joka kerta. Noloimpia esimerkkejä leffassa Rukajärven tie. 

Vierailija
25/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Mutta toisin kuin rauhan uskonto, kristityt eivät alkaneet väkivaltaiseksi tai polttaneet Pariisia. Miettikää mikä olisi reaktio, jos dragsmurffi olisi laitettu esittämään Muhammadia. 

Netissä ei sen sijaan saa missään olla rauhassa ilman kristittyjen uikutusta.

Vierailija
26/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittynä vassarifeministinä tunnen onneksi kulttuurihistoriaa ja taidehistoriaa sekä kristinuskon. Se ei ollut Viimeinen ehtoollinen taulusta lainkaan vaan kreikkalaisesta jumalatarustosta tehty maalaus. 

"Tässä maalaus Jumalten pidot, johon avajaisten pöytäkohtaus viittasi. Kyse on Olympoksen jumalista, koska olympialaiset. Keskellä Apollo soittaa lyyraa, siksi DJ sädekehineen oli samalla paikalla. Maalaus on esillä Musée Magninissä Dijonissa Ranskassa."

https://twitter.com/Viiru7/status/1817386640945418586

Vierailija
27/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ollut parodiaa. Ja ei kristinuskoon liity mitenkään vaan kreikkalaiseen jumaltarustoon ja siitä tehtyyn kuvaan. Kun ei tunneta kulttuurihistoriaa: olympialaiset Kreikasta lähtöisin. Hävettää teidän junttien tulkinnat ja öyhötys.

Siis tämä. Mä en ymmärrä miten kristityt omivat tämänkin omiin uhriutumistarkoituksiinsa?

Vierailija
28/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26. Ajattele sama, tai edes yksi pilapiirros m u h am m e dista, mitä siitä seuraa. Mieti ja tee johtopäätöksesi.

Kaksoisstandardit ovat kivoja. 

Vierailija
29/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään uskonnollisia viittauksia jaksanut kaivella tästä, mutta olipas mauton tämä "ehtoollinen" urheilukin muutettu joksikin dragshowksi. Voi hesus.

Vierailija
30/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon verinen euroopan laajuinen sota tekisi todella hyvää niin päästäisiin nollaamaan kaikki ja aloittamaan taas alusta.  Lisäksi jokainen voisi päästä eroon kaikista joista ei pidä eli siis sinustakin päästään eroon samoin kuin minusta. Niiiiiin toivoisin....

Vierailija
31/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarien oppikirjan mukaan kristinusko pitää hävittää ja islam ajaa pääuskonnoksi vaikka väkisin.

Ruotsista on tulossa islamistinen kalifaatti. Siellä kristillinen valtionkirkko lopetettiin vuosia sitten.

Henkistä tyhjiötä ei ole olemassa. Aina on niin että jokaisessa valtiossa on jokin valtaa pitävä ismi; kommunismi, islamismi, ..

Vierailija
32/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi virkistävää vaihtelua, jos välillä jonkin muun uskonnon tärkeät monumentit ja symbolit joutuisivat pilkan kohteiksi.

Ei taida tapahtua.

Tapahtuu, islamilaiset tuhosivat Afganistanissa ikivanhat Buddha-patsaat. Kristityt tosin eivät saa pilkata muita uskontoja ja niiden arvoja. Esim. naisten ympärileikkaus onkin kaksipiippuinen juttu. Se pitäisi tuomita, mutta ei oikein voi, koska. . .

Vierailija
33/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ollut parodiaa. Ja ei kristinuskoon liity mitenkään vaan kreikkalaiseen jumaltarustoon ja siitä tehtyyn kuvaan. Kun ei tunneta kulttuurihistoriaa: olympialaiset Kreikasta lähtöisin. Hävettää teidän junttien tulkinnat ja öyhötys.

Nimenomaan kristinuskoon liittyi. Leonardo da Vincin kuuluisaa maalausta Viimeinen ehtoollinen pilkattiin, jossa drag tyypit esittivät opetuslapsia ja Jeesuksena oli äärilihava musta drag.

Ai Jeesus ja 17 opetuslasta? En ihan niin montaa muista, kerrotko mulle ne 5 joita en millään muista?

Vierailija
34/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tietoisia, että Viimeisen ehtoollisen tekijä Leonardo da Vinci oli itse homo, joka oli oikeudessakin sodomiasta syytettynä? Häneltä jäi esimerkiksi luonnos, jossa hän oli piirtänyt Johannes Kastajalle stondiksen. Olen aika varma, että taiteilija itse ei olisi pahastunut teoksensa versioinnista ja drag queenista.

On aivan naurettavaa, että joku kristitty katsoo asiakseen loukkaantua ikään kuin tämä taulu olisi jotenkin hänen uskontonsa omaisuutta. Se on vain taulu, jonka renessanssiaikainen "friikki" (Ville Taviota lainatakseni) maalasi, koska tuona aikana taiteilijoiden oli tapana valita aiheita Raamatusta.

Vierailija
35/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuolisekoilijat pilkkasivat kaikkia pyhinä pidettyjä arvoja". Näin ei voi sanoa, koska ei pilkka kohdistunut esim. muslimeihin mitenkään.

Vierailija
36/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan uskovaisia entistäkin enemmän tämän ulinan myötä.

Vierailija
37/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miksi pitää suoraan kopioida juuri tuo kristillinen teema tuohon. Tai en vain sitten ymmärtänyt mistä oli kyse. Muutoin ei häirinnyt esitys. En kuulu kirkkoon. 

Vierailija
38/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nää juntit tiedä edes opetuslasten lukumäärää. Mutta kiva öyhöttää. Häpeä persu!

Vierailija
39/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kristinuskoon liittyi. Leonardo da Vincin kuuluisaa maalausta Viimeinen ehtoollinen pilkattiin, jossa drag tyypit esittivät opetuslapsia ja Jeesuksena oli äärilihava musta drag.

Ihmiset ovat omineet Viimeisen ehtoollisen kristillisyyden symboliksi, vaikka se on ihan yhden taiteilijan oma näkemys asiasta. Ei me voida olla varmoja, onko Da Vinci piilottanut mitä kaikkea kyseenalaisia viittauksia maalaukseen, mistä voitaisiin vieläkin närkästyä.

Vierailija
40/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä. Mä en ymmärrä miten kristityt omivat tämänkin omiin uhriutumistarkoituksiinsa?

Omivat? Mitä sönkötät? Maalauksesta Viimeinen ehtoollinen tehtiin pilkan kohde, siinä pilkattiin kristinuskon sanomaa muuttamalla opetuslapset tränsuiksi ja Jeesuksena oli läski musta dragtyyppi.

Kyseessä ei ollut viimeinen ehtoollinen! Eikö se nyt ole tullut jo selväksi?