Mies ei usko sitä tosiasiaa että mulla on painavat luut
Sen takia olen ylipainoinen. Mies väittää, että luut painaa suurin piirtein saman verran verrattuna samanpituiseen ihmiseen. Mulle on aina pienestä pitäen sanottu painavani sen takia enemmän, kun mulla on painavat luut.
Kommentit (57)
Miehet on tyhmiä kun ei usko päivänselviä asioita.
Ei ne luut suurenna ihmistä siksi että ne painaisi enemmän. Onhan pidemmällä ihmiselläkin isommat eli pidemmät luut kuin lyhyellä, siksi hän on pitempi eli pituussuuntaan isompi. Samalla tavalla luusto vaikuttaa ihmisen leveyteen. Luusto siis vaikuttaa todellakin ihmisen kokoon. Rasvaa se ei tietenkään taio ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luiden vaikutus painoon on kilo tai pari
Minulla enemmän. On vahvat luut.
Hypit varmaan paljon hyppynarulla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne sun muut kovin leveät, joustavat ja ulospäin suuntautuneet ja hyllyvät liikkeessä?🤭
Vahvat luut tytisevät liikkeessä, etkö muka tiennyt?
Itselläni on urheilijan kroppa. Siis vähän on paikoitellen läskiä päällä. Tämän kyseisen kroppamallin takia painan pikkasen enemmän esim. takapuolesta. Mutta takapuolihan muutenkin on enempi maan vetovoiman kohteena, joten sallittakoon se.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne luut suurenna ihmistä siksi että ne painaisi enemmän. Onhan pidemmällä ihmiselläkin isommat eli pidemmät luut kuin lyhyellä, siksi hän on pitempi eli pituussuuntaan isompi. Samalla tavalla luusto vaikuttaa ihmisen leveyteen. Luusto siis vaikuttaa todellakin ihmisen kokoon. Rasvaa se ei tietenkään taio ihmiseen.
Ap:n trollissa ei nyt kyse ole siitä, mutta kyllä luut tosiaan vaikuttaa painoon muutenkin kuin oman painonsa kautta. Riittää kun kuvittelee mielessään samanmittaisen siron, hennon naisen ja rotevan emäntätyypin, jolla ei kuitenkaan ole ylipainoa (rasvasta). He painavat eri verran. Huomattavasti enemmän ihoa, lihaksia ja myös rasvakerrosta mahtuu sen suuriluisen kuin hentoluisen naisen ympärille. Puhutaan siis mm. mikä on rintakehän ja lantion leveys, kuinka suuri on käsissä ja jaloissa ihan ranteen, reiden ja nilkan ympärysmitta.
Aina voi käydä sellaisessa kehonkoostumismittauksessa jossa selviää paljonkon sitä luuta sun muuta löytyy.
Vahvat luut on hyvä asia. Treenaamallakin voi vahvistaa luita, ja kannattaakin niin eivät koko ajan murtuile. Kanna luusi ylpeänä.
Vaa'an mukaan mun luut on 3 prosenttia painosta. 158 cm ja 69 kg.
Ei luut paina hirveästi, mutta ihmiset voidaan jakaa vartalotyypiltään kolmeen osaan. On leptosomi, jolla on kapeat ja kaidat luut. Siro, kaitaluinen, jolla ei ole lantiota, naisella ei rinttoja, ja joka ei saa herkästi lihasta luittensa ympärille. Tunnen monta, tuollaisia miehiä ja naisia. Sitten on atleetikko, jolla on kunnon jämäkkä luusto, leveät hartiat ja leveä lantio( naisella synnyttäjän lantio). Jos voimailee saa kunnon lihakset. Kolmantena on pyknikko joka on lähellä atleetikkoa. Luusto on samaa tyyppiä kuin atleetikolla, mutta pyknikko kerää massaa herkästi, eli on pulska. Korostuu yläkropassa, lantio voi olla kapeahko ja jalat hoikat, yläkroppa sitäkin pulskempi.
31 jatkaa
https://drkumo.com/parameters-in-drkumo-digital-scale/
Jotain 2 kiloa painaa mun luut, sanoo vaaka ja tolla sivulla todetaan samaa.
Missä sitten on virhe
Vierailija kirjoitti:
Mun luut painaa paljon. Väitän, että jopa 3-5 kg enemmän kuin sirolla pituisellani.
Siro on toki luustonsa takia kevyempi, mutta ei niiden painon!
Ja tuo 3-5kg.. vaikka olisikin totta,niin sä oisit vaan muutaman kilon ylipainoinen sillä verukkeella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lihoo aina luut kesäsin
Mulla joulun aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n trollissa ei nyt kyse ole siitä, mutta kyllä luut tosiaan vaikuttaa painoon muutenkin kuin oman painonsa kautta. Riittää kun kuvittelee mielessään samanmittaisen siron, hennon naisen ja rotevan emäntätyypin, jolla ei kuitenkaan ole ylipainoa (rasvasta). He painavat eri verran. Huomattavasti enemmän ihoa, lihaksia ja myös rasvakerrosta mahtuu sen suuriluisen kuin hentoluisen naisen ympärille. Puhutaan siis mm. mikä on rintakehän ja lantion leveys, kuinka suuri on käsissä ja jaloissa ihan ranteen, reiden ja nilkan ympärysmitta.
Aivan juuri näin. Itse luut saattaa painaa pari kiloa enemmän kuin oikein siron tai lyhyen, mutta tekeekö ne pari kg ylipainoiseksi vai joku muu?
Itse olen siro luustoltani ja lyhyt, mutta näytän pullealta normaalipainoisenakin. Se ei johdu luustostani, mutta ruumiinrakenteestani kyllä. Paino keskittyy rintoihin ja rintavana näyttää väkisinkin pullealta, vaikka kuinka laihduttaisi. Olin kuppikokoa d kun bmi oli n 16, eli kokeiltu on.
Mun täti oli samanlainen kun sinä, väitti että hänellä painavat luut.
Paksujen selityksiä. Jos alkaisit diettaamaan ja mittaisit mittanauhalla ja kävisti puntarissa.
Ja sinä vielä aikuisena uskot tuohon valheeseen?
Sano miehellesi, että sun rinnatkin painaa jonkun verran.