Heips! Mitä leikkauksia hallitus on tehnyt eli mitä sinulta on leikattu?
Kaikki valittaa kurjuutta ja köyhyyttä, joko ne asumistuet on leikattu pois vai?
Minun elämään tämä hallitus on vaikuttanut vain positiivisella tavalla, palkastani jäi ennen käteen 2200e/kk ja nyt jää lähes 2300e/kk. Myös polttoaineen hinta on laskenut sieltä yli kahden euron lukemista sinne noin 1,7e/litra lukemille.
Minulta ei olla leikattu mitään eikä minun asioita olla heikennetty, kannatan nykyistä hallitusta koska suomen talous on ajettu taantumaan sekä alamäkeen, nyt on hyvä hetki saada se parempaan suuntaan.
T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on jees
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeako sä olet? Tuollahan on aiemmin vaikka kuinka monta esimerkkiä paljonko jengillä on erilaiset tuet laskeneet ja osa ihan nimennytkin. Älä muita syytä siitä jos et osaa lukea.
Yhdeltä työssäkäyvältä tippui asumistuki 100e. Niin? Ja missä ne muut on?
Toimeentulotuki ei ole laskenut, työttömyyskorvaus, peruspäiväraha, ei ole laskenut. Asumistuki laski osalta, mutta ei kaikilta. Ja täällä on nyt tämä yksi henkilö, työssäkäyvä joka kertoi että asumistuki tippui 100e. Missä ne muut on?
Tässä ketjussa. On kerrottu 300€ suojaosan poistumisesta, aikuiskoulutustuen poistumisesta, yh-korotuksen poistumisesta jne. jne. Opettele lukemaan, lapsipieni.
Tämä 300e suojaosan poistosta kertonut ei suostu kertoma
Lukemisen ymmärtämisesi on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt hallitus joka ajaa työläisten ja yrittäjien asiaa.
Edellinen hallitus ajoi työttömien ja tukien saajien asiaa.
Olen itse työläinen enkä ole koskaan saannut rahaa yhteiskunnalta pankkitililleni.
Pidän tätä nykyistä hallitusta hyvänä koska suomea pitää ajatella pidemmän päälle, emme voi tuhota omaa talouttamme vaan se pitää sopeuttaa eli tulot ja menot pitää olla hyvällä tasolla.
Höpöhöpö. Meillä on äärioikeistohallitus, joka ajaa suurten vienti- ja pörssiyhtiöiden etua, eikä suinkaan pieni ja keskisuuria yrityksiä. Myös yritystuet ohjautuvat suurille vienti- ja pörssiyhtiöille.
Ja tämän hallituksen toimet ovat saaneet pienet ja keskusuuret yritykset polvilleen. Pelkästään joulukuussa 2023 yrityksiä meni konkurssiin yhtäpaljon kuin edellisenä vuonna yhteensä. Esim. autokauppa on pysähtynyt kuin seinään, samoin rakennusala, ravintola-ala, kaupanala jne.
Ja suurimmat kärsijät tässä hallituksessa ja menettäjät ovat palkansaajat, eläkeläiset ja opiskelijat, jouden tulot ovat alle 170.000€/vuodessa eli 14.000€/kk.
Tarvitsetko ap autoa työmatkoihin? Työmatkavähennyksestä on sullakin nipistetty nyt jo. Toivottavasti myös pysyt terveenä, eikä sinulla ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevintä olisi yleislakko jonka ajaksi keskeytettäisiin tukien maksaminen täysin.
Työssäkäyvien ihmisten tukilakko.
Tukien puolittaminen olisi minimi edellytys sille, että työväestöllä olisi varaa kuluttaa. Tilanne jossa työväestön ostokyky valuu täysin tukien saajien taskuihin on kestämätöntä politiikkaa.
Pääsin alkuvuodesta eläkkeelle, 45v työvuoden jälkeen. Tätä tukilakkoa kannattaisin täysin, T:koko ikänsä sossupummeja elättänyt pienipalkkainen työläinen.
Lisäisin tähän vielä että vaikka en ihan kaikkia hallituksen toimia kannata, päällisin puolin olen tyytyväinen tähän hallitukseen. Enemmän minua harmitta edellisen hallituksen eläkeputken poisto. Vaikka itse siihen pääsinkin niin harmittaa muitten puolesta tämä. Kyllä jokaisen joka yli 40v töitä tehneebä pitäisi olla mahdollisuus päästä eläkeputkeen ja siitä suoraan eläkkeelle kun se aika koittaa, olisivat ne kaikki ansainneet sen.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsetko ap autoa työmatkoihin? Työmatkavähennyksestä on sullakin nipistetty nyt jo. Toivottavasti myös pysyt terveenä, eikä sinulla ole lapsia.
Ei ap ole töissä :D Hän on kusinen trolli, joka ei osaa edes lukea. Haastaa tahallaan riitaa väittämällä, että kymmenet viestit eivät ole olemassa ja 300e leikkaus ei olekaan leikkaus jne.
Ei mitään, verotus kevenee 1400 e/v ja miehellä lähes 1000 e/v ja jäädään plussalle yli 2000 e/v. Silti minusta hallituksen politiikka on vääränlaista. Tehdyt ja suunnitellut toimet eivät vahvista Suomen taloutta ja ovat sosiaalisesti epäoikeudenmukaisia. Osalla suorastaan kyykytetään heikompiosaisia, vajaakuntoisia ja sairaita. Suomi ajetaan lamaan, kun keskiluokalta, jolla menee vielä hyvin, ja tietysti heikompiosaisilta viedään usko tulevaisuuteen ja siihen, että yhteiskunta kannattelee silloin, jos/kun itsellä on vaikeaa.
T. Suurituloinen, joka kuuluu ammattiliittoon ja äänestää keskustaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintotuki ei ole tarkoitettu kattamaan elämisen kuluja. Siksi on olemassa opintuki + opintolaina, ja sen päälle saa tienata töissä rahaa ilman että menettää opintotuet.
Jos joku opiskelija haluaa elää pelkällä opintotuella niin se on ihan oma valinta, eikä kuulu sinänsä mihinkään köyhyyskeskusteluun. Terveitä työkykyisiä ihmisiä jotka eivät halua ottaa lainaa, vaikka sitä tarjotaan tai eivät halua tehdä edes päivää viikossa töitä oman talouden kasvattamiseen, niin heitä ei voi laskea tämän maan köyhimpiin, silloin kun se on täysin oma valinta.
Samalla logiikalla pitäisi hallituksen perustaa ihan uusi valtion takaama laina - työttömyys laina. Terveitä työkykyisiä ihmisiä jotka eivät halua ottaa lainaa ei voi kutsua köyhiksi koska se on silloin täysin oma valinta. Eikö?
Missä työttömille tarjotaan tällaista lainaa? En ole kuullutkaan.
Nyt kun täällä on kovasti persusuomalaisia kuten yleensäkin nykyään niin kysyisin teiltä että kertokaa yksikin uudistus jonka olette saaneet työväenpuolueena aikaseksi nykyisessä hallituksessa? Siis ihan mielenkiinnosta kaipaisin jotain tukea väitteellenne näin sivusta seuranneena. Se veroale ei sitten ollut keskituloiselle kuin 15€ kuukaudessa joten en sanoisi sitä saavutukseksi kun samaan inflaatio on syönyt sen moneen kertaan pois. Anteeksi että poikkesin aloituksen aiheesta mutta perussuomalaisten jatkuva argumentointi työväenpuolueena jäi hieman vaivaamaan. Ja en kannata tukien leikkaamista koska olemme jo niiden osalta ostovoimakorjattuna euroopan melkein heikoin valtio.
Entien hallitus leikkaa pieniltä yrityksiltä sekä Suomen valtiolta. Ihmiset eivät enää uskalla/pysty kuluttamaan ja ensimmäisenä karsitaan pienyritysten tarjoamista palveluista. Ja kun ostohalukkuus putoaa, putoaa myös verotulot, vaikka alvia nostetaankin. Itse asiassa alvin nostaminen vain lisää ostohalukkuuden vähenemistä, koska alvin noston myötä hinnat nousevat entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei opintotuki jankkaaja, mitä kohtaa et ymmärtänyt tästä ketjun aloituksesta?
Paljonko sinulta on leikattu? Ja vastaappa opintuki jankkaaja että paljonko siitä opintotuesta on sitten sinulta leikattu?
Uutinen lapselle: keskustelupalstalla voi kommentoida myös muille kirjoittajille kuin aloittajalle.
P.S Eipä näy sinunkaan viestissäsi vastausta aloituksen kysymykseen, joten turhaan meuhkaat muille :D
Olen kirjoittanut jo ajat sitten että minun peruspäivärahani 595e/kk ei ole leikattu. Samoin minun asumistukeni, ei ole leikattu. Eli minulta ei ole leikattu mitään tukia.
Arvon pahvi.
No vttuako sitten mesoat, kun piti vastata vain PALJONKO ON LEIKATTU!?
Sulta on ainakin tainnu joku leikata aivot päästä, vai onko niitä koskaan ollutkaan, oliko äitiskin vammanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintotuki ei ole tarkoitettu kattamaan elämisen kuluja. Siksi on olemassa opintuki + opintolaina, ja sen päälle saa tienata töissä rahaa ilman että menettää opintotuet.
Jos joku opiskelija haluaa elää pelkällä opintotuella niin se on ihan oma valinta, eikä kuulu sinänsä mihinkään köyhyyskeskusteluun. Terveitä työkykyisiä ihmisiä jotka eivät halua ottaa lainaa, vaikka sitä tarjotaan tai eivät halua tehdä edes päivää viikossa töitä oman talouden kasvattamiseen, niin heitä ei voi laskea tämän maan köyhimpiin, silloin kun se on täysin oma valinta.
Samalla logiikalla pitäisi hallituksen perustaa ihan uusi valtion takaama laina - työttömyys laina. Terveitä työkykyisiä ihmisiä jotka eivät halua ottaa lainaa ei voi kutsua köyhiksi koska se on silloin täysin oma valinta. Eikö?
Mitä kohtaa et ymmärtänyt lauseesta "samalla logiikalla pitäisi hallituksen perustaa..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei opintotuki jankkaaja, mitä kohtaa et ymmärtänyt tästä ketjun aloituksesta?
Paljonko sinulta on leikattu? Ja vastaappa opintuki jankkaaja että paljonko siitä opintotuesta on sitten sinulta leikattu?
Uutinen lapselle: keskustelupalstalla voi kommentoida myös muille kirjoittajille kuin aloittajalle.
P.S Eipä näy sinunkaan viestissäsi vastausta aloituksen kysymykseen, joten turhaan meuhkaat muille :D
Olen kirjoittanut jo ajat sitten että minun peruspäivärahani 595e/kk ei ole leikattu. Samoin minun asumistukeni, ei ole leikattu. Eli minulta ei ole leikattu mitään tukia.
Arvon pahvi.
No vttuako sitten mesoat, kun piti vastata vain P
Vastaa kysymykseen, penikka! Eli VTTUAKO MESOAT? HÄH?!?!
Sulta on ainakin tainnu joku leikata aivot päästä, vai onko niitä koskaan ollutkaan, oliko äitiskin vammanen.
Kuinka tyhmä pitää olla, että suoltaa näppikseltään jotain noin älytöntä paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun täällä on kovasti persusuomalaisia kuten yleensäkin nykyään niin kysyisin teiltä että kertokaa yksikin uudistus jonka olette saaneet työväenpuolueena aikaseksi nykyisessä hallituksessa? Siis ihan mielenkiinnosta kaipaisin jotain tukea väitteellenne näin sivusta seuranneena. Se veroale ei sitten ollut keskituloiselle kuin 15€ kuukaudessa joten en sanoisi sitä saavutukseksi kun samaan inflaatio on syönyt sen moneen kertaan pois. Anteeksi että poikkesin aloituksen aiheesta mutta perussuomalaisten jatkuva argumentointi työväenpuolueena jäi hieman vaivaamaan. Ja en kannata tukien leikkaamista koska olemme jo niiden osalta ostovoimakorjattuna euroopan melkein heikoin valtio.
Eli ilmeisesti tämä jaarittelu tarkoittaa että sinultakaan ei ole leikattu mitään tukia?
AP on tainnut kaljoittelultaan saavuttaa rähinävaiheen. Ketju taisikin sitten olla tältä iltaa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla pitäisi hallituksen perustaa ihan uusi valtion takaama laina - työttömyys laina. Terveitä työkykyisiä ihmisiä jotka eivät halua ottaa lainaa ei voi kutsua köyhiksi koska se on silloin t
Ei pitäisi, idiootti.
Jaa, minulta ei hallitus ole vielä leikannut yhtään mitään.
Eihän kaikki hallituksen päättämät leikkaukset ja lait, ole vielä edes tulleet voimaan.
Sitäpaitsi, minulla on niin pieni työeläke ja oma asunto, ettei hallitus kykene leikkaamaan itseltäni mitään.
Syystä, että en saa mitään tukia yhteiskunnalta.
Ainoa tuki mitä saan, on VR:n ja bussien eläkeläisalennukset, kun olen yli 65 vuotias.
---
Pieni biologian oppitunti lapselle: Jos ihmiseltä leikataan aivot päästä, ihminen kuolee. Kuollut ihminen ei pysty kirjoittamaan av-palstalla. Eikä äidin vammaisuus vaikuta mitenkään siihen, onko ihmisellä aivot. Jokaisella ihmisellä on, vaikka esim. sinun kirjoituksesi perusteella ei sitä uskoisikaan. Sen verran aivotonta on tuo öyhöttämisesi.
Vierailija kirjoitti:
Persulle riittää, että nee***ltä viedään 100 e. Se on kun saisi itse sen 100 e. Vaikka itseltä vietäisiin 90 e.
En vielä tiedä, paljonko leikataan. Asumistuen vuositarkastus on vasta marraskuussa.