Olen niin harmissani. Vieraat eivĂ€t tulleetkaan đ„č
KÀytin paljon aikaa tarjoiluihin parhaani mukaan. Pari tuntia ennen kuin odotin heidÀn tulevan niin tuli soitto, ettÀ eivÀt kerkiÀkÀÀn poiketa. PitÀÀ kuulemma kÀvÀistÀ matkan varrella jonkun koulukaverin luona. Se siitÀ.
Kommentit (51)
Ota kuva tarjoiluista ja lÀhetÀ heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla jotkut juhlat vai ihan vaan kahvilleko heidÀn piti tulla?
Ei mitÀÀn juhlia. Kaukaisia kavereita, jotka soittivat ja olisivat halunneet poiketa luonani.
- ap -Eikö muita tuttuja voi kÀydÀ vaikka huomenna?En kyllÀ tÀytekakkua ala tekeen, jos puhe kÀvÀstÀ.
Ankeita kavereita :|
Todella ajattelemattomia tyyppejÀ. Jos sinulla on lÀhistöllÀ joku puolituttu naapuri, niin tÀssÀpÀ olisi syy tutustua. Olisi ikÀÀn kuin kelpo syy kutsua kylÀÀn lÀhistöltÀ joku, jonka kanssa juttu sujuu, mutta jota ei tunne ihan niin hyvin, ettÀ muutoin kutsuisi kylÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀ piirakoita teit?
Tein Sara Parikan ohjeen mukaan mustikkapiirakan. TÀmÀn:
https://saraparikka.com/2020/04/03/mustikkapiirakka/Sitten tein suolaisen piirakan ihan perusohjeella, kun löysin kantarelleja. Tarjolla oli myös tyttÀren tekemÀt karjalanpiirakat munavoin kanssa. HÀnkin panosti, kun uskoi, ettÀ Àidille tulee vieraita.
- ap -Tulisin mielellÀni teille. Ihanat tarjottavat.
MinĂ€ myös đ
Ja minÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀ piirakoita teit?
Tein Sara Parikan ohjeen mukaan mustikkapiirakan. TÀmÀn:
https://saraparikka.com/2020/04/03/mustikkapiirakka/Sitten tein suolaisen piirakan ihan perusohjeella, kun löysin kantarelleja. Tarjolla oli myös tyttÀren tekemÀt karjalanpiirakat munavoin kanssa. HÀnkin panosti, kun uskoi, ettÀ Àidille tulee vieraita.
- ap -
TÀytyypÀ itsekin tehdÀ tuota. Kiitos vinkistÀ!
TÀstÀ tuli mieleeni ettÀ exÀni oli sellainen pershÀiriöinen, ettÀ peruutti usein tulemisensa, jos oli sovittu joku meno vaikka ystÀvien kanssa, tai vaikka oli luvannut lÀhteÀ mukaan johonkin konserttiin/teatteriin/syömÀÀn, ihan mitÀ vain, niin ei vaan tullut paikalle, ei vastannut puhelimeen eikÀ selittÀnyt mitenkÀÀn. ItsellÀni oli , ja on onneksi edelleen, laaja ystÀvÀpiiri ja harrastuksia ja olen muutenkin sosiaalinen, mutta kun kiihkeimmÀssÀ seurusteluvaiheessa jouduin tilanteisiin, ettÀ" mene sinÀ vaan, jos sinun ystÀvÀt on minua tÀrkeÀmpiÀ" niin tyhmyyttÀni sitten jÀtin joskus menemÀttÀ, ja keksin jotain viimetinkan ripuli- tai noro-tarinoita.
Totuus oli, ettÀ hÀpesin seurustelukumppanini ihmeellisiÀ mielenkÀÀnteitÀ. UlospÀin antoi sellaisen kuvan ettÀ on hyvinkin sosiaalinen ja joviaali tyyppi. Oli tosiasiassa hyvin epÀvakaa, ja koska siihen aikaan (yli 15v sitten ) ei ollut muodikasta olla ahdistunut, tms. eikÀ olisi sitÀ itse koskaan myöntÀnytkÀÀn, niin kai tuo jotain sellaista sitten kuitenkin oli. Muuten oli menestynyt ja pidettty omassa ammatissaan.
Mutta kuului kategoriaan, moni kakku pÀÀltÀ kaunis jne. VielÀkin olen onnellinen ettÀ pÀÀsin eroon ja ystÀvyyssuhteet onneksi sÀilyneet. Anteeksikin olen pyytÀnyt. Eli aina nÀmÀÀ oharit eivÀt vÀlttÀmÀttÀ riipu sukulaisuudesta/ystÀvÀvyydestÀ vaan takana voi olla se pariskunnan hankalampi osapuoli ja toinen sitten tasapainottelee ohuella narulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmillista. Mutta voisiko tytÀr tulla sun luo herkuttelemaan, syötte yhdessÀ mitÀ teitte ja hÀn voisi tuoda mukanaan vaikka pari hÀnen ystÀvÀÀnsÀ...
TytÀr on kyllÀ herkkusuu ja ehkÀ syödÀÀn nuo tarjoilut pÀivÀn pÀÀstÀ. Tyttö on nyt kumminkin ystÀvÀnsÀ kanssa Kuninkuusraveissa.
- ap -
PyydÀ joku kylÀÀn tai mene kÀymÀÀn jonkun luona. Vie vaikka työpaikalle tai pyydÀ naapuri kahville. Kerro miten kÀvi ja nyt on liikaa herkkuja yksin syödÀ. Saat paremman mielen itsellesi ja ilahdutettua leivoksilla jotain toista.
Mulla on kanssa samantyyppinen ystÀvÀ. HÀn ehdottaa jotain tekemistÀ, mÀ innostun ja ehdotan pÀivÀÀ. HÀn, suurperheellinen ihminen, sanoo samantien, kalenterista tarkistamatta, ettÀ kÀy. EihÀn nykyÀÀn kukaan pysty tietÀmÀÀn, sopiiko meno parin viikon pÀÀstÀ ilman tarkistamista. SiitÀ tiedÀn, ettÀ tekeminen ei tule tapahtumaan ja niin se aina meneekin. HetkeÀ ennen hÀn peruuttaa jollain hassulla tekosyyllÀ. En ikinÀ palaa asiaan enÀÀ enkÀ koskaan ehdota hÀnelle mitÀÀn.
MeillÀ on yhdet tuttavat, jotka ovat aina myöhÀssÀ sovitusta. Koskaan eivÀt ilmoittele ja pahoittele muutoksista aikatauluissa. Viimeksi meni hermot niin, ettÀ kielsin tulemasta ollenkaan (oli muitakin suunnitelmia samalle pÀivÀlle). Olisivat olleet 4 tuntia myöhÀssÀ! Ja nÀmÀkin ilmoittaa itse tulevansa kylÀÀn, en ole enÀÀ vuosiin kutsunut.
EhkÀ hieman extremea...