Olen niin harmissani. Vieraat eivät tulleetkaan 🥹
Käytin paljon aikaa tarjoiluihin parhaani mukaan. Pari tuntia ennen kuin odotin heidän tulevan niin tuli soitto, että eivät kerkiäkään poiketa. Pitää kuulemma käväistä matkan varrella jonkun koulukaverin luona. Se siitä.
Kommentit (51)
Ota kuva tarjoiluista ja lähetä heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla jotkut juhlat vai ihan vaan kahvilleko heidän piti tulla?
Ei mitään juhlia. Kaukaisia kavereita, jotka soittivat ja olisivat halunneet poiketa luonani.
- ap -Eikö muita tuttuja voi käydä vaikka huomenna?En kyllä täytekakkua ala tekeen, jos puhe kävästä.
Ankeita kavereita :|
Todella ajattelemattomia tyyppejä. Jos sinulla on lähistöllä joku puolituttu naapuri, niin tässäpä olisi syy tutustua. Olisi ikään kuin kelpo syy kutsua kylään lähistöltä joku, jonka kanssa juttu sujuu, mutta jota ei tunne ihan niin hyvin, että muutoin kutsuisi kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä piirakoita teit?
Tein Sara Parikan ohjeen mukaan mustikkapiirakan. Tämän:
https://saraparikka.com/2020/04/03/mustikkapiirakka/Sitten tein suolaisen piirakan ihan perusohjeella, kun löysin kantarelleja. Tarjolla oli myös tyttären tekemät karjalanpiirakat munavoin kanssa. Hänkin panosti, kun uskoi, että äidille tulee vieraita.
- ap -Tulisin mielelläni teille. Ihanat tarjottavat.
Minä myös 😊
Ja minä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä piirakoita teit?
Tein Sara Parikan ohjeen mukaan mustikkapiirakan. Tämän:
https://saraparikka.com/2020/04/03/mustikkapiirakka/Sitten tein suolaisen piirakan ihan perusohjeella, kun löysin kantarelleja. Tarjolla oli myös tyttären tekemät karjalanpiirakat munavoin kanssa. Hänkin panosti, kun uskoi, että äidille tulee vieraita.
- ap -
Täytyypä itsekin tehdä tuota. Kiitos vinkistä!
Tästä tuli mieleeni että exäni oli sellainen pershäiriöinen, että peruutti usein tulemisensa, jos oli sovittu joku meno vaikka ystävien kanssa, tai vaikka oli luvannut lähteä mukaan johonkin konserttiin/teatteriin/syömään, ihan mitä vain, niin ei vaan tullut paikalle, ei vastannut puhelimeen eikä selittänyt mitenkään. Itselläni oli , ja on onneksi edelleen, laaja ystäväpiiri ja harrastuksia ja olen muutenkin sosiaalinen, mutta kun kiihkeimmässä seurusteluvaiheessa jouduin tilanteisiin, että" mene sinä vaan, jos sinun ystävät on minua tärkeämpiä" niin tyhmyyttäni sitten jätin joskus menemättä, ja keksin jotain viimetinkan ripuli- tai noro-tarinoita.
Totuus oli, että häpesin seurustelukumppanini ihmeellisiä mielenkäänteitä. Ulospäin antoi sellaisen kuvan että on hyvinkin sosiaalinen ja joviaali tyyppi. Oli tosiasiassa hyvin epävakaa, ja koska siihen aikaan (yli 15v sitten ) ei ollut muodikasta olla ahdistunut, tms. eikä olisi sitä itse koskaan myöntänytkään, niin kai tuo jotain sellaista sitten kuitenkin oli. Muuten oli menestynyt ja pidettty omassa ammatissaan.
Mutta kuului kategoriaan, moni kakku päältä kaunis jne. Vieläkin olen onnellinen että pääsin eroon ja ystävyyssuhteet onneksi säilyneet. Anteeksikin olen pyytänyt. Eli aina nämää oharit eivät välttämättä riipu sukulaisuudesta/ystävävyydestä vaan takana voi olla se pariskunnan hankalampi osapuoli ja toinen sitten tasapainottelee ohuella narulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmillista. Mutta voisiko tytär tulla sun luo herkuttelemaan, syötte yhdessä mitä teitte ja hän voisi tuoda mukanaan vaikka pari hänen ystäväänsä...
Tytär on kyllä herkkusuu ja ehkä syödään nuo tarjoilut päivän päästä. Tyttö on nyt kumminkin ystävänsä kanssa Kuninkuusraveissa.
- ap -
Pyydä joku kylään tai mene käymään jonkun luona. Vie vaikka työpaikalle tai pyydä naapuri kahville. Kerro miten kävi ja nyt on liikaa herkkuja yksin syödä. Saat paremman mielen itsellesi ja ilahdutettua leivoksilla jotain toista.
Mulla on kanssa samantyyppinen ystävä. Hän ehdottaa jotain tekemistä, mä innostun ja ehdotan päivää. Hän, suurperheellinen ihminen, sanoo samantien, kalenterista tarkistamatta, että käy. Eihän nykyään kukaan pysty tietämään, sopiiko meno parin viikon päästä ilman tarkistamista. Siitä tiedän, että tekeminen ei tule tapahtumaan ja niin se aina meneekin. Hetkeä ennen hän peruuttaa jollain hassulla tekosyyllä. En ikinä palaa asiaan enää enkä koskaan ehdota hänelle mitään.
Meillä on yhdet tuttavat, jotka ovat aina myöhässä sovitusta. Koskaan eivät ilmoittele ja pahoittele muutoksista aikatauluissa. Viimeksi meni hermot niin, että kielsin tulemasta ollenkaan (oli muitakin suunnitelmia samalle päivälle). Olisivat olleet 4 tuntia myöhässä! Ja nämäkin ilmoittaa itse tulevansa kylään, en ole enää vuosiin kutsunut.
Ehkä hieman extremea...