Olen niin harmissani. Vieraat eivät tulleetkaan 🥹
Käytin paljon aikaa tarjoiluihin parhaani mukaan. Pari tuntia ennen kuin odotin heidän tulevan niin tuli soitto, että eivät kerkiäkään poiketa. Pitää kuulemma käväistä matkan varrella jonkun koulukaverin luona. Se siitä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Joskus käy noin. Vieraat eivät ehkä ymmärtäneet että miten paljon tuottivat vaivaa sinulle. Kutsu joku toinen kylään tai mene kaverin luo ja vie jakku mennessäsi. Sitten syötte baakelsin yhdessä. Ei kannata jäädä murehtimaan liikaa moista.
Eivät tuottaneet vaivaa, enkä itse kutsunut heitä. Ilahduin yhteydenotosta ja mielissäni tein tarjottavia. Tuli tuokin mieleeni, että voisin antaa kakun jollekin. En vaan tunne naapureitani.
- ap -
Voi ei, onpa harmillista. Ainakin on selvää, että näitä ihmisiä ei kannata päästää kotinsa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus käy noin. Vieraat eivät ehkä ymmärtäneet että miten paljon tuottivat vaivaa sinulle. Kutsu joku toinen kylään tai mene kaverin luo ja vie jakku mennessäsi. Sitten syötte baakelsin yhdessä. Ei kannata jäädä murehtimaan liikaa moista.
Joo, ei tartte jäädä murehtimaan mutta kannattaa vetää omat, lopulliset johtopäätökset.
Nuo ihmiset olivat itsekkäitä, mahdollisesti myös persoonallisuushäiriöisiä. Ei aikuisten ihmisten kuulu käyttäytyä noin. Älä sure sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Voitko pakastaa mitään? Asuvatko vanhempasi kaukana? Jos eivät, he ehkä ilahtuisivat, jos veisit heille muutamia herkkupaloja.
Vanhempia ei ole enää elossa. Tuota täytekakkua ei voi pakastaa - ehkä syön sen muutaman päivän aikana. Piirakoita voin pakastaa.
- ap -
Millainen kakku? Kaupan kakkuja on pakastettuna saatavissa, Frödinget ja muut.
Tuo on todella kurjaa. Olo on pettynyt ja nöyryytetty. Mulle on myös käynyt noin. Lupasin majoittaa erään kaverini toiselta paikkakunnalta, koska hänellä oli paikkakunnallani eräs tapahtuma johon oli osallistumassa. Olin ostanut ruoat häntä varten ja odotin hänen näkemistään. No, ei näkynyt eikä kuulunut. Ei vastannut edes puhelimeen. Parin tunnin päästä laittoi viestiä, että oli ottanut sittenkin kumppaninsa mukaan ja olivat hotellissa. Tuo oli törkeästi tehty, kun ei ilmoittanut ettei tulekaan eikä ollut selkärankaa vastata puhelimeen. Tuon jälkeen ihminen ei ole kuulunut elämääni millään tavalla. Poistin hänet myös sos.mediastani. En arvosta tuollaista epäluotettavaa ja selkärangatonta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä piirakoita teit?
Tein Sara Parikan ohjeen mukaan mustikkapiirakan. Tämän:
https://saraparikka.com/2020/04/03/mustikkapiirakka/
Sitten tein suolaisen piirakan ihan perusohjeella, kun löysin kantarelleja. Tarjolla oli myös tyttären tekemät karjalanpiirakat munavoin kanssa. Hänkin panosti, kun uskoi, että äidille tulee vieraita.
- ap -
Ymmärrän harmisi. Näitä sattuu kovin usein. Miksi ihmiset edes lupaavat tulla, kun kuitenkin tekevät oharit?
Vielä enemmän harmittaa, kun on menossa kylään sovitusta, ja sitten ilmoitetaan, että se nyt käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Voitko pakastaa mitään? Asuvatko vanhempasi kaukana? Jos eivät, he ehkä ilahtuisivat, jos veisit heille muutamia herkkupaloja.
Vanhempia ei ole enää elossa. Tuota täytekakkua ei voi pakastaa - ehkä syön sen muutaman päivän aikana. Piirakoita voin pakastaa.
- ap -
Millainen kakku? Kaupan kakkuja on pakastettuna saatavissa, Frödinget ja muut.
Paistoin ihan tavallisen kakkupohjan. Kostutin vaniljalla maustetulla maidolla. Melko perinteistä. En nyt jaksa yksityiskohtia, mutta mansikoitakin oli.
- ap -
Onpa harmillista. Mutta voisiko tytär tulla sun luo herkuttelemaan, syötte yhdessä mitä teitte ja hän voisi tuoda mukanaan vaikka pari hänen ystäväänsä...
Kummilapsen äiti on samaa sarjaa. Välit on hieman viilenneet.
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmillista. Mutta voisiko tytär tulla sun luo herkuttelemaan, syötte yhdessä mitä teitte ja hän voisi tuoda mukanaan vaikka pari hänen ystäväänsä...
Tytär on kyllä herkkusuu ja ehkä syödään nuo tarjoilut päivän päästä. Tyttö on nyt kumminkin ystävänsä kanssa Kuninkuusraveissa.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä piirakoita teit?
https://saraparikka.com/2020/04/03/mustikkapiirakka/Sitten tein suolaisen piirakan ihan perusohjeella, kun löysin kantarelleja. Tarjolla oli myös tyttären tekemät karjalanpiirakat munavoin kanssa. Hänkin panosti, kun uskoi, että äidille tulee vieraita.
- ap -
Tulisin mielelläni teille. Ihanat tarjottavat.
Mulle on tehty pari kertaa noin. Ja eivät ole edes ilmoittaneet, etteivät tule vaan on itse pitänyt alkaa kysellä kun on jo huoli noussut, että onko käynyt jotain. En ole enää missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä piirakoita teit?
https://saraparikka.com/2020/04/03/mustikkapiirakka/Sitten tein suolaisen piirakan ihan perusohjeella, kun löysin kantarelleja. Tarjolla oli myös tyttären tekemät karjalanpiirakat munavoin kanssa. Hänkin panosti, kun uskoi, että äidille tulee vieraita.
- ap -Tulisin mielelläni teille. Ihanat tarjottavat.
Minä myös 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä piirakoita teit?
- ap -Tulisin mielelläni teille. Ihanat tarjottavat.
Voisiko luottaa? Tulisitko oikeasti?
Itsekästä.
Samaa settiä kuin se, että luokkakaverin synttäreille ei vanhemmat kehota menemän kohteliaisuudesta, jollei huvita.
Törkeää käytöstä sinua kohtaan. Itse kutsuvat itsensä ja sinä odotat heitä. Joo eipä tullakaan! Todella röyhkeää.