Jos pullon palauttamisesta maksettava pantti loppuu, aijotko jatkossa palauttaa pulloja?
Kyselyjen mukaan enemmistö suomalaisista palauttaa pullot vaikka eivät saisi panttia.
Itse olen periaatteiden mies enkä palauta tai kierrätä jos siitä ei erikseen makseta. En tee ilmaista työtä ja tämähän pitäisi olla jokaiselle selvä asia. Tässä maassa maksetaan veroja, jätemaksuja yms. jolloin kierrätys kuuluu vastaanottajan vastuulle. Saavat siis itse hakea pullot ja viedä minne vievät.
Itse voin ihan vain vitťuillakseni viedä pullot metsään ja kerään eri paikkoihin ison kasan niitä. Siinähän ihmettelevät!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/008c8f73-3202-419c-9c89-2aaf82838…
Kommentit (346)
Olen aina ihmetellyt kuka tälläisiä äänestää?
Muovi on ongelma. Muovipullot pitäisi kokonaan lailla kieltää, ainoastaan lähdevesitonkissa yli 3 l, saisi muovi jäädä.
Kaikki virvoitusjuomat, oluet, tuoremehut, viinit ja vedet lasipulloihin. Loppuisi luonnon tuhlaaminen ja turha lipitys.
Saisi mokoman systeemin lopettaakin. Montakohan ihmistä on jäänyt virallisen järjestelmän ulkopuolelle ja elelee pullojen keräyksellä, vaikka voisivat mennä oikeisiin töihin. Maailmassa on vain muutama maa jossa on tällainen systeemi
Voi, voi, Roskiin ovat menneet vuosikymmenet. Ei jaksa vaivautua pikkurahan takia. Antaa köyhien kerätä tölkkejä tai mitä tahansa roska väki tekeekään.
Heinäluoma pääsi mepiksi yli 100 000 euron vaalibudjetilla. Muuten ei olisi päässyt. Piti markkinoida oikein telkkarissa miten "hyvä" on .