Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Coldplay oikeasti ollut Suomen suosituin ja kuunnelluin yhtye koko 2000-luvun läpi?

Vierailija
27.07.2024 |

Vai onko kyse jostain markkinahypetyksestä nyt kun Coldplayllä on konsertti Suomessa? En ainakaan itse muista että kukaan olisi kuunnellut tai puhunut mistään Coldplay nimisestä yhtyeestä esim 15-10 vuotta sitten? Vai muistanko väärin?

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan Clocks-singlen. Muita sinkkuja tai albumeja en ole ostanut, mutta ainakin osan hittibiiseistä tunnistan. A Sky Full of Stars on ihana. Mutta ei niin ihana, että menisin keikalle katsomaan ylikalliilla lipulla jostain huonolta paikalta lavan vieressä olevaa suurta ruutua, johon keikkaa kuvataan.

Vierailija
122/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäänsanomatonta pliisua musaa, anteeksi vain. Jokunen biisi on tuttu eli soinut harmittomasti taustalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten ja teinien suosiossa etenkin vuosina 2000-2015. Silloin ei paljoakaan muita artisteja kuunneltu ja radiossa soi yhtyeen biisit koko ajan.

Entäs Justin Bieber ja Jonas Brothers?

Justin Bieber on vähän nuorempien musiikkia. Tyypillinen Coldplaytä kuunteleva oli liian "vanha" teinipopparin faniksi silloin kun Bieber oli suosituimmillaan.

Vai olisiko niin että sitä Biiberiä ei oikeasti kuunnellut kukaan?

Mä muistan sen parodiabiisin joka meni YouTubessa viraaliksi, joku Overly Attached Girlfriend. Tämä: https://www.youtube.com/watch?v=Yh0AhrY9GjA

Vierailija
124/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coldplay on se mitä saat kun tilaat kiinalaisesta halpaverkkokaupasta jotain mitä mainostetaan U2:na.

Vierailija
125/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kriitikoiden kanssa samaa mieltä monessa asiassa.

Konsertit ovat ulkokultaisia ja musa on huonontunut Viva la Vidan jälkeen merkittävästi.

Olen rakastanut ko. bändin musiikkia jo 20 vuotta. Minulla on heidän levyjään. Kyllä lapset, ihan oikeita cd-levyjä.

Hypetys syntyy somen kauttaa - pitää päästä keikalle ottamaan insta-kuvia. Pääosassa jotkut pallot, valoshöyt ja rannekkeet jne. Itselleni musiikki on pääosassa ja olisin ostanut liput keikalle, vaikka se ei olisi tuollainen helevetinmoinen spektaakkeli. Spektaakkeli, jonne monien "pitää saada lippu" vaikka ei tiedä juuri mitään koko bändistä.

Ehkä eniten vatuttaa se, että tiedän monia oikeita tosifaneja - siis henkilöitä, jotka todella diggaavat tuota musiikkia ja ovat diggailleet sitä jo parikymmentä vuotta - jotka jäivät ns rannalle, eivätkä onnistuneet saamaan lippua. Toivon myös, etten törmää yhteenkään instatissihuulibeiben postaukseen konsertista - siis ovat saaneet ilmaiset liput, muttei mitään aavistusta koko bändin musiikista.

No - tänään pääsen keikalle. Kuuntelemaan upeaa musiikkia. Harmi vain ,että siitä paremmasta päästä ei montakaan biisiä kuulla.

Vierailija
126/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettavaa hissimusiikkia.

Vierailija
127/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coldplaylla on spotifyssa yli 87 miljoonaa kuuntelijaa kuukaudessa. Miten on mahdollista ettei joku ole koskaan kuullutkaan tästä bändistä? Varmaan jos ei koskaan missään käy eikä tee mitään niin sitten se varmaan on mahdollista. Mutta nykyisessä yhteiskunnassa jos yhtään seuraa mitä ympärillään tapahtuu niin varmasti tietää. 

Kaikki eivät käytä spotifyä vaan hommailevat ihan oikeita levyjä yhäkin.

Meinasin sanoa samaa! Itselläni on yli 20 vuoden takaa heidän levyjään. Useita. Siis ihan oikeita levyjä, joita kunnellaan, eikä vain napata rusinoita pullasta. 

Vierailija
128/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi haluaa stadikalle heiluttelemaan niitä valorannekkeita, pakko saada somematskua. Musiikki suurimmalle osalle sivuseikka. Ei se niin hyvä bändi ole.

Ja tämä ärsyttää niin per..leesti! Vievät paikat ja liput oikeilta faneilta eli heiltä, joita ei nämä rannekkeet heilauta VAAN musiikki! Minusta bändi on ihana. Tykkään myös esim. Keanesta (katselin jo lippuja heidän keikoilleen ulkomailla), PotF:sta jne. Genre on makukysymys.

Vierailija
129/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä mikä yhtye on Coldplay eikä osaa nimetä edes yhtä yhtyeen kappaletta niin se kertoo paljon siitä että pihalla olevat ummikot ovat tällä hetkellä lähelle 60-vuotiaita.

Niin ja mikä oli pointtisi? Se että liki tai yli kuuskymppinen ei tiedä coldplaystä mitään, ei tarkoita sitä että hän olisi kaikesta pihalla oleva ummikko, vaan että hänellä ihan yksinkertaisesti on vain erilainen musiikkimaku.

Oho! Olen 58-vuotias ja menossa lapseni kanssa keikalle tänään. Olen kunnellut ko. bändiä jo 24 vuotta. Että silleen...

Vierailija
130/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt netissä puoliammattimaisesti musiikkia 20 vuotta, olen 50v, enkä tiedä ko. bändiltä ainuttakaan kappaletta tai kuka bändissä soittaa. En ole koskaan myynyt heidän levyään. Nimen olen kuullut ja laskenut sen johonkin brittipop-osastoon 90-luvulle/2000-luvun alku. 

Kaverin kanssa ihmettelin tätä viikonloppuna, että Hesari laittaa bändistä KUUSI sivua juttua yhteen lehteen, eikä meistä kumpikaan tiedä bändistä kuin nimen. En kuuntele radiota, ja oma musiikkimaku on kotimaista tai metallia (tai sekä että), niin jotenkin tämä bändi on ilmeisestä suuruudestaan huolimatta pysynyt täysin piilossa. Kuulemma suorastaan Beatlesin veroinen on Coldplayn merkitys... tohdin hieman epäillä. Ehkä pitäisi nyt sitten sivistää itseään.

Vierailija
131/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias ja muistan Coldplayn sieltä 20 vuoden takaa. Ja lähinnä siitä, kun Chris Martin oli naimisissa Gwyneth Paltrown kanssa. Musiikkia en ole ikinä kuunnellut ja tunnen vain hitit (tyyliin Viva la vida), nekin heikosti. Silläpä olen ihmetellyt tätä nykyistä hypetystä..

epäilemättä keikka on hieno tapahtuma itsessään ja menisin varmasti, jos ilmaiseksi pääsisin. Mutta että onko koko keikkakansaa tosiaan vannoutuneita Coldplay-faneja, tuskin!

Vierailija
132/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama homma, kun viime vuonna Spotify väitti, että olin kuunnellut eniten Taylor Swiftiä. No en varmasti ollut! Mulla on vain ilmainen Spotify, en kuuntele oikeastaan ikinä musiikkia ja jos kuuntelen, se on joku Rainy summer morning -indie soittolista taustamusiikiksi, jonka biisejä en itsekään tiedä. 

Lisäksi kuuntelen vain satunnaisia podcasteja. Silti Spotifyn mukaan suosikkiartistini on Taylor Swift, vaikken tiedä yhtäkään hänen biisiään enkä ole sellaista edes etsinyt ko. palvelusta.

Vierailija
133/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä mikä yhtye on Coldplay eikä osaa nimetä edes yhtä yhtyeen kappaletta niin se kertoo paljon siitä että pihalla olevat ummikot ovat tällä hetkellä lähelle 60-vuotiaita.

Niin ja mikä oli pointtisi? Se että liki tai yli kuuskymppinen ei tiedä coldplaystä mitään, ei tarkoita sitä että hän olisi kaikesta pihalla oleva ummikko, vaan että hänellä ihan yksinkertaisesti on vain erilainen musiikkimaku.

Oho! Olen 58-vuotias ja menossa lapseni kanssa keikalle tänään. Olen kunnellut ko. bändiä jo 24 vuotta. Että silleen...

Olen saman ikäinen kuin sinä ja bändin nimi kuulosti etäisesti tutulta. Oli pakko mennä katsomaan youtubesta hitit... Eivät kuulostaneet yhtään tutuilta 😁

Mies totesi, että on meillä yksi vanha CD... oli kuulemma jäänyt erittäin vähälle kuuntelulle.

Vierailija
134/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Onko edes maailman suosituin yhtye kuten uutisissa sanottiin? Tuskinpa.

Vierailija
135/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speed of Light on kaunis kappale ja koko levy on hieno, mutta muuten en jaksa vaivautua.

Vierailija
136/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin keikalla ja tykkäsin kovasti.

En ole mikään iso fani. Olen aikanaan ostanut yhden biisin iTunesista: Paradisen. Lisäksi olen soitellut kitaralla Viva La Vidaa, mutta siinä taitaa olla 4 sointua, et se on akustisella hemmetin tylsä ja yksinkertainen biisi, et ei sitä monta kertaa lopulta jaksanut.

Mutta keikka oli erittäin hyvä ja noin 90e lippu hintansa väärti.

Vierailija
137/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että en ole kuullut koko colplaysta yhtään mitään ikinä enkä olisi koko roskan olemassaolosta tiennyt ilman tätä konserttia.

Tajusin syynkin; kuuntelin mitä ne soittavat ja jos tuollaista pissispoppia on tullut radiosta, niin olen vaihtanut kanavaa alle sekunnissa.

Vierailija
138/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on menossa keikalle, kun haluaa olla tässä hypessä mukana. Osasihan tuo pari biisiäkin nimetä, mutta nähtävästi tässä on enemmän jostain muusta kyse kuin hyvästä musiikista. 

Vierailija
139/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri, että en ole kuullut koko colplaysta yhtään mitään ikinä enkä olisi koko roskan olemassaolosta tiennyt ilman tätä konserttia.

Tajusin syynkin; kuuntelin mitä ne soittavat ja jos tuollaista pissispoppia on tullut radiosta, niin olen vaihtanut kanavaa alle sekunnissa.

Niitä on Helsingissä neljä loppuunmyytyä konserttia. Itselleni lähes tuntematon bändi... mikä tämän hypen takana on? 🧐

Vierailija
140/170 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hypetystä nyt muuta kuin tämän kiertueen johdosta, biisit kyllä ajoittain soi radio kanavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi