Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Coldplay oikeasti ollut Suomen suosituin ja kuunnelluin yhtye koko 2000-luvun läpi?

Vierailija
27.07.2024 |

Vai onko kyse jostain markkinahypetyksestä nyt kun Coldplayllä on konsertti Suomessa? En ainakaan itse muista että kukaan olisi kuunnellut tai puhunut mistään Coldplay nimisestä yhtyeestä esim 15-10 vuotta sitten? Vai muistanko väärin?

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen olen kuullut, mitään muuta en tiedä. Yllätyin kun media alkoi hypettää sitä. En ymmärrä miksi. Eilen tuli sitten jokin biisi radiossa minkä olen kuullut usein ja se oli kuulemma Coldplayn kappale. Selvä, en silti ymmärrä. Onko meillä jossain jokin salainen laaja Coldplay yhteisö mistä ei ole ikinä elämänsä aikana kuullut? Tietääkö kukaan edes mitä ihmisiä kyseisessä bändissä on?

Mä en voi ymmärtää miten joku EI tiedä heitä??? He ovat olleet yksi maailman suosituimmista bändeistä lähes 25 vuoden ajan ja jäsenet ovat pysyneet samoina koko ajan. Etenkin Chris Martin on jatkuvasti talk show'issa ja haastatteluissa. Guy, Johnny ja Will vähemmän mutta joskus hekin. Biisit soivat jatkuvasti ja ovat saaneet miljardeja kuuntelukertoja ympäri maailman. Oma eka muistoni heistä on vuodelta 2002 kun asuin Australiassa ja

No kun ei se ole "sielutonta". Nimenomaan on päässä soinut jo 22 vuotta 😅. Saa hyvälle mielelle ja toimii stadioneilla erinomaisesti. Siinä se heidän reseptinsä.

Vierailija
82/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että seiskaa lukevat mammelit tietäisi ykköskauneusihanteensa Gwyneth Paltrowin ex:n Chris Martinin ja bändin sitä kautta edes nimellisesti.

Mun mielestä kertoo bändistä paljon, jos se pitäisi tietää jonkun näyttelijän ex puolison kautta nimellisesti, tai niin kun joku tuossa kirjoitti, että jonkun tv-sarjan tunnusmusiikin kautta. Ei siis millään pahalla ja jokainen saa tykätä mistä vain, mutta jos nuo on ne reitit mitä kautta bändi pitää tuntea, niin lainausmerkeissä "ei se mikään metallica silloin ole". Itse tiedän Coldplayn nimen, mutten ainuttakaan niiden biisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että seiskaa lukevat mammelit tietäisi ykköskauneusihanteensa Gwyneth Paltrowin ex:n Chris Martinin ja bändin sitä kautta edes nimellisesti.

Mun mielestä kertoo bändistä paljon, jos se pitäisi tietää jonkun näyttelijän ex puolison kautta nimellisesti, tai niin kun joku tuossa kirjoitti, että jonkun tv-sarjan tunnusmusiikin kautta. Ei siis millään pahalla ja jokainen saa tykätä mistä vain, mutta jos nuo on ne reitit mitä kautta bändi pitää tuntea, niin lainausmerkeissä "ei se mikään metallica silloin ole". Itse tiedän Coldplayn nimen, mutten ainuttakaan niiden biisiä.

Coldplay tai edes Chris Martin ei todellakaan ole tunnettu vain Gwynethin kautta. Päinvastoin Gwyneth oli ihan toissijainen luku tässä tarinassa joka ei vaikuttanut Coldplayihin mitenkään ja nykyään on lähinnä nolo häröilijä. Chris on tunnettu ihan omana itsenään.

Vierailija
84/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coldplaylla on spotifyssa yli 87 miljoonaa kuuntelijaa kuukaudessa. Miten on mahdollista ettei joku ole koskaan kuullutkaan tästä bändistä? Varmaan jos ei koskaan missään käy eikä tee mitään niin sitten se varmaan on mahdollista. Mutta nykyisessä yhteiskunnassa jos yhtään seuraa mitä ympärillään tapahtuu niin varmasti tietää. 

Vierailija
85/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplaylla on spotifyssa yli 87 miljoonaa kuuntelijaa kuukaudessa. Miten on mahdollista ettei joku ole koskaan kuullutkaan tästä bändistä? Varmaan jos ei koskaan missään käy eikä tee mitään niin sitten se varmaan on mahdollista. Mutta nykyisessä yhteiskunnassa jos yhtään seuraa mitä ympärillään tapahtuu niin varmasti tietää. 

Kaikki eivät käytä spotifyä vaan hommailevat ihan oikeita levyjä yhäkin.

Vierailija
86/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on varmaan kuullut Coldplayn Clocksin piano-osuuden jossain.

Kävin kuuntelemassa YouTubesta. Ikinä koskaan kuullut missään ja niin pliisu ettei jäisi edes mieleen vaikka olisi kuullut. En ymmärrä tämän bändin hehkutusta.

Sama. Tutulta kuulostaa, varmaan jossain bussissa tai pubissa kuullut. Ei mitenkään jää mieleen niin, että oikein kotona erikseen kuuntelisi.

Vierailija
87/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on varmaan kuullut Coldplayn Clocksin piano-osuuden jossain.

Anteeksi vaan jos kuuntelen pääosin klassista. 

Vierailija
88/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut tästä artistista jolla on 20 miljoonaa katselijaa?

Vierailija
89/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän kyllä Coldplayn ja tunnen biisejä, mutta en kuuntele enkä ole menossa keikalle. Kuuntelen ihan erityylistä musiikkia, metallia ja rockia.

Vierailija
90/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään juurikaan itse bändiä tunne, mutta sen kappaleet ovat soineet radiossa varmaan pari vuosikymmentä vähän väliä. Eli ne kappaleet tunnistaa varmaan jokainen kuullessaan, ei vaan ole tiennyt, minkä nimisen bändin kappaleita ne ovat. Ainoa henkilö bändistä, jonka tiedän, on Chris Martin ja hänet tietenkin, koska oli naimisissa Gwyneth Palthrown kanssa.

Vierailija
91/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa maaseudulla kouluttamaton väestö kuuntelee suomipoppia ja metallia. Eivät he mitään ulkomaiden musiikkia seuraa... Kun kävin Keski-Suomessa mökillä, niin ei siellä kaupassa edes myyty ulkomaisia naistenlehtiä.

Vierailija
92/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi haluaa stadikalle heiluttelemaan niitä valorannekkeita, pakko saada somematskua. Musiikki suurimmalle osalle sivuseikka. Ei se niin hyvä bändi ole.

Vierailija
93/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen olen kuullut, tai jossain otsikoissa nähnyt, musiikista ei mitään hajua.

Vierailija
94/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimenomaan on kyse markkinahypestä. Media hehkuttaa, että maailmanluokan bändi tulee ekaa kertaa Suomeen ja tottahan väki maailmantähtiä haluaa nähdä vaikka ei bändin fani olisikaan.

Vierailija
95/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne levyt kai myyneet Suomessakin, mutta ei se mikään iso juttu ole mielestäni täällä ole ollut. Yksi hyvä bändi muiden joukossa.

No ei mitenkään kummoisesti bändiksi joka on ollut liki 30 vuotta kasassa. Taitaa olla vähän yli 100 000 myytyä levyä Suomessa kaiken kaikkiaan Esimerkiksi Reijo Kallion levyjä on myyty kolme kertaa enemmän. Jaa että kuka ihmeen Reijo Kallio? Niinpä

Vierailija
96/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tää se brittibändi jossa veljekset veteli toisiaan turpaan ja muutenkin sekoilivat?

Vierailija
97/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitään muuta biisiä niiltä kuin se rule the world jossa jotkut kirkonkellot soi. Jotenkin hyvin vaikea uskoa, että olisi Suomen suosituin ja kuunnelluin bändi, vaan mistäpä minä sen tiedän. Ei ole ilmeisesti osunut ainakaan omaan suosikkigenreen tämä laulu- ja soitinyhtye.

Vierailija
98/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos tää se brittibändi jossa veljekset veteli toisiaan turpaan ja muutenkin sekoilivat?

Tästä tuli kyllä Oasis vahvasti mieleen 😁

Vierailija
99/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma musiikkitietämys- ja mieltymys keskityy lähinnä 60-, 70- ja 80-luvuille. Kiinnostus ja tietämys laskee selvästi jo 90-luvun musiikissa ja 2k-artisteja kuuntelen vain satunnaisesti. Kuuntelen kuitenkin lähes kaikkia genrejä paitsi rappia/hiphoppia.

Tuota taustaa vasten tiedän Coldplaysta vain yhtyeen nimen (koska ovat paljon lööpeissä), mutta en osaa nimetä yhtäkään heidän kappalettaan, enkä tiedä ilman googlausta minkälaista musiikkia edes soittavat. En myöskään tunnista yhtäkään bändin jäsentä ulkonäöltä.

Ei siis tarvitse olla musiikin suhteen ummikko, jotta Coldplay tai mikä tahansa suosittukaan bändi ei herätä mielenkiintoa. Musiikkia on kaikille tarjolla enemmän kuin tarpeeksi, eikä kaikkien tarvitse tunnistaa kaikkea.

Sama juttu muuten Taylor Swiftin suhteen. Toki nimi ja naama on väkisin tuttu lööppien kautta. Musiikin suhteen tuskin olen varsinaista kohderyhmää, mutta en tiedä, koska en muista, että olisin häntäkään kuunnellut.

Vierailija
100/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli kyllä Oasis vahvasti mieleen 😁

Ai niinhän se taisi ollakin :D

Mulla nää nykybändit menee onnellisesti sekasin. Ja siis Oasis on mulle nykybändi, kun itse lopetin "tämän päivän" musan kuuntelemisen joskun 80-luvulla ja kaikki sen jälkeiset on mulle nykybändejä joista en tiedä kuin otsikoissa vilahtelevat nimet. Koska omassa nuoruudessani 70-luvulla tehtiin jo kaikki oleellinen musassa, niin enpä ole näitä nykybändejä mihinkään tarvinnut.

Nää veljekset tiedän vain siitä, että ainakin toinen on Manchester City fani, jota itsekin olin 70-luvulta aina siihen asti kun miljardöörit kyseisen seuran osti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan