Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Coldplay oikeasti ollut Suomen suosituin ja kuunnelluin yhtye koko 2000-luvun läpi?

Vierailija
27.07.2024 |

Vai onko kyse jostain markkinahypetyksestä nyt kun Coldplayllä on konsertti Suomessa? En ainakaan itse muista että kukaan olisi kuunnellut tai puhunut mistään Coldplay nimisestä yhtyeestä esim 15-10 vuotta sitten? Vai muistanko väärin?

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten ja teinien suosiossa etenkin vuosina 2000-2015. Silloin ei paljoakaan muita artisteja kuunneltu ja radiossa soi yhtyeen biisit koko ajan.

Ehkäpä koettaisin noin vuosia 2000-2010. Niinä vuosina on heidän settilistansa runko ja suosio tehty.

Pari viimeistä levyä ollut harmillisesti  tasapaksua jollotusta. Biisit on kerpsäkeistöjen osalta oikeastaan Chrisin ulvontaa, ilman sanoja. Tasapaksua, kliinistä ja unohdettavaa.

Mutta niitä alkuaikojen hienoja biisejä menen tänään kuuntelemaan: Yellow. Paradise. Viva La Vida. Charlie Brown. Clocks jne

Istun junassa pohjoisesta > matkalla keikalle. En ole mikään hardcore-fani. Tunnen nimeltä kymmenkunta biisiä.

Pistin Youtubesta Setlist 2024 soimaan luureista. Yllätyin, miten monta biisiä tunnistan. Ne ovat siis tulleet radiosta, mutta en ole ikinä kiinnittänyt niihin huomiota. Esim Chainsmokersin kanssa tehty Something Just Like This on kyllä radiossa soinut, vaan en ole tiennyt että Coldplay ollut tekemässä sitä.

Vierailija
62/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku "kansainvälinen huippubändi" ehti notkua Suomessa 4 päivää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on sitä ikäpolvea, että on kasvanut Beatlesin ja Pink Floydin ja Elviksen ja Deep Purplen kaltaisten musan tahdissa, niin tällaiset coldplayt eivät kyllä sytytä yhtään. Rima on niin korkealla, etteivät nämä tämän päivän popparit pääse edes näkyviin.

Seuraava sukupolvi välissä oli yhtä kova:

Depeche Mode, New Order, Pet Shop Boys, kaikilla 40 vuoden ura ja ylikin.

Vierailija
64/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Coldplay on aina ollut tylsä. Toki olen tiennyt bändin ja kuullut kappaleita varmaan miljoona kertaa. Chris Martin taas ei ole tylsä ja sillä on aivan ihana energia. Uskoisin, että tällä on paljon merkitystä bändin suosiolle. Hyvä keulahahmo.

Vierailija
65/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yllätyin miten iso juttu Coldplay nykyään on. Onhan se aina soinut radiossa, mutta en arvannut sen vetävän yleisöä neljään stadionkeikkaan Suomessakin.

Coldplayn musiikki on sellaista, että radiota ei tarvitse vaihtaa toiselle kanavalle. Kaipa se sitten on sen takia suosittua, kun se ei ärsytä ketään. Olen kuitenkin yllättynyt, että myös livekonsertit ovat noin suosittuja.

Näköjään suomalaiset kuuntelee nykyisin jo muutakin kuin Metallicaa. 

Vierailija
66/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliisua hissimusaa mikä korvasta sisään ja toisesta ulos. Keikoilla ei kukaan fistpumppaa ilmaan, hypi musiikin tahtiin tai moshaa. 

Vierailija
67/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä kuullutkaan tuosta bändistä.

Missähän ihmeen pöntössä sitä voi elää, jos et ole KUULLUTKAAn? Nyt äkkiä ulos ulkomaailmaan. Menee elämä ohi.

Vierailija
68/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä? Tää on vissiin jotain iskelmää? Ikinä kuullukaan.

Vierailija
69/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä biisejä sillä on? Mietin oonko koskaan kuullut.

En minäkään, en muista että olen kuullut edes nimeä ennen kuin uutisoitiin lippujen myynnistä. Toki voi olla että olen joskus radiosta kuullut tuota yhtyettä mutta ilmeisesti mitään sanomaton ettei yhtään biisiä ole jäänyt mieleen 

Vierailija
70/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku "kansainvälinen huippubändi" ehti notkua Suomessa 4 päivää?

Niin kauan kuin on kysyntää on pakko painaa. Mikä ettei, vaikken itse jaksaisi kuunnella kokonaista konserttia tuota höttöä. Tämä on pieni maa ja kaikkien enemmän tai vähemmän julkkisten pitää päästä näyttäytymään ja kertomaan " kesäkuulumisiaan", ei se musa niin tärkeää ole. Katsoin Coldplayn keikkakalenteria, useimmissa kaupungeissa on toi sama neljä konserttia. Ihan fiksua taloudellisestikin.

Vierailija
71/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä biisejä sillä on? Mietin oonko koskaan kuullut.

Ihan nevörhöörd bändi...

Vierailija
72/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset ei tiedä.

Tuttuni on 55 vuotias ja lähti tuonne keikalle. 

Vierailija
73/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan outo bändi. Nimen olen jossain kuullut, mutta en tiedä ensimmäistäkään biisiä enkä tiedä, minkä näköisiä bändin jäsenet ovat tai edes montako heitä on.

Musiikki on varmaan ainoa asia josta saa hyväksyttävästi esittää tietämättömyytensä.

Vierailija
74/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 10-15 vuotta sitten soinut kaupassa taustamusiikkina. Muuten ei ole tullut vastaan. Toisaalta nykyään vastamelunapit korvilla kaupassa käydessä

Vierailija
75/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on varmaan kuullut Coldplayn Clocksin piano-osuuden jossain.

Kävin kuuntelemassa YouTubesta. Ikinä koskaan kuullut missään ja niin pliisu ettei jäisi edes mieleen vaikka olisi kuullut. En ymmärrä tämän bändin hehkutusta.

Vierailija
76/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin itsekin pohtimaan mitä tiedän Coldplaysta ja osaisinko nimetä yhtään heidän kappalettaan. Sitten ajattelin etttä no joo, se takavuosien hitti "Chasing Cars" oli varmaan heidän biisi. Että sen verran bändistä tiedän. Sitten googlasin, niin eihän sekään edes ollut niiden hitti, vaan Snow Patrolin. Että vaikka tosiaan nimen tunnistan, niin ainuttakaan kappaletta en heiltä tiedä. Sitten laitoin Youtubesta soimaan Coldplayn mixin ja joo olen satavarmasti näitä biisejä kuullut taustamusana jossain. Mutta musiikki kuulostaakin niin älyttömän taustamusiikilta kuin olla ja voi. Varmaan olen istunut jossain rauhallisessa baarissa ja nämä on soineet taustalla. Mutta eihän noissa biiseissä ole mitään swengaavuutta. Ei mitään sellaista että lähtisin fanittamaan, bogoilemaan lavan eturiviin ja huutamaan ääneni käheäksi, kun on niin kova biisi menossa.

100% mainosmusiikkia tai taustamusiikkia johonkin boheemiin baariin.

M39

Vierailija
77/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimen olen kuullut, mitään muuta en tiedä. Yllätyin kun media alkoi hypettää sitä. En ymmärrä miksi. Eilen tuli sitten jokin biisi radiossa minkä olen kuullut usein ja se oli kuulemma Coldplayn kappale. Selvä, en silti ymmärrä. Onko meillä jossain jokin salainen laaja Coldplay yhteisö mistä ei ole ikinä elämänsä aikana kuullut? Tietääkö kukaan edes mitä ihmisiä kyseisessä bändissä on?

Mä en voi ymmärtää miten joku EI tiedä heitä??? He ovat olleet yksi maailman suosituimmista bändeistä lähes 25 vuoden ajan ja jäsenet ovat pysyneet samoina koko ajan. Etenkin Chris Martin on jatkuvasti talk show'issa ja haastatteluissa. Guy, Johnny ja Will vähemmän mutta joskus hekin. Biisit soivat jatkuvasti ja ovat saaneet miljardeja kuuntelukertoja ympäri maailman. Oma eka muistoni heistä on vuodelta 2002 kun asuin Australiassa ja heitä soitettiin radiossa, siitä lähtien ovat olleet osa elämääni. 

Vierailija
78/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on varmaan kuullut Coldplayn Clocksin piano-osuuden jossain.

Kävin kuuntelemassa YouTubesta. Ikinä koskaan kuullut missään ja niin pliisu ettei jäisi edes mieleen vaikka olisi kuullut. En ymmärrä tämän bändin hehkutusta.

Ei ymmärrä moni muukaan, mutta onnea vaan bändille, hyvin pelaa markkinointi ja isot rahat vaihtaa taskuja.

Vierailija
79/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen olen kuullut, mitään muuta en tiedä. Yllätyin kun media alkoi hypettää sitä. En ymmärrä miksi. Eilen tuli sitten jokin biisi radiossa minkä olen kuullut usein ja se oli kuulemma Coldplayn kappale. Selvä, en silti ymmärrä. Onko meillä jossain jokin salainen laaja Coldplay yhteisö mistä ei ole ikinä elämänsä aikana kuullut? Tietääkö kukaan edes mitä ihmisiä kyseisessä bändissä on?

Mä en voi ymmärtää miten joku EI tiedä heitä??? He ovat olleet yksi maailman suosituimmista bändeistä lähes 25 vuoden ajan ja jäsenet ovat pysyneet samoina koko ajan. Etenkin Chris Martin on jatkuvasti talk show'issa ja haastatteluissa. Guy, Johnny ja Will vähemmän mutta joskus hekin. Biisit soivat jatkuvasti ja ovat saaneet miljardeja kuuntelukertoja ympäri maailman. Oma eka muistoni heistä on vuodelta 2002 kun asuin Australiassa ja heitä soitettiin radiossa, siitä lähtien ovat oll

Mutta kun se musiikki on niin sielutonta tasapaksua, mitään muistijälkiä ei jää. Tylsää.

Vierailija
80/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että seiskaa lukevat mammelit tietäisi ykköskauneusihanteensa Gwyneth Paltrowin ex:n Chris Martinin ja bändin sitä kautta edes nimellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä