Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Coldplay oikeasti ollut Suomen suosituin ja kuunnelluin yhtye koko 2000-luvun läpi?

Vierailija
27.07.2024 |

Vai onko kyse jostain markkinahypetyksestä nyt kun Coldplayllä on konsertti Suomessa? En ainakaan itse muista että kukaan olisi kuunnellut tai puhunut mistään Coldplay nimisestä yhtyeestä esim 15-10 vuotta sitten? Vai muistanko väärin?

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän sellainen hajuton ja väritön yhtye. Ei huono, mutta ei hyväkään. 

En uskokaan, että Suomessa on näin paljon Coldplayn superfaneja. Ihmiset haluavat sinne näyttämään naamaansa ja moni haluaa mennä sen vuoksi, kun tuon kokoluokan bändejä varsinkin nykyään on vaikea tänne saada. 

Vierailija
22/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä mikä yhtye on Coldplay eikä osaa nimetä edes yhtä yhtyeen kappaletta niin se kertoo paljon siitä että pihalla olevat ummikot ovat tällä hetkellä lähelle 60-vuotiaita.

olen 40+ enkä tiedä mitään kyseistä yhtyeestä kuin nimen olen kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bändi myy Suomessa 4 stadionillista loppuun lienee selvää, että suurelle joukolle on tuttu, vaikkei juuri sinulle.

Vierailija
24/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten ja teinien suosiossa etenkin vuosina 2000-2015. Silloin ei paljoakaan muita artisteja kuunneltu ja radiossa soi yhtyeen biisit koko ajan.

Entäs Justin Bieber ja Jonas Brothers?

Imelää ja äklöä valtavirtapoppia, jota kuuntelivat ainoastaan ne joilla oli huono musiikkimaku tai ei ollut lainkaan sävelkorvaa. Todelliset musiikkiharrastajat kuuntelivat Coldplaytä.

Vierailija
25/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tänne saadaan joku ulkomainen bändi, niin hesarin kulttuuritoimitus on niin pähknöinä ettei ne meinaa housuissaan pysyä. Se bändi ylistetään siinä sivussa sitten maasta taivaisiin, vaikka monta kertaa kyseessä on suurelle yleisölle melko tuntematon bändi. Näin myös Coldplayn kohdalla. Kyllä nimen moni tuntee ja ehkä yhden tai kaksi niiden hittejä, mutta siinäpä se. 

Vierailija
26/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi keski-ikäiset ja kolmekymppiset ovat jo niin vanhoja etteivät ole kuulleet koko yhtyeestä.

Vierailija
27/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla täysin tietämätön ja aikaansa seuraamaton henkilö jos ei ikinä ole kuullut heidän musiikkiaan missään eikä koskaan kuullutkaan koko bändistä mitään. Laput silmillä ja tulpat korvissa viime vuodet? :D 

Vierailija
28/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielipiteeni: Hirveän tylsää musaa kaikin puolin. Biisit liian pitkiä ja venytettyjä. Sävellysten motiivit eivät kanna kauas. Soundit ovat huolella tehtyjä ja valtavan tuotettuja. Ei tällaista jaksa kuunnella. Ei ole mitään, mihin tarttua. Ei ole virtuoosimaista soitantaa, laulajan ääni on ihan tusinakamaa, ja biisien melodiat eivät ole yleensä ottaen tarttuvia. 

Vierailija
29/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä biisejä sillä on? Mietin oonko koskaan kuullut.

Esim Hymn for the Weekend (2015), Viva La Vida (2008), A Sky Full of Stars (2014) and Fix You (2005).

No nyt on kuunneltu. Ensimmäistä noista en ole kuullut ikinä ja loput tunnista kauppakeskusten vaateliikkeissä kuulemakseni. Luulin, että se on jotain geneeristä hissimusiikkia joka pitää ihmiset sellaisessa unenomaisessa dissosiatiivisessa tilassa missä ne zombeina vaeltaa ja ostaa sitten mitä sattuu. Mutta tosiaan on sitten joku yhtye ja joku tosissaan vielä kuuntelee tuota? Eikö pitkästytä?

Vierailija
30/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on bändi joka on zoomereille eli Gen Z:lle samalla tavalla se koko sukupolven juttu ja lapsuuden nostalginen pändi kuin mitä jotkut kasariaetistit ja yhtyeet ovat milleniaaleille.

Vierailija
31/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstinsä perusteella Aleksi Kinnunen on joko noussut väärällä jalalla tai on aidosti sivistymätön. Coldplayn musiikin tunteminen ei ole mikään sivistyksen mittari. "Mikäli tietämättömyys on aitoa, se on saavutus" kirjoittelee Aleksi. Kuuntelen itse musiikkia useita tunteja päivittäin ja taustamusiikkina Coldplay tai muu brittipoppi toimii. Aleksille tiedoksi; minulla ei ole aavistustakaan, kuka tai mikä on tämän kesän suurin kulttuuri- ilmiö Charli XCX.

Vierailija
32/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä mikä yhtye on Coldplay eikä osaa nimetä edes yhtä yhtyeen kappaletta niin se kertoo paljon siitä että pihalla olevat ummikot ovat tällä hetkellä lähelle 60-vuotiaita.

Tämä väittämäsi ummikko tiesi jo yhdestä Ilkka Alangon Kuorosota-biisistä sen olevan Coldplayn kappale. Sinä kakara voisit mennä uudelleen peruskouluun takomaan oppia päähäsi. Sinä se tässä täysi ummikko olet.

Vierailija
33/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saadaan Skipidi Toilet esiintymään Stadionin lavalle? Ensivuonna?

Vierailija
34/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan radiosta kuullut, mutta en tietoisesti tunnista yhtään niiden kappaletta.

Ihmettelen kun yle:kin lähtenyt mukaan tähän markkinarummutukseen.

Vierailija
35/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä Coldplaystä olen toki kuullut ja lukenut, ja ihan varmasti kuullut musiikkiakin. En silti tiedä yhtään kappaletta, kun ei vain osu siihen genreen, mitä itse kuuntelen. Greyn anatomiaakin olen katsonut, mutta jos sarjassa soinut musiikki ei ole kuulostanut omaan korvaan miltään, niin miksipä olisin ottanut siitä selvää.

En muuten tunnistaisi Justin Bieberiä tai muutakaan vastaavaa poppia, kun en sellaisfa ole koskaan kuunnellut edes radiosta. 

Vierailija
36/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli suosittu 00-luvulla. Silloin popmusiikin laatu romahti ja tuo oli harvoja uusia ns. oikeita bändejä. Ysärillä tai sitä aiemmin olisi hukkunut massaan eikä olisi noussut listoille ikinä.

Fanit on niitä jotka oli nuoria 20 vuotta sitten ja niillä on nykyään vähän rahaa ja aikaa niin miksei menisi neljälle keikalle, vip-puolelle kitos.

Onko ollut Suomen kuunnelluin bändi 2000-luvulla? Tuskin, eiköhän ne ole Maiden, Metallica ym.,ulkomaalaisista. Toi on vain markkinointia, tehtiinhän Rammsteinistakin spektaakkeli vuosi sitten vaikkei se mikään jättiläinen oikeasti ole.

Vierailija
37/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska saadaan Skipidi Toilet esiintymään Stadionin lavalle? Ensivuonna?

Vessanpöntöstä kurkistavasta päästä ja Yotube sensaatiosta on jo ainakin tekeillä Holliwood tason suuren budjetin elokuva.

https://muropaketti.com/pelit/peliuutiset/youtube-viraalihitti-skibidi-…

Vierailija
38/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vähän sellainen hajuton ja väritön yhtye. Ei huono, mutta ei hyväkään. 

En uskokaan, että Suomessa on näin paljon Coldplayn superfaneja. Ihmiset haluavat sinne näyttämään naamaansa ja moni haluaa mennä sen vuoksi, kun tuon kokoluokan bändejä varsinkin nykyään on vaikea tänne saada. 

Sepä se. Nämä ovat kesän ainoa iso nimi.  Ovatko koskaan käyneet Suomessa,  luultavasti ei?

Bruce Springsteen alkaa olla jo väistyvää osastoa, joka on nähty ennenkin. Häntä ei niin hypetetty.

Vierailija
39/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Viva la vidan ja sekin jollotus on korvamatona riesa. Keskknkertainen stadionpop ei ole mieleeni.

Vierailija
40/170 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoihoinen keskitasoa oleva miespopbändi: media nuolee etukäteen ja jälkikäteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme