Rehellisesti: Ensimmäinen ajatuksesi, kun kuulet kollegan sairauspoissaolosta töissä?
Kommentit (59)
Työ on sellaista, ettei kukaan työntekijä tiedä, ketä muita pitäisi samaan aikaan olla töissä. Eli en voi tietää, onko joku sairaslomalla. Joskus huomaa, että jotakuta ei ole näkynyt pitkään aikaan, ja silloin voi päätellä että on pitkällä saikulla
Noin ylipäänsä koko aloitus on outo. Miksi ajattelisin toisen elämästä yhtään mitään?
Hyvä. Meidän työpaikalla yleensä ensin tartutetaan tauti muihin ja vasta sitten jäädään saikulle.
Ei kerrota poissaolon syytä. Ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on pohjimmiltaan tosi rehellistä kansaa. Eli jos jäädään saikulle, niin ollaan sairaita. Se on joku 1% joka oikeasti käyttää saikkuja väärin. Silti se on vähän urbaali legenda, että saikuttajat aina valehtelee.
Urbaani
Vierailija kirjoitti:
Työ on sellaista, ettei kukaan työntekijä tiedä, ketä muita pitäisi samaan aikaan olla töissä. Eli en voi tietää, onko joku sairaslomalla. Joskus huomaa, että jotakuta ei ole näkynyt pitkään aikaan, ja silloin voi päätellä että on pitkällä saikulla
Noin ylipäänsä koko aloitus on outo. Miksi ajattelisin toisen elämästä yhtään mitään?
Kannattaa lukea se aloitus uudelleen. Ja jos ei aukea vieläkään, lue vähän kommentteja niin se voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee hänen työnsä ja kuinka pian hän tulee takaisin.
Meillä on töissä sijaispankki. Hoitoala.
So? 🙄
Mieleen tulee, että mikähän pomolle on tullut? Minä kun olen ainoa työntekijä. Eipä siinä, kyllä minulla on tekemistä vaikka ei olisi pomo paikalla määräämässä.
Yhden tai muutaman päivän saikusta ei mitään ajatuksia. Korkeintaan mietin, miten priorisoin omia hommia jos minun pitää hoitaa saikulla olijan kiireelliset tehtävät. Jos taas on pitkä saikku, tulee mieleen että työkaverilla on työuupumus.
Huvikseen saikuttajia tuskin alallani juuri on. Enemminkin tehdään sairaana etätöitä etteivät hommat kasaannu.
Että onko sairasloma vai "sairasloma".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee hänen työnsä ja kuinka pian hän tulee takaisin.
Meillä on töissä sijaispankki. Hoitoala.Hyvä hyvä. Asiantuntijatyössä ei voi ottaa ketä tahansa muodollisesti pätevää sijaiseksi, töistä ei tule mitään jos ei tätä ole aiemmin tehnyt. Ja pitäisi olla tehnyt tätä työtä vielä ihan lähiaikoina, koska lait ja soveltamisohjeet muuttuu koko ajan.
Mikä ala kyseessä?
Ei kyllä herätä mitään ajatuksia. Opettajat eivät ole turhaan poissa, joten on vaan todettava, että kollega on sairas.
Toivon että tulee pätevä sijainen. Harmittaa jos joutuu tekemään kahden työt jos toinen ei pärjää.
Sairas on ja saa olla, siihen ei ole kenelläkään nokan koputtamista.
Ahdistus. Poissaolijan työt siirtyy meille, jotka ollaan töissä. Meidän omien töiden lisäksi tietysti. Sijaisia ei äkillisiin poissaoloihin ole.
Jee. Saan lisää vuoroja (eli lisää rahaa).
T: Osa-aikainen