Rehellisesti: Ensimmäinen ajatuksesi, kun kuulet kollegan sairauspoissaolosta töissä?
Kommentit (59)
Riippuu kollegasta joidenkin kohdalla tulisi mieleen ei vttu taas.
Onneksi ymmärsi jäädä kotiin. T. Esihenkilö
Kuka tekee hänen työnsä ja kuinka pian hän tulee takaisin.
Harmillista, että on sairaana. Sen jälkeen saatan pohtia, pystyyköhän oikeasti olemaan tekemättä töitä. Jos ei ole oikeasti pää kainalossa tai jotain vakavampaa niin harva meillä on 100% saikulla, jos vain jotain kykenee etänä tekemään.
Ajattelen, että "voi p*sk*". Ja syystä että se tarkoittaa sijaisen repäisemistä tyhjästä tilanteessa, jossa mennään muutenkin äärirajoilla ja työmäärä on valmiiksi iso. Se seuraava ajatus on sitten varmaan myötätuntoisempi, varsinkin jos tulee pitkä saikku.
Taasko pois? Meille lisätyötä ja hän saa saman palkan kotona olemisesta. Samat tyypit on maksimaalisesti sairauslomilla, opintovapailla, vuorotteluvapailla, koulutuksissa jne. Kyllä he muita risoo kun kerran pyysit rehellistä vastausta.
Riippuu kuka on poissa. Muutamalla on pienet lapset joten heitä vähän säälin. Muutama työskentelee itsensä piippuun (ja sitä myöten kipeänä vähintään kerran kuukauteen) ja heistä ajattelen että hidastaisivat nyt vähän. Tuntemattomampien kohdalla en taas ajattele kummoisemmin, vähän harmittelen mutten muuta.
Mietin heti että pystyykö kukaan ottamaan hänen ajanvarauskirjalla olevat potilaat vai perutaanko ne ( taas, tietyn henkilön kohdalla).
Vierailija kirjoitti:
Taas se saikuttaa...
Tämä. Ja että taas on flunssa ja pitääolla koko viikko poissa. Seuraavalla viikolla onki lapsi flunssassa kun ei ymmärretä mitään hygieniasta, ettei taudit tarttuisi. Sitten hoidetaan viikko 2 sairasta lasta ja viikko 3 toista sairasta lasta, ja sitten taas aletaan alusta.
Toivottavasti on saatu varahenkilö, eikä tehdä vajaalla!
Että mistähän kohtaa kotimatkaa bongaan taas "sairastamasta".
Hyvin sujui taas oksennustaudissa viime viikolla pyöräily kumppanin kanssa, kun ajelin iltavuoron jälkeen kotiin. Kurkkukipukin näytti yksi viikko hellittävän heti kun pääsi terassille.
Ei se mitään sen kummempia ajatuksia herätä. Meidän työpaikalla ei saikutella turhan takia kovinkaan herkästi ja varmaankin on kaikille parasta että jää kotiin kun on kipeä.
Aiemmin olin kateellinen ja mietin, että toiset aina sairastuu, mutta miksi minä en koskaan. Miksi mulle ei voi tulla sitä räkätautia tms? Nykyään ole saanut itsekin olla saikulla ihan kiitettävästi, joten...
Ajattelen ehkä vaan, että okei ja arviutelen syytä. Toisinaan kyllä esimies kertoo syynkin, varsinkin jos se on just räkätautia, koronaa tms. Seuraavaksi mietin että mitähän kaikkea pitää tänään/huomenna tehdä ja kuka osaa.
Oman paikkakunnan terkkarissa 5 saikkupäivää/kk omalla ilmoituksella on saavutettu etu, joka käytetään maksimaalisesti hyödyksi. Tämä henkilökunnalta kuultuna.
Jostain kumman syystä on kuulemma aina ruuhkaa.
Eka ajatus on aina se, nyt hänen astamainen lapsi on taas huonossa kunnossa.
Siinä perheessä sairaan lapsen takia, ovat vuororellen häntä hoitamassa ja pois töistä isä ja äiti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä sijaispankki. Hoitoala.
"Voi ei" on eka ajatukseni. Työkaveri ei ole koskaan saikulla turhaan, eli tuo ajatus ei kohdistu häneen, vaan siihen että mulla on töitä tuplamäärä kunnes työkaveri tulee takaisin. Eikä siitä saa yhtään enempää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä sijaispankki. Hoitoala.
Hyvä hyvä. Asiantuntijatyössä ei voi ottaa ketä tahansa muodollisesti pätevää sijaiseksi, töistä ei tule mitään jos ei tätä ole aiemmin tehnyt. Ja pitäisi olla tehnyt tätä työtä vielä ihan lähiaikoina, koska lait ja soveltamisohjeet muuttuu koko ajan.
Toivon, että paranee pian. Mun ommat on niin erikoisalue, ettei niitä meidän firmassa kukaan muu osaa tehdä. Enkä minä osaa niitä työkavereiden hommia.