IS:n mustikkavarkausjuttu vaikuttaa oudolta
Jos mustikanpoimija on ämpäreidensä lähettyvillä pyörinyt metsässä niin miten ihmeessä sinne on joku voinut hiippailla näkymättömänä täysin äänettä ne varastamaan? Minä ainakin havahdun pienempiinkin risun rasahduksiin metsässä ja siellä on käytännössä mahdotonta liikkua hiljaa nopeasti.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Oudon lyhyt mies .
Täytyy kyllä sanoa,että olen yllättynyt kun suomalaisten miesten keskipituus on
Kuitenkin n. 185-186 cm
Tuo on nuorten miesten. Tuo mies on selvästi vanhempaa vuosikertaa. Tuon ikäisillä se keskipituus on vielä 170 cm luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies antaa haastattelun, vaikka marjat vietiin naiselta? Nainen on kuitenkin töissä kylpylässä, eikö hän muka osaa suomea yhtään?
Millä tavalla se kylpylä kielitaitoa kehittää?
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen haluaa poimia marjoja ja toinen ei, mikä ongelma on, jos vain toinen poimii?
Emme toisaalta tiedä ( en lukenut juttua), miksi Lasse on eläkkeellä?
Yhteinen harrastus oli kyseessä. Silti vain toinen teki työt. Ei kai se Lasse eläkkeellä ollut? Töissähän hän ei ollut, mutta se ei automaattisesti tarkoita, että on eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies antaa haastattelun, vaikka marjat vietiin naiselta? Nainen on kuitenkin töissä kylpylässä, eikö hän muka osaa suomea yhtään?
Millä tavalla se kylpylä kielitaitoa kehittää?
Kyllähän työpaikka yleensä kehittää kielitaitoa. Siellä on työkavereita joiden kanssa voi jutella ja jos palvelet asiakkaita, on hyvä että osaat suomea. Kylpylä on työpaikka siinä missä muutkin työpaikat.
Ei ole hääviä olla kehitysmaalainen nainen suomalaisen miehen vaimona. Ei ole tälläkään ahkeralla marjastajalla puheoikeutta edes omassa asiassaan.
Haluaako hän itse edes poimia noin paljon joka ikinen päivä? Hänhän käy töissäkin. Ja mies käärii rahat, jonka päivän ainut homma ajaa autolla metsään ja takaisin? Sääliksi käy.
Olen jälleen kerran hyvin kiitollinen ja onnellinen siitä, että synnyin tänne omana aikanani. Saan olla korkeasti koulutettu, oman alani asiantuntija täysin tasa-arvoisessa parisuhteessa aivan vastaavaan mieheen.
Kukaan vapaamatkustajaukko ei pakota minua kahteen raskaaseen työpäivään joka päivä. Eikä kukaan mies puhu minun puolestani minun asiassani.
Luulenpa - ja nyt siis yleisellä tasolla eikä jutun pariin liittyen! - ettei tuonkaltaiseen asetelmaan itsensä nostanut mies varmaan "kykene" myöskään kodin- tai lastenhoitoon kun on se oma kotiorja hommattu, jonka kuuluu olla hänelle kiitollinen. Seksiä pystynee silti harrastamaan.
Omassa liitossani asiat ovat selvät. Kumpikin on vapaa jäämään ja vapaa lähtemään. Teemme tietysti palveluksia toisillemme, koska rakastamme toisiamme. Mutta jos emme halua kumpikin olla yhdessä, emme ole. Eikä kummankaan elämä muutu muilta osin yhtään miksikään.
Ihmettelen samaa, miten muka ei voi huomata/kuulla, että toinen ihminen on lähettyvillä?
Itse olen päivittäin metsässä (myös mustikoiden ja sienien keruussa) ja huomaan kyllä, jos joku on lähettyvillä, koska liike ottaa itselläni silmään. En toisaalta kuule, jos ihmisiä on lähellä, koska koneet metsässä pitää sellaista tasaista 110 dB ääntä, jonka yli on vaikea kuulla mitään.
Luulisi, että on aika helppoa nähdä tai kuulla ihminen, jos metsässä ei ole metsäkoneella tai moottorisahojen kanssa liikenteessä.
Ei varmaan ole ensimmäinen kerta eikä viimeinenkään, että jonkun keräämät marjat viedään. Ainahan noita on ollut, tilaisuus tekee varkaan.
Nykyään monella on kuulokkeet korvissa keräillessäkin, ei siinä mitään rapsahduksia kuule, eikä niitä välttämättä edes pahemmin ole, jos on tietynlainen maasto.
Thai-naiset ovat usein ahkeria ja tienaavat rahaa keräämällä marjoja. Lähettävät osan rahoista sitten sukulaisille, kun he elättävät vanhempiaan ja mahdollisesti omia lapsiaan, jotka ovat jääneet sinne.