IS:n mustikkavarkausjuttu vaikuttaa oudolta
Jos mustikanpoimija on ämpäreidensä lähettyvillä pyörinyt metsässä niin miten ihmeessä sinne on joku voinut hiippailla näkymättömänä täysin äänettä ne varastamaan? Minä ainakin havahdun pienempiinkin risun rasahduksiin metsässä ja siellä on käytännössä mahdotonta liikkua hiljaa nopeasti.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kun on yksin metsässä, niin herkästi kuulostelee kaikki äänet ympärillä. Varmasti ei onnistu täysin äänettä näiden varkaiden liikkua metsässä ja vaihtaa ämpärien marjat vieläpä toisiin astioihin.
Ihmettelin sitäkin, että suomalainen mies lähettää thaimaalaisen vaimonsa täysin yksin marjametsään poimimaan, vaikka vaimo käy muissa töissä ja mies on eläkeläinen. Jos autoilu onnistuu, niin miten marjanpoiminta ei? Eikö tuo olisi mukava yhteinen harrastus, vai onko vaimo suhteessa työjuhdan roolissa? Omituinen tapaus kaikenkaikkiaan.
Et sitten yhtään osaa arvata millainen perhedynamiikka näissä suomi-thaikkuperheissä usein on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies antaa haastattelun, vaikka marjat vietiin naiselta? Nainen on kuitenkin töissä kylpylässä, eikö hän muka osaa suomea yhtään?
Ei kaikki halua naamaansa lehteen, tai edes kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti kyllä omituiselta. Vai onko ne marjasankot olleet sitten jossain tien poskessa niin kaukana ettei ole kuullut että metsässä liikkuu joku.
Vähän haiskahti muutenkin ikävältä, thainainen yksin metsässä keräämässä marjoja ja mies naureskelee menevänsä kannonnokkaan vahtimaan..
Ei kuulostanut ollenkaan oudolta. Nainen oli kerännyt useita ämpärillisiä marjoja ja vienyt täyden sangon aina tiettyyn kohtaan. Jotta saisi kerättyä kymmeniä litroja, täytyy marjoja kerätä aika laajalta alueelta, joten naisen etäisyys sankoihin saattoi olla useita satoja metrejä ja näköyhteys poikki puiden takia.
Itse varastaminen oli siis helppoa.
Toinen kysymys on, miten varkaat osuivat juuri tuolle paikalle. Yksi arvaus on, että kyseessä oli sattuma: olivat ehkä menossa itsekin poimimaan, mutta huomasivat sangot mättäikössä ja kippasivat marjat
Ei siinä mainittu, että infarkti oli tuore. Ja kortti näyttää olevan joten ei paha ole tilanne. Jos pystyy ajamaan autoa, kantamaan täysia ämpäreitä jne pystyy varmaan poimimaankin marjoja. Sinähän sitä kuntoutuisi samassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies antaa haastattelun, vaikka marjat vietiin naiselta? Nainen on kuitenkin töissä kylpylässä, eikö hän muka osaa suomea yhtään?
Korostavat sanaa HARRASTUS vaikka
1. Nainen kerää lähes joka päivä 2-3 ämpärillistä.
2. Myyvät omien sanojensa mukaan 6€ litra / 60€ ämpäri.
3. 1200€/10 päivää eli keskimäärin ja aika tasan 3x1200€/ kuukausi = 3600€/ kk.
4. Mies osallistuu ainoastaan avustamalla marjojen puhdistamisessa ja rahan vastaanottamisessa.
6. Mies kärsii pikkumiehen syndroomasta ja alistaa traumojensa vuoksi naistaan.
Lisäksi toim.huomiona korostaisin, että..
On muuten harvinaisen pantavan näköinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempien naamat oli lehdessä. Miksi edes soittaa lehteen juttuvinkkiä, jos ei halua kommentoida.
Kuinkahan lähellä satamaa toi paikka on, voi myös jäljet johtaa sinne...
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan huomaisi vaikka joku veisi täydet ämpärini. Ei se ämpäri ole koko aikaa näköpiirissä, katse on suuntautunut aivan lähiympäristöön etsimään mustikoita ja korvissa humisee tuuli, inisee hyttyset ja pörisee paarmat. Joskus pari kertaa tunnissa saatan oikaista selkäni ja katsella vähän lajemmin ympärilleni, mutta muuten menen hyvin pienessä kuplassa.
Juuri näin. Metsä on erittäin harvoin täysin äänetön paikka.
Jos lähellä kulkee tie, autojen hurinat sekoittuvat luonnon omaan äänimaisemaan.
Pehmeä sammal vaimentaa suoria askelien ääniä.
Minua jäi mietityttämään mustikanpoiminnan nopeus. 35 litraa kuudessa tunnissa, eli 3,5 ämpärillistä (10L) kuulostaa tosi nopealta. Onko tänä vuonna noin hyvin mustikkaa? Mä oon hyväkuntoinen ja melko nuori ja yleensä poiminut 6 tunnissa noin 1-1,5 ämpärillistä. Tuossa ajassa joutuu liikkumaan jo melko paljon, ja pitämään ruoka- ja juomatauon. Varsinkin kuumalla säällä pakko pitää juomataukoja. Jos mustikkaa oli poimittu 3,5 ämpärillistä, miksi kuvissa näkyi vain 2 ämpäriä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo kylpylätyöskentely käytännössä tarkoittaa...
No käy joskus Naantalin kylpylässä niin sittenhän näät. Kyllä siellä työskentelee ihan suomalaisiakin hierojia. Niitä koulutetaan koko ajan esim Kaustisella ja monessa muussakin paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempien naamathan on lehdessä, mutta vain mies kommentoi. Jos nainen ei halua lehteen, niin aika ikävää mieheltä soitella toimittajille juttuvinkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh??
Siinähän se nainen on kasvoineen kaikkineen tuon miehen vieressä seisomassa. Tai no miehen ja miehen, 152 senttiä pitkä nainen siinä ainakin nyt seisoo jonkun 160 senttiä pitkän miehen pätkän vierellä.
Hmm.. en edes ihmettele, että tuo vatussi on ostanut vaimon thaimaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse pöllisin marjat, pöllisin kyllä sankkoineen päivineen. Paljon nopeampaa.
Eivät halunneet, että ämpärit paljastaa varkaan. Mutta hei, kirjoitatko jostain savosta? Sanko on sanko, ei sankko.
Itse en epäile, etteikö täydet sangot olisi ollut niin kaukanaki siitä paikasta missä just on itse poimimassa, koska sankoja on ollut jo useampi täynnä, niin väkisnkin täytyy mennä jo vähan kauemmaksi poimimaan. Itse poimin vaan sangon tai kaksi kerrallaan, mutta monesti se sanko on jäänyt aika kauaksi siitä paikasta, missä poimuri on täynnä. Useinkin joudun vähän etsimään, että minne se sanko on jäänyt.
Se kyllä on ihmeellistä, että mies makaa kotona ja antaa naisensa raataa. Aivoinfarkti joo, mutta ei se marjanpoimintaa estä. Näyttihän tuo päässeen sinne metsään seisoskelemaan ja pystyy täysiä ämpäreitäkin kantamaan. No si
Mitä --ttua se sinulle kuuluu, poimiiko vai ei? Hänellä voi olla kuluneet nivelet, huimausta kumartuessa, ihan mitä tahansa.
Poimi itse, tekisit jotain hyödyllistä!
Vierailija kirjoitti:
Minua jäi mietityttämään mustikanpoiminnan nopeus. 35 litraa kuudessa tunnissa, eli 3,5 ämpärillistä (10L) kuulostaa tosi nopealta. Onko tänä vuonna noin hyvin mustikkaa? Mä oon hyväkuntoinen ja melko nuori ja yleensä poiminut 6 tunnissa noin 1-1,5 ämpärillistä. Tuossa ajassa joutuu liikkumaan jo melko paljon, ja pitämään ruoka- ja juomatauon. Varsinkin kuumalla säällä pakko pitää juomataukoja. Jos mustikkaa oli poimittu 3,5 ämpärillistä, miksi kuvissa näkyi vain 2 ämpäriä?
Tänä vuonna olen kerännyt 10 litraa alle puoleentoista tuntiin eikä tehnyt tiukkakaan. Riippuu apajasta. Tosin tahti hidastuu, kun pitempään kerää. Mutta 35 litraa kuuteen tuntiin on ihan uskottava suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo kylpylätyöskentely käytännössä tarkoittaa...
No käy joskus Naantalin kylpylässä niin sittenhän näät. Kyllä siellä työskentelee ihan suomalaisiakin hierojia. Niitä koulutetaan koko ajan esim Kaustisella ja monessa muussakin paikassa.
Ja sitten siellä on siivoojia, kerroshoitajia, kokkeja ja tarjoilijoita. Muun muassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kun on yksin metsässä, niin herkästi kuulostelee kaikki äänet ympärillä. Varmasti ei onnistu täysin äänettä näiden varkaiden liikkua metsässä ja vaihtaa ämpärien marjat vieläpä toisiin astioihin.
Ihmettelin sitäkin, että suomalainen mies lähettää thaimaalaisen vaimonsa täysin yksin marjametsään poimimaan, vaikka vaimo käy muissa töissä ja mies on eläkeläinen. Jos autoilu onnistuu, niin miten marjanpoiminta ei? Eikö tuo olisi mukava yhteinen harrastus, vai onko vaimo suhteessa työjuhdan roolissa? Omituinen tapaus kaikenkaikkiaan.
Jep. Ja sanoo vielä että pitäisi mennä mukaan ja istua kannonnokassa vahdissa. Miksi ei saman tien auttaisi ja poimisi itsekin marjoja jos se kerran yhteinen bisnes on?
Miksi ei menisi mukaan? Voihan sitä jutella ja viettää aikaa yhdessä. Mikä yhtein
No ainakin marjoista saadut rahan on yhteisiä ja käytetään molempien hyödyksi. Paitsi miehelle vähän enemmän, kun organisoi marjabisnestä.
Oudon lyhyt mies .
Täytyy kyllä sanoa,että olen yllättynyt kun suomalaisten miesten keskipituus on
Kuitenkin n. 185-186 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse pöllisin marjat, pöllisin kyllä sankkoineen päivineen. Paljon nopeampaa.
Eivät halunneet, että ämpärit paljastaa varkaan. Mutta hei, kirjoitatko jostain savosta? Sanko on sanko, ei sankko.
Itse en epäile, etteikö täydet sangot olisi ollut niin kaukanaki siitä paikasta missä just on itse poimimassa, koska sankoja on ollut jo useampi täynnä, niin väkisnkin täytyy mennä jo vähan kauemmaksi poimimaan. Itse poimin vaan sangon tai kaksi kerrallaan, mutta monesti se sanko on jäänyt aika kauaksi siitä paikasta, missä poimuri on täynnä. Useinkin joudun vähän etsimään, että minne se sanko on jäänyt.
Se kyllä on ihmeellistä, että mies makaa kotona ja antaa naisensa raataa. Aivoinfarkti joo, mutta ei se marjanpoimintaa estä. Näyttihän tuo päässeen sinne metsään seisoskelemaan
"Poimi itse, tekisit jotakin hyödyllistä"
Niin poiminkin ja kävin tänäänkin hakemassa ämpärillisen mustikoita. Lisäksi käyn ihan töissä . Työni on kuntouttaa ihmisiä takaisin työkuntoiseksi vaikkapa tuollaisen infarktin jälkeen. Kaikilla voi olla vaikka mitä, jopa tuolla pienellä thainaisella joka luultavasti tekee hyvin raskasta työtä kylpylässä(jos on siellä hierojana) ja vapaa-aikanaan kerää marjoja. Voi olla kulumaa ja vaikka mitä. Jotkut vaan tekee vaikka vähän vaivoja olisikin, toiset sitten kerää niistä hyödyn. Ps jos kovin huimaa, ei pitäisi ajaa autoa.
Kukaan ei nähnyt eikä kuullut mitään, sormenjälkiäkään ei ole ämpereissä, Ratkaisin mysteerin.
Japanilaiset Ninjat asialla.