Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS:n mustikkavarkausjuttu vaikuttaa oudolta

Vierailija
26.07.2024 |

Jos mustikanpoimija on ämpäreidensä lähettyvillä pyörinyt metsässä niin miten ihmeessä sinne on joku voinut hiippailla näkymättömänä täysin äänettä ne varastamaan? Minä ainakin havahdun pienempiinkin risun rasahduksiin metsässä ja siellä on käytännössä mahdotonta liikkua hiljaa nopeasti.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen haluaa poimia marjoja ja toinen ei, mikä ongelma on, jos vain toinen poimii?

Emme toisaalta tiedä ( en lukenut juttua), miksi Lasse on eläkkeellä?

Miksi sitten Lasse antaa haastattelun, kun ei kerran marjoja poimi? Vaimo ollut Suomessa 18 vuotta, olisi varmaan osannut itsekin kertoa. 

Vierailija
22/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulosti kyllä omituiselta. Vai onko ne marjasankot olleet sitten jossain tien poskessa niin kaukana ettei ole kuullut että metsässä liikkuu joku.

Vähän haiskahti muutenkin ikävältä, thainainen yksin metsässä keräämässä marjoja ja mies naureskelee menevänsä kannonnokkaan vahtimaan.. 

Ei kuulostanut ollenkaan oudolta. Nainen oli kerännyt useita ämpärillisiä marjoja ja vienyt täyden sangon aina tiettyyn kohtaan. Jotta saisi kerättyä kymmeniä litroja, täytyy marjoja kerätä aika laajalta alueelta, joten naisen etäisyys sankoihin saattoi olla useita satoja metrejä ja näköyhteys poikki puiden takia. 

Itse varastaminen oli siis helppoa.

Toinen kysymys on, miten varkaat osuivat juuri tuolle paikalle. Yksi arvaus on, että kyseessä oli sattuma: olivat ehkä menossa itsekin poimimaan, mutta huomasivat sangot mättäikössä ja kippasivat marjat itselleen. Tämä voi olla todnäk tapahtumainkulku.

Mies ei voinut poimia, koska hänellä takana aivoinfarkti lähimenneisyydessä. 

Törkeä varkaus kerrassaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin metsissä kuuluu oksien katkeaminen jos joku kävelee. Oliko sangot polun lähellä tai poimijat kauempana niistä.

Vierailija
24/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä karmeita kommentteja. Suomi-mammat ovat päässeet hönkimään ilkeyttään nettiin, kun kuumuus hellii ilkeyttä sisätiloissa, kun ulos ei viitsi mennä. 

Vierailija
25/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusetti, että sai lehtijutun

Tai sitten vaimo möi itse marjat ja piti rahat. Hänen työ hänen rahat. Sanoi vaan ukolle, että varastettiin. Äijä kuitenkin ottanut aina rahat itselleen.

Vierailija
26/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin outoja kommentteja, että voi olla, että itse varaskin kirjoittelee. 

Vierailija
27/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tekee työt ja mies kuskailee? Kuulostaa reilulta?

Vierailija
28/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo kylpylätyöskentely käytännössä tarkoittaa...

Vierailija
29/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaalaista tai minkään muunmaalaista vaimoa ei välttämättä lähetetä metsään, vaan vaimo hankkiutuu sinne ihan omatoimisesti.

Ei se ole uutta, että ammattipoimijoitten marjoja varastetaan. Muistan ainakin yhden jutun menneiltä vuosilta, ilmeisesti varas oli joku muu thaimaalainen.

Vierailija
30/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu. Varmasti tutuilla olisi yhtä sun toista kerrottavaa tuosta ukosta.

Vierailija
31/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin metsissä kuuluu oksien katkeaminen jos joku kävelee. Oliko sangot polun lähellä tai poimijat kauempana niistä.

Joissakin mustikkametsissä ei ole katkeavia oksia. Hyvinkin on voinut tuoda ämpärit valmiiksi lähemmäs tietä ja mennä jatkamaan poimintaa kauemmas.

Vierailija
32/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on niin outoja kommentteja, että voi olla, että itse varaskin kirjoittelee. 

Ehkä Lasse vei itse marjat ja pakottaa vaimon keräämään astiat täyteen.

Vierailija
33/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja! Missä kaukana ämpärit sijaitsivat, sitä ei tarina kertonut, olivat "vain" silmän kantamattomissa odottamassa tämän poimijan miestä hakemaan ne. Älä ole typerä. Tämä varkaus oli todella viddumainen ja kannatan siitä syystä tällaisissa tapauksissa sähkötuolia, perusteluksi sen, että tämä kuuluu ala-arvoisiin tekoihin, kultasepäliikkeen ryöstö vaatii älyä, suunnitelmallisuutta, tarkistuksia ja sitten vasta tekoja. Mustikoitten kähmiminen on amatöörien puuhaa, sähkötuoliin vain!

Vierailija
34/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko esim. mustikan poiminnasta työkokemusta? Ei tule jos sitä on tehnyt verottomasti. Katsotaanko kokemus poiminnasta työkokemukseksi kun haetaan toimistoalan töihin? Ei katsota, koska se ei ole oman alan (lue toimistoalan) työtä.

Vierailija
35/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat ja murheet.

Vierailija
36/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan huomaisi vaikka joku veisi täydet ämpärini. Ei se ämpäri ole koko aikaa näköpiirissä, katse on suuntautunut aivan lähiympäristöön etsimään mustikoita ja korvissa humisee tuuli, inisee hyttyset ja pörisee paarmat. Joskus pari kertaa tunnissa saatan oikaista selkäni ja katsella vähän lajemmin ympärilleni, mutta muuten menen hyvin pienessä kuplassa.

Vierailija
37/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu. En tätä ajatellut ihan ensimmäisenä. Uutinen kuulosti omituiselta. Itsekin kuulen metsässä pienimmätkin rasahdukset. 

Vierailija
38/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on skenaario: marjanpoimija oli thai-nainen ja hänen mies suomalainen juntti. Mies yritti ensin tappaa puolison kun pimppiä ei ole näkynyt pitkään aikaan, mutta nainen sai häädettyä miehen pois ja karhu vei marjat tai sitten mies varasti itse marjat, myi ja osti jostain puuttuvaa pimppiä.

Vierailija
39/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja! Missä kaukana ämpärit sijaitsivat, sitä ei tarina kertonut, olivat "vain" silmän kantamattomissa odottamassa tämän poimijan miestä hakemaan ne. Älä ole typerä. Tämä varkaus oli todella viddumainen ja kannatan siitä syystä tällaisissa tapauksissa sähkötuolia, perusteluksi sen, että tämä kuuluu ala-arvoisiin tekoihin, kultasepäliikkeen ryöstö vaatii älyä, suunnitelmallisuutta, tarkistuksia ja sitten vasta tekoja. Mustikoitten kähmiminen on amatöörien puuhaa, sähkötuoliin vain!

Ukko itse kirjoittelee tänne? Sen verran sekopäistä settiä.

Vierailija
40/67 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse pöllisin marjat, pöllisin kyllä sankkoineen päivineen. Paljon nopeampaa.

Eivät halunneet, että ämpärit paljastaa varkaan. Mutta hei, kirjoitatko jostain savosta? Sanko on sanko, ei sankko. 

Itse en epäile, etteikö täydet sangot olisi ollut niin kaukanaki siitä paikasta missä just on itse poimimassa, koska sankoja on ollut jo useampi täynnä, niin väkisnkin täytyy mennä jo vähan kauemmaksi poimimaan. Itse poimin vaan sangon tai kaksi kerrallaan, mutta monesti se sanko on jäänyt aika kauaksi siitä paikasta, missä poimuri on täynnä. Useinkin joudun vähän etsimään, että minne se sanko on jäänyt.

Se kyllä on ihmeellistä, että mies makaa kotona ja antaa naisensa raataa. Aivoinfarkti joo, mutta ei se marjanpoimintaa estä. Näyttihän tuo päässeen sinne metsään seisoskelemaan ja pystyy täysiä ämpäreitäkin kantamaan. No sillä kai niitä thaimaalaisia naisia tänne miehet hakee, että saavat elättäjän:D Ahkeran maineessa kun nuo thaimaalaiset on.