Miksi työkaveri on lopettanut puhumisen ja tervehtimisen?
Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, muut huomioi normaalisti..
Kommentit (43)
Työpaikkakiusausta , yhteys hr tai pomo
mitä olet tehnyt hänelle? juorunnut? sanonut jotain, joka on loukannut häntä?
Olisiko hänellä hävinnyt jotain ja nyt luulee, että olet vienyt.
Olet jollain tavalla loukannut häntä, sivuuttanut, jättänyt neuvomatta, laistanut velvollisuuksistasi, ollut ilkeä, epäystävällinen, saanut tietää että puhut pahaa selän takana tms.
Eli katse sinne peiliin. Ei kukaan ilman syytä lakkaa puhumasta, jos aiemmin kaikki on ollut ihan ok.
Omalla työpaikallakin on sellainen joka tosi usein jättää vastaamatta huomeneen, menee vain ilmeettömänä ohi. Sitten jonkun ajan päästä puhuu taas jostain asiasta normaalisti. Heillä täytyy olla jotain häiriötä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Hän on narsisti ja kostaa sinulle jotain kokemaansa vääryyttä
Todennäköisemmin ap on narsisti ja työkaveri on sen vihdoinkin ymmärtänyt ja ottanut syystäkin etäisyyttä.
Autismi. Siskollani tapana käyttäytyä noin. Eivät vain osaa sosiaalisia käyttäytymissääntöjä.
Mun työkaveri on samanlainen. 30-vuotias nainen, joka vetää röökiä 2 askia päivässä ja rääkyy lapsilleen. Toisinaan kun ollaan samassa vuorossa hän heti moikkaa iloisena ja saattaa tulla jopa oikein juttelemaan. Ja toisella kertaa hyvä jos moi sanoo. Huomaan ahdistuvani tästä käytöksestä, koska mietin aina olenko sanonut tai tehnyt jotain väärin. Monesti hän onkin vuoron aikana ollut ihan ystävällinen mua kohtaan tympeästä vastaanotosta huolimatta, mutta on ollut niitäkin vuoroja kun hän on vetänyt herneet ihan vain siitä kun minä ja pari työkaveria ollaan töissä naureskeltu keskenämme. Todella raskasta olla tämmöisen ihmisen työkaveri.
Naiset.Ehkä lähitulevaisuudessa hormooniensa vietävänä oleva on ydinaseiden käytöstä päättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olet jollain tavalla loukannut häntä, sivuuttanut, jättänyt neuvomatta, laistanut velvollisuuksistasi, ollut ilkeä, epäystävällinen, saanut tietää että puhut pahaa selän takana tms.
Eli katse sinne peiliin. Ei kukaan ilman syytä lakkaa puhumasta, jos aiemmin kaikki on ollut ihan ok.
Höpöhöpö. Se, että toinen kohtelee sinua huonosti, ei tarkoita sitä, että jollain tavalla olisit itse siihen syypää. Kaikkia keskenkasvuisia tyyppejä pyörii keskuudessamme. Ap:n kuvaama käytös voi olla aivan tietoista ostrakismia. Järkevä ihminen kertoisi, mistä kenkä puristaa (jos edes puristaa), eikä käyttäytyisi passiivis-agressiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Autismi. Siskollani tapana käyttäytyä noin. Eivät vain osaa sosiaalisia käyttäytymissääntöjä.
Voi olla. Itse en aina jaksa puhua mutta yritän tervehtiä kyllä kaikkia tasapuolisesti. Joskus vaan päässä lyö tyhjää eikä jaksa puhua mitään jos ei ole asiaa. Sitä sitten ihmetellään jos on totuttu siihen että olen smalltalkannut niitä näitä. Joskus mietin että voisin lakata puhumasta mitään ylimääräistä ikinä ja aina vaan pakolliset niin ei tarvitsisi luulotella ja ihmetellä mikä mua vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän on narsisti ja kostaa sinulle jotain kokemaansa vääryyttä
Ihan tavis.
Katsoit ohi ja muita, kun kysyi sinulta jotain. Sivuutit hänet. Nyt hän sivuuttaa sinut.
Olisikohan teistä kummankaan mahdollista avata suutaan ja jutella?
usein nuo ovat ihan väärin ymmärryksiä ja väärinkäsityksiä.
No onneksi satuit kysymään juuri minulta! Venttaas, kun katson tuota kristallipallosta.
🧟
Kunhan työasiat hoituu. Tuohon sopii kyllä se, että vastaa vain hänen tervehdykseensä, kun hän on sillä tuulella ja muuten menee normaalisti eteenpäin. Jos on kiusoittelija, saa siitä idean juoruilla muille että se ei ikinä tervehdi ja mistähän syystä. Pelkää kai että muuten hänestä arvuutellaan. Voi myös vaan sanoa aina samalla äänensävyllä moi odottamattakaan mitään. Ei ainakaan jää oman käytöksen vuoksi vaivaamaan enemmän. Tuskin olet eka.
Jos olet sanonut tai tehnyt jotakin?
Hän sai kuulla että kirjoitat vauva palstalle
No ne tietää mitä teit hänen miehen kanssa