Neuvoja kaipaan! toimeentulotukiasiaa
Hei te tietäväiset! Kyselisin onko jollain tietoa voiko saada toimeentulotukea omistusasuntoon?!
Haaveissa jatkaa opintoja ja on omistusasunto. olen siis yhden lapsen yh eli en voisi tehdä töitä samalla kun haluaisin sitten opiskella vauhdilla ja opintotuki on niin pieni. sukulaiset ovat luvanneet auttaa mutta en kehtaisi ihan kamalasti rahaa ottaa sukulaisilta. voikohan siis saada toimeentulotukea, tietääkö joku?
saako sossu tietää jos on rahastoissa rahaa? lasketaanko lapsen tilillä olevat rahatkin tuloiksi?
kiitti jos joku tietää
Kommentit (25)
niin silloin jos olisin opiskelija. Tällä hetkellä en vielä ole. sitähän tässä juuri kyselin. mutta ei täältä voi kuvitella saavansa asiallisia vastauksia joten kandee varmaan jättää asia tähän.
eli et saa toimeentulotukea mitenkään
josta kysyt.
Minusta on kyllä aika hurja asenne sinulla, jos haluat valtiolta opintotuen, lapsilisän, ilmaisen päivähoidon ja sen päälle vielä toimeentulotukea. Kun sinulla samaan aikaan on omistusasunto, säästöjä ja rahastosijoituksia.
Ihan asiallisesti vastattuna, kaikella ystävyydellä.
t. Veronmaksaja
kiitos vastauksista. Olen samaa mieltä että opiskelu kannattaa aina. mulla on jo yksi aikaisempi tutkinto, tämä jäi kesken kun jäin yh:ksi ja ajattelin että pitää käydä töissä että pärjää omillaan. no pitää varmaan vaan koittaa pusertaa loput ennätysvauhtia sukulaisten tuella ja sitten koittaa maksella jotain takaisin kun saan sen hyväpalkkaisen duunin niillä maisterinpapereillani ;)
Vierailija:
onko toi opintotuki ennen vai jälkeen verojen?
eli tulot 650 ja menot 250 erotus on silloin 400
näyttää siltä, ettet saa toimeentulotukea, ellei sinulla ole suurperhe, tarkemman laskelman voit tehdä netissä toimeentulotukilaskurilla, mutta aika norminmukaiseksi raha laskennallisesti jää.