Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja kaipaan! toimeentulotukiasiaa

Vierailija
04.02.2007 |

Hei te tietäväiset! Kyselisin onko jollain tietoa voiko saada toimeentulotukea omistusasuntoon?!

Haaveissa jatkaa opintoja ja on omistusasunto. olen siis yhden lapsen yh eli en voisi tehdä töitä samalla kun haluaisin sitten opiskella vauhdilla ja opintotuki on niin pieni. sukulaiset ovat luvanneet auttaa mutta en kehtaisi ihan kamalasti rahaa ottaa sukulaisilta. voikohan siis saada toimeentulotukea, tietääkö joku?

saako sossu tietää jos on rahastoissa rahaa? lasketaanko lapsen tilillä olevat rahatkin tuloiksi?

kiitti jos joku tietää

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin tulot olisivat siis se opintotuki (onko se n.250?)

olen kysynyt kelasta niin asumistuki voisi olla n.130-150e

lapsilisä on 133

kaupungin elatustuki 118

yhtiövastike vesineen on 220

sähkö n. 30e/kk

puhelimet ym ei taida kuulua?

päivähoitoa ei tarvitsisi maksaa jos ei olisi tuloja( ainakaan opiskelevien ystävieni ei tarvitse maksaa)

-ap

onko toi opintotuki ennen vai jälkeen verojen?

eli tulot 650 ja menot 250 erotus on silloin 400

näyttää siltä, ettet saa toimeentulotukea, ellei sinulla ole suurperhe, tarkemman laskelman voit tehdä netissä toimeentulotukilaskurilla, mutta aika norminmukaiseksi raha laskennallisesti jää.

Vierailija
22/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin jos olisin opiskelija. Tällä hetkellä en vielä ole. sitähän tässä juuri kyselin. mutta ei täältä voi kuvitella saavansa asiallisia vastauksia joten kandee varmaan jättää asia tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et saa toimeentulotukea mitenkään

Vierailija
24/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta kysyt.

Minusta on kyllä aika hurja asenne sinulla, jos haluat valtiolta opintotuen, lapsilisän, ilmaisen päivähoidon ja sen päälle vielä toimeentulotukea. Kun sinulla samaan aikaan on omistusasunto, säästöjä ja rahastosijoituksia.

Ihan asiallisesti vastattuna, kaikella ystävyydellä.

t. Veronmaksaja

Vierailija
25/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. Olen samaa mieltä että opiskelu kannattaa aina. mulla on jo yksi aikaisempi tutkinto, tämä jäi kesken kun jäin yh:ksi ja ajattelin että pitää käydä töissä että pärjää omillaan. no pitää varmaan vaan koittaa pusertaa loput ennätysvauhtia sukulaisten tuella ja sitten koittaa maksella jotain takaisin kun saan sen hyväpalkkaisen duunin niillä maisterinpapereillani ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi