Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja kaipaan! toimeentulotukiasiaa

Vierailija
04.02.2007 |

Hei te tietäväiset! Kyselisin onko jollain tietoa voiko saada toimeentulotukea omistusasuntoon?!

Haaveissa jatkaa opintoja ja on omistusasunto. olen siis yhden lapsen yh eli en voisi tehdä töitä samalla kun haluaisin sitten opiskella vauhdilla ja opintotuki on niin pieni. sukulaiset ovat luvanneet auttaa mutta en kehtaisi ihan kamalasti rahaa ottaa sukulaisilta. voikohan siis saada toimeentulotukea, tietääkö joku?

saako sossu tietää jos on rahastoissa rahaa? lasketaanko lapsen tilillä olevat rahatkin tuloiksi?

kiitti jos joku tietää

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto ja silti sossun pitäis maksaa sulle kaikki! Grrrrr...

Vierailija
2/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jää tulot alle tietyn rajan niin sitten voi saada toimeentulotukea. surullista että opiskeluja suunnitelaan sossun varaan mutta minkäs sille mahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte heti vetää herneitä nenään.. en haluaisi lapsen tiliä tyhjentää kun hänelle laitan 20e /kk opiskelurahaa tilille.. ei liene kamalasti?!

ja tiedoksi vaan että en ole sossusta koskaan rahaa anonut vaan töissä ollut, haaveissa vaan olisi jatkaa yliopisto-opinnot loppuun. mutta se 230e/kk on aika pieni summa elämiseen.

Vierailija
4/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuki on viimesijaisin tukimuoto, eli omaisuus ja säästöt ovat täytyneet reaalisoida ennen tuen saamista.

toimeentulotuen saajalla ei siis voi olla omaisuutta eikä myöskään säästöjä.

Vierailija
5/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistusasunto ja rahastosäästäminen mahduttaa kaikki yhtä aikaa...

Vierailija
6/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietääkö joku lasketaanko lainanosuus menoiksi vai vaan yhtiövastike. toki asunto ei ole vielä minun vaan puolet siitä pankin.

Vierailija
7/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liskäski sinun täytyy toisiaan nostaa opintolainaa ja jos sen jälkeen jäät alle titety tulorajan saa soskusta tukea.

Vierailija
8/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis asunto pitäisi myydä ensin?

rahasto on omalla nimelläni ja siellä on n.600e että äkkiähän tuo menee elämiseen.

Vierailija
9/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaisin vielä lomaosakkeen Espanjasta. Olisikohan mahdollista saada siihen toimeentulotukea kelasta?

Vierailija
10/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea. Tietenkään sossu ei ala maksamaan kenenkään talolainoja 200 neliön kämpästä WestEndissä, mutta siis järjen rajoissa.

Itse olen yh-opiskelija ja käyn töissä. En todellakaan roiku sossun luukulla, en nosta lainaa ja toivottavasti syksyllä voin lakkauttaa opintotuenkin, jos ja kun työpaikka vakinaistetaan.

Ei tässä elämäntilanteessa ole lapsille mitään opiskelutilejä ylläpidetty tai rahastoja hommailtu, sen aika tulee sitten joskus, jos tulee. Mieluummin elän niukemmalti ja elätän itse itseni kuin pummailen.

Vierailija
11/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan säästää lapsille opiskelurahat ja samaten haluan itse opiskella toisen tutkinnon. Millä lomakkeella saan rahat?

Vierailija
12/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis lainaa ei hyväksyttäisi menoiksi? -ap

ja haluaisin siis opiskella nopeasti ilman työtä että saisin myös nopeasti paperit valmiiksi. tiedän että laina pitää ottaa.

asumismenot oovat 560e/kk, sis lainan ja yhtiövastikkeen.

Vierailija
13/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon on tuloja ja mitä tuloja?

Mikä on lainaton osuus asumismenoista? Lastenhoitomaksut? sähkö, vesi, puhelin?

Vierailija
14/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tekivät yhdet tutut kun mamma jäi äippälomalle.

Vierailija
15/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ratkaisee ap:n ongelman.

Vierailija
16/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulot olisivat siis se opintotuki (onko se n.250?)

olen kysynyt kelasta niin asumistuki voisi olla n.130-150e

lapsilisä on 133

kaupungin elatustuki 118

yhtiövastike vesineen on 220

sähkö n. 30e/kk

puhelimet ym ei taida kuulua?

päivähoitoa ei tarvitsisi maksaa jos ei olisi tuloja( ainakaan opiskelevien ystävieni ei tarvitse maksaa)

-ap

Vierailija
17/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisää pitäisi saada...

Vierailija
18/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu laskee sen tuloihin mukaan..

Vierailija
19/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä maksan päivähoidosta YKSIN 140e/kk kun kahden henkilön maksimi on 200e.

Vierailija
20/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu kannattaa aina, ja kun lähtee suorittamaan opinnot loppuun motivaatio on korkealla. Taloudellisesti tiukkaa voi olla lähiajat, mutta pitkällä tähtäimellä kannattaa.

Älä välitä näistä tämän ketjun ilkeilijöistä (ei kaikki) vaan jaksa vaan eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä