Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko osmosalen antaa mehun kanssa?

Vierailija
04.02.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on antaa ruiskulla esim. kymmenne minuutin välein, jos ei muuten suostu ottamaan.

Vierailija
2/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa mehun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kylmänä pikkuannoksina, pysyy niin myös parhaiten sisällä.

Vierailija
4/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vajaa 4-vuotias tyttäreni ei olisi millään ottanut Osmosalea ja oli huonossa kunnossa. Olin jo soitellut sairaalaan ja puhunut lääkärinkin kanssa josko lapsi täytyisi laittaa sairaalahoitoon, ainakin jos nestehukka antaa merkkejä, esim. silmät kuopalla jne. Tyttö piti Trippi-mehuista, " pillimehuista" joten ajattelin kokeilla vielä kotihoidossa juottamista. Laitoin maustamatonta Osmosalea Trippipurkkiin mehun sekaan lääkeruiskulla ja juotimme mieheni kanssa vuoroon pienen määrän kerrallaan. Kuudentena aamuna tyttö pyysi mansikkahilloa! Olin päivittäin yhteydessä lääkäriin puhelimitse ja hän sanoi että aina nestettä imeytyy hieman juodessa, vaikka oksennus ja ripuli seuraavat otettua nestettä. Tuntui, että juotu tulee heti ulos, pysyi vähän aikaa. Mansikkahilloa saatuaan tyttö kävi jääkaapilla katsomassa usein mitä syötävää olisi kun elimistö " huusi" kaikkia puuttuvia...

Vierailija
5/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Osmosal-jauheen saa sekoittaa vain ja ainoastaan veteen, koska mehuun sekoitettaessa myös suolotasapaino menee sekaisin ja lääkkeen imeytyminen häiriintyy eli ei korjaa nestehukkaa enää toivotulla tavalla. Saman olen lukenut myös jostain ihan asiallisesta sivustosa netistä, mutta en nyt tähän hätään muista että mistä.

Vierailija
6/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ohje oli kyllä mulle itelle...

Vierailija
7/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama onko osmosal sekoitettu mehuun vai veteen kunhan lapsen saa juomaan jotain! Mieluiten tietenkin veteen mutta jos se ei lapselle maistu, lisää vaikka mehutiivistettä sekaan. Pääasia että lapsi JUO!

Vierailija
8/8 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeehan se niissä ohjeissakin. Osmosalin koostumus muuttuu, jos sitä sekoitetaan johonkin muuhun kuin veteen. Jos pakko, niin todella laimeaan sekamehuun. Muutenkin oksennustaudissa makea on pahasta, usein ärsyttää vielä enemmän oksentamaan.

t.Lastensairaanhoitaja, joka hoitanut tuhansia pikkuisia GEA-potilaita