Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä helvettiä, n. 400 000 suomalaista taloutta saa asumistukea?

Vierailija
26.07.2024 |

Minä hölmö olen maksanut asumiseni itse koko aikuisikäni ja näköjään muidenkin asumiset. Mikä v***n järki tässä on? Milloin tällainen antiikkinen järjestelmä ajetaan alas? Miksi aikuiset ihmiset eivät maksa asumistaan itse?

Samalla saadaan tervehdyttävä korjausliike asumisen markkinahintoihinkin kun lopetetaan tulonsiirrot veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja pääomasijoitusyhtiöiden taskuihin. Nyt on korkea aika.

Kommentit (430)

Vierailija
1/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustajien oleskeluyhteiskuntaa ollaan ajamassa alas, älä huoli.

Vierailija
2/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkat ei riitä elämiseen, sitä unelmaahan vtt päät tässä nyt kovasti laajentaa kun tekee palkanmaksusta vapaaehtoista ! Sitä saa mitä tilaa. Kannattaisko alkaa kysel yritysten yhteiskuntavastuun perään kuten verojen maksamisen, asiallisen palkan maksamisen yms???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli

Vierailija
4/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset, vammaiset, työttömät, töissä käyvät yksinhuoltajalapsiperheet, monilapsiset lapsiperheet, opiskelijat. Minkä ryhmän heität taivasalle?

Vierailija
5/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kun palkka ei riitä asumiseen? Lopetetaan asumistuki ja ihmiset muuttaa sillan alle?

Vierailija
6/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaamatkustajien oleskeluyhteiskuntaa ollaan ajamassa alas, älä huoli.

Yövartijayhteiskuntaa ollaan perustamassa, älä huoli: rahat menee vankiloihin ja vartijoihin.

Vierailija
7/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP et vaadi vuokrakattoa asunnoille sen sijaan, että vaadit tukien poistamista? Tukien poistaminen ei muuta vuokrien hintoja. Tämä on nähty useassa maassa.

Ainoastaan alhainen vuokrakatto auttaa vuokrien hintaan ja näin edesauttaa jokaista maksamaan vuokransa itse. 

Vierailija
8/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä kun palkka ei riitä asumiseen? Lopetetaan asumistuki ja ihmiset muuttaa sillan alle?

Tämä on tavoite.

T. Ärripurra 

Vierailija
9/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.

Vierailija
10/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli

Tottakai alentaa. Nimenomaan ei kannata olla huijattavissa ja uskoa sossujen propagandaa. Vuokra-asunnoista joita kukaan ei halua on ylitarjontaa ja tämä panosti laskee vuokratasoa.

Vierailija
11/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että sulla on varaa maksaa oma asumisesi niin mullakin, mutta on paljon esim eläkeläisiä joiden tulot vaan on niin pienet, ettei nykypäivän hinnoilla yksinkertaisesti pärjää. Sitten mieti tovi, ennenkuin enempää keuhkoat, kuinka paljon tuosta määrästä on tukia muualta tulleiden osuus. Tosiasia on, että se on melkoinen määrä ja sen asumistuen lisäksi saavat paljon muitakin tukia.

Vierailija
12/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP et vaadi vuokrakattoa asunnoille sen sijaan, että vaadit tukien poistamista? Tukien poistaminen ei muuta vuokrien hintoja. Tämä on nähty useassa maassa.

Ainoastaan alhainen vuokrakatto auttaa vuokrien hintaan ja näin edesauttaa jokaista maksamaan vuokransa itse. 

Missään muussa maassa veronmaksajat ei maksakaan toisten asumista 

Vierailija
13/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se alentaisi. Vai meinaatko, että asuntosijoittajat haluavat pitää asuntoja tyhjillään? Nyt ihmiset asuu asunnoissa, joissa heillä ei oikeesti ole varaa asua. Miksi tällaista pitäisi tukea?

Vierailija
14/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.

Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.

T. Yh

Vierailija
15/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa yleistä asumistukea saaneista ruokakunnista oli joko opiskelijaruokakuntia (42 prosenttia) tai työttömiä (32 prosenttia).

35% tuen saajista alle 30-vuotiaita.

Mikä on se yhteiskunta jossa ei uudet sukupolvet opiskele? Tai jossa työttömyyden kohdatessa joutuu kadulle?

Vierailija
16/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on se että vaikka se kerran kirpaisee niin valtio rakentaa EU rahoilla / EU rahoituksella aivan uudet asunnot jotka valtio vuokraa sitten niitä tarvitseville ja antaa tukea... näin saadaan yksityiset asuntosijoitus-keplottelijat pois välistä käyttämästä veronmaksajien rahoja jotka saavat nyt kun tukia maksetaan... mutta tämä asuntosijoitus-eliitti mustamaalaa tietenkin tällaista toimintaa kaikin tavoin...

Vierailija
17/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai alentaa. Nimenomaan ei kannata olla huijattavissa ja uskoa sossujen propagandaa. Vuokra-asunnoista joita kukaan ei halua on ylitarjontaa ja tämä panosti laskee vuokratasoa.

VATT on asiaa tutkinut ja sen mukaan asumistuki ei nosta vuokratasoa. Sinun päätelmäsi on, että vuokralla asuvat vain tuensaajat, joten tukien leikkaus laskee vuokria automaattisesti. Hehheh.

Vierailija
18/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen väkiluvusta jo 500.000 on maahan muuttajia

Vierailija
20/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep, Kela maksaa vuodessa yhteensä yli 3 miljardia asumistukea ja toimeentulotukea. Työllistä kohti se tekee reilu 1.000 euroa tulonsiirtoa näille sohvaperunoille.

Itse maksoin viime vuonna yli 80.000 euroa tulo- ja pääomatuloveroa, joten nettomaksajana aika monta elättiä lokkeilee minun työstäni ja varallisuudestani.