Juoksulenkkareiden verkkopäälliseen TULEE NOPEASTI REIKÄ, AAARRGHH!!
Nykyään kaikkien kalliidenkin juoksulenkkareiden päällinen on sellaista ohutta v*tun verkkoa. Johon tulee reikä noin nanosekunnissa jonkun varpaan kohdalle. Mitä hittoa oikeasti?? Vielä 15 vuotta sitten ostin Asicsit, jotka juoksin aivan loppuun, eikä päällisessä ollut mitään ongelmaa. Mitä lenkkareita te muut käytätte?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Niitä lenkkareita myydään kiinassa 20e. Laitetaan merkki päälle niin hinta on 200e. Tietysti on erikseen lenkkarit eri jalan muodoille.
Höpö höpö. Tää on jonku läskin puhetta joka ei ole koskaan käynyt juoksulenkillä. Hyviä ja kestäviä lenkkareita nimenomaan valmistetaan standardien mukaan ja jos esim. Nikella on pienikin virhe lenkkareissa, niin ne menee Nike outlet myymälöihin myyntiin halvalla. Riittää, että logo on millin väärässä paikassa. Itse aina käyttänyt Nikea ja ne kestää aina sen pari vuotta erittäin aktiivisessa käytössä.
Jalkojen kokoerosta - tajusin juuri, että mulla reikiintyy aina nimenomaan oikean jalan kenkä. Ja oikea jalka on pienempi kuin vasen... Että ehkä se sitten päinvastoin pääsee jotenkin liikkumaan siellä liikaa. Ja ostaisin kyllä kengät ilman verkkoa, jos sellaiset löytyisi. Ap
Osta liimattava kangaspaikka ja laita se kengän sisäpuolelle varmaan kohdalle. Saat lisäkestoa. Kangaspaikalla myös korjaat rikkinäisen kengän.
Netissä ainakin RunRepeat piste com -sivusto arvioi joissain kengissä toeboxin durabiliteettiä. Jospa antaisi osviittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä lenkkareita myydään kiinassa 20e. Laitetaan merkki päälle niin hinta on 200e. Tietysti on erikseen lenkkarit eri jalan muodoille.
Höpö höpö. Tää on jonku läskin puhetta joka ei ole koskaan käynyt juoksulenkillä. Hyviä ja kestäviä lenkkareita nimenomaan valmistetaan standardien mukaan ja jos esim. Nikella on pienikin virhe lenkkareissa, niin ne menee Nike outlet myymälöihin myyntiin halvalla. Riittää, että logo on millin väärässä paikassa. Itse aina käyttänyt Nikea ja ne kestää aina sen pari vuotta erittäin aktiivisessa käytössä.
Höpönlöpön itelles. Yhdet Niket oon aikuisiällä ostanut ja ne kesti käyttöä yhden kesän kuivat päivät. Märällä ruoholla oli liian liukkaat. Painoa on n. 65kg, että kovin läski en ole.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön itelles. Yhdet Niket oon aikuisiällä ostanut ja ne kesti
Tämähän tekikin sinusta heti av-kokemusasiantuntijan jonka kelpaa tulla inttämään kymmeniä juoksutossuja puhki juosseiden aktiiviurheilijoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian pienet kengät, eikä pitkät kynnet. Mutta mulla on sellainen askel, että ojentaessa jännitän varpaita, eli ne ikäänkuin kääntyy ylöspäin. Se varmaan sitten syynä. Useimmiten reikä tulee ulkosivuun pikkuvarpaan kohdalle. Ap
Silloin kenkäsi on liian pieni. Osta leveälestisempi. Ja kunnon juoksusukka jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta liimattava kangaspaikka ja laita se kengän sisäpuolelle varmaan kohdalle. Saat lisäkestoa. Kangaspaikalla myös korjaat rikkinäisen kengän.
Laita lapsi asialle, tee itse perästä.
Nike on paras. Aina käyttänyt vain Nikea. Reilu vuosi sitten ostin Niken lenkkari, niillä lenkitän koiraa päivittäin, treenaan niillä salilla 4x viikossa jossa etenkin hack-kyykky laitteessa kangas venyy varpaiden kohdalla paineen takia, sekä juoksen itse 10km lenkin 1-2x viikossa. Välillä käyn vuoristossa kävelemässä hankalassa maastossa, jossa pitää vlillä kahlata kilometrejä vuoristopuroissa/joissa. Vieläkin hyvässä kunnossa ovat. Ja ennen kun joku sanoo että pötypuhetta ei täällä ole vuoria, niin joo en asu Suomessa. Maksoin noista 69€, sillä ostan aina edellisen vuoden mallin minkä saa aina puolet halvemmalla ja eroa kuluvan vuoden malliin ei juurikaan ole.