Onko sinulle tärkeää käydä uimassa kesällä? Kun tuttava ihmetteli silminnähden kun kävi ilmi etten lomallani käynyt uimassa kertaakaan
en tohtinut sanoa että olen viimeksi uinut varmaan 10 vuotta sitten :D
En siis ui kesäisin tai talvisinkaan. Ei mitään merkitystä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Pidän ihmisiä, jotka eivät ui kesällä luonnonvesissä, elämästä vieraantuneina. Ja tiedostan että minä olen tässä ainoa jolla on joku ongelma.
Miten autoton yksinasuva pääsee uimaan luonnonvesiin jos ei ole lähimaillakaan kuin leväinen meri jos sitäkään? Kai ymmärrät ettei kaikki asu järvien lähettyvillä. Minäkin joutuisin lähtemään polkupyörällä väh. 10 km päähän eli ei sinne noin vaan työpäivän päätteeksi vain piipahdeta.
Okei. Korjaan lausuntoani. Pidän ihmisiä, jotka eivät mielestään _pääse_ Suomessa järveen uimaan kertaakaan kesässä, elämästä vieraantuneina. Pl. toki merkittävät sairaudet.
Sit jos ei halua/kiinnosta, niin se on eri juttu.
Uin ympäri vuoden luonnonvesissä lähes joka päivä.
Ei. Kesät menevät pohjois-Norjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Pidän ihmisiä, jotka eivät ui kesällä luonnonvesissä, elämästä vieraantuneina. Ja tiedostan että minä olen tässä ainoa jolla on joku ongelma.
Miten autoton yksinasuva pääsee uimaan luonnonvesiin jos ei ole lähimaillakaan kuin leväinen meri jos sitäkään? Kai ymmärrät ettei kaikki asu järvien lähettyvillä. Minäkin joutuisin lähtemään polkupyörällä väh. 10 km päähän eli ei sinne noin vaan työpäivän päätteeksi vain piipahdeta.
Okei. Korjaan lausuntoani. Pidän ihmisiä, jotka eivät mielestään _pääse_ Suomessa järveen uimaan kertaakaan kesässä, elämästä vieraantuneina. Pl. toki merkittävät sairaudet.
Sit jos ei halua/kiinnosta, niin se on eri juttu.
Minä pidän sinua suvaitsemattomana ja erilaisuuttaymmärtämättömänä paskiksena.
Parasta kesässä kun säät sallii! Olen usein aamulla jo ennen klo 7 uimassa lähijärvellä. Pyrin käymään joka päivä.
Talvella avannossa vähintään kerta viikossa
Viimeksi 1998. Aloin saada joka kerta jonkun virtsatietulehduksen tai angiinan, enkä muutenkaan kylmän arkana niin hirveästi tykännyt uimisesta, että en ole tällä vuosituhannella edes nilkkojani kastanut.
Uin monta kertaa viikossa. Tai kesäisin vesijuoksen, kylmien vesien aikaan keväällä ja syksyllä uin, talvisin käyn avannossa. Ja kyllä: tämä on minulle kesässä tosi tärkeää.
Ei ole tärkeää. En ole uinut vuosiin, edellinen kerta varmaankin jossain ulkomaan lomalla uima-altaassa. Mereen en mene, olen katsonut Tappajahai-elokuvat liian monta kertaa :D
Olen uinut rannalla viimeksi 10 vuotiaana. Uimahallissa armeijassa 20vuotiaana. Ei kiinnosta mennä tonne kuravelliin kyllä yhtään.
Uiminenhan on tärkein asia koko kesässä! Asun järvialueella ja uin kesät talvet, mutta varsinkin ne kesät! Eilenkin mökillä kävin kolme kertaa uimassa.
Uin edelleen ( kuten lapsena) melkein joka päivä koko kesän, poislukien ukkospäivät. Asun rannan vieressä.
N55
Lukiessa vastauksia vaikuttaa siltä, että iso ero on sen välillä, asuuko järviseudulla vai paikassa, jossa ei ole järviä. En minäkään ole montaa kertaa elämässäni meressä uinut, enkä Suomen meressä kertaakaan, mutta puhtaassa, ihanassa järvessä uiminen on suurinta autuutta elämässä. Lämmin, mutta silti raikas vesi, kaunis maisema ja luonnon rauha... Ja hiukset ovat aivan ihanan pehmoiset järvivedellä pestyinä. En tiedä, miten voisin asua muualla.
Eipä tosin täälläkään joka ikinen uimisesta erityisesti tykkää - sehän on henkilökohtainen mieltymys siinä missä muutkin asiat, eikä tee kenestäkään parempaa tai huonompaa. Eli ap, et ole yhtään sen huonompi vaikka et olisikaan innokas uimaan. Ymmärrän kuitenkin, miksi tuttavasi ihmetteli tätä. Ne, jotka uimisesta nauttivat, yleensä nauttivat siitä todella.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kirjaimellisesti elintärkeä tuo uiminen kesäisin:
en ihanempaa elementtiä tiedä kuin puhdas järvi vesi ja rentouttava uiminen 😍
Sama. Tätä odotan aina koko talven. On jotenkin aivan ainutlaatuinen tunne uida kesällä järvessä. Varsinkin jos on hellettä ja vesi virkistävän viileää.
Vierailija kirjoitti:
Lukiessa vastauksia vaikuttaa siltä, että iso ero on sen välillä, asuuko järviseudulla vai paikassa, jossa ei ole järviä. En minäkään ole montaa kertaa elämässäni meressä uinut, enkä Suomen meressä kertaakaan, mutta puhtaassa, ihanassa järvessä uiminen on suurinta autuutta elämässä. Lämmin, mutta silti raikas vesi, kaunis maisema ja luonnon rauha... Ja hiukset ovat aivan ihanan pehmoiset järvivedellä pestyinä. En tiedä, miten voisin asua muualla.
Eipä tosin täälläkään joka ikinen uimisesta erityisesti tykkää - sehän on henkilökohtainen mieltymys siinä missä muutkin asiat, eikä tee kenestäkään parempaa tai huonompaa. Eli ap, et ole yhtään sen huonompi vaikka et olisikaan innokas uimaan. Ymmärrän kuitenkin, miksi tuttavasi ihmetteli tätä. Ne, jotka uimisesta nauttivat, yleensä nauttivat siitä todella.
Minusta aika harva mainitsi mitään siitä ettei olisi uimavesiä lähellä. Ei mulla ainakaan tuolla ole mitään merkitystä, vaikeakin olisi Suomessa asua kaukana vesistöstä..
Se v1998 uinut ja suurimman osan elämästään lammen/järven lähellä asunut
Itelle avovedessä uiminen on kesässä parasta, mutta en ihmettele vaikka joku ei siitä hommasta välitäkään.
Tykkään uida jos siihen tulee mahdollisuus esimerkiksi kaverin tai sukulaisen mökillä, mutta varta vasten ei tule lähdettyä uimaan minnekään.
Aika paljon homoja Suomessa. Koska vain homot uivat. Heterot eivät ui.
Olen monta etelänlomaakin tehnyt uimatta metriäkään. Parina viimeisenä kesänä olen vesijuossut jokusen kerran, kirkasvetisessä järvessä.
Itselläni ei ole tarvetta uida. Jos tulee tilaisuus eteen, niin voin uida, mutta en hakeudu edes kesäkuumalla uimaan Suomessa. Tänä kesänä en ole uinut kertaakaan.