Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulle tärkeää käydä uimassa kesällä? Kun tuttava ihmetteli silminnähden kun kävi ilmi etten lomallani käynyt uimassa kertaakaan

Vierailija
25.07.2024 |

en tohtinut sanoa että olen viimeksi uinut varmaan 10 vuotta sitten :D

En siis ui kesäisin tai talvisinkaan. Ei mitään merkitystä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä asiaa mitenkään kovin tärkeänä mutta koska haluan, että (toistaiseksi vielä uimataidottomat) lapseni pääsevät pulikoimaan niin tulee sitä itsekin veteen mentyä aika monta kertaa kesässä.

Vierailija
42/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon homoja Suomessa. Koska vain homot uivat. Heterot eivät ui.

Tämä.

Vain homot uivat, itkevät ja näyttävät tunteitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää. Ei huvita eikä jaksa. Onneksi ei ole pakko.

Vierailija
44/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille on, toisille ei. Minä uin joka ikinen kerta, kun käyn kesämökillä. Toisaalta olin talvella viisi viikkoa Kanarialla, enkä uinut kertaakaan.

Minäkin uisin mielelläni, jos olisi kesämökki tai talo rannalla. Nyt pitäisi erikseen lähteä autolla uimarannalle, niin ei vaan tule lähdettyä sen muutaman minuutin uimisen takia.

Vierailija
45/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungissa, enkä käy täällä uimassa lainkaan (meressä). Mökillä uin jos vesi on riittävän lämmintä. Keleistä riippuen uin päivittäin, tai käyn vain kastamassa varpaat. Minäkin pidän kyllä siitä, miten pehmeiltä hiukset tuntuvat järviveden jälkeen. Olen kotoisin järviseudulta, ja meressä uiminen ei ole oikein koskaan ollut minun juttuni. Joskus aikoinaan, kauan jaksoi vielä jotain etelän rantalomia, kävin myös meressä pulahtamassa. Mutta ei se ole sama kuin järvi.

Vierailija
46/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prasta kesässäni on lunnonvesissä uiminen. Onnekseni lähelläni on kaksi jäveä, joissa pulahdella. Ainakin 2,5 viikon ajan olen käynyt joka päivä järvessä, mieluiten alkuillasta.

Vierailija
47/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään uimisesta nimenomaan luonnonvesissä ja se olisi tietenkin tärkeää ja kivaa, mutta ei tässä ole ainuttakaan uimarantaa tolkullisen kävelymatkan päässä. Julkisilla on hankalaa ja pitäisi vaihtaa ainakin kerran eikä näillä helteillä sellainen kyyti edes kiinnosta ja omaa autoa ei valitettavasti ole. Eikä tällä erää edes polkupyörää.

Olisi ihan unelma jos asuisi jossain vesistön äärellä tai ainakin läheisyydessä ja etenkin jos siinä olisi myös talvisin avantouintimahdollisuus.

Vierailija
48/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan uimista puhtaassa järvivedessä ja kesällä käyn paljon uimassa.

Uimahalleista / kloorivedestä en oikein tykkää. Myös kesällä uiminen vesisateessa on aivan ihanaa!

T. luonnonlapsi :)

Vierailija
49/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kirjaimellisesti elintärkeä tuo uiminen kesäisin:

en ihanempaa elementtiä tiedä kuin puhdas järvi vesi ja rentouttava uiminen 😍

Sama täällä. Äsken uin meressä, veden lämpö +22 eli just sopiva. Vesi aivan kirkasta eikä levää missään kuten ei yleensäkään täällä päin. Ei ole kesää ilman jokapäiväistä uintireissua.

Vierailija
50/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uinut vuosiin. Vesi ei ole koskaan tarpeeksi lämmintä. 

Vierailija
51/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Pidän ihmisiä, jotka eivät ui kesällä luonnonvesissä, elämästä vieraantuneina. Ja tiedostan että minä olen tässä ainoa jolla on joku ongelma. 

Miten autoton yksinasuva pääsee uimaan luonnonvesiin jos ei ole lähimaillakaan kuin leväinen meri jos sitäkään? Kai ymmärrät ettei kaikki asu järvien lähettyvillä. Minäkin joutuisin lähtemään polkupyörällä väh. 10 km päähän eli ei sinne noin vaan työpäivän päätteeksi vain piipahdeta.

Eihän se mikään velvollisuus ole tietenkään, mutta joskus vapaapäivänä kun ei tarvii työmatkaa ajella niin tuohan voi olla ihan mukava pikku retki. 

En tosin ole itsekään täällä kodin lähellä nyt käynyt uimassa tänä kesänä vielä, viimeksi mökillä juhannuksena. Olen ehkä poikkeus tässä ketjussa, kun tykkään uida nimenomaan meressä. Harmi, että nyt taitaa olla niin paljon sinilevää, ettei ehkä voi mennä (pienet määrät olen huuhtonut kaivovedellä iholta). 

Viikonloppuna menossa siis mökille ja jännittää sinilevätilanne. Ja sinne mökille pitää joukkoliikennematkojen päätteeksi fillaroida joitakin kymmeniä kilometrejä, että kyllä ne konstit usein löytyy, jos halua on tarpeeksi.

Vierailija
52/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uinut varmaan 20 vuoteen. Suomen järvet ällöttää. Joskus reissuilla saatan käydä kahlaamassa Atlantissa, Välimeressä tms., mutta uiminen ei nappaa. Vähän hassua, koska olin aikoinaan kilpauimari.

n45

Vierailija
53/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs, koko ikänsä Atlantin rannalla asunut hlö, ui seurassani ekan kerran järvessä. Totesi, että oli raskaampaa uida makeassa vedessä, kun suolavesi kannattelee. Enpä ollut tuota koskaan ajatellutkaan, kun suurimmaksi osaksi olen uinut järvessä.

Vierailija
54/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää. Yhtä tärkeää kuin päästä musiikkiopistoon tai kirjoittaa Laudatureja. Onneksi olen saavuttanut kaiken hienon elämässä. Uin päivittäin.

Vierailija
55/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olisin uinut yötä päivää jos se olisi ollut mahdollista. Nyt kun asun 60 metrin päässä järvestä, en ui läheskään joka kesä. Inhoan kylmää vettä ja kun se vihdoin on riittävän lämmintä, onkin jo sinilevää.

Vierailija
56/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uin aina kuin mahdollista luonnon vesissä. Uimahalleista en niin piittaa.

Vierailija
57/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole useampaan vuoteen uinut Suomessa. Likoan omassa porealtaassa kesällä ja talvella uin uimahallissa useamman kerran viikossa. Ulkomailla uin kyllä meressä 

Vierailija
58/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uin aina kun on hellettä. Pyöräilen yli 10 km matkan järvelle tai joskus autoilen. Kasteleminen on vaikeaa mutta sen jälkeen ihanaa.

Vierailija
59/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään tärkeää. Luonnonvedet ovat aina kylmiä Suomessa.