Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen ;pelkäätkö helvettiä ja miksi?

Vierailija
25.07.2024 |

Tämän otsikon kysymys on siis suunnattu VAIN uskoontulleille/maailmankatsomukseltaan kristityille ihmisille. Muut aiheet muissa ketjuissa,kiitos! 

Joten,uskovainen, suuntauksesta riippumatta( vastata voi siis niin lesta kuin hellarikin,luterilainen tai babtisti,kalvinisti tai karismaatikko-ei väliä,kunhan olet Jeesuksen jumaluuden tunnustava henkilö): pelkäätkö helvettiä yhä edelleen löydettyäsi Jeesuksen ja mistä se mielestäsi johtuu? Mitä olet yrittänyt pelkosi poistamisen eteen tehdä vai teetkö mitään? Oletko saanut tuohon pelkoon apua ja minkälaista? T. Hyvin vaikeiden asioiden,kysymysten ja tilanteiden kanssa kamppaileva Jeesukseen uskova

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Olen pelastettu Jumalan armosta sillä hetkellä kun annoin elämäni Jeesukselle. En pelkää myöskään kuolemaa, yksinäisyyttä, vanhuutta,toisia ihmisiä , olosuhteita jne. Enää. En vain pelkää. Jeesus Kristus  on parasta mitä minulle on tapahtunut.

Vierailija
42/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pelkään. Se joka ei pelkää, niin sen usko on lähinnä ylimielinen, ei vanhurskas.

Jos jotain on pelättävää niin terve Jumalan pelko on hyvä olla. Muuta pelkoa ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hell as a place of punishment, of fire and brimstone, is never, ever mentioned in the Old Testament. Not once. The words translated as hell describe sheol, the place of all people who died. There was no torment associated with it.

Miks sä mesoot täällä?

After His resurrection, Jesus told the disciples, If you forgive the sins of any, they are forgiven them; if you retain the sins of any, they are retained (John 20:23).

Onhan raamatun lukemisestani toki aikaa, mutta kyllä minä nämä olennaisimmat opit muistan.

Olen käsittänyt että tuo valta/ ohje oli vain ensimmäisille apostoleille, opetuslapsille. Hehän saivat muutenkin paljon samoja kykyjä kuin Jeesus.

No se onkin sitä raamatun tulkintaa. Raamatussa puhutaan syntien sovittamisesta useassa eri kohtaa, eri tavoin.

Agnostikko 

Vierailija
44/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, mutta mihin perustuu se täydellinen varmuus joillakin,että he menevät taivaaseen joutumatta läpikäymään esim. muille ihmisille tekemiään ilkeitä tekoja,sanoja,asenteita ym.? Vaikka Jeesus on kantanut kaikki pahuutemme,miksi ajattelet,ettet joutuisi silti synneistäsi jollain tapaa vastuuseen rajan tuolla puolen? Katoliset puhuvat kiirastulesta (itse en siihen usko) mutta olisi täysin vastoin totuutta,jos uskovainen täällä voisi tehdä oikeastaan mitä vain muille ihmisille tai itselleen ja silti hups vain suoraan ilman mitään seuraamuksia päästä Jumalan ikuiseen rakkauteen ja lepoon? Olen kuullut niin paljon kuolleista palanneiden rajakokemuksia,itsekkin sellaisen omaan tietynlaisen,että en ymmärrä miten joku voi olla niin 100% varma omasta pääsystään taivaaseen joka ikinen hetki ja siitä lähtökohdasta käsin tuomita/arvioida/arvostella muita ihmisiä? Eikö sellainen ole juuri sitä,mistä Jeesus varoittaa; ulkokultaisuutta ja sydä

Raamattua kannattaa vakavasti opiskella ja lukea päivittäin. Sieltä löytyvät vastaukset. Ei uskovan elämä ole mitään tee kuten itteäsi huvittaa elämää. Jeesus vaatii parannusta seuraajiltaan ja aktiivista synneistä pois kääntymistä. Silti teoilla ei taivaaseen päästä tai olemalla hyvä ihminen. Ainoastaan usko Jeesukseen avaa taivaan portit. Uskon Hedelmät tulevat uskovassa esiin kuin itsestään.

Vierailija
45/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No raamatun mukaan vain synti pyhää henkeä kohtaan johtaa kadotukseen. Kai se tarkoittaa, että vain synti jumalaa vastaan on se kirjaimellinen "ikuinen kadotus".

En ottaisi asiaa niin täysin henkilökohtaisesti, tai kirjaimellisesti. Raamattu on täynnä ihan täysin tulkinnallisia kirjoituksia.

Agnostikko

Zzxxxcccccvvvvvvvvvnnnnnnnn

Nimenomaan "asia" täytyy ottaa kuolemanvakavasti jos mielii päästä Taivasten valtakuntaan eikä tuskaan ja tuleen, sillä molemmat ovat ikuisia.

Toisin sanoen synti Pyhää Henkeä vastaan tarkoittaa sitä, että ei ota Pyhää Henkeä elämäänsä tulemalla uskoon ja antamalla Jeesuksen Pyhän Hengen pelastaa itsensä uudestisyntymällä täysin uudeksi ihmiseksi. 

Vierailija
46/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, mutta mihin perustuu se täydellinen varmuus joillakin,että he menevät taivaaseen joutumatta läpikäymään esim. muille ihmisille tekemiään ilkeitä tekoja,sanoja,asenteita ym.? Vaikka Jeesus on kantanut kaikki pahuutemme,miksi ajattelet,ettet joutuisi silti synneistäsi jollain tapaa vastuuseen rajan tuolla puolen? Katoliset puhuvat kiirastulesta (itse en siihen usko) mutta olisi täysin vastoin totuutta,jos uskovainen täällä voisi tehdä oikeastaan mitä vain muille ihmisille tai itselleen ja silti hups vain suoraan ilman mitään seuraamuksia päästä Jumalan ikuiseen rakkauteen ja lepoon? Olen kuullut niin paljon kuolleista palanneiden rajakokemuksia,itsekkin sellaisen omaan tietynlaisen,että en ymmärrä miten joku voi olla niin 100% varma omasta pääsystään taivaaseen joka ikinen hetki ja siitä lähtökohdasta käsin tuomita/arvioida/arvostella muita ihmisiä? Eikö sellainen ole juuri sitä,mistä Jeesus varoittaa; ulkokultaisuutta ja sydä

Raamattu nimen omaan vaatii tuomitsemaan mutta tuomio on tehtävä oikein ja harkiten. Lisäksi kyllä varoittaminen on rakkautta. Varoittaminen ja tuomitseminen ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
47/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vitussa. Minulla on paikka taivaassa toisin kuin teillä pakanoilla. Tuli tarkistusluvuksi 666. 

Vierailija
48/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen niin että jos kuoleman jälkeen on luvassa piinaa niin se piina on sitä, että täydellisesti tajuat miten paljon pahaa tulikaan maan päällä tehtyä. Sitten suorastaan anelet itsellesi oikeudenmukaista rangaistusta mutta sitä ei tule, koska se on jo kärsitty. Tulee vaan täydellistä rakkautta. Ja tämä tilanne tuntuu äärimmäisen piinaavalta siihen asti kunnes voit antaa itsellesi anteeksi. Jos siis joskus pystyt.

Tiedän, näkemys ei vastaa minkään uskonnon näkemystä.

Kuoleman jälkeen on luvassa ikuisuus joku taivaassa Jumalan luona tai Helvetissä tulimeressä. Täällä keskustellaan kristinuskosta käsin. Raamattu varoittaa helvetistä, Jeesus puhuu paljon helvetistä. Saatanan isoin valhe on että helvettiä ei ole tai että siellä ei ikuisuutta vietetä. 

Vierailija
49/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäisin helvettiä uudestisyntyneenä kristittynä? 

Vielä 3,5 vuotta sitten, tapakristittynä ,ennen kun sain ottaa uskoa vastaan Jumalata, pelkäsin kovastikin. 

Nyt tiedän että pääsen Jeesuksen luo kuoltuani. Tämä elämä on lyhyt hetki, ja sitten koittaa ikuisuus, joko ikuisessa Taivaassa tai ikuisessa Helvetissä. Vain Raamatullinen Jeesus pelastaa!

Vierailija
50/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No raamatun mukaan vain synti pyhää henkeä kohtaan johtaa kadotukseen. Kai se tarkoittaa, että vain synti jumalaa vastaan on se kirjaimellinen "ikuinen kadotus".

En ottaisi asiaa niin täysin henkilökohtaisesti, tai kirjaimellisesti. Raamattu on täynnä ihan täysin tulkinnallisia kirjoituksia.

Agnostikko

Zzxxxcccccvvvvvvvvvnnnnnnnn

Nimenomaan "asia" täytyy ottaa kuolemanvakavasti jos mielii päästä Taivasten valtakuntaan eikä tuskaan ja tuleen, sillä molemmat ovat ikuisia.

Toisin sanoen synti Pyhää Henkeä vastaan tarkoittaa sitä, että ei ota Pyhää Henkeä elämäänsä tulemalla uskoon ja antamalla Jeesuksen Pyhän Hengen pelastaa itsensä uudestisyntymällä täysin uudeksi ihmiseksi. 

Onkohan tämä nyt tälläinen oma henkilökohtainen mielipiteesi, eikä sittenkään minkään kirkon tai muunkaan maallisen opin ajama kanta?

Pidän uskovista ja raamatuntulkinnasta, mutta mulla on yksi sääntö tälle asialle.

Mä en ota kantaa näihin "fundamentalisti uskovaisten" juttuihin. Ne ja institutionaalinen usko, ei ole semmoista mitä olisin koskaan kokenut omakseni.

Siinä mielessä agnostikkona on siunattua, että sellaisen rationalistisen tason voi pitää itsellään takataskussa.

Jätän sut nyt mesoamaan sitten noita juttujasi, ei meillä ole tämä uskon näkemys ihan samalla taajuudella.

Vierailija
51/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntejä ei tarvitse pyytää jokapäivä anteeksi. Armo kattaa menneen tämän päivän ja tulevaisuuden synnit. Anteeksi pyyteli voi helpottaa omaa oloasi mutta tiedä että armo on kun on usko.

Vierailija
52/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paska tullaan poistamaan ja kaikki pahat teot on kohdattava, joten ei se miellyttävää tule olemaan. En silti peloksi sanoisi. Näin universalistina.

Vierailija
53/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Jumalan Henki asuu minussa ja hän on täydellinen rakkaus. Kun tulin uskoon, sain rauhan. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa. (1 Johanneksen kirje 4:18)

Vierailija
54/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raamattu nimen omaan vaatii tuomitsemaan mutta tuomio on tehtävä oikein ja harkiten. Lisäksi kyllä varoittaminen on rakkautta. Varoittaminen ja tuomitseminen ovat kaksi eri asiaa."

Varoittaminen ja tuomitseminen ovat käytännössä sama asia. Ne ovat lähtöisin pelosta eivät luottamuksesta. Käytännössä ne tarkoittavat, että et luota Jumalan hyvyyteen.

Vierailija
55/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntejä ei tarvitse pyytää jokapäivä anteeksi. Armo kattaa menneen tämän päivän ja tulevaisuuden synnit. Anteeksi pyyteli voi helpottaa omaa oloasi mutta tiedä että armo on kun on usko.

Olen taas kuullut, että kannattaisi pitää lyhyet tilivälit Jumalan kanssa eli pyytää heti anteeksi, kun huomaa tehneensä, sanoneensa tai ajatelleensa Jumalan tahdon vastaisesti. Mutta ei neuroottisesti tätä, vaan saa elää iloiten Jumalan lapsena. Isä Meidän-rukouksessahan on tämä anteeksipyyntö, sen voi rukoilla heti aamusta, jos haluaa, miten vaan. Siinä rukouksessa on kaikki.

Vierailija
56/57 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää. Olen pelastettu Jumalan armosta sillä hetkellä kun annoin elämäni Jeesukselle. En pelkää myöskään kuolemaa, yksinäisyyttä, vanhuutta,toisia ihmisiä , olosuhteita jne. Enää. En vain pelkää. Jeesus Kristus  on parasta mitä minulle on tapahtunut.

En pelkää helvettiä, enkä yleisesti pelkää. Joskus pelkään jotakin asiaa, se kai on luonnollista. Pelottavaa tilannetta yms. Raamatussa kuitenkin toistetaan useasti, älä pelkää. Vaikka välillä joku asia pelottaa, voi juosta Isän luo turvaan.

Vierailija
57/57 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, enhän minä sinne ole joutumassa. Muiden kohtalo tässä eniten huolettaa, kun suurin osa kansakunnasta on menossa kohti kadotusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän