Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen ;pelkäätkö helvettiä ja miksi?

Vierailija
25.07.2024 |

Tämän otsikon kysymys on siis suunnattu VAIN uskoontulleille/maailmankatsomukseltaan kristityille ihmisille. Muut aiheet muissa ketjuissa,kiitos! 

Joten,uskovainen, suuntauksesta riippumatta( vastata voi siis niin lesta kuin hellarikin,luterilainen tai babtisti,kalvinisti tai karismaatikko-ei väliä,kunhan olet Jeesuksen jumaluuden tunnustava henkilö): pelkäätkö helvettiä yhä edelleen löydettyäsi Jeesuksen ja mistä se mielestäsi johtuu? Mitä olet yrittänyt pelkosi poistamisen eteen tehdä vai teetkö mitään? Oletko saanut tuohon pelkoon apua ja minkälaista? T. Hyvin vaikeiden asioiden,kysymysten ja tilanteiden kanssa kamppaileva Jeesukseen uskova

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pelkään. Se joka ei pelkää, niin sen usko on lähinnä ylimielinen, ei vanhurskas.

Vierailija
2/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen tuomitsee itsensä Jumalan edessä. Tiedän olevani hyvä ihminen, en synnitön mutta silti hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.  Olen evankelisluterilainen ja uskon Jeesukseen,  joten kuolemani jälkeen pääsen Taivaaseen. 

Vierailija
4/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko alapeukuttelijat kertoa miksi alapeukkua aloitukselle? Ap 

Vierailija
5/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina riittää ketjun aiheen ulkopuolisten törttöilyä ja ylimielistä mielipiteen tunkua. 

Vierailija
6/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, mutta mihin perustuu se täydellinen varmuus joillakin,että he menevät taivaaseen joutumatta läpikäymään esim. muille ihmisille tekemiään ilkeitä tekoja,sanoja,asenteita ym.? Vaikka Jeesus on kantanut kaikki pahuutemme,miksi ajattelet,ettet joutuisi silti synneistäsi jollain tapaa vastuuseen rajan tuolla puolen? Katoliset puhuvat kiirastulesta (itse en siihen usko) mutta olisi täysin vastoin totuutta,jos uskovainen täällä voisi tehdä oikeastaan mitä vain muille ihmisille tai itselleen ja silti hups vain suoraan ilman mitään seuraamuksia päästä Jumalan ikuiseen rakkauteen ja lepoon? Olen kuullut niin paljon kuolleista palanneiden rajakokemuksia,itsekkin sellaisen omaan tietynlaisen,että en ymmärrä miten joku voi olla niin 100% varma omasta pääsystään taivaaseen joka ikinen hetki ja siitä lähtökohdasta käsin tuomita/arvioida/arvostella muita ihmisiä? Eikö sellainen ole juuri sitä,mistä Jeesus varoittaa; ulkokultaisuutta ja sydämen kovuutta? Ap

Vierailija
8/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Olen lukenut mm Janne Villan kirjoja, keskustellut hlö koht. Aila Ruohon kanssa, etsinyt tietoa ja kokemuksia eri puolilta,mutta riviuskovaisen mielipiteitä ja näkemyksiä kaipaan juuri tähän helvetti-kysymykseen. Tuo sivusto ja järjestö ei ole minulle se paikka,josta löytäisin vastauksia riittävästi tai niihin asioihin joihin tällähetkellä kaipaan. Kiitos kuitenkin.

Vierailija
9/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin että jos kuoleman jälkeen on luvassa piinaa niin se piina on sitä, että täydellisesti tajuat miten paljon pahaa tulikaan maan päällä tehtyä. Sitten suorastaan anelet itsellesi oikeudenmukaista rangaistusta mutta sitä ei tule, koska se on jo kärsitty. Tulee vaan täydellistä rakkautta. Ja tämä tilanne tuntuu äärimmäisen piinaavalta siihen asti kunnes voit antaa itsellesi anteeksi. Jos siis joskus pystyt.

Tiedän, näkemys ei vastaa minkään uskonnon näkemystä.

Vierailija
10/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt niin että pystyn katsomaan itseäni silmiin.

Vierailija
11/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen harras uskovainen ja en pelkää Helvettiä. Uskon, että se varattu vain pahimmanlaatuisille syntisille eli lähinnä vihervassuille...

Vierailija
12/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei saada vastata. Minä nyt vastasin tähän. Jatkakaa olkaa hyvä.

Vierailija
13/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen verellä pestyt eivät tarvitse pelätä 

Vierailija
14/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää helvettiä lainkaan. En ole sinne menossa, en oman hyvyyteni tähden, en ole hyvä, vaan Jeesuksen työn tähden. Sehän se pointti uskossa Jeesukseen on, että Hän on ainoa tie taivaaseen ja Isän luokse. Häneen uskomalla ei helvettiin päädy. Sillä ei ole minun tekojen kanssa mitään tekemistä, kyse on Hänen teosta minun hyväkseni.

Vierailija
15/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, mutta mihin perustuu se täydellinen varmuus joillakin,että he menevät taivaaseen joutumatta läpikäymään esim. muille ihmisille tekemiään ilkeitä tekoja,sanoja,asenteita ym.? Vaikka Jeesus on kantanut kaikki pahuutemme,miksi ajattelet,ettet joutuisi silti synneistäsi jollain tapaa vastuuseen rajan tuolla puolen? Katoliset puhuvat kiirastulesta (itse en siihen usko) mutta olisi täysin vastoin totuutta,jos uskovainen täällä voisi tehdä oikeastaan mitä vain muille ihmisille tai itselleen ja silti hups vain suoraan ilman mitään seuraamuksia päästä Jumalan ikuiseen rakkauteen ja lepoon? Olen kuullut niin paljon kuolleista palanneiden rajakokemuksia,itsekkin sellaisen omaan tietynlaisen,että en ymmärrä miten joku voi olla niin 100% varma omasta pääsystään taivaaseen joka ikinen hetki ja siitä lähtökohdasta käsin tuomita/arvioida/arvostella muita ihmisiä? Eikö sellainen ole juuri sitä,mistä Jeesus varoittaa; ulkokultaisuutta ja sydä

kun ottaa Jeesuksen vastaan, saa syntinsä anteeksi. Se, että päättääkö seurata Jeesusta on toinen asia. Jos viettää Jeesuksen kanssa aikaa, kyllä hän parantaa ihmistä. Se käytös muuttuu pikkuhiljaa. Uskovatkin tekevät pahasti, mutta ei se asenne ole, että voi tehdä mitä vaan ja saan aina anteeksi, vaan  kun oikeasti tunnet Jeesuksen haluat elää oikein ja hyvin, se halu lähtee sisältä. Aina tässä ei onnistu ja tulee tehtyä virheitä. Kyse on kasvamisesta ja oppimisesta, niinkuin aina ihmisen elämässä. Isä itse ja Pyhä Henki, Jumalan sana opettavat ja ohjaavat, kuinka tulee kohdella muita jne. Ihmisiä kuitenkin ollaan ja siksi on armo.

Jeesus antaa synnit anteeksi kokonaan ja unohtaa ne. Muut ihmiset eivät välttämättä anna anteeksi ja unohda todellakaan, eikä itsekkään unohda.

Vierailija
16/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt niin että pystyn katsomaan itseäni silmiin.

Itseäsi ehkä, mutta Jumalaa..? Millaiseen Jumalaan uskot? Raamattuhan selkeästi ilmoittaa,että meidän parhainkin tekomme on kuin saastainen vaate Jumalan iankaikkisen pyhyyden edessä. Millä siis itseäsi puolustat,ihminen? Juuri tuo on sitä omavanhurskautta,josta Jeesus nuhtelee niin moneen otteeseen. Ap

Vierailija
17/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on babtisti?

Vierailija
18/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen tuomitsee itsensä Jumalan edessä. Tiedän olevani hyvä ihminen, en synnitön mutta silti hyvä.

Hyvä? Mihin hyvyytesi perustuu? Mikä on itse määrittelemä ei hyvyyden mittari? Oletko tietoinen siitä,mitä Jumala sinusta henkilökohtaisesti on mieltä? Mitä on se hyvyys,josta puhut?

Vierailija
19/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää.  Olen evankelisluterilainen ja uskon Jeesukseen,  joten kuolemani jälkeen pääsen Taivaaseen. 

Et perustele mitenkään vastaustasi. Mikään kirkkokunta ei pelasta,tietäisit tämän,jos olisit riittävästi tutkinut Lutherin opetuksia. (Siis vastauksestasi tulee kuva,että uskot luterilaisuuden olevan muita oppeja parempi jostain kumman syystä)  Aloituksen kysymys jokatapauksessa koski helvetinpelkoa ja jos sellaista ei ole,tulisiko miettiä miksi ei ole? Ap.

Vierailija
20/57 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa puhtaasti uskovan tarvitsee pelätä helvettiä.

Itselleni helvetti on vain teoreettinen, mutta jos sen olemassaolo olisikin todellinen, niin siinä tapauksessa punnitkoon sieluni ja laittakoon minne ikinä lystää. Raamatun mukaan Jumalan epäily ei varsinaisesti ole synti.

Agnostikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän