Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaneille kysymys

Vierailija
25.07.2024 |

Kertoisitko omin sanoin lopettamisesta aiheutuneet HYVÄT asiat, jotka huomasit kehossa, sosiaalisessa elämässä ja muutenkin vaikka päivärytmissä. Oliko yllättäviäkin vaikutuksia, joita et osannut odottaa? Ja keräilisin näitä oman lopettamisen tsempiksi, alkaa olla aika kypsä ja haluan saada halun lopettaa suuremmaksi kuin jatkamisen. Että sitten heikkona hetkenä jaksaisi tsempata ja vaikka lukea tätä ketjua.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lopetitte? Mä aloitan tyhmänä aina uudestaan. 

27 vuoden jälkeen vain lopetin. En polttanut enää. 

Eka kaks kuukautta oli kauheeta.  Vieroitus oireet henkiset ja fyysiset helpotti päivä kerrallaan. 

Pitkään haaveilin, että voisin vaikka jouluna tai juhannuksena polttaa yhden. Olo vaikea luopua kokonaan. 

Meni joulut ja juhannukset, enkä enää polttanut. 

Nyt jo 5vuotta ilman. 

Jos tekee mieli polttaa, pitää vaan tehdä päätös itsensä kanssa ja olla polttamatta. Heikot hetket menee kyllä ohi.

Vierailija
42/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi unenlaatu, pystyn kävelemään rappuset kuudenteen kerrokseen hengästymättä, seksihalut kohonneet, olen itsevarmempi, en haise pahalle, hiukset ja iho paremmassa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetan aina työttömänä helposti, mutta töissä alkaa aina uudestaan. Pisin aika polttamatta on noin 4 vuotta kun en saanut töitä.

Vierailija
44/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 15 vuotta sitten. Sain kesäloman aluksi pahan virusperäisen kurkkutulehduksen, joka oli niin paha, että tupakkaa ei pystynyt polttamaan. Kun kurkku parani, minulla oli avaamaton tupakkatoppa, mutta päätin katsoa, onnistuisiko tupakaton elämä terveelläkin kurkulla. No se onnistui yllättävän hyvin. Tupakkatoppa joutui kaapin perälle siltä varalta, että tupakantuska iskisi. Ei iskenyt. Parin vuoden päästä toppa osui käteeni ja lensi suoraan roskiin. Ei ole tehnyt kertaakaan mieli tupakkaa enkä nähnyt edes unta, että poltan, kuten muuten näin edellisellä kerralla, kun pyrin lopettamaan. Ja sanottakoon vielä lopuksi, että olin kova tupakoimaan, yksi toppa ei ihan riittänyt päiväksi. Eli rahaakin säästyi aika paljon.

Vierailija
45/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lopettamiset kaatuivat baarireissuun. Joskus olin viikkojakin polttamatta mutta kun sain pari kaljaa, niin sitten oli saatava tupakkaa. Kun tätä oli toistunut varmaan kymmenkunta kertaa, totesin, että on jätettävä alkoholi kokonaan. Lopetin sitten juomisen ja tupakoinnin. Olinkin melkein vuoden tipattomalla. Sen jälkeen kun join, niin ei tehnytkään enää tupakkaa mieli.

Vierailija
46/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yllättävä vaikutus on se, että voi hyvin olla 2-3 kuukautta ilman tupakkaa, mutta sitten polttaa yhden ja ei kuitenkaan tee sen jälkeen enää tupakkaa mieli. Yllättävä vaikutus on myös se, että jos on sen yhden polttanut, niin seuraavana päivänä on älyttömän huono olo kuin olisi krapula. Kokonaan en ole irti päässyt, mutta isoin vaikutus on se, ettei enää oikein kestä tupakkaa pieniäkään määriä, kun on ollut enimmäkseen ilman. 

Vierailija
47/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on varmasti jo nämä listattu mutta:

- Ei tupakan löyhkää, vaatteissa, hengityksessä

- Hapenottokyvyn merkittävä parannus, näkyy huomattavana liikuntakyvyn parantumisena

- Ei hirveitä yskäkohtauksia, joita saattoi tulla yhtäkkiä, kauheita räkäpalloja ja happi loppuu

- Rahaa säästyy paljon

- Terveys parantunut monilla osa-alueilla, joka näkyy yleisterveydessä, näytän terveeltä ihan naamasta lähtien, normaali ihmisen väri on palanut

- Ei ole minkäänlaisia rajoitteita sosiaalisesti eikä muutenkaan, ei tarvitse mennä sen ehdoilla missä voi sauhuttaa seuraavan savukkeen.

Nuo ihan lonkalta heitettynä, lisääkin on vaikka kuinka paljon, kun miettisi pidempään.

m48, kohta 10v polttamatta.

Vierailija
48/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummini poltti tupakkaa 30 vuotta putkeen, sairastui kaikenlaisiin sairauksiin ja lopuksi kuoli tukehtuen omiin pas*asiin keuhkoihinsa.

Vierailija
49/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetan aina työttömänä helposti, mutta töissä alkaa aina uudestaan. Pisin aika polttamatta on noin 4 vuotta kun en saanut töitä.

Voi olla suorituspaineisiin tai stressiin liittyvää tupakointia. 

Vierailija
50/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät asiat:

Henki ja vaatteet ei haise

Hampaat ei värjäänny

Rahaa ei mene "savuna ilmaan"

Henki kulkee paremmin juostessa

Ei enää limaista aamuyskää

Huonot asiat:

Ruokahalu lisääntyi= paino nousi nopeasti 10kg, en ole saanut niitä pois vaikka savuton 8v ajan

Alkoholia ei huvita enää juoda. Ei vaan tunnu samalta kaljoitella ilman tupakkaa. Toki yhden kaksi voi juoda, mutta ei vaan enää huvita enempää. En tiedä onko tupakan puutteesta vai yleisesti iän tuomaa.

Vierailija
51/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin, mutta niistä ei ole iloa, koska koko ajan ärsyttää. 

Vierailija
52/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli outoa, kun tein melkein 10km kävelylenkin enkä hengästynyt juuri ollenkaan, se on nykyään normi, kun on ollut vuosia polttamatta. Ei ollut silloin kun poltin, myös palautuminen on aivan toista luokkaa jos hengästyt, nykyään on tuota pikaa takaisin normitilassa mitä tulee hengittämiseen urheilusuorituksen jälkeen.

Vierailija
53/53 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä innostuin liikkumaan kun lopetin, joten kävi päinvastoin kilot putosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä