Miten olet leikannut elintasoasi?
Kiinnostaisi tietää miten muut ovat leikanneet elintasoaan hintojen ja korkojen nousun myötä. Itselläni seuraavat:
-ravintolakäynnit + työpaikkalounaat
-kulttuuri; musiikki ja urheilutapahtumat
-harrastukset; jatkan enää lenkkeilyä ja kuntosalia. Ryhmäliikunnat ja joukkuelajit ovat jääneet.
-matkailu
-ostokset; en osta enää muuta kuin ruokaa, vaatteet ja käyttötavarat käytän kunnes hajoavat
-kaupassa ostan aina halvinta vaihtoehtoa, alelaputetut jätän vielä toistaiseksi ostamatta, sillä uskon että on ihmisiä jotka tarvivat niitä minua enemmän
Lisäksi todennäköisesti myös lapset jäävät hankkimatta. Eipä kyllä ole puolisoakaan.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Nirhasin 5 cm, kun naiset alkoi valittaan M25cm
Nimimerkki valittu ennen vai jälkeen nirhasun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nirhasin 5 cm, kun naiset alkoi valittaan M25cm
Nimimerkki valittu ennen vai jälkeen nirhasun
Kiinnostaisi tietää. T. ap
Olin kaupungilla, meinasin mennä leffaan, mutta liput 20 euroa. En mennyt. Enkä myöskään ostanut mitään.
Helppoa, kun rahat on loppu, niin ei hankita mitään. Näin se elintaso leikkaantuu pakon edessä. Kuukauden ruoat ostan aina kerralla, säilyke, kuivatavara, pakaste, että ei nälkä pääse tulemaan. Pakolliset laskut hoidetaan tilipäivänä ja loppu jää sitten käytettäväksi.
En mitenkään, ei ole tapahtunut mitään erikoista. En elä tuilla.
Eipä tarvi leikellä, rahaa jää ylimääräistä 1500-2200€ per kk.
En mitenkään. Olen hakenut muutaman uuden tuen leikattuja korvaamaan. On toiminut ihan hyvin.
Eipä ole leikattavaa, käytän Suomessa vain pakolliset: asuminen (okt) ja itsetehty/kasvatettu ruoka.
Nautin elämästäni ulkomailla lähes puolet vuodesta, saan vastinetta rahoilleni.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Olen hakenut muutaman uuden tuen leikattuja korvaamaan. On toiminut ihan hyvin.
Mitkä on uudet tuet
Eipä ole viittinyt leikata mistään.
Olen siirtynyt ostamaan kaupan halpamerkkejä, esim xtraa ja rainbowia. Kampaajalla käyn 2 kertaa vuodessa, ei raaski useammin. En meikkaa, joten kosmetiikkaan ei mene rahaa.
Budjetoin rahani tarkasti.
En mitenkään, eläkettä tulee lähes kaks tonnia käteen kk.
Seksiloma kibbutseille siirtyy jälleen hamaaseen tulevaisuuteen.
Lopetin krooniseen sairauteeni määrätyt lääkkeet, tulen toimeen ilmankin. Nyt jo vuosia. En myös tuhlaa aikaani käymällä lääkärissä. Buranakuuri pari kertaa vuodessa hoitaa asian kuin asian.
En tiedä enää mistä vähentää.