Miksi vanhemmat ihmiset pitää käsiä selän takana seisoessaan?
Kommentit (52)
Kokeile miten mukavaa on joskus katsoa lasitetulta parvekkeelta kädet selän takana ja tuijotella maisemaa. Siinä tuntuu kuin olisi lintu melkein ja kädet siivet, takana. :) On vanha ja arvokas? Siis arvaan vain.
En ole vanha ja teen sitä välillä itsekin. Avoin mieli ja sitä se keho kielii
Meillä on aina jonkinlainen astalo tai kirves siellä.
t vanhempi ihminen
Niillä ei ole kasvanut känny käteen, jotta sitä pitäisi tuijotella.
Se on ollut ennen ihmisten tapana. Ja nimenomaan vanhempien ihmisten. Nytkin ilmeisesti.
olen huomannut, että pitävät myös kävellessä kädet takana. Liittyykö tasapainoon?
Se on ns. Kalevi-asento. Tulee yhtä luonnostaan kuin kissoilla venyttely, vaikka niillä ei ole mitään luontaista tarvetta venyttelylle.
Se vetää hartiat taaksepäin ja avaa rintakehää. Tekee hyvää nuoremmillekin.
Näin mäkin aina teen. Parempi niin, kuin että olisivat puuskassa rinnan edessä. Nuorena ne oli aina puuskassa ja ihmettelin, kun mulle aina sanottiin, että olen vaikeasti lähestyttävä ;)
Oon kolmekymppinen nainen ja välillä kävelyllä pidän käsiä takana. Ja seisoskelen kans silleen. Tulee sellainen 80v eläkeläispappa -olo :D
Tapa.
Nuoretkin haluaisi seistä niin, muttei kehtaa, koska sitten näyttäisi vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
olen huomannut, että pitävät myös kävellessä kädet takana. Liittyykö tasapainoon?
Hyvä kysymys. Onko se enemmän päiväkävelytyyli? Ettei ole kiirettä, katsellaan, vähän kuin puistokävely. Joku muu osaa vastata tähän.
Selkä reistailee ja kädet selän takana auttaa?
Nuorille luonnoton asento, kun olkapäät ovat jumahtaneet etukenoon kännykän tuijottamisen seurauksena.
Mä teen niin 45-vuotiaana. Kireät rintalihakset vetävät olkapäät eteen, hyvä venyä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut ennen ihmisten tapana. Ja nimenomaan vanhempien ihmisten. Nytkin ilmeisesti.
Et sitten vastannut kysymykseen, vaan totesit asian. Minä en tiedä syytä tuohon käytökseen.
Synnintunto. Häpeä.
oppivatpahan!
Ihmiset joilla on valtaa seisovat usein tässä asennossa. Poliisit, armeijan päällystö, opettajat...
Kokeilkaa, miten mukavalta se tuntuu, kun on kyykännyt kännykkä sylissä pitkään. Siitä samasta syystä sitä käytetään.
Miksi miehet aina seisovat jalat harallaan ja kädet haarovälissä.
He ovat menettäneet jo voimansa.