Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vanhemmat miehet kritisoivat ja haukkuvat kauppojen henkilökuntaa

Vierailija
25.07.2024 |

https://yle.fi/a/74-20099814

Keski-iän testoromahduksen aiheuttama miespaussi ja kiukuttelu taustalla?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohdannut vain ystävällisiä vanhempia miehiä ja naisia asiakkaina. Mutta en työskentele marketissa vaan eräässä pienessä puodissa. Nuorena tyttönä olin töissä marketissa ja joku pappa alkoi tivaa tiedänkö edes milloin oli talvisota. En tiedä miten liittyi siihen että oli ostoksilla, mutta läväytin luvun tiskiin ja meni hiljaiseksi. 

Vierailija
82/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Tästäkin asiasta tehtiin sukupuolittunut asia. Ainakin itse olen kokenut huonoa käytöstä molemmilta sukupuolilta.

Rupeaa oikeasti vituttamaan lukea miehenä päivästä toiseen artikkeleita, joissa negatiiviset asiat AINA sukupuolitetaan, jos ne saadaan kaadettua miesten viaksi. Toisinpäin näin ei tapahdu.

No, tässä tapauksessa tuo sukupuolittaja ja miesten syyttäjä oli itsekin mies. Itse olen naisena huomannut että miehillä on aika iso kynnys lähteä kritisoimaan ja yleistämään omaa sukupuoltaan, joten en nyt heti ajaisi tämän kesätyöläisen väittämiä alas hölynpölynä

Naissukupuolta kritisoivia naisia kohtaanhan suhtaudutaankin erityisen hyvin. Älä viitsi ottaa tuota argumentiksi, miksi väittämä olisi totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päteekö sama myös terveydenhuollossa, tekemällä oppii? Oho hups, meni väärä lääke. En tiedä mitä tälle henkeä haukkovalle potilaalle pitäisi tehdä. Ja se on ihan ookoo, ei kukaan ole seppä syntyessään.

No näinhän se menee nykyään sielläkin.

Vierailija
84/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne vaikeammat vanhemmat miesasiakkaat ovat palkattuja työpaikkasavustajia. Joku maksaa siitä, että saisi potkut.

Vierailija
85/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Tästäkin asiasta tehtiin sukupuolittunut asia. Ainakin itse olen kokenut huonoa käytöstä molemmilta sukupuolilta.

Rupeaa oikeasti vituttamaan lukea miehenä päivästä toiseen artikkeleita, joissa negatiiviset asiat AINA sukupuolitetaan, jos ne saadaan kaadettua miesten viaksi. Toisinpäin näin ei tapahdu.

No, tässä tapauksessa tuo sukupuolittaja ja miesten syyttäjä oli itsekin mies. Itse olen naisena huomannut että miehillä on aika iso kynnys lähteä kritisoimaan ja yleistämään omaa sukupuoltaan, joten en nyt heti ajaisi tämän kesätyöläisen väittämiä alas hölynpölynä

Naissukupuolta kritisoivia naisia kohtaanhan suhtaudutaankin erityisen hyvin. Älä viitsi ottaa tuota argumentiksi, miksi väittämä olisi totta.

Tuollehan on kehitetty jopa käsite; "pick me girl"

Vierailija
86/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne miehet on palkattu työpaikkasavustamaan naiset työttömiksi, jotta sitten kortistosta voisi poimia ne naiset valtiolle töihin.

Vierailija
87/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne vaikeammat vanhemmat miesasiakkaat ovat palkattuja työpaikkasavustajia. Joku maksaa siitä, että saisi potkut.

Ok. Jälleen kerran tajuntaa laajentavien syöjä tuli laajentamaan todellisuutta.

Vierailija
88/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohdannut vain ystävällisiä vanhempia miehiä ja naisia asiakkaina. Mutta en työskentele marketissa vaan eräässä pienessä puodissa. Nuorena tyttönä olin töissä marketissa ja joku pappa alkoi tivaa tiedänkö edes milloin oli talvisota. En tiedä miten liittyi siihen että oli ostoksilla, mutta läväytin luvun tiskiin ja meni hiljaiseksi. 

Olin nuorempana siivouspalveluohjaajana firman vaatteet päällä kaupan myymälätiloissa niin joku vanhempi mies luuli minua kaupan myyjäksi (vaikka minulla oli ihan eri firman vaatteet päällä) ja alkoi tivaamaan tiedänkö missä on hernepurkit ja suuttui kun huomautin ystävällisesti, että olen siivoushenkikökuntaa enkä myymälähenkilökuntaa. Silti hänen mielestään minun olisi pitänyt tietäå missä hyllyissä mikäkin kaupan tuote on esillä.

Vierailija
89/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana siivouspalveluohjaajana firman vaatteet päällä kaupan myymälätiloissa niin joku vanhempi mies luuli minua kaupan myyjäksi (vaikka minulla oli ihan eri firman vaatteet päällä) ja alkoi tivaamaan tiedänkö missä on hernepurkit ja suuttui kun huomautin ystävällisesti, että olen siivoushenkikökuntaa enkä myymälähenkilökuntaa. Silti hänen mielestään minun olisi pitänyt tietäå missä hyllyissä mikäkin kaupan tuote on esillä.

Järkyttävää! Minulle on käynyt noin asiakkaana ja kysyjä oli nainen. On myös käynyt niin että naisasiakas on pyytänyt minulta apua paketin nostamisessa, vaikka olen ollut vain asiakas. Millainen päätelmä tästä pitäisi tehdä?  

Vierailija
90/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaan velvollisuus on perehdyttää  työntekijät. Työntekijää ei myöskään saisi päästää kassalle ennen kuin on selvää että tämä osaa käyttää sitä. Nythän ei ole edes kysymys mistään epäasiallisuudesta vaan siitä että työntekijät ovat osaamattomia ja asiakkaat antavat siitä palautetta.

Vierailija
91/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni jaksoi aika pitkälle esittää ystävällistä asiakaspalvelijoille, vaikka kotona käyttäytyminen olikin helvetillistä. Iän myötä eli 70+ ovat ne vähäisetkin käytöstavat hävinneet, ja hän riehuu ja ilkeilee ihmisille joka puolella.

Oli todella raskasta yrittää hoitaa äidin hautajaisiin liittyviä järjestelyitä, kun isä marisi vieressä niin että puhelut häiriytyivät. Onneksi pystyn nyt kaikki järjestelyt hoidettuani ottamaan vähän etäisyyttä, isä kun puhuu niin halveksien ja inhottavasti minulle ja kaikille muillekin. 

Vaikka olisi kipuja (minullakin on), se ei mielestäni oikeuta huonoa käytöstä.

Vierailija
92/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ne hitaita on lottojensa kanssa. Ja se maksuvälineen löytäminen, tunnusluvun naputtelu yms maksamiseen liittyvät toimenpiteet näyttää useimmilla 60 vuotta ja päälle täyttäneitä kestävän loputtoman kauan. Kaikki pitää tehdä ensin väärin.

Vierailija
93/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että jos joku on kokenut huonoa käytöstä asiakkaalta X niin se kostetaan koko sukupuolelle ja YLE kirjoittaa asiasta herjaavan jutun verorahoilla.

Aivan järkyttävän outoa. Miksi tuota tehdään? Onko Ylen toimituksessa joku saanut pakit joltain miesoletetulta, vai mistä moinen viha? Vai velvoittaako DEI-asenne tuota?

Jopa Ylen mukaan muualla DEI -ohjausta ajetaan alas, mutta Yle jatkaa koulutuksiaan.

https://yle.fi/a/74-20100789

Kylläpä miehille ottaa koville kuulla totuus omasta perseilystään. Täällä ulistaan ihan asiaan kuulumattomista jutuista, kun ei kestetä sitä, että joku sanoo asiat niin kuin ne ovat. Säälittävää settiä 🙄 

Vierailija
94/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko missään tapauksessa mahdollista että YLE:llä olisi uutinen: "Vanhemmat naiset kritisoivat ja haukkuvat kauppojen henkilökountaa."?

Vierailija
95/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän Karen -käsite on tullut? Mukavasta keski-ikäisestä naisesta?

Varmaan sieltä samasta paikasta josta on tullut Ykä-käsitekin

Mikä on Ykä-käsite?

"Ykä" on nuorisokieltä ja tarkoittaa aikuista, joka ojentaa perseileviä nuoria. Yleensä ääntään korottaen johtuen siitä että on lopen kyllästynyt toistuvaan häiriköintiin ja sotkemiseen

Vierailija
96/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että jos joku on kokenut huonoa käytöstä asiakkaalta X niin se kostetaan koko sukupuolelle ja YLE kirjoittaa asiasta herjaavan jutun verorahoilla.

Aivan järkyttävän outoa. Miksi tuota tehdään? Onko Ylen toimituksessa joku saanut pakit joltain miesoletetulta, vai mistä moinen viha? Vai velvoittaako DEI-asenne tuota?

Jopa Ylen mukaan muualla DEI -ohjausta ajetaan alas, mutta Yle jatkaa koulutuksiaan.

https://yle.fi/a/74-20100789

Kylläpä miehille ottaa koville kuulla totuus omasta perseilystään. Täällä ulistaan ihan asiaan kuulumattomista jutuista, kun ei kestetä sitä, että joku sanoo asiat niin kuin ne ovat. Säälittävää settiä 🙄 

En perseile, päinvastoin. Minua vaan rasittaa Ylen todella kieroutunut tapa uutisoida, jota muutama vuosi sitten kutsuttiin disinformaation levittämiseksi. Nykyään tuota termistä on luovuttu, kun disinformaation levittämisestä on tullut tapa. Tämän ymmärtäminen voi olla sinulle liian vaikeaa.

Kolahtipa kovaa kuin noin älähdit. Melkoista passiivisaggressiivista paskaa tuo loppukin. Naisia on sorrettu vuosisadat ja nyt kun lopulta puututaan miesten huonoon käytökseen ja perseilyyn, alkaa ulina ja vihapuhe. Todella säälittävää sumutusta. Annat miehistä äärimmäisen huonon kuvan - tosin täällä taitaa olla enimmäkseen pervopersuja ja inceleitä ulisemassa.

Vierailija
97/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin asioista puhutaan oikeilla nimillä. Aina saa kuulla kuinka keski-iän ylittäneet naisasiakkaat olisivat pahimpia, mutta oikeasti siitä asiakaskunnasta löytyy yleensä ne mukavimmat. Vanhemmat miehet ovat ihan sekopäitä.

Tämä! 

Miehet riehuu pienimmästäkin asiasta, eivätkä juuri koskaan pyydä anteeksi huonoa käytöstään. Miksi?

Jos on niin huono olla, kannattaa mennä terapiaan/lääkäriin jne., eikä huutaa asiakaspalvelijoille.

Vierailija
98/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun tästä ketjusta on poistettu esim. alla oleva viesti

"En perseile, päinvastoin. Minua vaan rasittaa Ylen todella kieroutunut tapa uutisoida, jota muutama vuosi sitten kutsuttiin disinformaation levittämiseksi. Nykyään tuota termistä on luovuttu, kun disinformaation levittämisestä on tullut tapa. Tämän ymmärtäminen voi olla sinulle liian vaikeaa."

Vierailija
99/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin asioista puhutaan oikeilla nimillä. Aina saa kuulla kuinka keski-iän ylittäneet naisasiakkaat olisivat pahimpia, mutta oikeasti siitä asiakaskunnasta löytyy yleensä ne mukavimmat. Vanhemmat miehet ovat ihan sekopäitä.

Tämä! 

Miehet riehuu pienimmästäkin asiasta, eivätkä juuri koskaan pyydä anteeksi huonoa käytöstään. Miksi?

Jos on niin huono olla, kannattaa mennä terapiaan/lääkäriin jne., eikä huutaa asiakaspalvelijoille.

Miksi naiset riehuvat aspoille, vaikka käyvät terapiassa ja täyttävät hoitojonot?

Vierailija
100/111 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kolahtipa kovaa kuin noin älähdit. Melkoista passiivisaggressiivista paskaa tuo loppukin. Naisia on sorrettu vuosisadat ja nyt kun lopulta puututaan miesten huonoon käytökseen ja perseilyyn, alkaa ulina ja vihapuhe. Todella säälittävää sumutusta. Annat miehistä äärimmäisen huonon kuvan - tosin täällä taitaa olla enimmäkseen pervopersuja ja inceleitä ulisemassa."

Mielestäni nykynaisten pitää vastata Maria Tudorin aikaisista tapahtumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi