HS: Vanhemmat miehet kritisoivat ja haukkuvat kauppojen henkilökuntaa
Keski-iän testoromahduksen aiheuttama miespaussi ja kiukuttelu taustalla?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti. Tästäkin asiasta tehtiin sukupuolittunut asia. Ainakin itse olen kokenut huonoa käytöstä molemmilta sukupuolilta.
Rupeaa oikeasti vituttamaan lukea miehenä päivästä toiseen artikkeleita, joissa negatiiviset asiat AINA sukupuolitetaan, jos ne saadaan kaadettua miesten viaksi. Toisinpäin näin ei tapahdu.
No, tässä tapauksessa tuo sukupuolittaja ja miesten syyttäjä oli itsekin mies. Itse olen naisena huomannut että miehillä on aika iso kynnys lähteä kritisoimaan ja yleistämään omaa sukupuoltaan, joten en nyt heti ajaisi tämän kesätyöläisen väittämiä alas hölynpölynä
Vierailija kirjoitti:
Mistähän Karen -käsite on tullut? Mukavasta keski-ikäisestä naisesta?
Varmaan sieltä samasta paikasta josta on tullut Ykä-käsitekin
Huonosti käyttäyvä aasiakas on huonosti käyttäytyvä aasiakas. Mitä merkitystä aasiakkaan iällä tai sukupuolella? Jos huonosti käyttäytyvä aasiakas olisi nuori nainen, niin olisiko se muka ok?
Minusta kritiikin antajan tai kohteen sukupuoli on turha lisä uutiseen. Miksi lokeroida ihmisiä noin? Onko eroa, jos menen huutamaan tytölle tai pojalle? Ei minusta, Onko eroa olenko itse mies tai nainen? minusta ei ole. Onko merkitystä olenko nuori vai vanha? Minusta ei ole. Joten miksi kertoa tuollaista epäoleellista seikkaa?
En ymmärrä miksi suunnata töykeyttä yleensä tilanteeseen syyttömille. Useimmat kaupassa tapahtuvat mokat eivät johdu henkilökunnasta, vaan asiakkaiden mokista ja henkilökunnan vähäisyydestä. Omalla paikkakunnalla valitsen aina kauempana sijaitsevan cittarin kun lähemmässä kauppiaalla näyttää olevan periaate, että pidetään jatkuvasti liian vähän kassoja auki. Kaueampana sijaitsevassa ei tarvitse jonotella ruuhkahuippujen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti. Tästäkin asiasta tehtiin sukupuolittunut asia. Ainakin itse olen kokenut huonoa käytöstä molemmilta sukupuolilta.
Rupeaa oikeasti vituttamaan lukea miehenä päivästä toiseen artikkeleita, joissa negatiiviset asiat AINA sukupuolitetaan, jos ne saadaan kaadettua miesten viaksi. Toisinpäin näin ei tapahdu.
Et ole kuullut Karen-ilmiöstä? Ei todellakaan silloin kirjoitettu, että ko. käyttäytyminen olisi koskenut molempia, vaan ihan sukupuolitettiin koskemaan vain naisia.
En ole kritisoinut enkä haukkunut. En ole nähnyt ystävieni ja tuttavienikaan tekevän niin.
- Mies, 41 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut Karen-ilmiöstä? Ei todellakaan silloin kirjoitettu, että ko. käyttäytyminen olisi koskenut molempia, vaan ihan sukupuolitettiin koskemaan vain naisia.
ja yhtälailla siinäkin yhteydessä voi kyseenalaistaa, että miksi sukupuolittaa asia? Mikäli nyt osun artikkelin kohderyhmään, mutta käyttäyden hyvin niin miten teen tiedolla että kanssani samaan ryhmään kuuluvat yleisesti eivät osaa käyttäytyä? Mikäli kuulun eri ryhmään ja käyttäyden huonosti, niin tarvitseeko minun välillää omasta käytöksesini kun muut ryhmäni edustajat pitävät ryhmämme keskiarvon kuitenkin plussan puolella? Mitä merkitystä on epäoleellisella tiedolla kuten sukupuoli tai ikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Ykä-käsite?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Ykä-käsite?
Olisiko se Viidakon Ykä, ehkä mies jolla pitkä pesemätön tukka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D :D :D :D
Miehiähän käsitellään jatkuvasti silkkihansikkain! Naisia haukutaan tauotta! Tälläkin palstalla on päivittäin kymmeniä naisia haukkuvia ketjuja, miehiä ei haukuta koskaan missään. Jos yrittää tehdä aloituksen esim. miesten ylipainosta, se poistetaan heti.
Tämä palsta on tunnettu miesviha-alusta mutta se sinänsä ei ole huomionarvoista koska palstan sisältö on muutenkin enimmäkseen saastaa. YLE sen sijaa
Niinpä. Miksi ketjun miesvihan kitkemisestä ja miesten oikeuksista kiinnostuneet ei nostele miesvihakorttiaan näille kesäpoikia simputtaville asiakkaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uliuliuli wääääää
Minua ei vituta, vaikka mies olenkin. En koe olevani mikään väärinkohtelun uhri vaikka tiedän, että miehissä on ihan sairaasti totaalisikoja.
Ehkä meidät erottaa kyky asbstraktiotasojen ymmärtämiseen. Sinä ajattelet yksilötasolla, minä pyrin ajattelemaan laajempaa kokonaisuutta pidemmällä aikavälillä. Yksilötasolla minunkaan ei tarvitse tästä kantaa huolta. Pärjää keskimääräistä paremmin, olen naisten suosiossa mutta pitkäaikaisessa parisuhteessa. Yhteiskunnallisen kehityksen näkökulmasta olen huolestunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karen-ilmiö lähti yhdysvalloista, mustien puolelta. Valita sinne jos on ongelmaa ja kritisoi tässä ketjussa sukupuolittunutta uutisointia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kritiikin antajan tai kohteen sukupuoli on turha lisä uutiseen. Miksi lokeroida ihmisiä noin? Onko eroa, jos menen huutamaan tytölle tai pojalle? Ei minusta, Onko eroa olenko itse mies tai nainen? minusta ei ole. Onko merkitystä olenko nuori vai vanha? Minusta ei ole. Joten miksi kertoa tuollaista epäoleellista seikkaa?
Naiset ja nuoret on kyllästyneet kannattelemaan setämiesten tunteita. Käyttäytykää sedät kunnolla niin ennen pitkää ette enää tule lokeroiduksi aasiakkaiksi
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun kyseessä ei ollut tilastollinen otos, vaan yksittäisen henkilön näkökulma. Varmasti myös toisen ääripään esiintuojia löydetään, mikäli etsitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja nuoret on kyllästyneet kannattelemaan setämiesten tunteita. Käyttäytykää sedät kunnolla niin ennen pitkää ette enää tule lokeroiduksi aasiakkaiksi
Miksi minun setämiehenä pitäisi sitten huomioda naisten tunteista? Syökööt mt-lääkkeitä ja ostakoot kissoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virhe! Kaiken ikäiset miehet ovat syyllisiä kaikkeen maailman pahuuteen. Vai miten se meni?
Olen nuori nainen ison marketin kassalla ja joskus hyllyttäjänä ja ikinä, koskaan joku 20-40v mies ei ole tullut urputtamaan, muutama on ystävällisesti kysynyt jotain tuotteen sijaintia.
Nuoret miehet ja teinit ovat yleensä tosi fiksuja ja kohteliaita.
(Olen Myös kaupassa töissä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa naisten elämään. Tätä tämä oli meille viimeiset pari tuhatta vuotta. Kokeillaan nyt toisinpäin jos asiat vaikka muuttuisi vihdoin.
Ei kiinnosta enää tippaakaan. Jatkossa keskityn sovinismiin.
Vanha teoria pitää kaivaa esiin. Naiset ajattelevat tunteilla, miehet järjellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virhe! Kaiken ikäiset miehet ovat syyllisiä kaikkeen maailman pahuuteen. Vai miten se meni?
Olen nuori nainen ison marketin kassalla ja joskus hyllyttäjänä ja ikinä, koskaan joku 20-40v mies ei ole tullut urputtamaan, muutama on ystävällisesti kysynyt jotain tuotteen sijaintia.Nuoret miehet ja teinit ovat yleensä tosi fiksuja ja kohteliaita.
(Olen Myös kaupassa töissä)
Oletko sinäkin sitä mieltä että ongelma on sukupuolittunut? Vai koskeeko tämä enemmänkin ikäryhmiä? Ainakin ennen vahmemmista ihmisistä löytyi molemman ääripään edustajia.
Ei se ollut AP:n mielipide vaan artikkeleissa haastateltujen kassojen arkikokemus.