HS: Vanhemmat miehet kritisoivat ja haukkuvat kauppojen henkilökuntaa
Keski-iän testoromahduksen aiheuttama miespaussi ja kiukuttelu taustalla?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus lääkäriasemaketjun valtakunnallisesta ajanvarauksesta. Vanhukset ja toisaalta ihan nuoret ovat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä, ikäluokassa 55-75 huudetaan, kiroillaan, huoritellaan, haukutaan kuola roiskuen ja päsmäröidään mikä ehditään, milloin minkänkin rytöläjän toimitusjohtajana tai ihan vaan rahalla. Vaihdevuosivittuilijat ovat ihan kevyttä kauraa näihin verrattuna, raskain asiakasryhmä.
Olen kuullut vastaavaa. Kylläkin niin että sukupuolien välillä ei ole merkittävää eroa, vaan myös vanhoissa naisissa on kusipäitä.
Oikeasti. Tästäkin asiasta tehtiin sukupuolittunut asia. Ainakin itse olen kokenut huonoa käytöstä molemmilta sukupuolilta.
Rupeaa oikeasti vituttamaan lukea miehenä päivästä toiseen artikkeleita, joissa negatiiviset asiat AINA sukupuolitetaan, jos ne saadaan kaadettua miesten viaksi. Toisinpäin näin ei tapahdu.
"Tuon saman ikähaarukan huomasin itsekin ongelmaikäisiksi ollessani asiakaspalvelutehtävissä. Riippuu sitten varmaan palvelualasta, missä kiukuttelevat enemmän miehet, missä naiset. Siinä tehtävässä missä itse olin, niin +-60-vuotiaat naiset olivat ehdottomasti hankalin ryhmä. "
Olen kuullut vastaavaa, mutta varmaankin jollain miehisellä alalla miesten käytös on raivostuttavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta keski-ikäiset naiset on yleensä tosi mukavia. Toki on poikkeuksia. Samaa en voi sanoa miehistä. T. Nuorempi nainen
Saattaa johtua myös omasta asenteestaan. Suhtaudut vanhempaan mieheen kuin hän olisi automaattisesti sinua iskemässä ja tylyilet ensin.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on muuttunut siihen suuntaan, jossa nuorilla on työelämästä suuret odotukset ja keski-ikäisillä aikuisilla on käyttäytyminen muuttunut itsekkääksi ja riitaa haastavaksi. Some on malliesimerkki tästä.
Itse pyrin keski-ikäisenä kohtelemaan kaikkia kuten haluaisin itse tulla kohdelluksi.
Niin minäkin. Väitän että vanhemmissa ihmisissä on vähemmän tuota riidanhaastamista. Silti osa vanhuksista on kautta aikain ollut todella törkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti. Tästäkin asiasta tehtiin sukupuolittunut asia. Ainakin itse olen kokenut huonoa käytöstä molemmilta sukupuolilta.
Rupeaa oikeasti vituttamaan lukea miehenä päivästä toiseen artikkeleita, joissa negatiiviset asiat AINA sukupuolitetaan, jos ne saadaan kaadettua miesten viaksi. Toisinpäin näin ei tapahdu.
Tämä on kyllä outoa. Tuokin lausahdus miesten olevan syypäitä tuohon huonoon käytökseen on täysin anekdoottinen, mutta YLE laittaa sen ihan otsikkoon asti.
On taas melko mukavasti tälle aamulle vanhempiin miehiin kohdistuvia vihaviestejä.
Mistähän Karen -käsite on tullut? Mukavasta keski-ikäisestä naisesta?
Päteekö sama myös terveydenhuollossa, tekemällä oppii? Oho hups, meni väärä lääke. En tiedä mitä tälle henkeä haukkovalle potilaalle pitäisi tehdä. Ja se on ihan ookoo, ei kukaan ole seppä syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
On taas melko mukavasti tälle aamulle vanhempiin miehiin kohdistuvia vihaviestejä.
Juuri näin. En tajua mikä helvetti meidän mediaa vaivaa, kun päivästä toiseen pitää lietsoa ihmisia vihaamaan toisiaan. Maksaakohan Putin noille jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on vielä niin sovinistinen maailmankuva eikä tajua sen olevan mennyttä aikaa.
Mutta ei hätää, nehän on kohta mullissa loputkin.
Menee valitettavasti vielä 20 vuotta.
Ole huoletta, uusia tulee koko ajan lisää. Voit uhriutua jatkossakin, ai niin sinä itsekin vanhenen kärttyisäksi akaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus lääkäriasemaketjun valtakunnallisesta ajanvarauksesta. Vanhukset ja toisaalta ihan nuoret ovat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä, ikäluokassa 55-75 huudetaan, kiroillaan, huoritellaan, haukutaan kuola roiskuen ja päsmäröidään mikä ehditään, milloin minkänkin rytöläjän toimitusjohtajana tai ihan vaan rahalla. Vaihdevuosivittuilijat ovat ihan kevyttä kauraa näihin verrattuna, raskain asiakasryhmä.
Olen kuullut vastaavaa. Kylläkin niin että sukupuolien välillä ei ole merkittävää eroa, vaan myös vanhoissa naisissa on kusipäitä.
On toki. Merlillisesti kasautuneina vieläpä. Yhdistelmänä tietty syntymävuosihaarukka ja postinumeroalue ennakoivat, kuten kauniisti sanotaan, haasteita.
Minusta on hienoa nähdä nuoria työntekijöitä tai harjoittelijoita työssään.
Olin kassalla 1990-luvulla. Todellakin silloinkin keski-ikäiset miehet olivat kaikkein ikävimmin käyttäytyvä asiakasryhmä.
eikö näillä vaikeailla asiakkailla ole ketään läheisiö, jotka työskenetelevät asiakaspalvelualalla? Olisko heistä kivaa, jos heidöän läheisiään kohdeltaisiin samoin?
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa naisten elämään. Tätä tämä oli meille viimeiset pari tuhatta vuotta. Kokeillaan nyt toisinpäin jos asiat vaikka muuttuisi vihdoin.
Ettei nyt vaan nuoret naiset olisi pettyneitä kun työelämässä ei riitä että on nuori ja kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko sitten kiukuttelun sijasta alkaa toimimaan esimerkkinä muille miehille normaalista, hyvästä käytöksestä? Tämäkin sinun viestisi oli pelkkää kiukuttelua ja uhriutumista.
Itse naisena saan lukea naisten haukkumista siitä kuinka nykyään ollaan of-tyrkkyjä ja vaikka mitä. Itse en lukeudu näihin naisiin, joten ei tulisi mieleenikään alkaa ottamaan noita haukkuja henkilökohtaisesti. Varmaan sinä sitten tunsit pienen piston, kun meni noin ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa naisten elämään. Tätä tämä oli meille viimeiset pari tuhatta vuotta. Kokeillaan nyt toisinpäin jos asiat vaikka muuttuisi vihdoin.
Miten tämä muka edistää tasa-arvoa? Feministinä toivoisin median kirjoittavan artikkeleita jotka perustuvat tutkimustietoon eikä vain yhden ihmisen mielipiteeseen. Meillä ei ole mitään näyttöä siitä valittavatko miehet oikeasti keskimääräisesti enemmän kuin naiset kaupassa.
Tuon saman ikähaarukan huomasin itsekin ongelmaikäisiksi ollessani asiakaspalvelutehtävissä. Riippuu sitten varmaan palvelualasta, missä kiukuttelevat enemmän miehet, missä naiset. Siinä tehtävässä missä itse olin, niin +-60-vuotiaat naiset olivat ehdottomasti hankalin ryhmä.