Miksi jotkut perheet ei matkusta lastensa kanssa ulkomailla? Eikö ole varaa vai mistä kyse?
Sehän on tosi kivaa ja saa uusia ihania muistoja.
Kommentit (97)
Kyllä niitä ihania muistoja saa kotimaassa ja lähimaissa matkailussakin ja vaikka kotonakin, ei niiden vuoksi tarvi lennellä vieraisiin maihin.
Ollaan matkusteltu muutaman kerran ulkomailla lasten kanssa, empä tiedä oliko ne lomat mitenkään ihmeellisempiä kuin kotimaan kohteissa. Meidän perhe inhoaa turistirysiä, väentungoksia, tekemällä tehtyjä lomakohteita. Parhaat lomat ovat olleet joko mökki tai airbnb talo lomat, missä on saanut olla omassa rauhassa, tilavissa tiloissa ja luonnonrauhassa.
Kaikki ei tykkää samoista jutuista. Turha tehdä mitään yleistyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä ihania muistoja saa kotimaassa ja lähimaissa matkailussakin ja vaikka kotonakin, ei niiden vuoksi tarvi lennellä vieraisiin maihin.
Ollaan matkusteltu muutaman kerran ulkomailla lasten kanssa, empä tiedä oliko ne lomat mitenkään ihmeellisempiä kuin kotimaan kohteissa. Meidän perhe inhoaa turistirysiä, väentungoksia, tekemällä tehtyjä lomakohteita. Parhaat lomat ovat olleet joko mökki tai airbnb talo lomat, missä on saanut olla omassa rauhassa, tilavissa tiloissa ja luonnonrauhassa.
Kaikki ei tykkää samoista jutuista. Turha tehdä mitään yleistyksiä.
Onneksi niihin rysiin ei ole pakko mennä?
T pakettimatkalla v 83, viimeisin kotiinpaluu 11 pv sitten, seuraava lähtö 9.9
Ei olekaan, mutta ei myöskään ulkomaat ole ainoa paikka missä ihminen voi viettä täydellistä lomaa. Kaikki ei halua esim lentää ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Monesti lapsi viihtyy paremmin oman kaupungin leikkipuistossa kuin ulkomailla. Voidaan matkustaa ulkomaille sitten kun osaavat itse ilmaista kiinnostustaan siihen.
Varmasti lapsesi viihtyisi tammikuun paukkupakkasilla mielummin uima-altaalla tai rannalla hiekkakakkuja tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Monesti lapsi viihtyy paremmin oman kaupungin leikkipuistossa kuin ulkomailla. Voidaan matkustaa ulkomaille sitten kun osaavat itse ilmaista kiinnostustaan siihen.
Talvella se onkin kivaa ja helppoa lämpimässä maassa. Lapsetkin tykkää kun ei tarvitse pukea. Sortsit ja sandaalit vaan ja menoksi.
Eiköhän siinä ole kaksi vaihtoehtoa eli joko raha tai ei kiinnosta tarpeeksi. En usko, että kukaan luopuu itselle tärkeistä asioista ilmastokriisin tms. vuoksi. Vähemmän tärkeistä voi luopua ja ottaa "luonnonsuojelijan viitan" harteilleen. Ihminen on kyllä sen verran itsekäs otus.
Olen juuri lasten kanssa ulkomailla ja ymmärrän hyvin, miksi joku ei halua matkustaa. Meidänkään ei pitäisi. Mies taantuu lapseksi ja väsyy, bonukset riitelee liikaa ja ankkurilapsi on jatkuvaa huolenpitoa vaativassa iässä. Rahaa mennyt tolkuttomasti ja kaikilla on paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri lasten kanssa ulkomailla ja ymmärrän hyvin, miksi joku ei halua matkustaa. Meidänkään ei pitäisi. Mies taantuu lapseksi ja väsyy, bonukset riitelee liikaa ja ankkurilapsi on jatkuvaa huolenpitoa vaativassa iässä. Rahaa mennyt tolkuttomasti ja kaikilla on paha mieli.
Tuon takia muistutan aina lähtiessä että kaikkien pitää joustaa, ja tehdään vuorotellen kaikille mieluisia juttuja.
Koska olen ollut neljän lapsen yh, en ole matkustellut. Ensinnäkin se on todella kallista. Suurin syy on se, että mitä, jos sairastun reissussa? Kuka lapsista huolehtii? Tai jos yksi on sairaana, vaikka vatsataudissa, joutuu koko porukka istumaan hotellihuoneessa, kun ei ketään voi jättää yksin.
Riittääkö syyksi AP?
Vierailija kirjoitti:
Koska olen ollut neljän lapsen yh, en ole matkustellut. Ensinnäkin se on todella kallista. Suurin syy on se, että mitä, jos sairastun reissussa? Kuka lapsista huolehtii? Tai jos yksi on sairaana, vaikka vatsataudissa, joutuu koko porukka istumaan hotellihuoneessa, kun ei ketään voi jättää yksin.
Riittääkö syyksi AP?
Ei sairastumisia kannata etukäteen stressata. Matkavakuutus tietty pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö syyksi AP?
Pyydä ihmeessä joku ystävä tai sukulainen reissuun mukaan.
Mua ei ole ikinä matkustaminen hirveästi kiinnostanut. Olen silti jopa puoli vuotta asunut ulkomailla. Siitä huolimatta pari viikkoa vaikka maalla on mielestäni parempi loma. Kaupungit, hotellit, patikointireitit ja rannat ovat tylsiä. Arkkitehtuuri on ehkä lähinnä kiinnostavaa.
Ei ole aikaa. Silloin kun matkustamiselle on aikaa, matkustamme kotiseudulle tapaamaan sukulaisia, eli noin 1000km päähän Suomen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa. Silloin kun matkustamiselle on aikaa, matkustamme kotiseudulle tapaamaan sukulaisia, eli noin 1000km päähän Suomen sisällä.
Voi miten kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudesta en mitään niin hirveetä muistakaan, kuin perheen yhteiset lomamatkat.
Älä huoli, kyllä ne sunkin lapset oppivat inhoamaan niitä, varsinkin jos sinä olet ainoa joka reissut kokee "ihaniksi muistoiksi".
Ikävää ettet ole osannut järjestää lapsillesi ihania lomia:( Sehän ei ole heidän vikansa.
Mun lapset ovat jo 20-40v ja vieläkin änkevät meidän kanssa lomareissuille ja lastenlapsetkin puhuvat jo ensivuoden lomista!?
Ootko nyt ihan varma tästä?
Me emme säännöllisesti matkustele ulkomailla lasten kanssa. Kotimaassa on matkailtu ja oma mökki lapissa, jossa ollaan paljon lomilla. Ollaan kyllä käyty Ruotsissa ja Tanskassa asuntoautoilemassa ja sen lisäksi kerran Turkissa ja kerran teinien kanssa Italian kiertomatkalla. Syynä helppous ja se, että en hirveästi nauti niistä lapsireissuista, kun mennään koko ajan lasten ehdoilla, valitaan lyhyet lennot, syödään koko ajan ja kuljetetaan mukana arsenaalia välipaloja, vaippoja, vaihtovaatteita jne. Kesken päivän ja illat kökitään hotellissa nukuttamassa yliväsynyttä lasta.
Olen matkaillut paljon ennen lapsia, asunut ulkomailla pariinkin otteeseen ja oma kiinnostukseni matkailuun on paitsi tyydytetty, myös eroaa suuresti noista lapsikohteista. Myöhemmin ehkä kaupunkikohteisiin tai vaelluksille sitten kun ovat lentäneet pesästä tai haluavat mukaan ja jaksavat kävellä päivän.
Saavat sitten itse matkustella minne lystäävät jos lystäävät nuorina aikuisina.
Miksi täällä on niin tyhmiä aloituksia? Eikö teillä oikeasti lanttu leikkaa sen vertaa...
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten kanssa on vaikea matkustella, kun koskaan ei voi varmasti tietää osaavatko ne käyttäytyä lentokoneessa, ravintolassa, jonotustilanteissa yms. Ei ole kiva olla "se vanhempi" joka sabotoi toisten lomaa omalla huutavalla taaperollaan.
Meidän perhe matkusti 70-luvulla autolomille Eurooppaan, laivalla Tukholman kautta Tanskaan ja siitä eteenpäin. Nukuttiin teltassa, meillä oli kaksi telttaa kun oli 5-henkinen perhe. Farkkutoyota, missä me muksut istuttiin takaosassa selkä menosuuntaan, tietysti ilman turvavöitä. En muista, että oltaisiin koskaan käyty ravintoloissa, sen sijaan käytiin Kölnin tuomiokirkossa, Pariisissa Louvressa ja Eiffeltornissa, Köpiksen tivolissa jne. Ei muksut vaadi luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudesta en mitään niin hirveetä muistakaan, kuin perheen yhteiset lomamatkat.
Älä huoli, kyllä ne sunkin lapset oppivat inhoamaan niitä, varsinkin jos sinä olet ainoa joka reissut kokee "ihaniksi muistoiksi".
Ikävää ettet ole osannut järjestää lapsillesi ihania lomia:( Sehän ei ole heidän vikansa.
Mun lapset ovat jo 20-40v ja vieläkin änkevät meidän kanssa lomareissuille ja lastenlapsetkin puhuvat jo ensivuoden lomista!?
Ootko nyt ihan varma tästä?
?? Kai nyt aikuiset (20-40v:t) jättäisivät tulematta jos ei seura kiinnosta?? Ei meidän tarvitse pyytää heitä lomalle, ihan itse varaavat lennot ja paukahtavat paikalle.
Vai onko vaikea ymmärtää että joissain perheissä viihdytään yhdessä? Viimeksi kun lähtivät takaisin Suomeen toinen vävyistä jo selasi kalenteria ja kyseli koska saavat tulla taas. Samoin tosiaan lastenlapset uhkasivat lähteä ihan kaksistaan mummolaan lentokoneella jos äiti ja isä eivät voi olla tarpeeksi pitkään. Viikko ei riitä mihinkään
Vaikka olisi varaakin niin ei nyt kyllä kannata missata Suomen maata. Ihania paikkoja on täällä kotimaassa ja luonto on vehreämpää, kaunista ja ilma raikkaampaa kuin jossain ruuhkaisessa auringon polttamassa etelässä. Karttaa joutuu lukemaan myös Suomessa.